- CITY GUIDE
- PODCAST
-
17°
Οι πολίτες αξιολογούν τις δημόσιες συγκοινωνίες
Πρώτη φορά ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα δίνει τη δυνατότητα αυτή στους πολίτες της Αττικής
Για πρώτη φορά ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα έδωσε τη δυνατότητα στους πολίτες της Αττικής να αξιολογήσουν τις δημόσιες συγκοινωνίες, να εκφράσουν τις απόψεις τους για την βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών και να αναφέρουν ελλείψεις και ζημιές. Το πρόγραμμα ENERQI της Ε.Ε, έτρεξε από τον Φεβρουάριο του 2012 μέχρι και το τέλος του 2013, και για την υλοποίηση του συνεργάστηκαν το Κέντρο Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΚΑΠΕ) με τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ).
Οι επιβάτες όλων των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς που συμμετείχαν στο πρόγραμμα, παρατηρούσαν τα πάντα κατά τη διάρκεια των καθημερινών τους μετακινήσεων και επικοινωνούσαν απευθείας με το ΚΑΠΕ για πληροφορίες, υποδείξεις, παράπονα ακόμη και για βοήθεια. Το ΚΑΠΕ με τη σειρά του ενημέρωνε τον ΟΑΣΑ για τα αποτελέσματα της αξιολόγησης και για τις προτάσεις των επιβατών για τη βελτίωση των υπηρεσιών. Αξιοσημείωτο είναι ότι οι εθελοντές παρατηρούσαν και ανέφεραν μέχρι και ζημιές σε στάσεις, σπασμένα παράθυρα σε λεωφορεία κ.λπ. Στη συνέχεια ο ΟΑΣΑ επικοινωνούσε με τις δύο θυγατρικές του εταιρείες, ΣΤΑΣΥ (μετρό, τραμ, ηλεκτρικός) και ΟΣΥ (λεωφορεία, τρόλεϊ) επισημαίνοντας τα προβλήματα που έπρεπε να αντιμετωπιστούν.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα του έργου ENERQI η γνώμη των επιβατών για τη δημόσια συγκοινωνία κρίνεται ικανοποιητική και μάλλον αυτό οφείλεται στο μετρό, αφού οι επιβάτες δήλωσαν ότι προτιμούν να χρησιμοποιούν μετρό ή τραμ παρά λεωφορεία ή τρόλεϊ. Η σχέση «ποιότητας-κόστους» αναδείχτηκε ως το πιο σημαντικό κριτήριο για τους επιβάτες, ενώ ακολουθούν η αξιοπιστία των παρεχόμενων υπηρεσιών και η συχνότητα των δρομολογίων.
Αποτέλεσμα αυτού του προγράμματος ήταν αρχικά να επιτραπεί στους επιβάτες να μπαίνουν στο μετρό και στο τραμ με τα ποδήλατα τους και να ενημερώνονται συχνότερα οι ιστοσελίδες του Οργανισμού για τις αλλαγές των δρομολογίων σε έκτακτες περιπτώσεις και σε απεργίες. Παράλληλα επισκευάστηκαν ζημιές που είχαν αναφερθεί σε στάσεις, σταθμούς και οχήματα ενώ τροποποιήθηκαν δρομολόγια λεωφορείων ώστε να παρέχεται πιο τακτική σύνδεση ορισμένων περιοχών με τον πλησιέστερο σταθμό του μετρό.
Στις μελλοντικές ενέργειες βελτίωσης των δημόσιων συγκοινωνιών, ο ΟΑΣΑ μελετάει το σχεδιασμό ενός διαφορετικού τρόπου τιμολόγησης όπως για παράδειγμα η χρέωση ανά απόσταση και τη σταδιακή αντικατάσταση των εισιτηρίων με την «έξυπνη κάρτα». Συγχρόνως θα υπάρξουν και περαιτέρω βελτιώσεις σε γραμμές λεωφορείων και τρόλεϊ.
Το ευρωπαϊκό έργο ENERQI λειτούργησε ως ένα κανάλι επικοινωνίας μεταξύ των επιβατών και των φορέων όπου ο επιβάτης σε πραγματικό χρόνο εξέφραζε την άποψη του για τις γραμμές συγκοινωνίας που χρησιμοποιούσε, ενώ ο ΟΑΣΑ λάμβανε έγκαιρα την πληροφορία αυτή με αποτέλεσμα να μπορεί να την επεξεργαστεί και να δράσει αναλόγως.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Οι διακυμάνσεις της παραγωγής ενέργειας από τον ήλιο και τον άνεμο δημιουργούν μεγάλες προκλήσεις στη διαχείριση του ενεργειακού μας συστήματος, με την αποθήκευση και το υδρογόνο να είναι οι κύριες απαντήσεις
Ποια είδη δεν πρέπει να φυτεύονται σε πόλεις
Και το πρώτο που θα σπάσει το φράγμα του 1,5° Κελσίου
Τι δείχνουν τα σενάρια του Network for Greening the Financial System – Δίκτυο για ένα Πράσινο Χρηματοπιστωτικό Σύστημα (NGFS)
H Γουίσντομ εντοπίστηκε για πρώτη φορά το 1956 - Ήταν με έναν νέο σύντροφο φέτος
Οι προκλήσεις, τα κενά και οι προοπτικές για τις θάλασσές μας που δοκιμάζονται
Πώς ερμηνεύεται το φαινόμενο που έχει να εμφανιστεί από τη δεκαετία του 1980
Αντικείμενα που χρησιμοποιούμε όλοι και καταστρέφουν το περιβάλλον
Υποθαλάσσιες έρευνες σε βάθος 5.000 μέτρων αποκάλυψαν ένα τεράστιο κοίτασμα μαγγανίου που περιέχει και αρκετό κοβάλτιο για να καλύψει τις ανάγκες της Ιαπωνίας για περίπου 75 χρόνια
«Ποιος είναι υπεύθυνος;» - Η τοπική κοινότητα προσπαθεί να ανακαλύψει τον ένοχο
Η εξάρτηση από τα μικρά, «φορητά» μπουκάλια και το περιβαλλοντικό κόστος
Στη σημαντικότερη παραλία ωοτοκίας του είδους σε όλη τη Μεσόγειο
«Δεν είμαι τρελαμένος οικολόγος ούτε ακτιβιστής, επιθυμώ να υπάρχει ισορροπία στη φύση και να διατηρηθεί κάθε είδος ζωής» έλεγε
Τεράστιος ο περιβαλλοντικός αντίκτυπος - Πώς καταστρέφονται ολόκληρες κοινότητες
Συνέντευξη με τον Δρ. Κώστα Ανδριοσόπουλο με θέμα τις Ενεργειακές Κοινότητες και τη χρηματοδότηση μέσω crowdfunding.
Με οδηγό την τεχνητή νοημοσύνη, το μέλλον προβλέπεται πιο βιώσιμο
Χρειαζόμαστε το αττικόψαρο (Pelasgus-marathonicus), όπως μας χρειάζεται και αυτό. Η απώλεια της φύσης μοιραία θα οδηγήσει στη δική μας φτώχεια και δυστυχία
Στο Βόρειο Αιγαίο καταγράφηκαν έντονοι και μεγάλης διάρκειας θαλάσσιοι καύσωνες
Βρισκόμαστε σε μια νέα εποχή κατά την οποία η Κλιματική Κρίση θα αμφισβητηθεί δεόντως
θα παρθεί κάποια ουσιαστική απόφαση για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και των επιπτώσεών της;
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.