- CITY GUIDE
- PODCAST
-
11°
Θεσσαλονίκη: Τα πολλαπλά σου είδωλα!
Η Μαρία Καριμπίδη στην γκαλερί του ΟΤΕ της Καρόλου Ντηλ
Αγαπώ την γκαλερί-βιτρίνα του ΟΤΕ της Καρόλου Ντηλ. Κοιτάς τα έργα που φιλοξενεί και μαζί με αυτά και την αντανάκλαση του ειδώλου σου εντός τους, μαζί φυσικά με τα είδωλα των άλλων περαστικών. Αυτών που δίνουν σημασία και στέκονται, ανακατεμένοι με αυτούς που τίποτα δεν μπορεί να τους φρενάρει, έστω και για ένα φευγαλέο, ασυναίσθητο στοχασμό. Πόλη, άνθρωποι, τέχνη, δρόμος, θόρυβος, δημόσια έργα, ώρα προσέλευσης και φυσικό φως ημέρας ή τεχνητό νυχτός, κοινό και καλλιτέχνης, όλα γίνονται ένα, το ρεαλιστικό και το ουτοπικό συμβιώνουν και ετεροκαθορίζονται. Σε μια βιτρίνα-κάδρο, κορνίζα, φόντο, μια βιτρίνα σαν μάτριξ, σαν διαδραστική οθόνη.

Αυτές τις μέρες φιλοξενείται μια εγκατάσταση της Μαρίας Καριμπίδη. Μαύρες καρέκλες, σχεδόν ιπτάμενες, ατάκτως αιωρούμενες. Τρισδιάστατα εκτυπωμένες σε χαρτί και σύρμα, χρωματισμένες με μαύρο ακρυλικό χρώμα, λιλιπούτειες, αντικείμενα καθημερινής χρήσης που λες και αυτονομήθηκαν από σαλόνια, κουζίνες, υπνοδωμάτια, γραφεία, μπαρ και αίθουσες αναμονής, απαρτίζοντας μια εγκατάσταση-salon de mobile. Λυγισμένες, πολυχρησιμοποιημένες, φθαρμένες συνομολογούν ένα σχόλιο πάνω στη φθορά και το χρόνο.

Αγαπώ την γκαλερί-βιτρίνα του ΟΤΕ της Καρόλου Ντηλ. Διακόπτει τον ειρμό των σκέψεων του διαβάτη flaneur, μετατοπίζοντας τη σκέψη και το βλέμμα του από την πυξίδα προορισμού του προς ένα άλλο σύμπαν. Όχι βέβαια όλων των περιπατούντων επί του δρόμου, μη σου πω πως οι περισσότεροι δεν χαραμίζουν ούτε ένα δευτερόλεπτο στάσης για να δουν τι σηματοβολούν τα έργα. Τρανή απόδειξη πως στη Θεσσαλονίκη η τέχνη αφορά λίγους, ακόμα κι όταν δεν χρειάζεται να εκτεθεί σε ένα μουσείο για να τη δουν, αλλά βγαίνει τσάρκα στους δρόμους και προσφέρεται προς πάντες. Εμπειρικό το συμπέρασμα, αλλά έτσι είναι: κάθε φορά που στέκομαι και την κοιτώ, μόνος είμαι απέναντι στο βιαστικό λεφούσι που βαδίζει απρόσκοπτα για το κάπου του.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο διάσημος Ελληνο-αμερικανός καλλιτέχνης μιλά για τη σειρά «Portraits», την τεχνική superdots, αλλά και την ιδιαίτερη σχέση του με τη μαγειρική
Προσεγγίζοντας την «κοσμογονία» όχι μόνο ως μυθολογική αρχή, αλλά ως σύγχρονη εμπειρία
Το νέο πρότζεκτ καλύπτει τουλάχιστον 15 διαφορετικά κινήματα της ιστορίας της τέχνης
Στη δημοπρασία που οργάνωσε ο Τζον Όλιβερ για την ενίσχυση της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης
Έργα του βρίσκονται διάσπαρτα σε διάφορα σημεία της Ελλάδας
Το φετινό Φεστιβάλ Φωτιστικών Εγκαταστάσεων έχει τίτλο Βιο-Φωταύγεια (Bio-Lumina)
Μιλήσαμε με τον καλλιτέχνη για τη νέα έκθεσή του στην Ελλάδα, με τίτλο «The Athens algorithm»
Από την αναδρομική του Κυριάκου Μορταράκου και τη μεγάλη έκθεση του Δημήτρη Σεβαστάκη στις επιζωγραφισμένες φωτογραφίες του Κώστα Λάκη και τους καλλιτεχνικούς αλγόριθμους του Τσαρλς Σάντισον
Ο πολιτισμός ως βιώσιμη αξία για την πόλη και τα κτίριά της
Η ταυτοποίηση τέτοιων έργων είναι δύσκολη
Την έκθεση επιμελείται η Κατερίνα Κοσκινά
Μιλήσαμε με τον εικαστικό με αφορμή την έκθεσή του «ΣημeioN 37º/ 23º» στο Sympan στον Πειραιά
Μιλήσαμε με τον ζωγράφο και καθηγητή με αφορμή την έκθεσή του «Ο λόγος και ο τόπος» στην Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος
Μία εορταστική συνάντηση τέχνης για συλλέκτες και νέους φιλότεχνους που ανακαλύπτουν τον κόσμο των δημοπρασιών.
Η ζωγραφική του κινείται ανάμεσα στο άμορφο και το αναγνωρίσιμο, εκεί όπου το χρώμα αποφασίζει μόνο του να γίνει μορφή
Με αντικείμενα από τον προσωπικό και καλλιτεχνικό του βίο, η έκθεση αποτελεί must για κάθε λάτρη του Αυστραλού καλλιτέχνη
Μιλήσαμε με τον γνωστό εικαστικό για την έκθεση «Ιδανική συνθήκη» στην Γκαλερί Ζουμπουλάκη
Εκθέσεις ζωγραφικής και φωτογραφίας σε Κourd, 47 Cycles, Αντωνοπούλου και CAN
Καλλιτέχνιδες που αρνήθηκαν να μείνουν αόρατες
Η παράσταση, που έγινε στο Roberts Park του Σάλταιρ, αποτέλεσε φόρο τιμής στην πόλη όπου γεννήθηκε
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.