- CITY GUIDE
- PODCAST
-
17°
Μεσογειακή διατροφή και καρκίνος του μαστού - Τι υποδεικνύει νέα μελέτη
Στοιχεία για την πρόληψη της συχνότερης μορφής καρκίνου στις γυναίκες
Σύμφωνα με μεγάλη ολλανδική επιστημονική μελέτη, υποδεικνύεται πως οι γυναίκες που ακολουθούν συστηματικά τη μεσογειακή διατροφή αντιμετωπίζουν μικρότερο κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του μαστού.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τη βρετανική εφημερίδα Guardian, ερευνητές με επικεφαλής τον καθηγητή Πιτ Βαν ντεν Μπραντ του Τμήματος Επιδημιολογίας του Πανεπιστημίου του Μάαστριχτ - που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο διεθνές περιοδικό για θέματα καρκίνου "International Journal of Cancer" - ανέλυσαν στοιχεία από 62.573 γυναίκες ηλικίας 55 έως 69 ετών σε βάθος δύο δεκαετιών. Από αυτές, οι 3.354 πέθαναν από καρκίνο του μαστού.
Σημειώνεται πως η προκειμένη μελέτη συσχέτισε το είδος της διατροφής με τον κίνδυνο θανάτου. Διαπιστώθηκε λοιπόν, πως η μεσογειακή διατροφή μπορεί να μειώσει έως και 40% τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του μαστού αρνητικού για υποδοχείς οιστρογόνων. Πρόκειται για μία από τις πιο επικίνδυνες μορφές καρκίνου για τις γυναίκες, μετά την εμμηνόπαυση και δεν μπορεί να θεραπευθεί με ορμονοθεραπεία.
Μάλιστα, η έρευνα υπέδειξε πως η μείωση του κινδύνου είναι μεγαλύτερη, αν η μεσογειακή διατροφή περιλαμβάνει αρκετούς ξηρούς καρπούς. Εκτιμήθηκε ότι αν όλες οι γυναίκες έτρωγαν μεσογειακά, θα μπορούσαν να αποφευχθούν το 2,3% όλων των περιπτώσεων καρκίνου του μαστού και σχεδόν το ένα τρίτο (32,4%) των μη ορμονο-ευαίσθητων καρκίνων του μαστού.
Υπενθυμίζεται πως ο καρκίνος του μαστού είναι η συχνότερη μορφή καρκίνου στις γυναίκες, ενώ μία μικρότερη περσινή μελέτη, που είχε παρουσιασθεί σε συνέδριο της Αμερικανικής Εταιρείας Κλινικής Ογκολογίας είχε καταλήξει στο συμπέρασμα ότι η μεσογειακή διατροφή μειώνει επίσης τον κίνδυνο επανεμφάνισης του καρκίνου του μαστού που προηγουμένως είχε θεραπευθεί.
Η μεσογειακή διατροφή περιλαμβάνει πολλά φρούτα και λαχανικά, ελαιόλαδο, πλήρη δημητριακά και ξηρούς καρπούς, καθώς επίσης περιορισμένες ποσότητες κόκκινου κρέατος και γλυκών.
Με πληροφορίες από ΑΠΕ - ΜΠΕ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τα νέα δεδομένα που παρουσιάστηκαν σε διεθνές συνέδριο στη Λισαβόνα
Για την ενίσχυση της πρόσβασης σε υπηρεσίες υγείας
Από τις πιο δημοφιλείς αλλά και ασφαλείς οφθαλμολογικές επεμβάσεις
Ειδικός εξηγεί πώς ο πρωινός καφές χωρίς φαγητό μπορεί να επηρεάσει το στομάχι, το έντερο και τα επίπεδα άγχους
Το σώμα μας κάτι προσπαθεί να μας πει
Φροντίδα και φυσικές μάσκες που θα κάνουν τα μαλλιά σας λαμπερά και κυρίως... μακριά
Ενδέχεται να συνοδεύεται και από ορισμένους κινδύνους ή να επηρεάζει την ποιότητα του ύπνου
Ακόμη πιο εντυπωσιακά ήταν τα αποτελέσματα μελέτης στα βρέφη με έκζεμα
Το συμπέρασμα προέρχεται από μετα-ανάλυση 24 επιστημονικών μελετών που δημοσιεύθηκε το 2023
Η ανησυχία δεν είναι μόνο επιστημονική
Ο David Sinclair εγκαινίασε τη σειρά διαλέξεων Evolve στο UNIC Athens
8 Ιουνίου - Παγκόσμια Ημέρα κατά των Εγκεφαλικών Όγκων
Αναγκάστηκε να σταματήσει την αγωγή
Το να κρατάτε όλες τις ευθύνες πάνω σας, ενώ έχετε συνεργάτες, κρατάει και εσάς σκλαβωμένους, και την δουλειά σας σε τέλμα
Το «χάπι της νύχτας» και τα φάρμακα για την πρωινή υπνηλία
Με στόχο την προώθηση της οικολογικής συνείδησης
Οι ειδικοί επισημαίνουν ότι δεν αποτελεί από μόνο του καθοριστικό παράγοντα
Τι ρόλο παίζουν τα υπολείμματα προϊόντων styling
Για την καθοριστική συμβολή της στην ανάπτυξη και την ανταγωνιστικότητα
Πολλές από τις νέες θεραπευτικές προσεγγίσεις βρίσκονται ακόμη σε στάδιο κλινικής αξιολόγησης
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.