Έλληνας επιστήμονας προτείνει εναλλακτική «πορεία» για τη θεραπεία του Πάρκινσον

Το μυστικό για τη νόσο μπορεί να βρίσκεται στα μιτοχόνδρια

Επιστήμονες στη Νορβηγία με επικεφαλής το νευρολόγο Χαράλαμπο Τζούλη του Τμήματος Κλινικής Ιατρικής του Πανεπιστημίου του Μπέργκεν και του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου Χάουκελαντ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό "Nature Communications", θεωρούν ότι ανακάλυψαν ένα νέα μηχανισμό-κλειδί πίσω από το Πάρκινσον.

Πιο αναλυτικά, οι ερευνητές προτείνουν ένα διαφορετικό τρόπο αντιμετώπισης του Πάρκινσον, διατεινόμενοι πως το μυστικό για τη νόσο βρίσκεται στα μιτοχόνδρια, δηλαδή στα στα μικροσκοπικά «ενεργειακά εργοστάσια» εκείνων των κυττάρων που παράγουν ντοπαμίνη στον εγκέφαλο.

Σημειώνεται πως στους ασθενείς με Πάρκινσον καταστρέφονται σταδιακά τα εγκεφαλικά κύτταρα (νευρώνες) που παράγουν ντοπαμίνη με συνέπεια ο εγκέφαλος να μη μπορεί πλέον να ελέγξει και να συντονίσει σωστά τις κινήσεις του σώματος.

Υπενθυμίζεται πως πάνω από δέκα εκατομμύρια άνθρωποι πάσχουν διεθνώς από τη  νόσο. Η τελευταία εμφανίζεται περίπου στο 1% έως 2% του πληθυσμού (στο 2% έως 4% των ατόμων άνω των 60 ετών), με συμπτώματα όπως βραδυκινησία, μυική ακαμψία, τρέμουλο άκρων και προσώπου, αστάθεια βαδίσματος κ.α, ενώ ακόμα δεν έχει βρεθεί καμία θεραπεία.