Ένα απόγευμα στην παλαιότερη ταβέρνα της Αθήνας, το ιστορικό «Δίπορτο»
Εκεί που έτρωγε ο Βάρναλης, θα ζήσεις την πλατεία Θεάτρου όπως στη δεκαετία του ’50


Δίπορτο, μια ταβέρνα φερμένη από άλλη εποχή.
Όσες φορές και αν πέρασα από την Πλατεία Θεάτρου, το μάτι μου δεν το είχε πιάσει. Το υπέροχο όμως νεοκλασικό των 150 ετών έκρυβε μια ταβέρνα φερμένη από άλλη εποχή. Εκεί χόρταιναν όσοι δούλευαν στην αγορά και τα πέριξ, ενώ το βαρελίσιο κρασί ξεκίναγε τα γλέντια των εργατών που τελείωναν αργά με το κλείσιμο της υπόγας, για να πάνε σπίτια τους.
Μου το είπε ο Μήτσος το Δίπορτο, μια μέρα που θέλαμε να φάμε μετά τη δουλειά. Έψαχνα σε μέρη που ξέρω, αλλά ούτε που μου πέρναγε από το μυαλό ότι ήταν μαγαζί εκεί κάτω. Ούτε ταμπέλα, ούτε καταλόγους, ούτε πολυτέλειες, ούτε ποικιλία. Απλά, λίγα και καλά.
Όπως γράφει ο Γιώργος Πίττας, στο Greek Gastronomy Guide:
«Κατεβαίνοντας με προσοχή τα σκαλάκια, στο αριστερό μας χέρι βρίσκεται η κουζίνα και ακριβώς στον απέναντι τοίχο μια σειρά από θεόρατα βαρέλια των 600 κιλών. Στα δέκα περίπου τραπεζάκια, στρωμένα με λαδόκολα, δεν θα βρεις ταμπέλα ρεζερβέ, αλλά δύσκολα να κάτσεις μοναχός σου να φας πριβέ. Το μαγαζί είναι συνήθως φίσκα και γι’ αυτό κάθεσαι προσωρινά με κάποιους άλλους μέχρι να αδειάσει κάποιο τραπέζι. Ώσπου ν’ αδειάσει όμως, έχεις πιάσει ήδη συζήτηση και δύσκολα ξεκολλάς.
Γίνονται εύκολα παρέες στο Δίπορτο. Το άλλο καθηλωτικό χαρακτηριστικό είναι ότι από την ώρα που θα κάτσεις μέχρι την ώρα που θα σου πάρει ο κυρ-Μήτσος την παραγγελία δεν μεσολαβούν πάνω από τριάντα δευτερόλεπτα. Το πολύ άλλα εξήντα για να σου έρθουν τα πρώτα, δεύτερα και ό,τι άλλο έχεις παραγγείλει. Οι επιλογές σου δεν είναι δα και πολλές. Φασολάδα, ρεβυθάδα, φασόλια, κουκιά, φάβα σκέτη ή παντρεμμένη, μπακαλιάρος, τηγανητές σαρδέλες, πατάτες γιαχνί, κοκκινιστό με μακαρόνια, κριθαράκι γιουβέτσι, σαλάτες και κρασάκι… Αλλά από γεύσεις, μία και μία.
Στο Δίπορτο συχνάζω εδώ και πολλά χρόνια. Ο παλιός ιδιοκτήτης του, ο κυρ-Μιχάλης, Πάσχα του 1991 πήγε από εγκεφαλικό μέσα στην ταβέρνα. Το μαγαζί δεν το πήραν τα παιδιά του, που άλλωστε ποτέ δεν ασχολούνταν, αλλά ο κυρ-Μήτσος ο σερβιτόρος, που φιλότιμος, δουλευταράς και σχολαστικά παστρικός, σε κερδίζει με την πρώτη ματιά με την ευγενική φυσιογνωμία του και το καλοκάγαθο πρόσωπό του. Φορώντας πάντα την πεντακάθαρη, άσπρη πουκαμίσα εργασίας εξυπηρετούσε και βόλευε κόσμο και κοσμάκι.
