- CITY GUIDE
- PODCAST
-
17°
Τελικά φταίνε τα burgers και η πίτσα για την ακμή σου;
Πόσο σχετίζεται με το φαινόμενο η διατροφή και τα λιπαρά φαγητά
Τελικά φταίνε τα burgers και η πίτσα για την ακμή σου; Πόσο σχετίζεται με το φαινόμενο η διατροφή και τα λιπαρά φαγητά
Πολλοί που έχουν τάση για ακμή θεωρούν πως το πρόβλημα σχετίζεται με τη διατροφή και ειδικότερα με λιπαρές τροφές, όπως η πίτσα ή τα χάμπουργκερ. Ωστόσο, σύμφωνα με τη δρα Ρόζαλιντ Σίμπσον, δερματολόγο στο Πανεπιστήμιο του Νότιγχαμ, πρόκειται για έναν μύθο. Όπως εξηγεί, το σμήγμα που παράγεται από τους πόρους της επιδερμίδας επηρεάζεται κυρίως από τις ορμόνες και τα γονίδια, όχι από την κατανάλωση λιπαρών τροφών.
Τα ανδρογόνα, το άγχος και η διατροφή
Η κύρια αιτία της ακμής είναι η αύξηση των ανδρογόνων, ορμονών που εκκρίνονται τόσο στους άνδρες όσο και στις γυναίκες κατά την εφηβεία. Αυτή η ορμονική αλλαγή οδηγεί σε υπερπαραγωγή σμήγματος, το οποίο σε συνδυασμό με νεκρά κύτταρα μπορεί να φράξει τους πόρους. Το λιπαρό περιβάλλον επιτρέπει σε βακτήρια που υπάρχουν φυσιολογικά στο δέρμα, όπως το Propionibacterium acnes, να πολλαπλασιαστούν, προκαλώντας φλεγμονές. Παράγοντες όπως το σύνδρομο πολυκυστικών ωοθηκών ή η χρήση ορμονικής αντισύλληψης με προγεστερόνη μπορούν επίσης να συμβάλλουν στην εμφάνιση ακμής.
Περιβαλλοντικοί παράγοντες παίζουν κι αυτοί τον ρόλο τους. Αν και η κατανάλωση λιπαρών τροφών δεν σχετίζεται άμεσα, το άγχος και η γενικότερη ποιότητα της διατροφής επηρεάζουν την υγεία του δέρματος. Η αύξηση της ακμής τα τελευταία χρόνια ίσως συνδέεται με την υπερκατανάλωση τροφών υψηλού γλυκαιμικού δείκτη, όπως απλοί υδατάνθρακες και γλυκά. Υπάρχουν ενδείξεις ότι τα επεξεργασμένα σάκχαρα συμβάλλουν στο πρόβλημα, με τους επιστήμονες να μελετούν πλέον τη σχέση εντέρου και επιδερμίδας.
Η Σίμπσον τονίζει πως, αν τα ήπια καθαριστικά και οι μη λιπαρές ενυδατικές κρέμες δεν έχουν αποτέλεσμα, είναι προτιμότερο να ζητήσει κανείς τη συμβουλή γιατρού εγκαίρως. Όπως επισημαίνει, οι αυστηρές δίαιτες με σκοπό την αντιμετώπιση της ακμής μπορεί να είναι επιβλαβείς, ιδιαίτερα για εφήβους, εκτός αν γίνονται υπό ιατρική παρακολούθηση.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η Ρέιτσελ Μπάιλ διαγνώστηκε από βρέφος με πομφολυγώδη επιδερμόλυση και περιγράφει τα μέτρα προστασίας
Εξέλιξη που ενισχύει ουσιαστικά την προστασία τους από διακρίσεις κατά την πρόσβασή τους σε πιστωτικά τραπεζικά προϊόντα
Οι τραυματισμοί των ματιών κατά την κολύμβηση και τα θαλάσσια σπορ είναι πολύ συνηθισμένοι αυτή την εποχή
Η ψυχογενής ή νευρογενής ανορεξία είναι ένα από τα σοβαρότερα ψυχιατρικά νοσήματα
Η έκθεση στον ήλιο και η πρόσληψη βιταμίνης D
Το Ημερολόγιο της Πλήξης: 9 Αυγούστου
Nέα έρευνα αποκαλύπτει το «ιδανικό» εύρος ωρών για άνδρες και γυναίκες
Νέες μελέτες τη συνδέουν με χαμηλότερα εισοδήματα, άγχος και αυξημένο κίνδυνο κατάθλιψης
Στην Ελλάδα γεννιούνται κάθε χρόνο περίπου 8-12 παιδιά με SMA, ενώ περίπου 1 στους 40 ανθρώπους είναι φορέας, χωρίς να το γνωρίζει
Από τη Σχολή Ναυαγοσωστικής του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού
Τα σημάδια που δεν πρέπει να αγνοήσετε
3ο Διεθνές Summer School στην Κέρκυρα
Δεν είναι μόνο η ιδανική διατροφή του βρέφους, είναι ένας φυσικός μηχανισμός προστασίας
Έρευνες έχουν εντοπίσει μικροπλαστικά, ίχνη μετάλλων και υδρογονάνθρακες ορυκτελαίων σε προϊόντα χειλιών
Η έρευνα στη διατροφή εξελίσσεται ταχύτερα από σχεδόν κάθε άλλο κλάδο υγείας
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.