Visual Browsing
SimpleG: Θέλω να αλλάξω την οπτική της καθημερινότητάς μας
SKATE & GRAFFITI

SimpleG: Θέλω να αλλάξω την οπτική της καθημερινότητάς μας

Ο Έλληνας street artist που κάνει τις πόλεις ομορφότερες κλείνει 10 χρόνια δράσης και μιλά στην ATHENS VOICE με αφορμή τη νέα του τοιχογραφία στο Μεταξουργείο
Η εντυπωσιακή τοιχογραφία του SimpleG στην Βηρυττό.
Συνέντευξη του street artist SimpleG στην ATHENS VOICE - Οι εντυπωσιακές τοιχογραφίες του σε όλο τον κόσμο και το νέο του mural στο Μεταξουργείο

Όταν για πρώτη φορά είδα τοιχογραφία του SimpleG μου άφησε ένα υποσχόμενο υπονοούμενο τύπου ήρθα για να μείνω! Σε γρήγορο διάστημα ξεφύτρωναν δουλειές του μέσα στην πόλη, μου έδιναν την εντύπωση ότι πρόκειται για νέο αίμα αλλά έδειχναν πως τις έχει φτιάξει κάποιος αρκετά σκεπτόμενος για την ηλικία του, πράγμα που με έκανε να τον έχω σε παρακολούθηση.

Με την πάροδο του χρόνου συνεργαστήκαμε σε διάφορα art projects, ταξιδέψαμε μαζί και ζήσαμε αρκετά «κουλές» και υπερβολικές στιγμές που με έφεραν στο σημείο να πω ότι το κυρίαρχο ναρκωτικό του παιδιού είναι η ενέργεια που τον τυλίγει ώστε να δημιουργεί με αγάπη και σκληρή δουλειά.

Το μυαλό του δεν συμβαδίζει με την ηλικία του, ένας μοναχικός καλλιτέχνης που ξέρει τι αναζητά, επιθυμεί να ζωγραφίζει ή να φωτογραφίζει γαλαξίες και εγκαταλελειμμένους φάρους. 

Είναι πανέμορφο να βλέπεις το «νέο αίμα» να έχει στοιχεία του χαρακτήρα σου, βρέθηκα με τον μικρό G και τα είπαμε με αφορμή τη νέα, εντυπωσιακή, τοιχογραφία του στην Αθήνα, στο Μεταξουργείο.

Σχετικα
Η τοιχογραφία του SimpleG στο Μεταξουργείο κάνει την Αθήνα πιο όμορφη
Η τοιχογραφία του SimpleG στο Μεταξουργείο κάνει την Αθήνα πιο όμορφη

Η νέα εντυπωσιακή τοιχογραφία του SimpleG στο Μεταξουργείο

Πώς έγινε η επιλογή του καλλιτεχνικού σου ονόματος και ποια ήταν η πρώτη σου τοιχογραφία;
Η επιλογή έγινε με τη βοήθεια μιας φίλης τον καιρό που έψαχνα μια υπογραφή να μου ταιριάζει σαν Γιώργος και να με χαρακτηρίζει. Ξεκίνησα για πρώτη φορά να βάψω σε τοίχο τον Μάιο του 2009, σαν SimpleG άρχισα να υπογράφω πολύ αργότερα, το 2013 περίπου.

Πόσο δύσκολο είναι να σπουδάζεις στην ΑΣΚΤ ενώ ταυτόχρονα δουλεύεις ήδη με την εικαστική τέχνη;
Το ένα βοηθάει πολύ το άλλο, μερικές φορές μπορεί να το φέρει σε πολύ δύσκολη θέση λόγω χρόνου. Δεν παύει όμως να είναι πάνω στο ίδιο αντικείμενο.

Σχετικα
Ormos: Πώς το χωριό των καραβομαραγκών έγινε το πρώτο ανοιχτό μουσείο της Ελλάδας
Ormos: Πώς το χωριό των καραβομαραγκών έγινε το πρώτο ανοιχτό μουσείο της Ελλάδας

Ποια είναι η αντιμετώπιση των καθηγητών σου στο ότι προχωράς ήδη επαγγελματικά με την εικαστική σου τέχνη, πριν πάρεις πτυχίο;
Oι περισσότεροι δεν το γνωρίζουν, μία καθηγήτριά μου που το γνωρίζει όμως δείχνει ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

Τοιχογραφία του SimpleG στον Πειραιά

Ασχολείσαι με την τέχνη της αγιογραφίας, πόσο επηρεάζει το συγκεκριμένο είδος τη δουλειά που κάνεις στο δρόμο;
Το ένα συμπληρώνει το άλλο χωρίς να το καταλαβαίνω. Κρατώ πολλές φορές αυτό το αυστηρό ύφος και την προσοχή στα θέματά μου, κυρίως όταν θέλω να κάνω ένα έργο για εμένα και θέλω να βγάλω κάτι τελείως προσωπικό. Νιώθω ότι έχω καταφέρει να τα διαχωρίσω.

