Ποτά κάνναβης, το next big thing
Οι εταιρείες κάνουν αγώνα δρόμου για να τα προμοτάρουν, αλλά θα αντικαταστήσουν ποτέ το αλκοόλ;
Τι είναι τα ποτά κάνναβης που προτιμούν οι νέες γενιές
Το αλκοόλ μοιάζει να έχει από καιρό περάσει την ηρωική του εποχή. Έχει αρχίσει να βγάζει κακό όνομα – οι νέοι το θεωρούν βλαβερό, ακόμη και σε μικρές δόσεις, και το σνομπάρουν. Αλλά όσο πέφτουν οι πωλήσεις των αλκοολούχων, τόσο ανεβαίνουν οι πωλήσεις ποτών κάνναβης. Είτε προτιμάς μια μπίρα ενισχυμένη με THC για να παρτάρεις, είτε ένα κρασί με CBD για να χαλαρώσεις, οι εταιρείες παραγωγής των νέων ποτών υπόσχονται ότι μπορείς να τα έχεις, χωρίς τις παρενέργειες του οινοπνεύματος.
Ποτά κάνναβης, το next big thing;
Τα ποτά κάνναβης μοιάζουν να είναι το next big thing. Πρόπερσι έκαναν παγκοσμίως πωλήσεις 2,4 δισ. δολαρίων. Μεγαλύτερος πελάτης τους είναι η Αμερική, όπου δεν χρειάζεται να τα αναζητάς σε εξειδικευμένα καταστήματα – κυκλοφορούν σε μπαρ, σε εστιατόρια, σε κάβες και στα ράφια του σούπερ μάρκετ. Αυτή τη στιγμή, το THC έχει μπει παντού. Σε μπίρες – οκέι, δεν είναι αληθινές μπίρες, αλλά κάνουν αφρό. Σε κρασιά – κι αυτά δεν είναι πάντα αληθινά κρασιά, αλλά από σταφύλι γίνονται. Σε τόνικ, σέλτζερ, σπρίτζερ και άλλα τέτοια που έχουν διοξείδιο του άνθρακα και κάνουν μπουρμπουλήθρες. Κι ακόμη, σε κοκτέιλ, λεμονάδες, αναψυκτικά, σε ανθρακούχα νερά, καφέδες και τσάγια. Για την ώρα είναι μια νέα μόδα. Το θέμα είναι αν θα αντικαταστήσουν τελικά το αλκοόλ. Πάντως οι κατασκευαστές τους σ’ αυτό στοχεύουν. Και δεν αποκλείεται να το πετύχουν.
Wellness πάντα
Από την πανδημία και μετά, η κατανάλωση αλκοόλ συνεχώς πέφτει. Ειδικά στους νεότερους. Σύμφωνα με την έρευνα Monitoring the Future του 2023, σχεδόν οι εφτά στους δέκα 18ρηδες δεν είχαν πιει γουλιά αλκοόλ τον τελευταίο μήνα. Ενώ οι Αμερικανοί που κάνουν καθημερινά χρήση κάνναβης είναι περισσότεροι από εκείνους που πίνουν καθημερινά ένα ποτό.
Είπαμε, το αλκοόλ έχει βγάλει κακό όνομα. Θυμίζει κίρρωση του ήπατος, εθισμό, καρκίνο και καμένα εγκεφαλικά κύτταρα. Για τα ποτά κάνναβης δεν υπάρχουν ακόμη αρκετές μελέτες. Οι δημιουργοί τους πάντως προσπαθούν να τα προμοτάρουν ως πιο υγιεινή εναλλακτική, συνυφασμένη μ’ ένα mainstream lifestyle και όχι με τη στερεοτυπική εικόνα του χασισοπότη. Τα προωθούν ως ποτά που αρέσουν σε 30άρες μαμάδες που κάνουν γιόγκα και πιλάτες και όχι σε σκοτεινούς, περιθωριακούς τύπους.
Βέβαια, οι μεγαλύτεροι καταναλωτές τους είναι οι Millenials και η Gen Z. Κι είναι γνωστό ότι αυτές οι δύο γενιές έχουν κόλλημα με το wellness. Εκεί ακριβώς εστιάζει το μάρκετινγκ των ποτών κάνναβης – υιοθετούν ένα ανάλαφρο, ποπ, στιλάτο branding και προφίλ. Και δεν παύουν να επαναλαμβάνουν τα οφέλη τους. Τα περισσότερα διαφημίζουν ότι έχουν χαμηλές θερμίδες, χαμηλή περιεκτικότητα σε σάκχαρα και λίγους έως καθόλου υδατάνθρακες, αντίθετα με τα αλκοολούχα ποτά, που όλα αυτά τα έχουν με το παραπάνω.
