Πολιτικη & Οικονομια

Καραμανλής για Τέμπη: «Παραλάβαμε το 18% της σύμβασης 717, φτάσαμε στο 70%»

Συνεδρίαση επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας για το σιδηροδρομικό δυστύχημα

62224-137655.jpg
Newsroom
10’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Τέμπη: Ο πρώην και ο νυν υπουργός Μεταφορών στη Βουλή
© Menelaos Myrillas / SOOC

Συνεδρίαση επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας για το δυστύχημα στα Τέμπη: Οι τοποθετήσεις Καραμανλή, Σπίρτζη, Χρυσοχοΐδη και Γεραπετρίτη στη Βουλή

Τρεις πρώην υπουργοί Μεταφορών οι Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, Χρήστος Σπίρτζης, Κώστας Αχ. Καραμανλής, αλλά και ο νυν υπουργός, Γιώργος Γεραπετρίτης, βρέθηκαν σήμερα στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής προκειμένου να καταθέσουν για την κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου στην Ελλάδα και τα προβλήματά του, 20 ημέρες μετά το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη.

Ο Κώστας Αχ. Καραμανλής αναφέρθηκε στην υποχρέωσή του να σιωπήσει την ώρα του πένθους, αλλά να τοποθετηθεί για πρώτη φορά δημόσια στο Κοινοβούλιο. «Η πρώτη υποχρέωση είναι να πούμε όλη την αλήθεια. Να δούμε με ειλικρίνεια όλα τα λάθη και να μην επαναληφθούν ποτέ. Οι περιστάσεις δεν επιτρέπουν να μιλάμε χωρίς τεκμηρίωση και να κάνουμε επιλογή εγγράφων. Οφείλουμε να αναφερθούμε στα γεγονότα. Όπως γνωρίζετε είναι η πρώτη τοποθέτηση μετά την παραίτηση από τη θέση του υπουργού. Την ώρα του πένθους οφείλουμε σεβασμό και σιωπή. Γι' αυτό και σιώπησα, υποχρέωσή μου να τοποθετηθώ πρώτα εδώ. Λίγοι μίλησαν με νηφαλιότητα, οι περισσότεροι ενέδωσαν στη δημαγωγία και την πολιτική σκοπιμότητα. Να ξεκαθαρίσω, ότι λίγες ώρες μετά παραιτήθηκα γιατί στον τομέα μου συνέβη μια ανείπωτη τραγωδία. Παραιτήθηκα ενάντια στην πεπατημένη να τίθενται σε διαθεσιμότητα ή να ζητούνται παραιτήσεις υφισταμένων. Η ανάληψη της πολιτικής ευθύνης θα μείνει κενό γράμμα, αν δεν διερευνηθούν τα λάθη και οι παραλείψεις σε όλο τους το εύρος. Το οφείλουμε στη μνήμη αυτών που χάθηκαν. Θέλω να συμβάλω στο χρέος να φανεί η αλήθεια», δήλωσε ο Κώστας Αχ. Καραμανλή. 

Καραμανλής: Η σύμβαση 717, η διετία 2017-2019 και το σύστημα τηλεδιοίκησης 

Ο πρώην υπουργός Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής, ανέλυσε σημεία από τη σύμβαση 717. «Αν είχε ολοκληρωθεί η λειτουργία του δικτύου θα ήταν ασφαλέστερη. Παραλάβαμε το έργο βαλτωμένο, από το 18% το πήγαμε στο 70%. Παραθέτω πρωτόκολλα και τον 33ο αρνητικό λογαριασμό που δείχνει ότι παραδόθηκε μόνο το 18% και όχι το 67%. Η προηγούμενη κυβέρνηση παρέδωσε λειτουργικά μόνο το 18% της σύμβασης 717. Αντικείμενο της σύμβασης που υπεγράφη ήταν η σηματοδότηση 52 σταθμών και σε 3 σταθμούς τηλεδιοίκηση. Η σύμβαση ξεκίνησε να υλοποιείται, τρεις μήνες μετά γίνονται εκλογές και αλλάζει η κυβέρνηση. Σύντομα προκύπτει η ανάγκη συμπληρωματικής σύμβασης. Πέρασαν όμως, 3 χρόνια προκειμένου να φτάσουμε στη σύνταξη της συμπληρωματικής σύμβασης. Εισήχθη προς έλεγχο και εγκρίθηκε το 2018, ούτε τότε το έργο ξεκίνησε». 

Ο Κώστας Αχ. Καραμανλής περιέγραψε τα γεγονότα της διετίας 2017-2019, σημειώνοντας ότι η εκτέλεση του έργου ήταν μηδενική. «Το φθινόπωρο του 2019 το πρώτο μας μέλημα ήταν να επανεκκινήσουμε το έργο. Ενσωματώθηκαν στο τελικό σχέδιο της σύμβασης, έγινε έλεγχος από το ΤΕΕ, από την Αρχή Διαφάνειας, επιλύθηκαν προβλήματα επανορθωτικών μέτρων, όλα εν μέσω δυσκολιών, όχι μόνο γιατί ήταν παρατημένη η σύμβαση από το 2017, αλλά γιατί αντιμετωπίζαμε και συνέπειες πανδημίας. Το 2021 υπογράφεται η συμπληρωματική σύμβαση και επανεκκινεί το έργο. