- CITY GUIDE
- PODCAST
-
14°
Εσύ περνάς καλά στη δουλειά σου;
Η ρητορική ερώτηση των Blind Spot κι η δυνατή τους παράσταση X-Tokio
Με το που μπαίνουμε μέσα βρισκόμαστε σχεδόν αντιμέτωποι με τη κλειστοφοβία- το διακρίνω και στο βλέμμα των υπόλοιπων 30 θεατών. Το μικρό δώμα στο «Από Μηχανής Θέατρο» έχει αποκτήσει αυτές τις ημέρες μια ασφυχτική αίσθηση χάρις στο γκρίζο ανακριτικό κουβούκλιο, το ψυχρό black light και τους μαύρους τοίχους- στοιχεία μιας ιδανικής σκηνογραφίας ενός σκληρού αλλά αληθινού έργου με φόντο αν όχι την Ελλάδα του σήμερα τότε την Ελλάδα του 2020 –και μακάρι, μακάρι να βγούμε ψεύτες-.
Μακάρι, γιατί οι περισσότεροι από το κοινό, κι ειδικά οι νεότεροι, σε λίγα λεπτά αρχίζουμε να νιώθουμε πολύ οικεία μέσα από τυπικές πλέον ατάκες της καθημερινότητάς μας όπως: «Εμείς εδώ προσπαθούμε να δημιουργήσουμε ένα στιβαρό οικονομικό σύστημα κι άνθρωποι σαν κι εσένα δε βοηθάνε» ή «Η αδερφή μου έφυγε έξω, μήπως και βρει κάτι να πιαστεί, μια δουλειά, να εξαντλήσει τα περιθώρια. Φοβόταν να μείνει εδώ, ήταν τόσο νέα» ή « Εσύ περνάς καλά στη δουλειά σου; Δεν πειράζει, δουλειά σου είναι, καν’τη».
Μέσα στο ανακριτικό δωμάτιο μια φαινομενικά ''σκύλα'' αλλά στην πραγματικότητα καταρρακωμένη ψυχολογικά εργαζόμενη (την ερμηνεύει η Γιώτα Αρυροπούλου) εξευτελίζει αργά και βασανιστικά ένα νέο άντρα (Γιώργος Φριντζήλας) που βρίσκεται σε δεινή οικονομική θέση κι έχει συμπεριφορά που το σύστημα θεωρεί μη αποδεκτή- «Είναι τυπικό- έχεις χαμηλή κοινωνική απόδοση κι είσαι απροσάρμοστος. Ήσουνα και στις πορείες…» του λέει χαρακτηριστικά η bitch. Εξώ από το δωμάτιο βρίσκεται ο τρίτος ηθοποιός, ο Θανάσης Δόβρης- συνάδελφος της ''σκύλας''- κι εμείς, το κοινό, οι αυτόπτες μάρτυρες αυτής της ανάκρισης. Εκτός από το δίδυμο οι θεατές παρατηρούμε και τις εκφράσεις του προσώπου μας στα τζάμια του κουβούκλιου- «είμαστε κι εμείς σαν κι αυτούς;» αναρωτιόμαστε «κι αν ναι ποιος από τους δύο χαρακτήρες;»

Το «οργουελικό» σενάριο του Στέλιου Λυκουρέση κάνει ένα fast forward στο μέλλον υιοθετώντας μια αισθητική επιστημονικής φαντασίας (τύπου Blade Runner) που φλερτάρει έντονα με την πραγματικότητα. Κι έτσι τρομακτικό το στόρι κυλάει επί 50 λεπτά για να έρθει η κορύφωση του τέλους με μια σατανική ανατροπή που κανείς δεν περιμένει και κολλητά και μια δεύτερη που ξεθεμελειώνει ο,τι έχουμε δει μέχρι εκείνη τη στιγμή.
