- CITY GUIDE
- PODCAST
-
15°
Ο Γιώργος Παπαφίγκος γεννήθηκε το 1989 στον Τύρναβο. Αποφοίτησε το 2015 από τη Σχολή Καλών Τεχνών της Θεσσαλονίκης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Παρουσίασε πρόσφατα την πρώτη του ατομική έκθεση στην αίθουσα Τέχνης Καππάτος με τίτλο “Reality of Paradox”, έχει συμμετάσχει σε ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Ζει και εργάζεται στη Θεσσαλονίκη.
3D printed object, 2015, sandstone
Πώς μπορεί να συνυπάρχει οποιοδήποτε είδος τελετουργίας με έναν κόσμο που δεν βασίζεται σε καμία λογική σειρά, όπως σε αυτούς που δημιουργείς; Τα έργα μου έχουν να κάνουν με μια πολυεπίπεδη πραγματικότητα που δεν έχει πάντα κάποια γραμμική αφήγηση, αποτελούνται από καθημερινές πράξεις, σε διαφορετικές τοποθεσίες και περιβάλλοντα, τελετουργίες που εμπεριέχουν κάποιον συμβολικό χαρακτήρα και μια παράλληλη συνύπαρξη του φανταστικού με τον πραγματικό κόσμο, μια μίξη πολιτιστικών συμβόλων.
soft pastel on paper, 136x174cm, 2015
Untitled, drawing, coloured pencil on paper 40x40cm,2014
Η γονιμότητα και το σεξ παρεισφρέουν επιθετικότατα στη δουλειά σου, ο θάνατος επίσης. Πρόκειται για μια προσπάθεια αφύπνισης του θεατή ή για την ανάδειξη των βασικών αναγκών ακόμα και στην αποκάλυψη; Θα έλεγα ότι είναι και τα δύο. Η επιθετικότητα ήταν και είναι ένα βασικό πρόβλημα του σημερινού κόσμου, ο θάνατος - το ένστικτο του θανάτου εμπεριέχει βία, και σε πολλές κοινωνίες σήμερα υπάρχει η θεσμοθετημένη βία. Το θέμα της σεξουαλικότητας έχει να κάνει με πρωτόγονα ένστικτα, ορμές και συμπλέγματα που μορφοποίησαν κάποιες βάσεις της ανθρώπινης εξέλιξης.
Πώς λειτουργούν η σάτιρα και το χιούμορ στα έργα σου; Δημιουργώ φαντασιώσεις που μπορεί να είναι είτε ερωτικές, ή απλά να είναι μια σάτιρα ή κριτική της καθημερινής ζωής, προς κάποιες αξίες και προκαταλήψεις που αφήνουν τον άνθρωπο μετέωρο και ανήμπορο να ανταπεξέλθει στις ανάγκες του.
Balls, mixed media on paper, 220x140cm, 2015
WS 1252 Q d, pencil on paper, 54x56cm, 2014
Παρότι συντετριμμένο, το σύμπαν σου μοιάζει να αποπνέει ένα λυτρωτικό αίσθημα ελευθερίας. Η καταστροφή μοιάζει να επέρχεται ως μέσο κατάκτησης του όλου, μια επαναστατική πράξη για το κυνήγι κάποιου ονείρου. Θα μπορούσε μια επαναστατική κίνηση μέσω της Τέχνης να επιφέρει κάποια αλλαγή στη σημερινή κοινωνία ή όλο αυτό είναι πολύ ρομαντικό; Η καταστροφή και το ελεγχόμενο χάος είναι περισσότερο μια προσπάθεια κατανόησης και αναδιάρθρωσης πρώτα του εσωτερικού μου κόσμου. Η εικαστική ιδέα λειτουργεί σαν ένα μέσο επικοινωνίας για τον κόσμο, η αλλαγή μπορεί να επέλθει πρώτα σε ατομικό επίπεδο, και έπειτα είναι μια σχέση δράσης και αντίδρασης με τον θεατή.
