Τεχνολογια - Επιστημη

Η Google εξηγεί πώς αντιμετωπίζει τις «κακές» διαφημίσεις και τα παραπλανητικά sites

Η εκτενής αναφορά για τη μάχη που έδωσε το 2016 

62224-137655.jpg
Newsroom
3’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
338601-704176.jpg
EPA/BORIS ROESSLER

O διευθυντής του τμήματος Sustainable Ads της Google Σκοτ Σπένσερ αναφέρθηκε στην πολιτική της εταιρίας απέναντι στις ψευδείς διαφημίσεις που «μπορούν να καταστρέψουν τη διαδικτυακή εμπειρία για όλους» όπως αναφέρει.

«Ένα δωρεάν και ελεύθερο διαδίκτυο είναι ένας ζωτικός πόρος για τους χρήστες και τις επιχειρήσεις σε όλο το κόσμο. Οι διαφημίσεις παίζουν σημαντικό ρόλο στο να εξασφαλίσουν ότι οι χρήστες έχουν πρόσβαση σε ακριβείς, ποιοτικές πληροφορίες στο διαδίκτυο. Αλλά οι ψευδείς διαφημίσεις μπορούν να καταστρέψουν την διαδικτυακή εμπειρία για όλους. Προωθούν παράνομα προϊόντα και μη ρεαλιστικές προσφορές. Μπορούν να ξεγελάσουν τους χρήστες ωθώντας τους να μοιραστούν προσωπικές πληροφορίες, καθώς και να μολύνουν συσκευές με κακόβουλο λογισμικό. Τελικά, οι ψευδείς διαφημίσεις αποτελούν μια απειλή για τους χρήστες, συνεργάτες της Google και την ίδια τη βιωσιμότητα του ελεύθερου διαδικτύου» σημειώνει. 

«Έχουμε αυστηρή πολιτική που διέπει τα είδη διαφημίσεων που επιτρέπουμε ή όχι στην Google με στόχο να προστατεύσουμε τους χρήστες μας από αποπροσανατολιστικές, ακατάλληλες ή κακόβουλες διαφημίσεις. Και διαθέτουμε μια ομάδα μηχανικών, μία ομάδα εξειδικευμένων ανθρώπων που σχεδιάζουν την πολιτική της εταιρείας, product managers και άλλους σε όλο το κόσμο που δίνουν καθημερινά τη μάχη με τους φορείς της απάτης. Με τα χρόνια, αυτή η δέσμευση έχει κάνει το διαδίκτυο ένα καλύτερο περιβάλλον για εσάς και ένα χειρότερο περιβάλλον για αυτούς που αναζητούν να καταχραστούν τα διαφημιστικά συστήματα για δικούς τους σκοπούς» εξηγεί. 

«Mέσα στο 2016 κατεβάσαμε 1,7 δισεκατομμύρια διαφημίσεις που παραβίασαν την πολιτική μας για τις διαφημίσεις, πάνω από τον διπλό αριθμό ψευδών διαφημίσεων που αφαιρέσαμε το 2015. Αν περνούσατε ένα δευτερόλεπτο αφαιρώντας καθεμία από αυτές τις ψευδείς διαφημίσεις, θα σας έπαιρνε πάνω από 50 χρόνια για να τα καταφέρετε. Όμως η τεχνολογία μας είναι φτιαγμένη για να λειτουργεί πολύ πιο γρήγορα» τονίζει.

«Πέρυσι, κάναμε δύο βασικά πράγματα για να βελτιώσουμε τις επιδόσεις μας. Αρχικά, διευρύναμε την πολιτική μας για να προστατέψουμε τους χρήστες από παραπλανητικές και επιθετικές προσφορές. Για παράδειγμα, τον Ιούλιο, απαγορεύσαμε τις διαφημίσεις για τα πρόσκαιρα δάνεια (payday loans), που καταλήγουν συχνά σε υπέρογκους λογαριασμούς και υψηλό ποσοστό αθέτησης για τους χρήστες. Σε έξι μήνες από τότε που θεσπίστηκε η πολιτική αυτή, απενεργοποιήσαμε πάνω από 5 εκατομμύρια διαφημίσεις για πρόσκαιρα δάνεια» αποκαλύπτει.

«Δεύτερον, ενδυναμώσαμε την τεχνολογία μας ώστε να μπορούμε να εντοπίσουμε και να απενεργοποιούμε ψευδείς διαφημίσεις ακόμη πιο γρήγορα. Για παράδειγμα, οι διαφημίσεις “trick to click” εμφανίζονται συχνά ως ειδοποιήσεις συστήματος με στόχο να πείσουν τους χρήστες να τις πατήσουν, χωρίς να συνειδητοποιούν ότι συχνά κατεβάζουν κακόβουλο λογισμικό (malware). Το 2016, τα συστήματά μας εντόπισαν και απενεργοποίησαν στο σύνολο 112 εκατομμύρια διαφημίσεις “trick to click”, 6 φορές περισσότερο απ’ ότι το 2015» γνωστοποιεί.