Οι κοφτοί διάλογοι, ο γρήγορος ρυθμός κι η σύντομη διάρκεια των 60 λεπτών δίνουν το στίγμα αυτής της παράστασης με χαρακτήρα φιλμ που φυσικά οφείλεται στο σκηνοθέτη Μιχάλη Κωνσταντάτο ο οποίος προέρχεται από το χώρο του σινεμά (η ταινία του ‘Luton’ διακρίθηκε το 2011 στο Atelier του Φεστιβάλ των Καννών και αυτή τη στιγμή βρίσκεται στη διαδικασία του post-production).
Το X- Tokio των Blind Spot μαζί και με την «Καύση» του επίσης κινηματογραφιστή Στράτου Τζίτζη στο θέατρο Olvio δημιουργούν ένα νέο είδος έργων με θέματα εμπνευσμένα από ο, τι ζούμε τώρα, σύντομη διάρκεια και συμπυκνωμένα σενάρια. Μας αρέσουν πολύ - γι’ αυτό άλλωστε κι οι δύο παραστάσεις είναι sold out σε καθημερινή βάση με την επιτυχία τους να δημιουργείται από τους ίδιους τους θεατές που τις «κυκλοφορούν» από στόμα σε στόμα.
Info: Ως 19/2, Από Μηχανής θέατρο, Ακαδήμου 13, Μεταξουργείο, 210 5231131, Δευτέρα & Τρίτη 21.00. Γενική είσοδος € 10
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Frankenstein, Γκράντε, Ερίβο και «Adolescence» κλέβουν την παράσταση
Φήμες για πιθανή συνεργασία στο soundtrack της νέας ταινίας
Η αγαπημένη ηθοποιός σκηνοθετεί ένα ελληνικό μιούζικαλ και εξερευνά την πολυπλοκότητα του έρωτα.
Ο βραβευμένος με Όσκαρ δημιουργός του Ανόρα τοποθετείται
Η 91χρονη θρυλική ηθοποιός μιλά για την επιδείνωση της όρασης και της μνήμης της
Τετάρτη 10 Δεκεμβρίου, στις 19:30
Επιστημονική συνάντηση στο ΕΚΠΑ (9/12) και μαρτυρίες στο Γαλλικό Ινστιτούτο (16/12) για το ιστορικό ταξίδι του 1945
Τα δεκατέσσερα κείμενα του βιβλίου αναφέρονται στις πολιτικές, στρατιωτικές και διπλωματικές εξελίξεις που διαμόρφωσαν το νεοελληνικό κράτος και την νεοελληνική κοινωνία
Προάγγελος των Όσκαρ τα βραβεία της Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου Λος Άντζελες
Το αστικό δράμα του σκηνοθέτη «νίκησε» δύο κακοκαιρίες και το κοινό γεμίζει τις κινηματογραφικές αίθουσες της χώρας
Μιλήσαμε με την πρωταγωνίστρια της παράστασης «Είσαι μουσική» στο Nous-Creative Space
Η πρωτότυπη ταινία διαφέρει σε κάποια στοιχεία από την Ειδική Έκδοση του 1997
Οι ηγέτες της νορβηγικής black metal σκηνής για ένα μοναδικό show στην Αθήνα, στο Floyd Live Music Venue
Τα πιο χαρακτηριστικά έργα από τις δύο πιο πρόσφατες εκθέσεις του στη χώρα μας, όπου εντοπίσαμε στοιχεία «ελληνικότητας».
Με την παράσταση αυτή ολοκληρώνεται η τριλογία «Μια Σπουδή Πάνω στην Γυναικότητα» της Χριστίνας Κυριαζίδη
Ο Θωμάς Μοσχόπουλος πραγματεύεται τα θέματα της εξουσίας και του ανταγωνισμού, σε ένα κείμενο που συνομιλεί ανοιχτά με τον Μπέκετ, τόσο σε επίπεδο γραφής όσο και περιεχομένου
Το έργο του έχει παρουσιαστεί σε περισσότερα από 100 φωτογραφικά βιβλία
Η πρωταγωνίστρια της παράστασης «Όλος ο χρόνος του κόσμου» στο Θέατρο Τέχνης μιλάει για τον ρόλο της
Υπερτιτλισμός, διερμηνεία στη νοηματική, απτική ξενάγηση και ακουστική περιγραφή για ίση πρόσβαση στον πολιτισμό
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.