- CITY GUIDE
- PODCAST
-
11°
Γιατί η Περιφέρεια Ηπείρου είναι ένα καλό παράδειγμα για την Ευρώπη του μέλλοντος
Η Ελλάδα είναι το ιδιαίτερο εκείνο περιβάλλον που δίνει τεράστιες δυνατότητες ανάπτυξης με την προϋπόθεση να το σεβαστούμε
Την ώρα που η Ευρώπη ετοιμάζεται να συνθέσει ένα πολυετές δημοσιονομικό πλαίσιο, δηλαδή τον προϋπολογισμό της Ένωσης για τα επόμενα χρόνια, στην Ελλάδα η συζήτηση περιστρέφεται γύρω από την έξοδο της χώρας από τα μνημόνια. Ωστόσο, αν οι Ευρωπαίοι δεν καταλάβουν ποιες είναι οι ιδιαιτερότητες της Ελλάδας και πως για να έρθει η πολυπόθητη ανάπτυξη θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη το ιδιαίτερο περιβάλλον της χώρας μας καθώς και την κοινωνία, τότε η ανάπτυξη θα είναι λέξη κενή περιεχομένου ενώ η έξοδος από τα μνημόνια θα είναι μόνο θεωρητική.
Ο ευρωβουλευτής του Ποταμιού, Μίλτος Κύρκος, όλα αυτά τα χρόνια της θητείας του στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, προσπαθεί να δώσει στους ευρωπαίους να καταλάβουν ότι «η Ελλάδα δεν είναι μόνο νησιά και θάλασσα αλλά και ορεινοί όγκοι. Είναι το ιδιαίτερο εκείνο περιβάλλον που δίνει τεράστιες δυνατότητες ανάπτυξης με την προϋπόθεση να το σεβαστούμε» τονίζει σε κάθε ευκαιρία ο δραστήριος ευρωβουλευτής.
Αυτή τη φορά ο Μίλτος Κύρκος πήρε την πρωτοβουλία να καλέσει την Επιτροπή Μεταφορών και Τουρισμού του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου να επισκεφτεί την Περιφέρεια Ηπείρου, ώστε οι εταίροι μας να καταλάβουν πόσο σημαντικές είναι οι υποδομές που κατασκευάστηκαν με τη συνδρομή της ΕΕ, σε μια περιοχή με πολλές ιδιαιτερότητες. «Η ανάπτυξη και οι επενδύσεις σε δίκτυα και υποδομές είναι σημαντική συνιστώσα της ευρωπαϊκής στρατηγικής για τον τομέα των μεταφορών, δεδομένου ότι συμβάλλει στην ομαλή λειτουργία της εσωτερικής αγοράς και στην ενίσχυση της οικονομικής και κοινωνικής συνοχής, αποφέροντας άμεσα οφέλη στους πολίτες. Οργανώσαμε την επίσκεψη στην Ελλάδα σε αυτή τη δεδομένη χρονική στιγμή καθώς η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επεξεργάζεται επί του παρόντος το νομοθετικό και χρηματοδοτικό πλαίσιο για την πολιτική μεταφορών μετά το 2020. Στις διαπραγματεύσεις αυτές το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο θα διαδραματίσει βασικό ρόλο στο πλαίσιο διαδικασίας συναπόφασης» θα πει στην A.V. ο κ. Κύρκος.
Η Καρίμα Ντελί, η Πρόεδρος της Επιτροπής Υποδομών και Τουρισμού του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, επισκέφτηκε τα Ιωάννινα και την Άρτα, συμμετείχε σε σύσκεψη παρουσία τριών υπουργών και στελεχών της τοπικής αυτοδιοίκησης, ενώ είχε την ευκαιρία να γευτεί τα αγνά προϊόντα της Κοιλάδας του Αχελώου. «Η θερμή υποδοχή και η ανοιχτή φιλοξενία που μου επιφύλαξαν οι φορείς και οι οργανώσεις έδειξαν τι πραγματικά εστί Ελλάδα» θα πει η γαλλίδα ευρωβουλευτής, χαρακτηρίζοντας τη χώρα μας «ανοικτό μουσείο» και «χώρα απαράμιλλης ομορφιάς και φυσικού κάλλους». «Μια χώρα που πρέπει να λάμψει στην Ευρώπη» όπως είπε χαρακτηριστικά. Δεν παρέλειψε να εκθειάσει και τα τοπικά προϊόντα της Κοιλάδας του Αχελώου για την εξαιρετική ποιότητα χαρακτηρίζοντάς τα «αγνά», καθώς και τις μοναδικές γεύσεις λέγοντας «ότι θα πρέπει κάποιος να επισκεφτεί την Ήπειρο για να βιώσει με όλες τις αισθήσεις του τις ομορφιές της χώρας μας».
