Χορος

Στο Ωδείο Αθηνών παθαίνουν κάτι ωραίες «Εκλάμψεις»

Ομαδική δουλειά με χορό και μουσική στο υπόγειο. Δύο νέοι χορεύουν, η Λίλα Ζαφειροπούλου χορογραφεί και η τάξη των κρουστών συνοδεύει.

320120-629278.jpg
Ηρώ Παρτσακουλάκη
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
340783-708856.jpg
Βίκη Μπέτσου

Ήταν που λέτε μια φορά ένα ξεχασμένο υπόγειο. Ο ΝΕΟΝ (Οργανισμός Πολιτισμού και Ανάπτυξης) ανέλαβε πριν καιρό να αξιοποιήσει το υπόγειο του Ωδείου Αθηνών και  του χάρισε ένα νέο χώρο πολιτισμού που τώρα φιλοξενεί την πρώτη δουλειά του Ωδείου. Μετά την πολύ πετυχημένη έκθεση του ΝΕΟΝ « Η υπέρβαση της Άβυσσος» και για δύο μόνο παραστάσεις το Ωδείο ενώνει τις δυνάμεις του και παρουσιάζει χορό, τις «Εκλάμψεις».

«Έχουμε κάτι εκλάμψεις στο Ωδείο. Είμαστε ή του ύψους ή του βάθους, αλλά όταν κάποιος έχει μία καλή ιδέα, γινόμαστε οικογένεια και βοηθάνε όλοι», λέει η διευθύντρια της Σχολής Χορού του Ωδείου Αθηνών και χορογράφος της παράστασης Λίλα Ζαφειροπούλου. Βέβαια ο τίτλος «Εκλάμψεις» σχετίζεται και με τις συνθέσεις του Benjamin Britten «Illuminations», που παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά το 1940. Πρόκειται για κύκλους τραγουδιών σε ποίηση του Ρεμπώ συνοδεία ορχήστρας εγχόρδων και φωνητικής ερμηνείας σοπράνο ή τενόρου.

Αυτή τη φορά η ηχητική σύνθεση εμπλουτίζεται από το μουσικό τοπίο που δημιούργησε ειδικά για την παράσταση ο καθηγητής του Ωδείου Δημήτρης Δεσύλλας. Τα κλασσικά μέρη του Μπρίτεν ερμηνεύει ο τενόρος Δημήτρης Ναλμπάντης σε μουσική απόδοση του πιανίστα και μαέστρου Μιχάλη Παπαπέτρου. Οι μαθητές της τάξης Κρουστών του κ. Δεσύλλα παίζουν  το «μινιμαλιστικό ηχοχρωματικό περιβάλλον» που δημιούργησε ο δάσκαλός τους «σε πολλά μετρονομικά επίπεδα». «Απλά πράγματα», μου λέει ο κ. Δεσύλλας. Λίγο σύνθετα ομολογώ, αλλά όταν αρχίζει η πρόβα το αποτέλεσμα είναι μαγικό. Βιμπράφωνα, μαρίμπα και θιβετιανά bowls αντηχούν σαν σταγόνες στον υπόγειο χώρο, ενώ συντονίζονται με τις κινήσεις των χορευτών. Τελευταίες οδηγίες από τον καθηγητή, ένα πάμε πάλι, ένα στοπ, ένα μπράβο και λίγο άγχος για την πρεμιέρα που πλησιάζει.

