Πολιτικη & Οικονομια

Χατζηδάκης για νέα Μονάδα Εσωτερικών Ερευνών του ΕΦΚΑ: Θέλουμε να βάλουμε τάξη

Η απάντηση στον ΣΥΡΙΖΑ

62224-137655.jpg
Newsroom
3’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Ο Κωστής Χατζηδάκης
Ο Κωστής Χατζηδάκης

Ο Κωστής Χατζηδάκης εγκαινίασε τη νέα Μονάδα Εσωτερικών Ερευνών του ΕΦΚΑ - «Δεν είναι σκοπός μας να τιμωρήσουμε. Θέλουμε να βάλουμε τάξη».

Στον τρόπο λειτουργίας του ΕΦΚΑ αναφέρθηκε μέσω της Βουλής ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστής Χατζηδάκης, ο οποίος ανακοίνωσε τη νέα Μονάδα Εσωτερικών Ερευνών του ΕΦΚΑ.

Με την έγκριση της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας, ο τ. αντεισαγγελέας του Αρείου Πάγου, Γεώργιος Γεράκης, τίθεται επικεφαλής της Μονάδας Εσωτερικών Ερευνών του ΕΦΚΑ, η οποία συστάθηκε πρόσφατα για την άμεση διερεύνηση των καταγγελιών και αιτημάτων των πολιτών, καθώς και τη διενέργεια αυτεπάγγελτων ελέγχων σε περιπτώσεις που παρατηρούνται καθυστερήσεις ή παραλείψεις εκ μέρους των υπαλλήλων κατά την άσκηση των καθηκόντων τους.

Η νέα μονάδα, έρχεται να αντιμετωπίσει το πρόβλημα της συσσώρευσης 1.250 καταγγελιών και παραπόνων, που δεν έχουν πρακτικά διερευνηθεί μέχρι και σήμερα. Εντάσσεται δε στη γενικότερη φιλοσοφία του νόμου, ο οποίος προβλέπει κίνητρα με πριμ παραγωγικότητας από την μια για εκείνους τους υπαλλήλους που βελτιώνουν την αποδοτικότητά τους (π.χ. στην έκδοση συντάξεων, στην εξυπηρέτηση μέσω του 1555 κ.λπ.) και ελέγχους από την άλλη πλευρά για εκείνους που ολιγωρούν και ενδεχομένως δεν κάνουν καλά τη δουλειά τους.

Χατζηδάκης: Ο ΕΦΚΑ συγκεντρώνει το 48% των συνολικών παραπόνων και καταγγελιών που καταλήγουν στον Συνήγορο του Πολίτη

Κατά την διαδικασία ακρόασης του κ. Γεράκη από την αρμόδια κοινοβουλευτική Επιτροπή, ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστής Χατζηδάκης, ανέφερε ότι ο ΕΦΚΑ από μόνος του συγκεντρώνει το 48% των συνολικών παραπόνων και καταγγελιών που πηγαίνουν στον Συνήγορο του Πολίτη. Προσέθεσε ότι το γεγονός ότι έχουμε 1.250 εκκρεμείς καταγγελίες επί 7.500 υπαλλήλων καθιστά ακόμα περισσότερο επιτακτική την ανάγκη να κάνουμε κάτι γι' αυτό. «Δεν μπορούμε να το αντιμετωπίσουμε ως ένα συνηθισμένο φαινόμενο. Στην πραγματικότητα στον ΕΦΚΑ εδώ και χρόνια υπάρχει ένα σύστημα το οποίο παριστάνει ότι ελέγχει τις καταγγελίες και τα παράπονα των πολιτών, ενώ στην πραγματικότητα ταλαιπωρεί τους πολίτες κι έτσι ούτε μέσω καταγγελιών μπορούν να βγάλουν άκρη» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ο κ. Χατζηδάκης, ξεκαθάρισε ότι δεν ισχυρίζεται πως όλοι οι καταγγελλόμενοι είναι πράγματι υπεύθυνοι, ωστόσο τόνισε πως εκείνο το οποίο οφείλει να κάνει το κράτος είναι να πάρει από την «αποθήκη» τις 1.250 καταγγελίες και να τις ερευνήσει συστηματικά, «δίκαια, χωρίς καμία μανία εκδίκησης απέναντι στους υπαλλήλους, αλλά και χωρίς κανένα αίσθημα υποτίμησης των πολιτών, οι οποίοι δικαιούνται ως Έλληνες πολίτες να έχουν μια απάντηση στο παράπονό τους». «Αυτό είναι που επιδιώκουμε με τη νέα Μονάδα Εσωτερικών Ερευνών», είπε χαρακτηριστικά.

Ο υπουργός Εργασίας παρέθεσε στην Επιτροπή τα στοιχεία που καταδεικνύουν μια ζοφερή κατάσταση στον ΕΦΚΑ, αφού αυτό το οποίο ισχύει σήμερα είναι ότι απαιτούνται τουλάχιστον έξι μήνες για να εξεταστεί μία καταγγελία, αν πρόκειται δε για πειθαρχική διερεύνηση ο μέσος χρόνος ολοκλήρωσης αγγίζει τα δύο χρόνια.

Οι 1.250 καταγγελίες που έχουν συσσωρευτεί, πλέον στον Οργανισμό, αφορούν:

  • Το 74% καταγγελίες και παράπονα για την απονομή των συντάξεων (καθυστερήσεις, χαμένοι φάκελοι, αδυναμία επικοινωνίας με τους εισηγητές κ.λπ.).
  • Το 12% θέματα ασφάλισης, εσόδων και παροχών (καταγγελίες προς το ΚΕΑΟ για καθυστερημένη ανάρτηση καταβολών, απώλεια ασφαλιστικής ενημερότητας, αδυναμία ένταξης σε ρυθμίσεις κ.λπ.)
  • Το 4% κακή συμπεριφορά υπαλλήλων στα τοπικά υποκαταστήματα, στο παλαιό τηλεφωνικό κέντρο του ΕΦΚΑ, μη ανταπόκριση σε ηλεκτρονικά μηνύματα κ.λπ.
  • Το υπόλοιπο 4% αφορά σε άλλους λόγους.

Με βάση την διαδικασία που ακολουθείται, η Διεύθυνση Διευθέτησης Αναφορών συγκεντρώνει όλες αυτές τις καταγγελίες, αλλά δεν μπορεί να ελέγξει αν διευθετήθηκαν. Όσες καταγγελίες αφορούν κακή συμπεριφορά στέλνονται στο Πειθαρχικό. Οι υπόλοιπες αποστέλλονται στις αρμόδιες διευθύνσεις και τα υποκαταστήματα και οι αρμόδιοι διευθυντές καλούνται να τις εξετάσουν χωρίς να υπάρχει κάποια καταληκτική προθεσμία. Το αποτέλεσμα είναι να μην υπάρχει συνολικά μια δομημένη διαδικασία διερεύνησης και άμεσης απάντησης στον πολίτη εντός συγκεκριμένων προθεσμιών.

Ακολουθήστε την Athens Voice στο Google News κι ενημερωθείτε πρώτοι για όλες τις ειδήσεις

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