Ωστόσο, για να μπορέσουν όλα αυτά να αποτελέσουν μοχλό βιώσιμης ανάπτυξης θα πρέπει να υπάρξει πολιτική βούληση και να δρομολογηθεί μια πολιτική μεταφορών που να σέβεται το περιβάλλον, να έχει χαμηλές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, βελτιώνοντας παράλληλα την κινητικότητα. «Η διευκόλυνση της κινητικότητας των ευρωπαίων πολιτών αποτελεί πρόκληση για την ενεργειακή μετάβαση με γνώμονα την οικολογία και την κοινωνία» θα πει κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου για τα αποτελέσματα της επίσκεψης.
Και οι δυο ευρωβουλευτές, η Καρίμα Ντελί και ο Μίλτος Κύρκος, τόνισαν ότι το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο θέλει να δώσει ελπίδα προστατεύοντας τον ευρωπαϊκό προϋπολογισμό, τα διαρθρωτικά ταμεία και το ταμείο συνοχής, ώστε η βιώσιμη κινητικότητα και η διασύνδεση των ευρωπαίων πολιτών να γίνει πραγματικότητα. «Στο σχέδιο Γιούνκερ μόνο το 10% των πόρων προορίζονται για τον τομέα της βιώσιμης κινητικότητας. Αυτό δεν είναι αρκετό. Είναι απαραίτητος ο συνδυασμός των χρηματοδοτικών εργαλείων της ΕΕ για να δώσουν ώθηση στις Περιφέρειες. Άλλωστε αυτή είναι η Ευρώπη. Η ένωση των Περιφερειών της» θα πει η Καρίμα Ντελί, ενώ τόνισε ότι η Ελλάδα θα πρέπει να επενδύσει στην πολυτροπικότητα. Να δρομολογήσει δηλαδή ένα εθνικό σχέδιο μεταφορών που πέραν των οδικών μεταφορών να προωθεί το σιδηρόδρομο καθώς και ακτοπλοϊκές μεταφορές.
Ο κ. Κύρκος δήλωσε ικανοποιημένος από τα αποτελέσματα της επίσκεψης καθώς «το θέμα ήταν να δείξουμε ότι οι ευρωπαϊκές χρηματοδοτήσεις πιάνουν τόπο. Η Ιόνια Οδός αναγέννησε μια ολόκληρη περιοχή. Τα έργα δεν πρέπει να τελειώσουν. Η Ιόνια οδός πρέπει να επεκταθεί. Να συνδεθεί με την Κακαβιά και τον Αδριατικό διάδρομο. Είναι έργα παραγωγικά που επιτρέπουν στην περιοχή να ανέβει. Και η Επιτροπή αυτό το είδε».
Η Επιτροπή πραγματικά το είδε και είδε στην Περιφέρεια Ηπείρου το παράδειγμα που οφείλει να ακολουθήσει η Ευρώπη. Αυτό της ενίσχυσης της συνδεσιμότητας με βιώσιμη κινητικότητα καθώς και τον επαναπροσδιορισμό της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής. «Τα προϊόντα του Αχελώου που δοκιμάσαμε ήταν εκπληκτικά. Αυτό με κάνει να αναρωτηθώ τι είδους αγροτική παραγωγή θέλουμε. Βιομηχανικής κλίμακας ή μικρή παραγωγή πολύ καλής ποιότητας όπως η παραγωγή της Κοιλάδας του Αχελώου; Νομίζω ότι ο 21ος αιώνας σημαίνει επιστροφή στην ευεξία» κατέληξε η κ. Ντελί.
