- CITY GUIDE
- PODCAST
-
17°
Έρευνα: Η κατανάλωση βιολογικών προϊόντων μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης ορισμένων καρκίνων
Πάντως οι καταναλωτές δεν πρέπει να σταματήσουν να τρώνε μη βιολογικά φρούτα και λαχανικά, αν δεν μπορούν να αγοράσουν βιολογικά προϊόντα
Η τακτική κατανάλωση βιολογικών/οργανικών προϊόντων μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο για μερικά είδη καρκίνου, σύμφωνα με μια νέα γαλλική επιστημονική μελέτη.
Οι ερευνητές, με επικεφαλής την επιδημιολόγο Τζούλια Μπόντρι του Εθνικού Ινστιτούτου Υγείας και Ιατρικής Έρευνας (INSERM) της Γαλλίας, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο αμερικανικό ιατρικό περιοδικό «JAMA Internal Medicine», ανέλυσαν στοιχεία για σχεδόν 69.000 ανθρώπους σε βάθος πενταετίας.
Διαπιστώθηκε ότι όσοι έτρωγαν τα περισσότερα βιολογικά/οργανικά προϊόντα, είχαν κατά μέσο όρο 25% μικρότερο κίνδυνο διάγνωσης καρκίνου, σε σχέση με όσους έτρωγαν τα λιγότερα (ή καθόλου) τέτοια προϊόντα.
Ο κίνδυνος ήταν μειωμένος κατά 34% όσον αφορά τον καρκίνο του μαστού στις γυναίκες μετά την εμμηνόπαυση, κατά 76% για κάθε είδους λέμφωμα (καρκίνο του λεμφικού συστήματος) και κατά 86% ειδικότερα για λέμφωμα μη-Hodgkin.
«Αν τα ευρήματά μας επιβεβαιωθούν, η κατανάλωση οργανικών τροφών μπορεί να συμβάλει στην πρόληψη του καρκίνου», δήλωσε η Μπόντρι. Διευκρίνισε όμως ότι, λόγω της φύσεώς της (απλή παρατήρηση), η νέα μελέτη βρήκε μόνο μια συσχέτιση και δεν μπορεί να αποδείξει ότι όντως η κατανάλωση πολλών βιολογικών προϊόντων είναι αυτή που προκαλεί τη μείωση του κινδύνου για καρκίνο.
Πάντως, σύμφωνα με τους ερευνητές, οι καταναλωτές δεν πρέπει να σταματήσουν να τρώνε μη βιολογικά φρούτα και λαχανικά, αν δεν μπορούν να αγοράσουν βιολογικά προϊόντα, επειδή είναι πιο ακριβά. Η κατανάλωση φρούτων και λαχανικών, είτε είναι βιολογικά είχε όχι, συνδέεται με μειωμένο κίνδυνο για χρόνιες παθήσεις και καρκίνο.
Τα βιολογικά/οργανικά προϊόντα αναπτύσσονται χωρίς -ή έστω με όσο γίνεται λιγότερα- παρασιτοκτόνα, συνθετικά λιπάσματα, λοιπά χημικά, αντιβιοτικά (για τα ζώα) και γενετικά μεταλλαγμένους οργανισμούς. Μελέτες σε πειραματόζωα έχουν δείξει ότι τα παρασιτοκτόνα-εντομοκτόνα μπορούν να αυξήσουν τις βλάβες του DNA, άρα και τον κίνδυνο για καρκίνο, καθώς και για διαταραχές του ενδοκρινικού (ορμονικού) συστήματος.
Σύμφωνα με τη νέα μελέτη, όσοι τρώνε βιολογικά/οργανικά προϊόντα, είναι συχνότερα παντρεμένοι, έχουν μεγαλύτερα εισοδήματα και υψηλότερο μορφωτικό επίπεδο, ενώ καταναλώνουν λιγότερα επεξεργασμένα κρέατα και πίνουν λιγότερο αλκοόλ.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Το Ημερολόγιο της Πλήξης: 15 Αυγούστου
Η παγίδα της διαρκούς αναζήτησης σκοπού και το μυστικό της απλής καθημερινότητας
Τι έδειξε η μεγάλη ανάλυση
Νέα έρευνα ανατρέπει όσα πιστεύαμε
Τα ευρηματα που προκαλούν έκπληξη
Ακόμη και το να σηκωθείς από την καρέκλα μετράει
Τα οφέλη και η παγίδα των θερμίδων
Ένα σημαντικό βήμα για την ογκολογική φροντίδα στην περιοχή
Ειδικοί και NASA προειδοποιούν: Η λάθος θέαση της έκλειψης μπορεί να προκαλέσει μόνιμη βλάβη
Έρευνα αποκαλύπτει πώς 20 λεπτά ποδηλασίας προστατεύουν τις αυτόματες κινητικές δεξιότητες
Γιατί η μυϊκή μάζα έχει σημασία
Εφαρμόστηκε για πρώτη φορά σε δημόσιο νοσοκομείο της πόλης
Καμιά φορά δεν χρειάζεται βία – αρκεί η λάθος κουβέντα στη λάθος ηλικία
Γιατί δεν είναι όλοι οι άνθρωποι λάτρεις του καλοκαιριού
Ρυθμίστε το βιολογικό σας ρολόι στη σωστή «ώρα» φαγητού
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.