Τεχνολογια - Επιστημη

Η Amazon αποκαλύπτει την αιτία της βλάβης που «έριξε» από τράπεζες έως το Snapchat

Το σφάλμα λογισμικού που προκάλεσε αλυσιδωτή αντίδραση - Επηρεάστηκαν χιλιάδες ιστότοποι και εφαρμογές

62224-137655.jpg
Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Η Amazon αποκάλυψε ότι σφάλμα σε αυτοματοποιημένο λογισμικό DNS προκάλεσε τη διακοπή υπηρεσιών σε πάνω από 2.000 εταιρείες παγκοσμίως.
Η Amazon αποκάλυψε την αιτία της πολύωρης βλάβης του AWS (Amazon Web Services) αυτή την εβδομάδα © EPA/Andy Rain

Η Amazon αποκάλυψε ότι σφάλμα σε αυτοματοποιημένο λογισμικό DNS προκάλεσε τη διακοπή υπηρεσιών σε πάνω από 2.000 εταιρείες παγκοσμίως.

Η Amazon αποκάλυψε την αιτία της πολύωρης διακοπής λειτουργίας του Amazon Web Services (AWS) που σημειώθηκε αυτή την εβδομάδα, προκαλώντας σοβαρά προβλήματα σε χιλιάδες ιστοσελίδες και εφαρμογές σε όλο τον κόσμο, από την εφαρμογή Signal έως «έξυπνα» κρεβάτια.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Amazon την Πέμπτη, η διακοπή οφείλεται σε σφάλμα (bug) στο λογισμικό αυτοματοποίησης του DNS, το οποίο προκάλεσε αλυσιδωτές δυσλειτουργίες στο δίκτυο. Η βλάβη επηρέασε χιλιάδες υπηρεσίες που φιλοξενούνται στα data centers του AWS.

Η Amazon ανέφερε ότι οι πελάτες δεν μπορούσαν να συνδεθούν με το DynamoDB, το σύστημα βάσεων δεδομένων του AWS, λόγω ενός «λανθάνοντος σφάλματος» στη διαχείριση του αυτοματοποιημένου DNS. Το πρόβλημα εντοπίστηκε σε ένα κενό DNS αρχείο για την περιοχή US-East-1 της Βιρτζίνια, το οποίο δεν διορθώθηκε αυτόματα και χρειάστηκε χειροκίνητη παρέμβαση από τεχνικούς.

Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι έχει απενεργοποιήσει προσωρινά το αυτοματοποιημένο σύστημα DNS παγκοσμίως, ενώ εργάζεται για να ενισχύσει τα μέτρα ασφαλείας και να αποτρέψει παρόμοια περιστατικά στο μέλλον.

Η διακοπή είχε εκτεταμένες συνέπειες: σύμφωνα με το Downdetector, περισσότερες από 2.000 εταιρείες επηρεάστηκαν, με πάνω από 8,1 εκατομμύρια αναφορές προβλημάτων παγκοσμίως. Μεταξύ αυτών ήταν οι Snapchat, Roblox, Duolingo, Signal, καθώς και τραπεζικές υπηρεσίες και η εταιρεία Ring.

Ακόμη και χρήστες της εταιρείας Eight Sleep, που προσφέρει «έξυπνα» κρεβάτια με σύνδεση στο διαδίκτυο, δεν μπορούσαν να ρυθμίσουν τη θερμοκρασία ή τη θέση του κρεβατιού τους μέσω εφαρμογής. Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Ματέο Φραντσεσκέτι, ζήτησε συγγνώμη και ανακοίνωσε ότι θα προστεθεί λειτουργία Bluetooth ώστε βασικές ρυθμίσεις να είναι διαθέσιμες ακόμη και σε περίπτωση διακοπής.

Η Δρ. Σουλέτ Ντρέιφους, λέκτορας Πληροφορικής στο Πανεπιστήμιο της Μελβούρνης, σχολίασε πως το περιστατικό ανέδειξε την παγκόσμια εξάρτηση από λίγες τεχνολογικές πλατφόρμες.

«Το πρόβλημα δεν είναι μόνο το AWS - είναι το ίδιο το cloud», δήλωσε. «Το διαδίκτυο σχεδιάστηκε για να είναι ανθεκτικό, αλλά χάσαμε μέρος αυτής της ανθεκτικότητας εξαιτίας της εξάρτησής μας από λίγες μεγάλες εταιρείες που ελέγχουν την υποδομή».

(Με πληροφορίες Guardian)

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.

// EMPTY