Αυτοκινηση

Η General Motors απέσυρε τις διαφημίσεις της από το Twitter μετά την εξαγορά του Elon Musk

Το παρασκήνιο της απόφασης που έλαβε η μεγαλύτερη αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία

Κωνσταντίνος Χριστοφόρου
5’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Γιατί η General Motors απέσυρε τις διαφημίσεις της από το Twitter μετά την εξαγορά της πλατφόρμας από τον Έλον Μασκ - Η σύγκρουση συμφερόντων με την Tesla - Πώς αντιδρούν οι αυτοκινητοβιομηχανίες

Η μεγαλύτερη αμερικάνικη αυτοκινητοβιομηχανία General Motors, αποφάσισε να αναστείλει τις διαφημίσεις της στο Twitter μετά την εξαγορά της πλατφόρμας από τον Elon Musk, δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρίας στο CNBC την Παρασκευή.

Η αυτοκινητοβιομηχανία με έδρα το Ντιτρόιτ και αντίπαλος της Tesla, είπε ότι «παγώνει» τις διαφημίσεις της όσο αξιολογεί τη νέα κατεύθυνση που θα πάρει το Twitter τους επόμενους μήνες. Θα συνεχίσει να χρησιμοποιεί την πλατφόρμα για να επικοινωνεί με τους πελάτες της, χωρίς όμως να πληρώνει για διαφήμιση, πρόσθεσε η General Motors.

General Motors vs Tesla: Η σύγκρουση συμφερόντων μετά την εξαγορά του Twitter από τον Έλον Μασκ

Είναι ένα δίλλημα που απασχολεί τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Αν πληρώσουν για διαφήμιση στο Twitter και στο καινούργιο ιδιοκτήτη Elon Musk, αυτά τα χρήματα καταλήγουν στην βασική ανταγωνίστρια εταιρία Tesla. Φυσικά, το να δίνεις χρήματα στους ανταγωνιστές σου δεν είναι και ότι καλύτερο. Από την άλλη, αν δεν διαφημιστούν σε μία από τις μεγαλύτερες πλατφόρμες κοινωνική δικτύωσης στον κόσμο χάνουν πρόσβαση σε εκατομμύρια πιθανούς πελάτες. Για την ώρα οι αυτοκινητοβιομηχανίες κρατούν μια επιφυλακτική στάση αναμονής περιμένοντας τις εξελίξεις και βλέποντας ποια κατεύθυνση θα ακολουθήσει ο Musk. Αυτό το δίλλημα βέβαια ισχύει και για το δίδυμο Tesla-Twitter. Αν το Twitter αποφασίσει να διαφημίσει την General Motors ή οποιαδήποτε άλλη εταιρία αυτοκίνητων στην πλατφόρμα της, αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα να βλάψει τις πωλήσεις της Tesla.

«Συνεργαζόμαστε με το Twitter για να κατανοήσουμε την κατεύθυνση της πλατφόρμας υπό τη νέα ιδιοκτησία. Όπως συμβαίνει συνήθως με μια σημαντική αλλαγή σε μια πλατφόρμα, έχουμε διακόψει προσωρινά τη πληρωμένη διαφήμιση. Η επικοινωνία μας για την εξυπηρέτηση πελατών στο Twitter θα συνεχιστεί», ανέφερε η εταιρεία σε δήλωση της. Οι τέσσερις βασικές μάρκες αυτοκινήτων της General Motors είναι η Chevrolet, η Buick, η GMC και η Cadillac.

Υπό τη διοίκηση της Mary Barra, η εταιρεία από το Ντιτρόιτ ήταν από τις πρώτες αυτοκινητοβιομηχανίες που ανακοίνωσε δαπάνες δισεκατομμυρίων δολαρίων για να ανταγωνιστεί καλύτερα την Tesla στην κατηγορία ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία. Ένας εκπρόσωπος της Ford Motor, επίσης αντίπαλος της Tesla, είπε στο CNBC ότι η αυτοκινητοβιομηχανία Ford είχε σταματήσει να διαφημίζεται στο Twitter πολύ πριν από την εξαγορά του από τον Elon Musk. Πρόσθεσε ότι, «Θα συνεχίσουμε να αξιολογούμε την κατεύθυνση της πλατφόρμας υπό τη νέα διοίκηση». Η Ford όπως και η General Motors συνεχίζει να αλληλεπιδρά με τους πελάτες της στο Twitter.

Άλλες εταιρείες αυτοκινήτων, συμπεριλαμβανομένης της Stellantis - κατασκευάστριας εταιρίας των Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot μεταξύ άλλων και της Waymo, ιδιοκτησίας της Alphabet και υπεύθυνης για τα αυτόνομα οχήματα της Google, δεν απάντησαν αμέσως σε αιτήματα για σχολιασμό σχετικά με το εάν σκοπεύουν να αναστείλουν τις διαφημίσεις τους ή να διακόψουν τη χρήση της πλατφόρμας μετά την εξαγορά του Twitter από τον Musk για 44 δισεκατομμύρια δολάρια.

Η κατασκευάστρια ηλεκτροκίνητων φορτηγών Nikola, είπε ότι δεν σχεδιάζει να αλλάξει κάτι σχετικά με την πλατφόρμα, ενώ η Rivian επίσης ανταγωνίστρια της Tesla στα ηλεκτροκίνητα οχήματα αρνήθηκε να σχολιάσει.

