- CITY GUIDE
- PODCAST
-
13°
Σταϊκούρας: Χρειαζόμαστε μια διετία για την οριστική αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου
Τι είπε για τη σύμβαση 717 και τις καταστροφές από την κακοκαιρία Daniel
Σταϊκούρας: Διετία για την αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου - Τι είπε για τη σύμβαση 717 και τις καταστροφές από την κακοκαιρία Daniel
Περίπου δύο χρόνια χρειάζονται για την οριστική αποκατάσταση του δικτύου, όπως τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, σημειώνοντας ότι συνολικά στο σιδηροδρομικό δίκτυο οι ζημιές ήταν 180 χιλιόμετρα, μετά την κακοκαιρία Daniel.
«Η περίφημη σύμβαση 717 παραδόθηκε, όπως είχε δεσμευτεί η κυβέρνηση τον Σεπτέμβριο και το ΕTSC παραδόθηκε επί της γραμμής, όπως είχε πει η κυβέρνηση τον Νοέμβριο. Ολοκληρώθηκαν οι συμβάσεις, εγκαταστάθηκε η σηματοδότηση και η τηλεδιοίκηση, όμως εξαιτίας του Daniel σ’ ένα συγκεκριμένο γεωγραφικό πεδίο που εκτείνεται περίπου από τον Δομοκό μέχρι τη Λάρισα, καταστράφηκαν ολοσχερώς όλα αυτά τα συστήματα, τα οποία είχαν παραδοθεί τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο. Άρα, σε αυτό το σημείο, σ’ αυτή τη γεωγραφική έκταση, ουσιαστικά γίνεται πιο αργή κίνηση, ώστε να είμαστε απολύτως ασφαλείς για το πώς γίνονται οι μετακινήσεις των τρένων» υπογράμμισε ο κ. Σταϊκούρας μιλώντας στην ΕΡΤ.
Σταϊκούρας για τις καταστροφές στο σιδηροδρομικό δίκτυο
Πρόσθεσε ότι «μετά τον Daniel έχουμε κάνει προσωρινή αποκατάσταση της γραμμής από τα μέσα Δεκεμβρίου και περίπου 100.000 συμπατριώτες μας έχουν μετακινηθεί με το τρένο έκτοτε και μέσα στην επόμενη διετία περίπου, με ένα κόστος της τάξεως των 450 εκατομμυρίων ευρώ, θα αποκαταστήσουμε τον βασικό άξονα που είναι Αθήνα-Θεσσαλονίκη σε αυτό το τμήμα και δύο καθέτους Λάρισα-Βόλος, αλλά με πολύ καλύτερα συστήματα ανθεκτικότητας και Παλιοφάρσαλο-Καλαμπάκα».
«Σε κάθε περίπτωση, όταν ένα τρένο φτάνει σ’ ένα σημείο, για παράδειγμα πέριξ του Δομοκού, δεν έρχεται άλλο τρένο όταν είναι στη Λάρισα, περίπου στο ύψος της Λάρισας. Άρα υπάρχει απόλυτη κάλυψη αυτού του τμήματος μέχρι να αποκατασταθεί» είπε χαρακτηριστικά.
Στην ερώτηση αν στα υπόλοιπα σημεία της διαδρομής, Αθήνα-Δομοκός και Λάρισα-Θεσσαλονίκης, λειτουργούν όλα κανονικά απάντησε «έχουν παραδοθεί και λειτουργούν, όπως σας είπα, ETSC επί της γραμμής και η 717».
Πότε θα αποκατασταθεί πλήρως το σιδηροδρομικό δίκτυο
Στην ερώτηση αν κάποια στιγμή το 2026, θα πηγαίνουμε από Αθήνα-Θεσσαλονίκη κανονικά χωρίς κανένα πρόβλημα, με όλα τα συστήματα να λειτουργούν ο υπουργός απάντησε «περίπου μια διετία χρειαζόμαστε για την οριστική αποκατάσταση του δικτύου. Επαναλαμβάνω έχει γίνει προσωρινή».
