- CITY GUIDE
- PODCAST
-
17°
Έρευνα: Θέλεις να γίνεις πατέρας; Τι πρέπει να αποφύγεις
Τι αναφέρουν επιστήμονες στηριζόμενοι σε στοιχεία αναλύσεων σε περισσότερα από 41.000 μωρά
Ερευνητές προειδοποιούν ότι αυτή η συνήθεια πρέπει να κοπεί από άνδρες οι οποίοι επιθυμούν να γίνουν γονείς.
Οι άνδρες που θέλουν να γίνουν πατέρες πρέπει να αποφεύγουν να πίνουν αλκοόλ αρκετό καιρό πριν από τη σύλληψη του παιδιού, προκειμένου να μειώσουν τον κίνδυνο να γεννηθεί μωρό με συγγενείς καρδιοπάθειες, σύμφωνα με μια νέα κινεζική επιστημονική έρευνα.
Οι ερευνητές, με επικεφαλής τη δρα Τζιαμπί Τσιν της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Κεντρικού Νότιου Πανεπιστημίου της Κίνας στην πόλη Τσανγκσά, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «European Journal of Preventive Cardiology» της Ευρωπαϊκής Εταιρείας Καρδιολογίας, αξιολόγησαν όλες τις έως τώρα δημοσιευμένες έρευνες της περιόδου 1991-2019 πάνω στη σχέση αλκοόλ και συγγενών καρδιοπαθειών.
Η μελέτη (μετα-ανάλυση), που αφορούσε συνολικά σχεδόν 41.800 μωρά με τέτοια καρδιολογικά προβλήματα και 298.000 υγιή, έδειξε ότι η κατανάλωση αλκοόλ από τον άνδρα τρεις μήνες πριν από την εγκυμοσύνη σχετιζόταν με 44% αυξημένο κίνδυνο συγγενούς καρδιοπάθειας στο μωρό, ενώ αν έπινε η μητέρα, ο κίνδυνος ήταν αυξημένος κατά 16%. Η κατάχρηση αλκοόλ (πάνω από πέντε αλκοολούχα ποτά στη σειρά) σχετιζόταν με αυξημένο κίνδυνο κατά 52% για τους πατέρες και 16% για τις μητέρες.
Η δρ Τσιν συμβούλευσε τα ζευγάρια που θέλουν να κάνουν παιδί, ο άνδρας να μην πίνει τουλάχιστον για 6 μήνες πριν από τη σύλληψη, ενώ οι γυναίκες να σταματήσουν το αλκοόλ για έναν χρόνο προτού συλλάβουν παιδί και να συνεχίσουν να μην πίνουν όσο είναι έγκυες, όπως γράφει το ΑΠΕ-ΜΠΕ.
Οι συγγενείς ανωμαλίες της καρδιάς είναι συχνές και περίπου 1,35 εκατομμύρια μωρά γεννιούνται κάθε χρόνο στον κόσμο με τέτοιο πρόβλημα. Οι παθήσεις αυτές αυξάνουν τον κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου αργότερα στη ζωή, ενώ αποτελούν κύρια αιτία θανάτου του μωρού λίγο μετά τη γέννηση του. Το αλκοόλ μπορεί επίσης να προκαλέσει τερατογένεση.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τα νέα δεδομένα που παρουσιάστηκαν σε διεθνές συνέδριο στη Λισαβόνα
Για την ενίσχυση της πρόσβασης σε υπηρεσίες υγείας
Από τις πιο δημοφιλείς αλλά και ασφαλείς οφθαλμολογικές επεμβάσεις
Ειδικός εξηγεί πώς ο πρωινός καφές χωρίς φαγητό μπορεί να επηρεάσει το στομάχι, το έντερο και τα επίπεδα άγχους
Το σώμα μας κάτι προσπαθεί να μας πει
Φροντίδα και φυσικές μάσκες που θα κάνουν τα μαλλιά σας λαμπερά και κυρίως... μακριά
Ενδέχεται να συνοδεύεται και από ορισμένους κινδύνους ή να επηρεάζει την ποιότητα του ύπνου
Ακόμη πιο εντυπωσιακά ήταν τα αποτελέσματα μελέτης στα βρέφη με έκζεμα
Το συμπέρασμα προέρχεται από μετα-ανάλυση 24 επιστημονικών μελετών που δημοσιεύθηκε το 2023
Η ανησυχία δεν είναι μόνο επιστημονική
Ο David Sinclair εγκαινίασε τη σειρά διαλέξεων Evolve στο UNIC Athens
8 Ιουνίου - Παγκόσμια Ημέρα κατά των Εγκεφαλικών Όγκων
Αναγκάστηκε να σταματήσει την αγωγή
Το να κρατάτε όλες τις ευθύνες πάνω σας, ενώ έχετε συνεργάτες, κρατάει και εσάς σκλαβωμένους, και την δουλειά σας σε τέλμα
Το «χάπι της νύχτας» και τα φάρμακα για την πρωινή υπνηλία
Με στόχο την προώθηση της οικολογικής συνείδησης
Οι ειδικοί επισημαίνουν ότι δεν αποτελεί από μόνο του καθοριστικό παράγοντα
Τι ρόλο παίζουν τα υπολείμματα προϊόντων styling
Για την καθοριστική συμβολή της στην ανάπτυξη και την ανταγωνιστικότητα
Πολλές από τις νέες θεραπευτικές προσεγγίσεις βρίσκονται ακόμη σε στάδιο κλινικής αξιολόγησης
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.