- CITY GUIDE
- PODCAST
-
12°
Βιώσιμη κινητικότητα στην Ευρώπη και στην Ελλάδα
Ο πίνακας των αποτελεσμάτων για τις μεταφορές στα κράτη μέλη της ΕΕ
Τον πίνακα των αποτελεσμάτων για τις μεταφορές στα κράτη μέλη της ΕΕ έδωσε στη δημοσιότητα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Πρόκειται για την σύγκριση των επιδόσεων των κρατών μελών σε όλες τους τομείς που καλύπτουν τις μεταφορές. Από τις υποδομές και τις επενδύσεις μέχρι την ικανοποίηση των πολιτών από τους τρόπους μεταφοράς και τη μετάβαση σε πιο βιώσιμη και φιλική προς το περιβάλλον κινητικότητα.
Στην κορυφή του πίνακα βρίσκονται οι Κάτω Χώρες, ακολουθούν η Σουηδία, η Γερμανία και η Αυστρία, ενώ η Ελλάδα βρίσκεται στο τέλος του πίνακα καταλαμβάνοντας την 26η θέση μεταξύ των 28 κρατών μελών.
Ενώ σε όλη την ΕΕ έχει σημειωθεί πρόοδος στη διείσδυση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στις μεταφορές και έχει αυξηθεί σημαντικά ο αριθμός των οχημάτων που κινούνται με εναλλακτικά καύσιμα, στην Ελλάδα το ποσοστό αυτών των οχημάτων είναι εξαιρετικά χαμηλό καθώς επίσης ελάχιστα είναι και τα σημεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων. Μια άλλη διαπίστωση που μας τοποθετεί στην δεύτερη από το τέλος θέση σε σύγκριση με τους υπόλοιπους ευρωπαίους, είναι ο χρόνος που σπαταλούν οι οδηγοί εξαιτίας της συμφόρησης στους δρόμους.
Αρνητική πρωτιά κατέχουμε και στα τροχαία ατυχήματα με 74 θύματα ανά εκατομμύριο κατοίκων, αριθμός αρκετά υψηλότερος από το μέσο όρο της ΕΕ. Ένα άλλο μειονέκτημα μας είναι ότι ο τομέας των μεταφορών στην Ελλάδα είναι ανδροκρατούμενος τομέας, με το ποσοστό των γυναικών που εργάζονται στις μεταφορές να είναι από τα χαμηλότερα της Ευρώπης.
Στα θετικά τώρα που δείχνει ο πίνακας αποτελεσμάτων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη χώρα μας είναι ο βαθμός ικανοποίησης των πολιτών για όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς, ο οποίος είναι κοντά στον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Καλές επιδόσεις παρουσιάζουμε και στην ολοκλήρωση του κεντρικού οδικού δικτύου καθώς έχει ολοκληρωθεί κατά 76%. Καλή είναι η εικόνα και στην ολοκλήρωση του συμβατικού σιδηροδρομικού δικτύου με ολοκλήρωση στο 80%, με εξαίρεση όμως το δίκτυο τραίνων υψηλής ταχύτητας που παραμένει στο 55% της ολοκλήρωσης του.
Όσον αφορά την ποιότητα των μεταφορικών υποδομών, τα αεροδρόμια και το οδικό δίκτυο κατατάσσονται κοντά στο μέσο όρο της ΕΕ. Αντίθετα τα λιμάνια και η σιδηροδρομική υποδομή έχουν χαμηλή βαθμολογία λόγω της καθυστέρησης στην παράδοση αποστολών.
Η Ελλάδα έχει μεταφέρει το 98% των οδηγιών της ΕΕ σχετικά με τις μεταφορές στο εθνικό της δίκαιο. Το γεγονός ότι ο αριθμός των εκκρεμών δικαστικών υποθέσεων για παραβιάσεις του δικαίου της ΕΕ στον τομέα των μεταφορών ήταν σχετικά χαμηλός στα τέλη Ιουλίου 2016 συμπεριλαμβάνεται στα θετικά.