Για τη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη και τη χρονική διάρκειά της ανέφερε «εκτιμούμε σε λιγότερο από τέσσερις ώρες, αλλά όπως θα έχετε ίσως δει και το υπενθυμίζω στο Υπουργικό Συμβούλιο που έγινε πριν από περίπου δύο μήνες, παρουσιάσαμε και κάποια σχέδια επενδύσεων στον ελληνικό σιδηρόδρομο τα επόμενα 20 χρόνια […] είναι μια μοναδική ευκαιρία για την Ελλάδα να εκμεταλλευτεί τους ελληνικούς λιμένες, τόσο γιατί θέλουν χώρες όπως είναι η Βουλγαρία, η Σερβία να κατέβουν προς τα κάτω και να κάνουνε εξαγωγές από τους λιμένες Αλεξανδρούπολης, Θεσσαλονίκης και Καβάλας.
»Αλλά όσο και γιατί και η Ινδία θέλει να δημιουργήσει μια είσοδο προς την Ευρώπη. Με αυτό τον τρόπο συνεπώς υπάρχουν δύο νέοι ευρωπαϊκοί διάδρομοι που προσπαθούμε να διασφαλίσουμε πόρους από την Ευρώπη για να μπορέσουμε να ενισχύσουμε ακόμα περισσότερο τους ελληνικούς σιδηροδρόμους».
Σε άλλο σημείο τόνισε ότι «στις προτάσεις που υποβάλαμε για χρηματοδότηση από την Ευρώπη τέλος Ιανουαρίου, υπάρχει μέσα και το Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο για να μπορέσουμε να φεύγουμε προς την Ευρώπη και η αναβάθμιση της Πάτρας, το Ρίο-Πάτρα, είναι μέσα στο ανταγωνιστικό σκέλος αυτού, άρα είναι μέσα στη χρηματοδότηση σημαντικά τμήματα αυτού».
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά
Έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στους στενούς δεσμούς Ελλάδας και ΗΠΑ που ενισχύονται ολοένα και περισσότερο
Πολύ σημαντικό έργο χαρακτήρισε την επέκταση του Μετρό προς την Γλυφάδα
«Είμαι διαθέσιμος για διάλογο», δηλώνει ο Υπουργός
Τα καλά νέα αφορούν κυρίως τη νότια Ευρώπη
O βουλευτής Κιλκίς του ΠΑΣΟΚ μιλάει για όλα στο νέο podcast της ATHENS VOICE
Το βιβλίο αναφέρεται στην επιτυχία έξι μικρών κρατών
Ο ναός βρίσκεται εντός της ζώνης προστασίας του αρχαιολογικού χώρου της Ακρόπολης
«Η υγεία του πρωτογενούς τομέα είναι κάτι το οποίο πρέπει να μας απασχολεί όλους» σημείωσε ο πρωθυπουργός
Αναλυτικά το ωράριο μέχρι το τέλος του έτους
Πώς υπολογίζεται το ποσό
Ποιοι είναι οι πέντε τρόποι πληρωμής
Τι δήλωσε σε συνέντευξή του
Πάνω από 1.500 Έλληνες από ΗΠΑ και Καναδά βολιδοσκόπησαν τη δυνατότητα επιστροφής τους
Δυστυχώς, η χώρα οδεύει σε ένα ακόμα εφιαλτικό αδιέξοδο. Το πολιτικό προσωπικό έχει διαγράψει από τη μνήμη του τα χρόνια και τις σκληρές συνέπειες της κρίσης.
Οι δύο μονομάχοι είναι ο Δημήτρης Αναστασόπουλος και ο Ανδρέας Κουτσόλαμπρος
Η ακτινογραφία της ελληνικής αγοράς
Ο ΣΥΡΙΖΑ αποστασιοποιείται από το δημοσίευμα - «Δεν αντιπροσωπεύει τις θέσεις μας»
Πληρωμές 1,2 δισ. ευρώ έως τέλος Δεκεμβρίου - Κάλεσμα για υπεύθυνες κινητοποιήσεις
Από 5,5 ευρώ σε 2,5 ευρώ ανά χιλιόμετρο με τα νέα ηλεκτρικά λεωφορεία
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.