Τα τελευταία χρόνια τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (social media) χρησιμοποιούνται όλο και περισσότερο στον τομέα της επικοινωνίας, των επιχειρήσεων και -εσχάτως- της πολιτικής. Οι επιχειρήσεις, ήδη, έχουν συμφωνήσει και αντιληφθεί πως για να έρθουν σε πιο στενή επαφή με τους καταναλωτές χρειάζονται νέες τεχνικές marketing και δημιουργίας του brand τους. Πολλές μεγάλες και γνωστές εταιρείες ανά τον κόσμο χρησιμοποιούν το Instagram και κοινοποιούν στους ακολούθους – καταναλωτές τους ποιοτικό υλικό. Άλλωστε το Instagram έχει το σημαντικό συγκριτικό πλεονέκτημα της εικόνας -στην εποχή της εικόνας- όταν το αντιπαραβάλουμε με τα υπόλοιπα social media.
Τη στιγμή που ο επιχειρηματικός κόσμος «αγκαλιάζει» το Instagram, ο χώρος της πολιτικής δείχνει να ακολουθεί με αργά βήματα προς την ίδια κατεύθυνση. Πολιτικά κόμματα στην Αμερική και την Ευρώπη δημιουργούν λογαριασμούς στο Instagram με στόχο να ενεργοποιήσουν τους οπαδούς τους (grass roots call to action) και να αποκτήσουν νεανικό κοινό (the millennials). Την τελευταία τριετία ακολουθούν αρχηγοί κρατών, πολιτικοί ηγέτες, βουλευτές και κάθε λογής εκλεγμένοι άρχοντες σε πολλές χώρες. Φυσικά ο τρόπος διαχείρισης ποικίλλει από χώρα σε χώρα και από περίπτωση σε περίπτωση, ποιοτικά και ποσοτικά.
Βασικά, το Instagram προσφέρει δύο μοναδικά πλεονεκτήματα σε κάθε πολιτική καμπάνια: την παρουσίαση μίας ιστορίας (story telling) και την επαφή με τους νέους, που αποτελούν τη μεγάλη πλειοψηφία των χρηστών. Μία εικόνα αξίζει χίλιες λέξεις, συνηθίζουμε να λέμε. Μέσω των εικόνων, που δημοσιεύονται στο Instagram είτε ως αναρτήσεις (posts) είτε ως ιστορίες (stories) η/ο υποψήφια/ος πολιτικός μπορεί να πει την ιστορία που θέλει με τον πιο αποδοτικό και εύληπτο τρόπο. Παράλληλα, εάν το κοινό 18-35 είναι το επιθυμητό δεν υπάρχει καλύτερο μέσο από το Instagram.
Στην Ελλάδα τα πράγματα κινούνται διαφορετικά, όπως γίνεται συχνά. Τα πολιτικά κόμματα δεν έχουν ξεκινήσει με ενεργό τρόπο να εμπλέκονται στο Instagram, αφήνοντας πεδίον δόξης λαμπρό για μελλοντική χρήση. Οι πολιτικοί αρχηγοί, όπως ο Αλέξης Τσίπρας και ο Κυριάκος Μητσοτάκης, χρησιμοποιούν το Instagram, ενώ συνεχώς αυξάνεται ο αριθμός και των βουλευτών που δημιουργούν τους δικούς τους λογαριασμούς. Άλλοι χρησιμοποιούν το πολύτιμο αυτό εργαλείο πιο «θεσμικά» -αντιγράφοντας με αυτόν τον τρόπο το Facebook-, είτε πιο προσωπικά, αξιοποιώντας στο μέγιστο τις δυνατότητες του Instagram. Όπως και να έχει, η χρήση του στο ελληνικό πολιτικό σύστημα είναι ακόμη στα σπάργανα και αρκετά περιορισμένη.
Πάντως το τρένο του Instagram με περισσότερους από 800.000.000 επιβάτες έχει ήδη ξεκινήσει. Και το μεγαλύτερο προσόν του; Είναι εντελώς δωρεάν στη χρήση. Έτσι, προσφέρεται για καμπάνιες μειωμένου budget. Φυσικά, οι χορηγούμενες δημοσιεύσεις και η δυνατότητα διαφημίσεων καλύπτουν τις ανάγκες και αυτών (κομμάτων και πολιτικών ηγετών) που θέλουν να επενδύσουν το κάτι παραπάνω.
So, get involved! Fast!
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Οι δύο μονομάχοι είναι ο Δημήτρης Αναστασόπουλος και ο Ανδρέας Κουτσόλαμπρος
Η ακτινογραφία της ελληνικής αγοράς
Ο ΣΥΡΙΖΑ αποστασιοποιείται από το δημοσίευμα - «Δεν αντιπροσωπεύει τις θέσεις μας»
Πληρωμές 1,2 δισ. ευρώ έως τέλος Δεκεμβρίου - Κάλεσμα για υπεύθυνες κινητοποιήσεις
Από 5,5 ευρώ σε 2,5 ευρώ ανά χιλιόμετρο με τα νέα ηλεκτρικά λεωφορεία
Η νέα πρέσβης των ΗΠΑ αναδεικνύει τον ρόλο της Ελλάδας ως ενεργειακό και τεχνολογικό κόμβο στη στρατηγική Τραμπ
Η Ελλάδα εξοφλεί πρόωρα δάνεια ύψους 5,29 δισ. ευρώ - Τα οφέλη στην οικονομία
Στο βίντεο παρελαύνουν φράσεις με παιχνιδιάρικη διάθεση
Ο πρωθυπουργός κάλεσε τους αγρότες σε συντεταγμένη εκπροσώπηση
Η πρόεδρος της Πλεύσης Ελευθερίας εξαπολύει σφοδρή επίθεση στον πρώην πρωθυπουργό για «Ιθάκη» και Μάτι
Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος άνοιξε την πόρτα σε συνάντηση - Τόνισε ότι οι παραβατικές συμπεριφορές δεν θα γίνουν ανεκτές
Ο πρόεδρος της Νέας Αριστεράς σχολιάζει την εκδήλωση για την «Ιθάκη»
Ποιοι δικαιούνται το δώρο - Πώς υπολογίζεται και ποιες κυρώσεις προβλέπονται για τους εργοδότες
«Ζωτικής σημασίας για τις ελληνοαμερικανικές σχέσεις η Βόρεια Ελλάδα» είπε η Αμερικανίδα πρέσβειρα
«Η περίοδος που διανύουμε είναι δύσκολη και απαιτητική για τον αγροτικό κόσμο και αποτυπώνεται και στις κινητοποιήσεις»
«Η κατάληξη θα είναι το νησί της Καλυψώς με την ψευδαίσθηση της Ιθάκης»
Πολιτική Προστασία και υπηρεσίες σε 24ωρη επιφυλακή για την ασφάλεια των πολιτών
Τονίζει τη σημασία του διαλόγου με Τουρκία και Λιβύη - Ζητά «πατριωτικό ρεαλισμό»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.