Εμφάνιση φίλτρων
Τίτλος

Paul Chan, Odysseus and the Bathers

Paul Chan, Odysseus and the Bathers

Η έκθεση Odysseus and the Bathers παρουσιάζει νέες παραγωγές αλλά και πρόσφατα έργα του καλλιτέχνη, τα οποία ο ίδιος αποκαλεί “breathers” και “bathers”. Το κάθε έργο αποτελείται από ένα υφασμάτινο «σώμα» σχεδιασμένο από τον Chan και προσαρμοσμένο σε τροποποιημένους ανεμιστήρες. Πρόκειται για κινούμενα έργα γλυπτικής τέχνης που λειτουργούν ως τρισδιάστατες κινούμενες εικόνες οι οποίες «χορογραφούνται» από τον Chan με σκοπό να δημιουργήσουν διαφορετικές μορφές κίνησης.

Το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης αποτελεί ένα ιδανικό περιβάλλον για τα συγκεκριμένα έργα, καθώς οφείλουν πολλά στην αρχαία ελληνική φιλοσοφία. Τα έργα δανείζονται στοιχεία από τις αναφορές αρχαίων φιλοσόφων (Αριστοτέλης, Ηράκλειτος) για τη σχέση ανάμεσα στη ζωή (βίο), την ψυχή (anima), το πνεύμα (πνοή) και την κίνηση.

Παράλληλα, στα τέλη του 19ου και τις αρχές του 20ου αιώνα, καλλιτέχνες όπως ο Cezanne και ο Matisse υιοθέτησαν το μοτίβο του «λουόμενου-bather» για να εκφράσουν τις αντιλήψεις σχετικά με το σώμα, τη σεξουαλικότητα και το γυμνό, τη σχέση του ανθρώπου με τη φύση και πολλά άλλα.  Τα έργα αυτά εκπληρώνουν τη δηλωμένη επιθυμία του Chan να απομακρυνθεί από τις σύγχρονες «εικόνες της οθόνης», επινοώντας νέα έργα κινούμενης εικόνας που υπερβαίνουν τη λογική του «καρέ». Η έκθεση θα συνοδεύεται από έναν κατάλογο σε έκδοση του ΝΕΟΝ και του εκδοτικού οίκου του Chan, Badlands Unlimited, σε σχεδιασμό του Kobi Benezri. Η έκδοση θα περιλαμβάνει μία εκτεταμένη εκδοχή του δοκίμιου του Chan «Odysseus as artist» (“Ο Οδυσσέας ως καλλιτέχνης”) και ένα νέο δοκίμιο του Thorne.

Στο κείμενο του Chan προβάλλεται η έννοια του «πολυτροπισμού», μια εκδοχή του όρου πολύτροπος που προσδίδει ο Όμηρος στον πανούργο Οδυσσέα, και κατά τον Chan αποδίδει την οργανική σχέση ανάμεσα στη λογική και τη δημιουργικότητα.  Στην έκδοση θα περιλαμβάνεται επίσης μια συζήτηση πάνω στην έννοια του «πολυτροπισμού» μεταξύ του καθηγητή Νικόλαου Σταμπολίδη, Διευθυντή του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης, και της Ελίνας Κουντούρη, Διευθύντριας του ΝΕΟΝ.

ΠΟΥ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