Το χορευτικό μέρος πάλι, χαρακτηρίζεται από μία σειρά συμπτώσεις. Η χορογράφος (Λίλα Ζαφειροπούλου) είναι 44, η χορεύτρια (Γαβριέλα Αντωνοπούλου) που χορεύει το κομμάτι που χόρευε παλαιότερα εκείνη, είναι 22 και έχουν περάσει 77 χρόνια από την πρώτη παράσταση των συνθέσεων του Mπρίτεν. Η παράσταση έχει παρουσιαστεί δύο φορές στο παρελθόν με 6 και 12 χορευτές αντίστοιχα, από 16-66 χρονών. Παρά τις αλλαγές και προσαρμογές στην χορογραφία, η ηλικία παραμένει κυρίαρχο θέμα για τη χορογράφο. «Οι Εκλάμψεις δεν έχουν σενάριο, δεν υπάρχουν ηλικίες και η κίνηση λέει “είμαι όλες οι ηλικίες”. Μελετώντας τα γεμάτα συμβολισμούς ποιήματα του Ρεμπώ και την ταραγμένη ζωή του δημιούργησα πριν χρόνια τις Εκλάμψεις, που τώρα έγιναν ντουέτο. Σε αυτή την εκδοχή η μουσική παίζει ξανά κυρίαρχο ρόλο, υπάρχουν κάποια σουρεαλιστικά στοιχεία και οι δύο χορευτές μπορεί να είναι τα πάντα, από παιδάκια που παίζουν, μέχρι ερωτευμένοι άνθρωποι», αναφέρει η Λίλα.

Εκλάμψεις, Ωδείο Αθηνών, Λίλα Ζαφειροπούλου, Αλέξανδρος Σταυρόπουλος

«Ο χώρος βέβαια ήταν μία πρόκληση, γιατί δεν είναι πλήρως ολοκληρωμένος, αλλά μας αρέσει πολύ που το κοινό θα βρίσκεται κυκλικά της σκηνής, όπως και στην πρώτη εκδοχή. Βγαίνει η θεατρικότητα που με ενδιαφέρει μέσα από το χορό, γεγονός που μάλλον προκύπτει από τις “ρίζες” μου. Τους δασκάλους μου, την πορεία μου, την αγάπη μου για τον χορό και τη μουσική. Γι’ αυτό δεν μπορώ να πω ότι κάνω σύγχρονο χορό, αναζητώ τους τρόπους που θα με οδηγήσουν στη δημιουργία αυτού που έχω σκεφτεί να κάνω».

«Είμαι πολύ χαρούμενη που συνεργάζομαι με αυτά τα δύο παιδιά. Έχουν πολύ χιούμορ και υποκριτική δεινότητα. Τον Αλέξανδρο (Σταυρόπουλος) τον είδα σε φωτογραφία κι έτσι προέκυψε η συνεργασία μας. Κάτι μου είπε το πρόσωπό του. Είναι αεικίνητος.  Με τη Γαβριέλα έχουμε συνεργαστεί ξανά, αλλά μου κέντρισε το ενδιαφέρον από την πρώτη φορά που την είδα στη σκηνή. Είναι πολύ καλή χορεύτρια και μου αρέσει που καταλαβαίνει τι θέλω και μπαίνει μέσα στο όνειρό μου».

Εκλάμψεις, Ωδείο Αθηνών, Λίλα Ζαφειροπούλου, Αλέξανδρος Σταυρόπουλος

«Εμείς πότε θα δώσουμε συνέντευξη;» ρωτάει με πονηρό χαμόγελο ο Αλέξανδρος, ενώ τριγυρνάει στον χώρο. Λυπάμαι που έπρεπε να φύγω και δεν προλάβαμε…  Εξαιρετικά παιδιά, χαρούμενα, δημιουργικά και ταλαντούχα.

Info για την παράσταση στο Guide της Athens Voice


Δείτε παλαιότερη συνέντευξη της Λίλας Ζαφειροπούλου.

* Trailer © Βίκη Μπέτσου

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ο χορογράφος Ζερόμ Μπελ
Ζερόμ Μπελ: «Δεν πιστεύω στην προσωπική έκφραση του καλλιτέχνη»

Λίγο πριν δυο έργα του συναντήσουν το κοινό στην Πειραιώς 260, ο Γάλλος διάσημος χορογράφος μας μιλά για την θρυλική Ισιδώρα Ντάνκαν, την τέχνη του και τη δέσμευσή του για την προστασία του περιβάλλοντος

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.

// EMPTY