Ποια είναι η γνώμη σου σαν πιο νέος στον χώρο για το επίπεδο τοιχογραφιών στη χώρα μας; Νομίζεις ότι οι Έλληνες καλλιτέχνες υστερούν (σε θέματα δουλειάς) από τους καλλιτέχνες του εξωτερικού;
Οι Έλληνες καλλιτέχνες του δρόμου, αν τους πάρεις έναν προς έναν, άνετα μπορείς να τους συγκρίνεις με έναν αντίστοιχο σε στιλ (γιατί οι περισσότεροι κάνουμε διαφορετικά στιλ) με τους καλύτερους καλλιτέχνες του είδους παγκοσμίως. Αρκετοί Έλληνες καλλιτέχνες κάνουν έργα στο εξωτερικό, κατά τη γνώμη μου επειδή εκτιμούν την τέχνη μας περισσότερο απ’ ό,τι στην Ελλάδα, στο τέλος της μέρας δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτα.

Τοιχογραφία του SimpleG στην Lurcy-levis στη Γαλλία

Από πού αντλείς έμπνευση για τα έργα σου, τι προσπαθείς να δείξεις μέσω τον τοιχογραφιών σου στο ευρύ κοινό;
Από φωτογραφίες που βγάζω ή που βρίσκω. Δεν θέλω να επικοινωνήσω πάντα με τον κόσμο, το σίγουρο είναι ότι θέλω να αλλάξω την οπτική της καθημερινότητάς μας.

Γνωρίζουμε ότι οι καλλιτέχνες του δρόμου έχουν να κάνουν αρκετές περίεργες συμφωνίες με το περιβάλλον που ζωγραφίζουν, ποια εικαστική σου δημιουργία μέχρι σήμερα σε δυσκόλεψε περισσότερο;
Θα έλεγα η τοιχογραφία στη Βηρυτό. Δούλευα με γερανό αντί για ανυψωτικό σε μια τοιχογραφία με ύψος 50 μέτρα. Μεγάλη εμπειρία για εμένα, αισθάνομαι τυχερός.

Πόσο σημαντικό είναι οι καλλιτέχνες να επισκέπτονται μουσεία;
Αναμφίβολα είναι πολύ σημαντική η επίσκεψη σε μουσεία από τους καλλιτέχνες. Όμως θεωρώ πιο σημαντικό να ξεκινούν να παρατηρούν τη φύση και όλη την πλάση της Γης όπως έκαναν και οι καλλιτέχνες τότε, που σήμερα είναι τα έργα τους στα μουσεία. Κάτι ήξεραν όλοι αυτή οι δεινόσαυροι της τέχνης.

Τοιχογραφία του SimpleG στην Lurcy-levis στη Γαλλία

Αν μπορούσες σήμερα να σβήσεις όποια έργα θέλεις, ποια θα ήταν αυτά;
Δεν θα έσβηνα κανένα. Πιστεύω πως ο καθένας είχε τους λόγους του για να το κάνει. Κανένα δικό μου σίγουρα θα έσβηνα, για να κάνω κάτι καλύτερο από πάνω.

Πώς βλέπεις τον Γιώργο σε μία πενταετία;
Να είναι σε ένα φάρο και να παρατηρεί τον γαλαξία να περιστρέφεται από πάνω του. Έχοντας γυρίσει όλο τον κόσμο κάνοντας τοιχογραφίες και έχοντας εκτίσει το βιβλίο του για τους φάρους τις Ελλάδας.

Φάρος Μαλέας © SimpleG

Last Words…
Οι ερωτήσεις σου πραγματικά είναι αυτές που μόνο ένας του χώρου θα μπορούσε να τις σκεφτεί, big ups, ευχαριστώ πολύ!

Δειτε επισης

Back to top

Προσεχως

Το Soundtrack της Πόλης
Athens Voice 102.5