Η μελλοντική κατεύθυνση που σκοπεύει να ακολουθήσει το Twitter απασχολεί όλες τις εμπλεκόμενες εταιρίες που διαφημίζονται σε αυτό. Ο Musk έχει δηλώσει ότι είναι «απόλυτος υπέρμαχος της ελευθερίας του λόγου», σκοπεύοντας να αποκαταστήσει τον λογαριασμό του πρώην προέδρου Ντόναλντ Τραμπ, ο οποίος απαγορεύτηκε λόγω των tweets του κατά τη διάρκεια της εξέγερσης του Καπιτωλίου στις 6 Ιανουαρίου 2021.

Ο Elon Musk δήλωσε την Παρασκευή ότι σχεδιάζει ένα συμβούλιο εποπτείας περιεχομένου και δεν θα επαναφέρει λογαριασμούς ή δεν θα λάβει σημαντικές αποφάσεις για το περιεχόμενο πριν από τη σύγκλησή του. Ο Elon Musk είπε επίσης σε μια δήλωση προς τους διαφημιστές αυτή την εβδομάδα ότι δεν μπορεί να αφήσει το Twitter να γίνει «ένα ελεύθερο για όλους τοπίο κόλασης».

Ο Henrik Fisker, διευθύνων σύμβουλος της startup εταιρίας ηλεκτροκίνητων οχημάτων Fisker Inc., διέγραψε τον λογαριασμό του στο Twitter νωρίτερα φέτος, όταν το διοικητικό συμβούλιο του Twitter αποδέχθηκε την προσφορά του Musk. Η Fisker Inc. συνεχίζει να αλληλεπιδρά με το Twitter, το οποίο κάθε μεγάλη εταιρία αυτοκινήτων χρησιμοποιεί για επικοινωνία με τους πελάτες και για το μάρκετινγκ. Η εταιρεία είπε ότι δεν σχεδιάζει να αλλάξει τον τρόπο που χρησιμοποιεί την πλατφόρμα.

© EPA/CHRISTIAN MARQUARDT

Χωρίς διαφημίσεις η Tesla εδώ και χρόνια

Ο Elon Musk καυχιέται εδώ και καιρό ότι η Tesla δεν πληρώνει για την παραδοσιακή διαφήμιση, ένα κόστος που αντιθέτως επιβαρύνει τις υπόλοιπες συμβατικές αυτοκινητοβιομηχανίες όλα αυτά τα χρόνια.

Αυτό που κάνει η Tesla είναι να επιβραβεύει άτομα που διευθύνουν ή είναι μέλη κλαμπ ιδιοκτητών Tesla, καθώς και άλλους influencers που προωθούν τα προϊόντα, τις μετοχές και τον ίδιο τον Musk στα κοινωνικά δίκτυα, ειδικά στο Twitter και στο YouTube καθώς και σε blogs θαυμαστών.

Συχνά, σε αυτά τα άτομα χορηγείται πρόσβαση σε προϊόντα Tesla νωρίτερα από τους υπόλοιπους, όπως το λογισμικό Full Self Driving Beta της εταιρείας και τους δίνεται ελεύθερη πρόσβαση σε εταιρικές εκδηλώσεις όπου η συμμετοχή είναι περιορισμένη.

Η Tesla βασίζεται στην διάδοση του ονόματος της από στόμα σε στόμα και από διάφορα viral γεγονότα, ενισχύοντας με αυτόν τον τρόπο την πεποίθηση ότι τα αυτοκίνητα Tesla είναι cool και δίνοντας ταυτόχρονα έναν αέρα μυστηρίου στα προϊόντα της. Μια παρόμοια και πολύ έξυπνη στρατηγική που εφαρμόζει εδώ και χρόνια η Apple δημιουργώντας σχεδόν μια μυθολογία γύρω από τα δικά της προϊόντα. Αυτό δεν σημαίνει ότι η Tesla δεν έχει καθόλου μιντιακή παρουσία. Τα προϊόντα της εμφανίζονται σε ταινίες και σήριαλ κάτι το οποίο είναι ένας πολύ αποδοτικός τρόπος προώθησης και μαρκετινγκ. Όταν ο Tony Stark στην ταινία Iron Man 1 είχε ένα Tesla Roadster στο γκαράζ του, αυτό ήταν μια διαφήμιση Tesla.

Τον Σεπτέμβριο του 2020, η Tesla ζύγισε μια πρόταση εκ μέρους των μετόχων για να ξεκινήσει μια στοχευμένη, επί πληρωμή διαφήμιση με στόχο να εκπαιδεύσει το κοινό σχετικά με τα νέα οχήματά της και το δίκτυο φόρτισης. Το συμβούλιο της Tesla δεν συμφώνησε με την πρόταση ψηφίζοντας ενάντια της έναρξης πληρωμής για παραδοσιακές διαφημιστικές καμπάνιες.

Στην ετήσια έκθεση της εταιρείας για το 2021, η Tesla ανακοίνωσε: «Ιστορικά, καταφέραμε να δημιουργήσουμε σημαντική κάλυψη από τα μέσα ενημέρωσης της εταιρείας μας και των προϊόντων μας και πιστεύουμε ότι θα συνεχίσουμε να το κάνουμε. Αυτή η κάλυψη από τα μέσα ενημέρωσης και από στόμα σε στόμα είναι ο τρέχων και κύριος παράγοντας των πωλήσεών χωρίς παραδοσιακή διαφήμιση και με σχετικά χαμηλό κόστος μάρκετινγκ».