Για να ταυτίσουν ακόμη περισσότερο το THC και το CBD με την υγεία και την ευεξία, τα προσθέτουν σε όλα τα ροφήματα που βρίσκονται στο Τοπ 10 των τάσεων του wellness – σε kombucha, σε τσάι macha, σε ενεργειακά ποτά. Και όταν πρόκειται για κοκτέιλ, προσέχουν πολύ τα συστατικά τους. Το Aloha Tyme Machine, για παράδειγμα, έχει κίτρο εποχής, σπιτική λεμονάδα και οργανικό νέκταρ αγαύης. Ξαφνικά, μπορείς να πίνεις και συγχρόνως να νιώθεις ότι κάνεις κάτι καλό για το σώμα σου.
Τώρα που μιλάμε, κάποιες από τις μεγαλύτερες εταιρείες παρασκευής ποτών κάνναβης κάνουν ένα πείραμα σε δύο χιλιάδες ανθρώπους, για να συγκρίνουν την επίδραση του THC με αυτήν του αλκοόλ. Στόχος τους είναι να δείξουν ότι τα νέα ποτά μπορούν να προσφέρουν «έναν πιο υγιεινό, πιο ενσυνείδητο και υπεύθυνο τρόπο κοινωνικοποίησης και διασκέδασης».
Μ’ άλλα λόγια, διασκέδαση με λιγότερους καβγάδες. Με το αλκοόλ μπλέκεσαι σε κόντρες και παρεξηγήσεις, φωνάζεις δυνατά μέσα στο αυτί του άλλου, γίνεσαι επιθετικός, κάνεις εμετό σε ξένα αυτοκίνητα, γίνεσαι ρεζίλι με πολλούς και διάφορους τρόπους τους οποίους την επόμενη ημέρα δεν θυμάσαι ή προτιμάς να μη θυμάσαι. Με τα ποτά κάνναβης, σου υπόσχονται ότι θα είσαι Παναγίτσα. Πρόσκοπος. Το πολύ πολύ να σε πιάσει υπνηλία ή ίσως κανένα νευρικό γέλιο. Πάντως σε μαύρα χάλια δεν θα φτάσεις. Εξάλλου, οι δόσεις είναι μελετημένες ώστε να είναι ασφαλείς, και αναγράφονται υποχρεωτικά στη συσκευασία. Οι δε συσκευασίες είναι τόσο χαρωπές και πολύχρωμες, που όλοι θα νομίζουν ότι πίνεις χυμό ανανά με μάνγκο. Και πιθανότατα αυτή τη γεύση θα έχει το ποτό σου – τα αρώματα είναι αμέτρητα, φρουτένια, φλοράλ, γήινα, εσύ διαλέγεις.
Τι πίνεις;
Τι γίνεται όμως με όλους εκείνους που το ποτάκι, το μπιράκι, το κρασάκι το έχουν όχι για wellness αλλά για ξέδωμα, για εκτόνωση, για ένεση θάρρους που βοηθάει στο φλερτ και όλα όσα ξέρουμε; Θα μπορούσαν τα ποτά κάνναβης να προσφέρουν το ίδιο εφέ, την ίδια κοινωνική εμπειρία με το αλκοόλ; Καλό είναι να ξέρεις ότι το ποτό σου δεν σε παχαίνει και σου εξασφαλίζει και καλό ύπνο, χωρίς τα κακά του day after. Αν όμως θέλεις να βγεις και να μεθύσεις, αν θέλεις να πιεις για να ξεχάσεις, να πιεις για να κάνεις τις τρέλες σου και να ’χει η παρέα να διηγείται... τότε τα ποτά κάνναβης μπορεί να μην ικανοποιήσουν τις προσδοκίες σου. Μπορεί να σε απογοητεύσουν.
Βέβαια, έχουν κι αυτά διαβαθμίσεις. Κάποια έχουν THC, που είναι ψυχοδραστικό και κάνει ένα κάποιο high, κάποια CBD, που είναι περισσότερο χαλαρωτικό. Κάποια έχουν Delta9 THC, που είναι πιο δυνατό, και κάποια Delta8 THC, που είναι πιο μαλακό. Κάποια έχουν κάνναβη indica, κάποια sativa και κάποια υβριδική. Δεν είναι όλα ίδια. Ωστόσο, είναι όλα τους πιο mild από το αλκοόλ.
Ένα άλλο σημείο όπου υστερούν έναντι του αλκοόλ είναι η άμεση δράση – δεν την έχουν. Με ορισμένα μπορεί να χρειαστεί να περιμένεις μέχρι και μία ώρα μέχρι να γίνει αισθητή η επίδρασή τους. Ποιος έχει τόση υπομονή; Οι εταιρείες έχουν στραφεί στη νανοτεχνολογία προκειμένου να επισπεύσουν αυτή τη διαδικασία. Το τελευταίο μέτωπο της μάχης είναι η γεύση της κάνναβης, η οποία δεν αρέσει σε όλους και οι παραγωγοί μπαίνουν σε μεγάλους κόπους για να την εξουδετερώσουν.
