Οι εργαζόμενοι λένε τι μπορεί να τους κάνει πιο παραγωγικούς
Γιατί αυτός που μπορεί να έχει ορθή άποψη για την παραγωγικότητα των εργαζομένων είναι ο ίδιος ο εργαζόμενος
Η έρευνα του Dropbox μας δείχνει τι θεωρούν οι εργαζόμενοι ότι θα τους οδηγήσει στη μέγιστη αποδοτικότητα
Ναι, τα στατιστικά μπορούν να μας πουν πολλά για το πόση δουλειά ή ποιος τρόπος εργασίας θα φέρει τη μεγαλύτερη παραγωγικότητα και κατ’ επέκταση τα περισσότερα κέρδη σε μία εταιρία. Ωστόσο, παρά το γεγονός ότι οι εργοδότες τείνουν να «ακούν» τα στατιστικά και να παίρνουν αποφάσεις βάσει αυτών, υπάρχει κάτι το οποίο θα έπρεπε να αποτελεί τον νούμερο ένα παράγοντα του τρόπου διοίκησης μιας εταιρίας, ειδικά όταν μιλάμε για επαγγέλματα σχετικά με πληροφορίες και όχι για τα περισσότερο χειρονακτικά/αυτόματα.
Αυτό το κάτι είναι η άποψη των ίδιων των εργαζομένων. Όπως και να το κάνουμε ό,τι κι αν λένε οι αριθμοί, στο τέλος της ημέρας αυτός που μπορεί να έχει την πιο ολοκληρωμένη αντίληψη για το τι θα κάνει έναν εργαζόμενο να φτάσει στη μέγιστη απόδοσή του είναι ο ίδιος ο εργαζόμενος.
Η πλατφόρμα Dropbox αυτό το καταλαβαίνει πολύ καλά και έτσι πραγματοποίησε δύο έρευνες (μία ποιοτική και μία ποσοτική), με βασικό γνώμονα το τι οι εργαζόμενοι πιστεύουν ότι θα τους έκανε πιο παραγωγικούς. Από αυτές, λοιπόν, καταλήξαμε στα εξής τέσσερα βασικά συμπεράσματα:
1. Όσο λιγότερα, τόσο το καλύτερο
Το 61% των ερωτηθέντων φαίνεται να συμφωνούν ότι τα πράγματα θα ήταν πολύ καλύτερα, αν δεν χρειαζόταν καθημερινά να ολοκληρώνουν όσο το δυνατόν περισσότερες εργασίες, σε όσο το δυνατόν μικρότερο χρονικό διάστημα.
Όχι, δεν είναι ζήτημα τεμπελιάς. Στην πραγματικότητα, αυτή η επιθυμία τους έχει αρκετή λογική. Γιατί; Διότι τώρα μπορεί να κάνουν πολλά πράγματα, αλλά τα κάνουν μέτρια, αφού η πίεση του χρόνου και ο φόρτος εργασίας δεν τους επιτρέπουν να ασχοληθούν αρκετά με κάθε project ξεχωριστά, ώστε να το τελειοποιήσουν.
Μία, μάλιστα, από τις συνεντευξιαζόμενες της ποιοτικής έρευνας σχολίασε: «Δεν αισθάνομαι παραγωγική. Αισθάνομαι ότι δεν μπορώ να γράψω και να δουλέψω καλά. Νομίζω ότι παίρνουμε υπερβολικά πολύ πληροφορία, πάρα πολλές σκέψεις συγχρόνως. Χρειάζεται να επιβραδύνουμε».
2. Συγκέντρωση σε ένα πράγμα τη φορά
Σε μία παρόμοια λογική με πριν, το 59% των εργαζομένων θέλει να το αφήνουν να συγκεντρώνεται αποκλειστικά σε αυτό που κάνει τη δεδομένη στιγμή, με το ποσοστό να ανεβαίνει όσο επικεντρωνόμαστε σε μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες. Αυτό σημαίνει όχι συνεχόμενα απροειδοποίητα meetings και ενημερώσεις και όχι συνεχόμενη ροή όλο και περισσότερων e-mails, που απαιτούν άμεση απάντηση.
Ωστόσο, το 85% υπογραμμίζει ότι στις ανεπιθύμητες παρεμβάσεις δεν κατατάσσει το να βοηθήσει κάποιον συνεργάτη του.
