Ελλαδα

Η εταιρεία κινητής τηλεφωνίας με χρεώνει υπερβολικά. Τι να κάνω;

Ερωτήσεις που σε «τρώνε» και οι απαντήσεις τους από την ΓΓΚ

62222-137653.jpg
A.V. Team
3’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
340197-707495.jpg

Η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή (ΓΓΚ) στο site της μας ενημερώνει για πολλά θέματα και λύνει άπειρες απορίες που ταλανίζουν την καθημερινότητά μας. 

Θέλω να αλλάξω εταιρία σταθερής τηλεφωνίας και μου ζητάνε τέλη αποσύνδεσης. Πρέπει να τα πληρώσω;

Συνήθως στις συμβάσεις ορισμένου χρόνου που συνάπτουν οι εταιρείες τηλεφωνίας με τους καταναλωτές προβλέπεται η καταβολή τέλους αποσύνδεσης, όταν θέλετε να διακόψετε τη σύμβαση πριν την πάροδο του χρόνου αυτού χωρίς υπαιτιότητα της εταιρείας. Πρέπει, επομένως, κατ' αρχήν να εξετάσετε εάν υπάρχει σχετικός όρος στη σύμβαση. Εφόσον η αλλαγή της εταιρίας σταθερής τηλεφωνίας γίνεται για λόγους που αφορούν την πρώτη εταιρία (πχ. επαναλαμβανόμενες τεχνικές βλάβες), αλλά παρ' όλα αυτά η εταιρεία ζητά τέλη αποσύνδεσης έχετε δικαίωμα να αρνηθείτε την καταβολή τους.

Διαπίστωσα υπερβολικές χρεώσεις στο λογαριασμό του κινητού μου (smartphone) και η εταιρία ισχυρίζεται ότι προέρχονται από χρήση internet, πράγμα που εγώ αμφισβητώ. Τι να κάνω;

Η επιβάρυνση του καταναλωτή πρέπει να προέρχεται μόνο απο συμβατικούς όρους που είναι σαφείς, διαφανείς και αντιληπτοί απο αυτόν. Αν ο καταναλωτής δεν έχει αντιληφθεί επαρκώς χωρίς δική του υπαιτιότητα το λόγο και το ύψος αυτής της χρέωσης, τότε δικαιούται να την αμφισβητήσει και να ζητήσει τη διαγραφή της χρέωσης.

Μερικές φορές οι συσκευές των κινητών νέας γενιάς (smartphones) μπορεί να έχουν προεπιλεγμένα πατημένα μερικά πλήκτρα που επιτρέπουν στο κινητό να μπαίνει αυτόματα στο internet και να ενημερώνεται πχ για τον καιρό ή την ώρα. Εφόσον δεν επιθυμείτε την σχετική αμειβόμενη ενημέρωση πρέπει να απενεργοποιήσετε τα σχετικά πλήκτρα ή εφόσον δεν γνωρίζετε πώς να το κάνετε, να μεταβείτε σε κάποιο κατάστημα κινητής τηλεφωνίας για να το κάνουν αυτοί για εσάς. Στην συνέχεια, θα πρέπει να κάνετε αμφισβήτηση των ήδη υπαρχόντων χρεώσεων προς την εταιρία για να τις επανεξετάσει. Εφόσον η εταιρεία δε σας ικανοποιήσει, μπορείτε να υποβάλετε καταγγελία στην ΕΕΤΤ και εφόσον τίθεται ζήτημα παραλάνησης στη Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή και Εποπτείας της Αγοράς.

Η εταιρεία κινητής τηλεφωνίας με χρεώνει υπερβολικά. Τι να κάνω;

Πρέπει να απευθυνθείτε κατ' αρχήν στην εταιρεία για αμφισβήτηση και επανεξέταση των χρεώσεων. Εφόσον η απάντηση δεν είναι ικανοποιητική, μπορείτε να υποβάλετε καταγγελία στην ΕΕΤΤ ή εφόσον τίθεται ζήτημα αδιαφάνειας στις χρεώσεις στη Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή και Εποπτείας της Αγοράς.

Στον αναλυτικό λογαριασμό του κινητού μου διαπίστωσα χρεώσεις από λήψη μηνυμάτων από πενταψήφιο νούμερο που δεν γνωρίζω. Τα (χρεωστικά) μηνύματα εξακολουθούν να έρχονται. Τι να κάνω;

Τα χρεωστικά μηνύματα που λαμβάνετε από 5ψήφιο κωδικό, προέρχονται από εταιρίες που παρέχουν συνδρομητικές υπηρεσίες πολυμεσικής πληροφόρησης (ΥΠΠ). Στο παρελθόν πρέπει να έχετε δώσει τα στοιχεία σας και να γίνατε μέλος κάποιου club (συνήθως εάν λάβατε μέρος σε κάποιο διαγωνισμό ή εάν συμπληρώσατε κάποιο test πχ IQ) και να συναινέσατε με αυτόν τον τρόπο στην αποστολή χρεωστικών μηνυμάτων στον κινητό σας.