Τα είδη των «κακών» διαφημίσεων

Διαφημίσεις παράνομων προϊόντων-φάρμακα και τυχερά παιχνίδια: Κάποιες από τις πιο κοινές ψευδείς διαφημίσεις που συναντάμε στο διαδίκτυο είναι διαφημίσεις που προάγουν παράνομες δραστηριότητες ή προϊόντα. Το 2016, η Google διέκρινε σημαντική αύξηση στο διαδίκτυο των παράνομων διαφημίσεων για φάρμακα και απενεργοποίησε πάνω από 68 εκατομμύρια ψευδείς διαφημίσεις για παραβιάσεις σχετικές με την περίθαλψη -κατά πολύ περισσότερες από τις 12,5 εκατομμύρια το 2015.

Παρομοίως, είδαμε περισσότερες προσπάθειες να διαφημιστούν προσφορές σχετικές με τυχερά παιχνίδια, χωρίς την κατάλληλη άδεια από τους ρυθμιστές στις χώρες που λειτουργούν. Κατεβάσαμε πάνω από 17 εκατομμύρια ψευδείς διαφημίσεις για παραβιάσεις σχετικά με τυχερά παιχνίδια μέσα στο 2016.

Παραπλανητικές διαφημίσεις: Κάποιες διαφημίσεις επιχειρούν να αλιεύσουν clicks και προβολές με το να παραπλανούν τους χρήστες με ερωτήσεις όπως: «Κινδυνεύεις από αυτήν την σπάνια δερματολογική ασθένεια;» ή με το να προτείνουν θαυματουργές θεραπείες, όπως ένα χάπι που θα σας βοηθούσε να χάσετε 50 κιλά μέσα σε τρεις μέρες χωρίς κόπο. Μέσα στο 2016, η Google κατέβασε περίπου 80 εκατομμύρια ψευδείς διαφημίσεις που στόχευαν να εξαπατήσουν, να παραπλανήσουν και αναστατώσουν τους χρήστες.

Ψευδείς διαφημίσεις στο κινητό και self-clicking:  Αν σας έχει τύχει ποτέ να χρησιμοποιείτε το κινητό σας και ξαφνικά, χωρίς προειδοποίηση, να καταλήξετε στο app store και να κατεβάσετε μια εφαρμογή που δεν γνωρίζετε, μια «self-clicking» διαφήμιση μπορεί να είναι η αιτία. 

Διαφημίσεις που προσπαθούν να ξεγελάσουν το σύστημα: Οι επιτήδειοι γνωρίζουν ότι οι διαφημίσεις για ορισμένα προϊόντα -όπως διαιτητικά συμπληρώματα ή πρόσκαιρα δάνεια - δεν επιτρέπονται από τις πολιτικές της Google. Τον τελευταίο χρόνο, η Google αφαίρεσε σχεδόν 7 εκατομμύρια κακές διαφημίσεις που επιχειρούσαν να ξεγελάσουν τα συστήματα εντοπισμού της.

«Μέσα στο 2016, παρατηρήσαμε την αύξηση των tabloid cloakers - ένα νέο είδος απάτης που προσπαθεί να ξεγελάσει το σύστημά μας μεταμφιεσμένη σε μέσο προβολής ειδήσεων. Οι cloakers συχνά εκμεταλλεύονται επίκαιρα θέματα -τις κυβερνητικές εκλογές, μια είδηση που έχει απήχηση ή μια γνωστή προσωπικότητα και φτιάχνουν τις διαφημίσεις τους να μοιάζουν με τίτλους ειδησεογραφικών ιστοτόπων. Όμως, όταν οι χρήστες κάνουν κλικ σε αυτήν την ιστορία, μεταφέρονται σε μια ιστοσελίδα που πουλάει διαιτητικά προϊόντα, και όχι ένα ενημερωτικό άρθρο» εξηγεί.

«Για να καταπολεμήσουμε τους cloakers, αφαιρούμε τους ίδιους τους απατεώνες, και τους απαγορεύουμε να διαφημιστούν σε εμάς ξανά. Μέσα στο 2016, αναστείλαμε πάνω από 1.300 λογαριασμούς για tabloid cloaking. Δυστυχώς, αυτό το είδος ψευδούς διαφήμισης ανεβαίνει σε δημοτικότητα καθώς οι χρήστες κάνουν click σε αυτές. Και αρκετοί απατεώνες μπορούν να τρέξουν πολλές κακές διαφημίσεις: Κατά την διάρκεια ενός σκαναρίσματος για tabloid cloaking το Δεκέμβριο 2016, αφαιρέσαμε 22 cloakers που ήταν υπεύθυνοι για διαφημίσεις που έχουν προβληθεί πάνω από 20 εκατομμύρια φορές από χρήστες στο διαδίκτυο μέσα σε μια μόνο εβδομάδα» σημειώνει.

«Από τον Νοέμβριο μέχρι τον Δεκέμβριο του 2016, αναθεωρήσαμε 550 ιστοσελίδες που ήταν ύποπτες για διαστρέβλωση περιεχομένου στους χρήστες, συμπεριλαμβανομένων παραπλανητικών ειδησεογραφικών οργανισμών. Λάβαμε δράση απέναντι σε 340 από αυτούς που παραβίασαν την πολιτική μας, τόσο για διαστρέβλωση όσο και για άλλες παραβιάσεις, και σχεδόν 200 εκδότες εκδιώχθηκαν από το δίκτυο μας» εξηγεί.

Δείτε αναλυτικά την ανάρτησή του εδώ.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