Ο σκοπός αυτού του πίνακα είναι να βοηθήσει τα κράτη μέλη να προσδιορίσουν τους τομείς που απαιτούνται επενδύσεις και δράσεις για την μετάβαση προς κινητικότητα με χαμηλές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. «Στόχος μου είναι να διαθέτουμε ένα υψηλής ποιότητας πλήρως ενοποιημένο και αποδοτικό σύστημα μεταφορών χωρίς εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Ο πίνακας αποτελεσμάτων χρησιμεύει ως ένδειξη πορείας προς την κατεύθυνση αυτή, δείχνοντας τον δρόμο και την απόσταση που πρέπει να καλυφθεί. Είναι ένα χρήσιμο εργαλείο για μας, τα κράτη μέλη και τους ενδιαφερόμενους φορείς για να προσδιορίσουμε που κάνουμε το σωστό και που χρειάζονται περαιτέρω επενδύσεις και δράσεις. Είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικό να βλέπουμε ότι οι προσπάθειες αυτής της επιτροπής για το γεφύρωμα του επενδυτικού κενού στον τομέα των μεταφορών έχει αρχίσει να αποδίδει καρπούς» δήλωσε η Επίτροπος Μεταφορών, Violeta Bulk.
Στους πίνακες αποτελεσμάτων που προέκυψαν, επισημαίνονται με πράσινο χρώμα οι 5 χώρες που βρίσκονται στην κορυφή και με κόκκινο οι 5 χώρες με τη χαμηλότερη κατάταξη. Ο παρακάτω πίνακας δείχνει πόσο συχνά εμφανίζεται κάθε χώρα στην κορυφή και πόσο συχνά στο τέλος της κατάταξης. Η συνολική βαθμολογία υπολογίζεται με αφαίρεση των αρνητικών βαθμών από τους θετικούς:
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Είναι η πρώτη φορά που μια πόλη λαμβάνει τέτοια μέτρα
Για πρώτη φορά θα ξεπεραστεί το συμβολικό φράγμα του 1,5°C της παγκόσμιας ανόδου της θερμοκρασίας
Οι διακυμάνσεις της παραγωγής ενέργειας από τον ήλιο και τον άνεμο δημιουργούν μεγάλες προκλήσεις στη διαχείριση του ενεργειακού μας συστήματος, με την αποθήκευση και το υδρογόνο να είναι οι κύριες απαντήσεις
Ποια είδη δεν πρέπει να φυτεύονται σε πόλεις
Και το πρώτο που θα σπάσει το φράγμα του 1,5° Κελσίου
Τι δείχνουν τα σενάρια του Network for Greening the Financial System – Δίκτυο για ένα Πράσινο Χρηματοπιστωτικό Σύστημα (NGFS)
H Γουίσντομ εντοπίστηκε για πρώτη φορά το 1956 - Ήταν με έναν νέο σύντροφο φέτος
Οι προκλήσεις, τα κενά και οι προοπτικές για τις θάλασσές μας που δοκιμάζονται
Πώς ερμηνεύεται το φαινόμενο που έχει να εμφανιστεί από τη δεκαετία του 1980
Αντικείμενα που χρησιμοποιούμε όλοι και καταστρέφουν το περιβάλλον
Υποθαλάσσιες έρευνες σε βάθος 5.000 μέτρων αποκάλυψαν ένα τεράστιο κοίτασμα μαγγανίου που περιέχει και αρκετό κοβάλτιο για να καλύψει τις ανάγκες της Ιαπωνίας για περίπου 75 χρόνια
«Ποιος είναι υπεύθυνος;» - Η τοπική κοινότητα προσπαθεί να ανακαλύψει τον ένοχο
Η εξάρτηση από τα μικρά, «φορητά» μπουκάλια και το περιβαλλοντικό κόστος
Στη σημαντικότερη παραλία ωοτοκίας του είδους σε όλη τη Μεσόγειο
«Δεν είμαι τρελαμένος οικολόγος ούτε ακτιβιστής, επιθυμώ να υπάρχει ισορροπία στη φύση και να διατηρηθεί κάθε είδος ζωής» έλεγε
Τεράστιος ο περιβαλλοντικός αντίκτυπος - Πώς καταστρέφονται ολόκληρες κοινότητες
Συνέντευξη με τον Δρ. Κώστα Ανδριοσόπουλο με θέμα τις Ενεργειακές Κοινότητες και τη χρηματοδότηση μέσω crowdfunding.
Με οδηγό την τεχνητή νοημοσύνη, το μέλλον προβλέπεται πιο βιώσιμο
Χρειαζόμαστε το αττικόψαρο (Pelasgus-marathonicus), όπως μας χρειάζεται και αυτό. Η απώλεια της φύσης μοιραία θα οδηγήσει στη δική μας φτώχεια και δυστυχία
Στο Βόρειο Αιγαίο καταγράφηκαν έντονοι και μεγάλης διάρκειας θαλάσσιοι καύσωνες
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.