- CITY GUIDE
- PODCAST
-
17°
Τελικά πόσο καλό κάνει ο πρωινός καφές;
Τι έδειξε έρευνα για τον συνολικό κίνδυνο θνησιμότητας
Τελικά πόσο καλό κάνει ο πρωινός καφές - Τι έδειξε έρευνα για τον συνολικό κίνδυνο θνησιμότητας
Όσοι πίνουν καφέ το πρωί φαίνεται να έχουν χαμηλότερο κίνδυνο να πεθάνουν από καρδιαγγειακά νοσήματα και χαμηλότερο συνολικό κίνδυνο θνησιμότητας σε σύγκριση με όσους πίνουν καφέ όλη την ημέρα, σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό της Ευρωπαϊκής Καρδιολογικής Εταιρείας «European Heart Journal».
Στην έρευνα συμμετείχαν 40.725 ενήλικες που έλαβαν μέρος στην Εθνική Έρευνα Υγείας και Διατροφής των ΗΠΑ την περίοδο 1999-2018. Στο πλαίσιο της μελέτης, οι συμμετέχοντες ρωτήθηκαν για όλα τα τρόφιμα και ποτά, συμπεριλαμβανομένου του καφέ, που κατανάλωναν τουλάχιστον για μία ημέρα. Σε μια υποομάδα 1.463 ατόμων ζητήθηκε να συμπληρώσουν λεπτομερές ημερολόγιο κατανάλωσης τροφίμων και ποτών για μία εβδομάδα. Στη συνέχεια οι ερευνητές συνέδεσαν αυτές τις πληροφορίες με τα αρχεία των θανάτων και την αιτία θανάτου για μια περίοδο εννιά έως δέκα ετών.
Τι έδειξε η έρευνα για τον καφέ
Περίπου το 36% των ατόμων που συμμετείχαν στη μελέτη έπιναν καφέ το πρωί, το 16% έπιναν καφέ καθ' όλη τη διάρκεια της ημέρας και το 48% δεν έπιναν καφέ. Όσοι έπιναν καφέ το πρωί είχαν 16% λιγότερες πιθανότητες να πεθάνουν από οποιαδήποτε αιτία και 31% λιγότερες πιθανότητες να πεθάνουν από καρδιαγγειακά νοσήματα σε σύγκριση με όσους δεν έπιναν καφέ. Αυτό το όφελος διαπιστώθηκε τόσο σε όσους έπιναν μέτριες ποσότητες καφέ (2-3 φλυτζάνια) όσο και σε όσους έκαναν μεγαλύτερη κατανάλωση (περισσότερα από τρία φλυτζάνια). Οι συμμετέχοντες που έπιναν ένα φλυτζάνι ή λιγότερο καφέ επωφελήθηκαν από μικρότερη μείωση του κινδύνου. Αντίθετα, δεν παρατηρήθηκε μείωση του κινδύνου για όσους έπιναν καφέ όλη την ημέρα.
Ο επικεφαλής της μελέτης, Λου Κι, καθηγητής στη Σχολή Δημόσιας Υγείας και Τροπικής Ιατρικής του Πανεπιστημίου Tulane στη Νέα Ορλεάνη των ΗΠΑ, επισημαίνει ότι «αυτή η μελέτη δεν μας λέει γιατί η κατανάλωση καφέ το πρωί μειώνει τον κίνδυνο θανάτου από καρδιαγγειακά νοσήματα. Μια πιθανή εξήγηση είναι ότι η κατανάλωση καφέ το απόγευμα ή το βράδυ μπορεί να διαταράξει τους κιρκάδιους ρυθμούς και τα επίπεδα ορμονών, όπως η μελατονίνη. Αυτό με τη σειρά του οδηγεί σε αλλαγές στους παράγοντες καρδιαγγειακού κινδύνου, όπως η φλεγμονή και η αρτηριακή πίεση. Χρειάζονται όμως περαιτέρω μελέτες για να επικυρώσουμε τα ευρήματά μας σε άλλους πληθυσμούς, καθώς και κλινικές δοκιμές για να ελέγξουμε τις πιθανές επιπτώσεις της αλλαγής του χρονικού διαστήματος μέσα στην ημέρα κατά το οποίο οι άνθρωποι πίνουν καφέ».
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η σπάνια γενετική παραλλαγή που τους επιτρέπει να διακρίνουν αποχρώσεις αόρατες για τους περισσότερους ανθρώπους
Μελέτη αποκαλύπτει ότι η αισθητική απόλαυση της ποίησης ενεργοποιεί μια ξεχωριστή διαδικασία στον εγκέφαλο
Η σελήνη θα καλύψει πλήρως τον ήλιο για λίγα λεπτά - Οι χώρες που θα βρεθούν στο επίκεντρο του φαινομένου
Μεγάλη μελέτη σε πάνω από 2 εκατομμύρια ανθρώπους ανατρέπει τα στερεότυπα
AST (Art–Science–Tech): Η τεχνολογία αποκτά αξία μόνο όταν υπηρετεί τον άνθρωπο.
Οι αναγνώστες δυσκολεύονται να ξεχωρίσουν τα κείμενα - Πώς η στάση απέναντι στην AI επηρεάζει την κρίση
Η νέα λειτουργία επιτρέπει στους χρήστες να προσθέτουν σημειώσεις στις playlists τους
Η πρώτη αντίδραση της Meta και οι κινήσεις στις οποίες άμεσα θα πρέπει να προχωρήσει
Ένα μυστήριο που εξακολουθεί να απασχολεί τους παλαιοντολόγους
Ο Βαγγέλης Κανούλας, η Μαρία Βακαλοπούλου και ο Μάνος Κουκουμίδης μιλούν στην ATHENS VOICE για το ελληνικό παράδοξο της ΑΙ
Η σύγκρουση θα μπορούσε να προσφέρει πολύτιμα δεδομένα για μελλοντικά σεισμολογικά πειράματα
Πώς δημιούργησε το OnlyMarms και πόσα χρήματα έχει βγάλει
Όσα δήλωσε ο βραβευμένος με Νόμπελ επιστήμονας για τη νέα θέση και την έρευνα σε προηγμένη μορφή ΑΙ
Πρόκειται για την πρώτη γνωστή επιβεβαίωση αυτού του φαινομένου στην ηλιακή επιφάνεια
Νέα έρευνα δείχνει ότι οι προνύμφες του Zophobas morio καθαρίζουν τα οστά γρήγορα, οικονομικά και χωρίς φθορές
Γιατί δεν επέστρεψε στη Γη
Παραμένουν άγνωστοι οι λόγοι πίσω από την απόφαση
Ο πρώην επικεφαλής της IEEE Standards Association, Κωνσταντίνος Καραχάλιος, μιλά στην ATHENS VOICE για τη μάχη απέναντι στον αλγοριθμικό εθισμό των παιδιών
Τις τελευταίες δεκαετίες έχει αναγνωριστεί μια νέα, ιδιαίτερη νεύρωση
Έμοιαζε με... χιονάνθρωπο
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.