Σε περίπτωση που δεν επιθυμείτε την παροχή της ανωτέρω χρεωστικής υπηρεσίας, πρέπει να στείλετε μήνυμα ότι δεν επιθυμείτε πλέον να είστε μέλος του club. Μπορείτε να υποβάλετε σχετική καταγγελία στην ΕΕΤΤ κι εφόσον θεωρείτε ότι παραπλανηθήκατε στη Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή και Εποπτείας της Αγοράς.

Μετά από μια τηλεφωνική συνομιλία και χωρίς να το καταλάβω, άλλαξα εταιρία σταθερής τηλεφωνίας. Θέλω να επιστρέψω στην παλιά μου εταιρία. Τι να κάνω;

Σε κάθε περίπτωση έχετε δικαίωμα να αλλάξετε εταιρία σταθερής τηλεφωνίας οποτεδήποτε το θελήσετε. Εάν η αλλαγή έγινε με σύμβαση από απόσταση, δηλ. δεν υπογράψετε σχετική σύμβαση σε κάποιο κατάστημα, έχετε δικαίωμα να υπαναχωρήσετε αναιτιολογήτως εντός 14 ημερολογιακών ημερών (άρθρο 4 παρ. 10 του ν. 2251/1994). Εάν θεωρείτε ότι η αλλαγή έγινε χωρίς την συναίνεσή σας (αυθαίρετη ενεργοποίηση), δηλαδή δε συμφωνήσατε στη μεταφορά εγγράφως ή προφορικά, πρέπει να διαμαρτυρηθείτε στην νέα εταιρία και εφόσον δεν ικανοποιηθείτε, μπορείτε να υποβάλετε καταγγελία στην ΕΕΤΤ ή στη Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή και Εποπτείας της Αγοράς. Σε περίπτωση που η αλλαγή έγινε χωρίς τη συναίνεσή σας δεν οφείλετε τέλη αποσύνδεσης.

Πού θα βρω πληροφορίες για θέματα ακτινοβολίας των κινητών τηλεφώνων και των κεραιών κινητής τηλεφωνίας;

Πληροφορίες για τα θέματα αυτά θα βρείτε στην ιστοσελίδα της Ελληνικής Επιτροπής Ατομικής Ενέργειας.

Πού θα βρω πληροφορίες σχετικά με την αντικατάσταση της αναλογικής τηλεόρασης από την ψηφιακή;

Πληροφορίες για το θέμα αυτό θα βρείτε στην ιστοσελίδα της DIGEA - Ψηφιακός Πάροχος Α.Ε.

Πού θα βρω πληροφορίες (κανόνες, κόστος, κλπ) για τη δυνατότητα χρήσης του κινητού μου τηλεφώνου στο εξωτερικό;

Πληροφορίες για την υπηρεσία διεθνούς περιαγωγής (international roaming) θα βρείτε από (α) την ΕΕΤΤ (Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων) και (β) την Ευρωπαϊκή Επιτροπή - ΓΔ Επικοινωνιακών Δικτύων, Περιεχομένου και Τεχνολογιών.

Πού θα πάρω πληροφορίες σχετικά με τηλεπικοινωνιακές ή ταχυδρομικές υπηρεσίες;

Από την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), η οποία έχει δημιουργήσει τον Τομέα Εξυπηρέτησης Καταναλωτών, με στόχο:

  • να διεκπεραιώνει τα ερωτήματα και τις καταγγελίες των καταναλωτών για θέματα τηλεπικοινωνιών και ταχυδρομικών υπηρεσιών,
  • να ενημερώνει τους καταναλωτές για θέματα τηλεπικοινωνιακών και ταχυδρομικών υπηρεσιών, όπως οι δυνατότητες επιλογών και οι διευκολύνσεις που έχουν στη διάθεσή τους και
  • να προβαίνει στις απαραίτητες ενέργειες για τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών από τις εταιρείες.

Πού μπορώ να ενημερωθώ για τις κατασκευές κεραιών κινητής τηλεφωνίας που είναι αδειοδοτημένες ή έχουν δηλωθεί στην ΕΕΤΤ;

Πληροφορίες για τα θέματα αυτά θα βρείτε στην Ενημερωτική Πύλη Κατασκευών Κεραιών.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