Τέλος, η γαλλίδα ευρωβουλευτής απαντώντας σε ερώτηση της Προέδρου του Ελληνικού τμήματος της Ένωσης Ευρωπαίων Δημοσιογράφων και Αντιπροέδρου της Διεθνούς Ένωσης, Σάγιας Τσαουσίδου, για τι μήνυμα που στέλνει στους νέους της Ελλάδας, με αφορμή την Ημέρα της Ευρώπης στις 9 Μαΐου, η γαλλίδα ευρωβουλευτής προέτρεψε τους νέους να μην μένουν απλοί παρατηρητές των τεκταινόμενων στην Ευρώπη. «Μην είστε απλοί παρατηρητές της ζωής σας. Πάρτε τη στα χέρια σας. Κάντε τη φωνή σας να ακουστεί».
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Για πρώτη φορά θα ξεπεραστεί το συμβολικό φράγμα του 1,5°C της παγκόσμιας ανόδου της θερμοκρασίας
Οι διακυμάνσεις της παραγωγής ενέργειας από τον ήλιο και τον άνεμο δημιουργούν μεγάλες προκλήσεις στη διαχείριση του ενεργειακού μας συστήματος, με την αποθήκευση και το υδρογόνο να είναι οι κύριες απαντήσεις
Ποια είδη δεν πρέπει να φυτεύονται σε πόλεις
Και το πρώτο που θα σπάσει το φράγμα του 1,5° Κελσίου
Τι δείχνουν τα σενάρια του Network for Greening the Financial System – Δίκτυο για ένα Πράσινο Χρηματοπιστωτικό Σύστημα (NGFS)
H Γουίσντομ εντοπίστηκε για πρώτη φορά το 1956 - Ήταν με έναν νέο σύντροφο φέτος
Οι προκλήσεις, τα κενά και οι προοπτικές για τις θάλασσές μας που δοκιμάζονται
Πώς ερμηνεύεται το φαινόμενο που έχει να εμφανιστεί από τη δεκαετία του 1980
Αντικείμενα που χρησιμοποιούμε όλοι και καταστρέφουν το περιβάλλον
Υποθαλάσσιες έρευνες σε βάθος 5.000 μέτρων αποκάλυψαν ένα τεράστιο κοίτασμα μαγγανίου που περιέχει και αρκετό κοβάλτιο για να καλύψει τις ανάγκες της Ιαπωνίας για περίπου 75 χρόνια
«Ποιος είναι υπεύθυνος;» - Η τοπική κοινότητα προσπαθεί να ανακαλύψει τον ένοχο
Η εξάρτηση από τα μικρά, «φορητά» μπουκάλια και το περιβαλλοντικό κόστος
Στη σημαντικότερη παραλία ωοτοκίας του είδους σε όλη τη Μεσόγειο
«Δεν είμαι τρελαμένος οικολόγος ούτε ακτιβιστής, επιθυμώ να υπάρχει ισορροπία στη φύση και να διατηρηθεί κάθε είδος ζωής» έλεγε
Τεράστιος ο περιβαλλοντικός αντίκτυπος - Πώς καταστρέφονται ολόκληρες κοινότητες
Συνέντευξη με τον Δρ. Κώστα Ανδριοσόπουλο με θέμα τις Ενεργειακές Κοινότητες και τη χρηματοδότηση μέσω crowdfunding.
Με οδηγό την τεχνητή νοημοσύνη, το μέλλον προβλέπεται πιο βιώσιμο
Χρειαζόμαστε το αττικόψαρο (Pelasgus-marathonicus), όπως μας χρειάζεται και αυτό. Η απώλεια της φύσης μοιραία θα οδηγήσει στη δική μας φτώχεια και δυστυχία
Στο Βόρειο Αιγαίο καταγράφηκαν έντονοι και μεγάλης διάρκειας θαλάσσιοι καύσωνες
Βρισκόμαστε σε μια νέα εποχή κατά την οποία η Κλιματική Κρίση θα αμφισβητηθεί δεόντως
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.