Untitled, pastel on paper, 180x140cm, 2015
Hybrid cross, 3D printing, 2015
8 Q, spray on paper, 193x140cm
Παρότι η θεματολογία σου κινείται σε θεμελιώδη ζητήματα, αναδεικνύεις καυστικά και την επικαιρότητα, τον σύγχρονο κόσμο μέσα από τον δικό σου σουρεαλιστικό καμβά. Κατά πόσο σε απασχολεί -ή σε βαραίνει- η «κοινωνική ευθύνη» του καλλιτέχνη; Στα έργα μου, η στατικότητα παίζει σημαντικό ρόλο, δεδομένου ότι εκφράζει ταυτόχρονα αναμονή και αγωνία για τον χρόνο και την ένταση ανάμεσα στην πραγματικότητα και την αντίληψη της εικονικής σύγχρονης ζωής. Η αυξανόμενη χρήση της τεχνολογίας και η «αποδόμηση» της ανθρώπινης φύσης, και o τρόπος με τον οποίο έρχεται σε σύγκρουση με τα θρησκευτικά πιστεύω είναι κάτι το επίκαιρο που με ενδιαφέρει, όπως η αποδόμηση διαφόρων ιστορικών μνημείων. Σίγουρα με απασχολεί η κοινωνική ευθύνη με κάποιον έμμεσο εικαστικό τρόπο στα έργα μου, θα έλεγα ότι είναι πιο πολύ ένας μη συμβατικός τρόπος προσέγγισης της καθημερινότητας, έτσι όπως εγώ την αντιλαμβάνομαι.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Το έργο «Yes I can» προβλήθηκε στο γήπεδο, με αφορμή τα εγκαίνια της έκθεσής του «Catch me»
Με αφορμή την αναδρομική του έκθεση στην ΑΣΚΤ μας μιλά για την τέχνη του, για όσα του έχει δώσει αλλά και για όσα λαχταρά να ανακαλύψει μέσα από αυτή.
Τα φιλμ της καλλιτέχνιδος αποτελούν ένα σημαντικό «ανεπίσημο» ντοκουμέντο για την ιστορία των εκθέσεων και της τέχνης στην Ελλάδα
Μια συζήτηση με τη visual artist με αφορμή την πρώτη της ατομική έκθεση στον χώρο Συλλογή Ελληνικών Ενδυμασιών «Βικτωρία Γ. Καρέλια» στην Καλαμάτα
Μπήκαμε στο εργαστήριο του εικαστικού λίγο πριν το στήσιμο της νέας του έκθεσης στην Γκαλερί Ζουμπουλάκη
5 εκθέσεις που προτείνουμε για αυτήν την εβδομάδα
«Οι γραμμές των πόλεων είναι παντού γύρω μας. Αλλά είναι μπερδεμένες. Η καθαρότητα των γραμμών καθορίζει τη σκέψη». Μιλήσαμε με την καλλιτέχνιδα για την έκθεσή της στην γκαλερί Μελάνυθρος
Κρατήθηκαν κλεισμένα στο σπίτι της στο Μεξικό για 50 χρόνια - Δείτε εικόνες
Λίγες μέρες μετά τον βανδαλισμό από βουλευτή της Νίκης
Ένα πρωτόγνωρο πολιτιστικό γεγονός που ενώνει την τέχνη, την ιστορία και τη συμπερίληψη
Η ελληνικής καταγωγής εικαστικός μιλάει για τη νέα ατομική της έκθεση με τίτλο «I’ll be your mirror» στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης
Καμιά φορά η Τέχνη είναι εκεί για να μας δείχνει τη διαφορά κόσμων – κι αυτό είναι το πιο οδυνηρό απ’ όλα
Ήταν γνωστός στους ειδικούς, όχι όμως και στο ευρύ κοινό
Μετά τις πράξεις βανδαλισμού σε τέσσερα έργα του Χριστόφορου Κατσαδιώτη από τον βουλευτή της Νίκης, Νίκο Παπαδόπουλο
Τι θα δούμε στις γκαλερί και τους χώρους τέχνης της Αθήνας
Τιμά τη συμμετοχή της Ελλάδας στην Επιτροπή των Ηνωμένων Εθνών για το καθεστώς των γυναικών
Με αφορμή την επίθεση στην Εθνική Πινακοθήκη, η ιστορία του βανδαλισμού έργων τέχνης σε Ελλάδα και εξωτερικό
Συνέντευξη του Στέφανου Ζαννή για τη νέα του ατομική έκθεση «Ζωγραφική λαϊκή», που εγκαινιάζεται την Πέμπτη 13 Μαρτίου στην γκαλερί Alma
Ο ζωγράφος είναι διάσημος για την «Κραυγή»
Η νέα ατομική έκθεση του καλλιτέχνη έχει τίτλο «Αγκάλιαζέ με / άναξ ιακ άναξ» και υπότιτλο «ένα τρυφερό αποτέλεσμα μέσα από πράξεις βίας»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.