Από τα παλιά χρόνια το Δίπορτο ήταν η ταβέρνα της Αγοράς. Από τα χαράματα από δω παρελαύναν όλα τα επαγγέλματα, φουρνιές-φουρνιές. Πρώτοι-πρώτοι οι ψαρομανάβηδες που φέρναν τα ψάρια στην αγορά, μετά οι μανάβηδες, τα χασαπάκια και τόσοι άλλοι κι αυτό το γεγονός -σε αντίθεση με τα περισσότερα μαγαζιά της γύρω περιοχής- απομάκρυνε τον κίνδυνο να μετατραπεί σε τουριστικό αξιοθέατο και σε ψεύτικο σκηνικό».
Δίπορτο, Σωκράτους 9 & Θεάτρου




















Περισσότερες φωτογραφίες στο προσωπικό μου instagram εδώ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Δώδεκα φωτογραφικές σειρές με θέμα την πόλη του Βερολίνου
Η πορεία της, η μεθοδολογία της και το βίωμα πίσω από το έργο «Ρέοντα Σώματα» στην iFocus Photo Gallery
Στη γκαλερί Gagosian του Λος Άντζελες - Δείτε εικόνες
Μια συζήτηση με τον φωτογράφο Παναγιώτη Παπουτσή με αφορμή την ατομική του έκθεση φωτογραφίας στον χώρο Τέχνης Μελάνυθρος
«Ίσως το λεύκωμα αυτό να είναι η πιο ήσυχη μορφή αλήθειας, είναι αυτό που δεν το βλέπεις με τα μάτια, αλλά με το πνεύμα, που σε ακουμπά χωρίς θόρυβο – μόνο με φως»
Η φωτογραφία γίνεται ένας καμβάς αφήγησης και καλλιτεχνικής έκφρασης
Τα Βαλκάνια από το Χθες στο Σήμερα
Ταξίδι στον χρόνο για μια παράδοση που χάνεται. Ο Γιώργος Νομικός φωτογραφίζει το τελευταίο προπύργιο των καραβομαραγκών
Μια ταξιδιωτική και πολιτισμική εμπειρία
Η ιστορία πίσω από το βραβευμένο «κλικ»
«Φυσικά είμαστε προϊόν όλων των επιρροών μας, όλα συμβάλλουν στο να βλέπουμε τον κόσμο με έναν συγκεκριμένο τρόπο»
Η έκθεση του διεθνώς αναγνωρισμένου φωτογράφου για την ιστορία και το μέλλον της Ελληνικής Μεταλλουργίας
Τι θα δούμε στην έκθεση «H Ομορφιά της Aτέλειας», αφιερωμένη στην καθημερινή, χωρίς φίλτρα, ομορφιά
«Είναι άθλημα και τέχνη μαζί. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως μέσο για να εκφράσεις τον εαυτό σου και μαζί με τη μουσική»
Πρόγραμμα αφιερωματικών εκδηλώσεων και δράσεων στη μνήμη του ιδρυτή του
Μια συζήτηση με αφορμή την κυκλοφορία του φωτογραφικού λευκώματος και την έκθεση στην iFocus Photo Gallery, σε επιμέλεια της Δώρας Λαβαζού
Εικόνες και εντυπώσεις από την Τσεχία - Ένα οδοιπορικό της Νατάσας Κυριακοπούλου
Ο σκηνοθέτης παρουσιάζει αποκλειστικά στην ATHENS VOICE το μυστικό του «Αρκάντια» μέσα από ένα φωτογραφικό δοκίμιο
Στην έκθεση «Human after all» στην Γκαλερί 7, παρουσιάζει έργα που έχει δουλέψει με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης
Ιλίρ σημαίνει ελεύθερος, είμαι στην πρώτη γενιά παιδιών που γεννήθηκαν σε μια ελεύθερη Αλβανία
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.