[[{"fid":"657619","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":""},"type":"media","field_deltas":{"2":{"format":"default","alignment":""}},"link_text":null,"attributes":{"class":"media-element file-default","data-delta":"2"}}]]
3. Δεν υπάρχει μεγάλη εμπιστοσύνη στα αφεντικά
Γύρω στο 53% φαίνεται να δηλώνει ότι εμπιστεύεται περισσότερο όσους είναι κοντά ιεραρχικά με τους ίδιους. Αιτία, μάλιστα, αυτού είναι το γεγονός ότι συνήθως δεν έχουν καμία επαφή με τα «μεγάλα κεφάλια», παρά μόνο σε ειδικές περιπτώσεις, κατά τις οποίες συνήθως εμφανίζονται για να ανακοινώσουν πράγματα και να δώσουν εντολές, χωρίς κανέναν απολύτως feedback.
Κοιτώντας, πάντως, τα στατιστικά για τις ηλικίες 23-35 είμαστε σε θέση να πούμε ότι οι νεότεροι των εργαζομένων τείνουν να εμπιστεύονται σχεδόν το ίδιο τους ανωτέρους τους και τους πιο άμεσους συνεργάτες τους.
4. Ο ιδεαλισμός είναι σημαντικός
Το 58% των εργαζομένων δηλώνουν ότι θεωρούν σημαντική την επίλυση κοινωνικών ζητημάτων, όπως η ποικιλομορφία και τα θέματα φύλου, στον εργασιακό τους χώρο. Ωστόσο, όσο κι αν τους απασχολεί η καταπολέμηση του σεξισμού και του ρατσισμού, το 46% σχολιάζει ότι προτεραιότητά του αναγκαστικά είναι η διεκπεραίωση της εργασίας του και δευτερευόντως η ενασχόληση με τα παραπάνω θέματα.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Σημαντικός παράγοντας είναι και ό,τι προστίθεται
Προφανώς και δεν είναι εφικτό να «ξερνάς» τέτοιες σειρές με την ταχύτητα και «ελαφρότητα» των ριάλιτι, αλλά στη συγκεκριμένη περίπτωση φαίνεται να έχουν τραβήξει όλο το κόνσεπτ από τα μαλλιά
Πρόκειται για το εμβληματικό προϊόν των Κυκλάδων
Το απαξιωτικό σχόλιο που έκανε προ δεκαπέντε ετών ο τότε διευθύνων σύμβουλος της Warner
Μια τάση που ξεκίνησε κατά την πανδημία
Ο Τζένσεν Χουάνγκ εργάζεται αδιάκοπα παρά το γεγονός ότι η εταιρεία του έγινε η πολυτιμότερη στον κόσμο
Μελέτη αποκαλύπτει ότι το κοιλιακό λίπος συνδέεται με επιβλαβείς αλλαγές στην καρδιά
To HBO παρουσίασε το τρέιλερ της σειράς που κάνει πρεμιέρα στις 18 Ιανουαρίου
Η Κίνα προκαλεί Google και OpenAI - Ανοιχτό σε όλους το μοντέλο τεχνητής νοημοσύνης
«Οι σχέσεις δεν είναι μόνο συναισθηματική ασφάλεια, αλλά βιολογικός παράγοντας υγείας»
Μόλις δυο μήνες στη Φιλοθέη κι έχει ήδη το δικό του φανατικό κοινό
Η νέα λειτουργία του Wrapped δείχνει πόσο νέοι ή μεγάλοι είναι οι χρήστες βάσει μουσικών συνηθειών
Πώς δημιούργησε τον κόσμο του «Protergia Magic Lights», το λαμπερό μονοπάτι στο χριστουγεννιάτικο χωριό
Στις δοκιμές που έγιναν οι ερευνητές κατάφεραν να ανταλλάξουν ακόμη και γυμνό υλικό
Kαθώς πλέον ανταγωνίζεται μια ανεξάντλητη ποσότητα περιεχομένου που παράγεται μαζικά, γρήγορα και σχεδόν δωρεάν
Ίσως όμως η μεγαλύτερη ανησυχία να αφορά τη δημιουργικότητα
Tα ελληνικά πιάτα που κρατούν ψηλά τη σημαία
Ημερολόγια με φωτογραφίες που εκπέμπουν ιστορία και συναίσθημα
Από τα ζεστά αφεψήματα μέχρι την παραδοσιακή ιατρική, αποδεικνύεται πολύτιμο για υγεία και ευεξία
Η δημοφιλής σειρά επιστρέφει με νέο κύκλο επεισοδίων - Πρεμιέρα 18 Δεκεμβρίου
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.