- CITY GUIDE
- PODCAST
-
14°
Zara: Οι 7 εβδομάδες που εκτίναξαν τις πωλήσεις
Τι συνέβη και το fast fashion brand παραγκώνισε ακόμα και σημαντικούς αντίπαλους κολοσσούς
Πώς τα Zara έγιναν μάθημα οικονομίας
Σύμφωνα με τη βρετανική εφημερίδα The Guardian, η υποχρεωτική αναστολή λειτουργίας του ηλεκτρονικού καταστήματος της Marks & Spencer (M&S), αντί να ευνοήσει όλους τους αντιπάλους fast fashion αλυσίδων, τελικά, ευνόησαν μόνο τη Zara που μέσα σε 7 εβδομάδες είδε τα κέρδη της να εκτοξεύονται με τον πλέον αναπάντεχο τρόπο.
Πώς και γιατί έπαιξαν ρόλο αυτές οι 7 εβδομάδες; Είχε προηγηθεί η σοβαρή κυβερνοεπίθεση στην επωνυμία Marks & Spencer (M&S), η οποία και επέφερε σημαντική μείωση στις πωλήσεις της αλυσίδας. Αντίθετα, ανταγωνιστές όπως οι Zara, H&M και Next κατέγραψαν εντυπωσιακή άνοδο κατά την ίδια περίοδο.
Η δυσλειτουργία διήρκεσε από τις 25 Απριλίου έως τις 10 Ιουνίου, διάστημα όπου οι καταναλωτές αναζητούσαν καλοκαιρινές προτάσεις και εκπτώσεις, εκμεταλλευόμενοι τις υψηλές θερμοκρασίες στη Βρετανία.
Σύμφωνα με την Kantar, οι πωλήσεις ρούχων της M&S κατέγραψαν πτώση 20% για τις τέσσερις εβδομάδες έως τις 25 Μαΐου, σε σύγκριση με το ίδιο διάστημα πέρυσι. Το ποσοστό αυτό έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την προηγούμενη ανοδική πορεία της εταιρείας (+11,5%) τους τρεις μήνες πριν την κυβερνοεπίθεση, όταν η online πλατφόρμα λειτουργούσε ομαλά.
Τι προκύπτει από την εκτίναξη πωλήσεων της Zara
Το ηλεκτρονικό κατάστημα της M&S αποτελεί σχεδόν το ένα τρίτο των συνολικών της πωλήσεων σε ρούχα και είδη σπιτιού, και η απουσία του συμπίπτει με μια περίοδο όπου η συνολική αγορά μόδας στη χώρα σημείωσε άνοδο 4%.
Παρόλα αυτά, σύμφωνα με την εταιρεία, τα φυσικά καταστήματα απέδωσαν θετικά σε όλες τις κατηγορίες, κυρίως στη γυναικεία ένδυση. Εκπρόσωπός της δήλωσε πως «το γεγονός αναδεικνύει τη δύναμη και την ποιότητα των προϊόντων μας και την εμπιστοσύνη των πελατών».
Παρά την online αδυναμία, η M&S παραμένει πρώτος λιανοπωλητής ενδυμάτων στο Ηνωμένο Βασίλειο βάσει αξίας πωλήσεων.Οι ανταγωνιστές της, ωστόσο, φαίνεται πως εκμεταλλεύτηκαν τη συγκυρία. Η Next ενίσχυσε την ανάπτυξή της από 1,6% σε 4,8% στις 12 εβδομάδες έως τις 25 Μαΐου, με τον αναλυτή James Grzinic να σημειώνει ότι επωφελήθηκε ξεκάθαρα από τη διακοπή λειτουργίας του e-shop της M&S.
Η Zara κατέγραψε άνοδο πωλήσεων 27,8% (από 16,1% τον προηγούμενο μήνα), ενώ η H&M σημείωσε άνοδο στο +18,1% (από +8,9%), χάρη στη σταθερή λειτουργία των ψηφιακών τους καναλιών. Η Primark, που δεν διαθέτει online παρουσία, δεν είχε παρόμοια επιτυχία, με την αύξηση πωλήσεών της να περιορίζεται στο +2,7% από +3,1%.
Η περίπτωση της M&S φέρνει στο προσκήνιο τη σημασία της ψηφιακής υποδομής για τις επιχειρήσεις λιανικής στο σύγχρονο ανταγωνιστικό περιβάλλον. Παρά την αποκατάσταση της λειτουργίας της, οι εβδομάδες απουσίας προσφέρουν πολύτιμα μαθήματα για την ανάγκη στρατηγικής ανθεκτικότητας.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τι να προσέξουν οι δικαιούχοι
Σε υψηλούς τόνους η κατάθεση στην εξεταστική επιτροπή
H απάντηση στα περί εργασιακής σχέσης της Σεμερτζίδου με το γραφείο της
600.000 ευρώ περισσότερα από το 2024
Είναι η τρίτη εκδήλωση του πρώτου κύκλου δημόσιων συζητήσεων του Books Journal και του Ωδείου Αθηνών
Ο πρωθυπουργός μίλησε σε εκδήλωση του υπουργείου
Τι αποφασίστηκε στη σύσκεψη του υπουργείου Πολιτικής Προστασίας
Η κατάθεση Μαγειρία στη Βουλή για επιδοτήσεις και ελέγχους
Κλειστά σχολεία σε Αττική και άλλους δήμους την Παρασκευή
Η δωρεά του ενισχύει σημαντικά τα οικονομικά του κόμματος του
Στόχος είναι η προσθήκη 258.000 νέων καταναλωτών και άνω των 2.000 χιλιομέτρων δικτύου
Σύντομα το πλαίσιο για τη μείωση του ενεργειακού κόστους
«Πότε επιτέλους θα παραδοθεί στους πολίτες;» ρωτά ο δήμαρχος Αθηναίων
Ο δήμαρχος Αθηναίων έκανε λόγο για καθυστερήσεις
Δήλωσε απόλυτα δικαιωμένος από την Εξεταστική του ΟΠΕΚΕΠΕ
Η διαδικασία και τα πρόστιμα
«Και πήγαν Φάμελλος, Χαρίτσης και Αχτσιόγλου και χαμογέλαγαν κιόλας», είπε ο υπουργός Υγείας
Ήδη σε ευρωπαϊκό επίπεδο δημιουργούνται νέα δεδομένα
Το σχόλιό του για την παρουσίαση του βιβλίου του πρώην πρωθυπουργού
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.