Σε κάθε περίπτωση, οι εταιρείες αλκοολούχων έχουν θορυβηθεί με τη νέα άφιξη που απειλεί να κλέψει τους πελάτες τους. Κάποιες, οι πιο έξυπνες μάλλον, αποφασίζουν να παίξουν κι αυτές στο νέο παιχνίδι. Η Pabst και η Heineken λάνσαραν ήδη από ένα ποτό κάνναβης. Η Constellation Brands, που βγάζει την μπίρα Corona, έχει επενδύσει στην Canopy Growth, τη μεγαλύτερη παραγωγό κάνναβης στον Καναδά. Και η Pabst έγινε μέλος της Cannabis Beverage Association. Τον εχθρό που δεν μπορείς να πολεμήσεις καν’ τον σύμμαχο –κάπως έτσι.
Το Artist Tree είναι ένα lounge στην Καλιφόρνια, που εξειδικεύεται στα ποτά κάνναβης. Έχει μεγάλη λίστα με κοκτέιλ που περιέχουν THC – Tropic Thunder, Strawberry Fields, Spicey Margarita, Herby Shirley… Έχει επίσης όλα τα προβλήματα που αντιμετωπίζει κάθε άλλο κλασικό, παραδοσιακό μπαρ. Πελάτες που αναγκάζεται να σταματήσει να τους σερβίρει επειδή έχουν παραπιεί και γίνονται ένα με το πάτωμα. Πελάτες που ίσως χρειαστεί να τους βάλει σε ταξί για να φτάσουν σπίτι. Πελάτες που χρειάζονται επειγόντως το Undoo, ένα νέο σκεύασμα που σε ξενερώνει και σε ισιώνει στη στιγμή – ναι, πωλείται στο ίντερνετ. Ακόμη κι αν τα ποτά μας γίνουν αγνώριστα, οι άνθρωποι παραμένουμε ίδιοι.
Ένα πιθανό σενάριο είναι τα νέα ποτά κάνναβης να χωρέσουν απλά στη ζωή μας. Να θέλουμε ένα κρασάκι όταν πάμε να δούμε την κολλητή μας, μια μπίρα στην ταβέρνα στην παραλία, κι ένα ποτό κάνναβης μετά τη δουλειά για αποσυμπίεση. Θα δείξει. Εκείνο που κόβει κάπως τη φόρα των ενδιαφερόμενων είναι η τιμή τους. Οπότε δεν αναμένεται οι καταναλωτές να κάνουν ουρές. Στην Ελλάδα τουλάχιστον, για την ώρα τουλάχιστον. Γεια μας.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Οχτώ ερυθρές ετικέτες για ζεστές βραδιές
Με μεγάλη συλλογή αλκοολούχων ποτών, οίνων και ζύθων χωρίς αλκοόλ
Ο Θωμάς και ο Βαγγέλης Γάτσιος ακολουθούν ακόμα κατά γράμμα τη συνταγή του προπάππου τους για το τέλεια ισορροπημένο ούζο
Οι άνθρωποι του οινοποιείου είναι παραγωγοί με πραγματικό πάθος για τη γη
Ένα οινοποιείο που ενώνει τον μύθο με τη γεύση, την παράδοση με τη διεθνή αναγνώριση
Η ανάδειξη του ελληνικού αμπελώνα μέσα από μία δημοπρασία
Τα βράδια πίνουμε και τρώμε. Όχι απαραίτητα με αυτή τη σειρά.
Νέο σημείο αναφοράς στη γειτονιά για την craft κουλτούρα
Εννιά διαφορετικές κάνουλες και πάνω από 60 ετικέτες μπίρας σε περιμένουν στα Ιλίσια
Στην καρδιά του Βόλου υπάρχει ένα μπαρ καθόλου συνηθισμένο
Ένα σημείο συνάντησης για όσους ζουν το κρασί με πάθος
Εμφιαλώθηκε στους 42,7% αλκοολικούς βαθμούς και περιγράφεται ως ένα hyper-aged single malt
Από τη Μικρά Ασία, στα κυριακάτικα τραπέζια μας
«Beaujolais Nouveau est arrivé» και θα το βροντοφωνάξω, και θα το πιω!
Γαρνιτούρες από μύρτιλα και μούρα μέχρι βρώσιμα λουλούδια
Τέλειο για μια έξοδο πριν ή μετά το θέατρο!
Η καρδιά του φυσικού κρασιού χτυπά στο Ωδείο Αθηνών
Το προφίλ του συνδυάζει αρώματα πίσσας, καπνού, ώριμων φρούτων και ρητίνης
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.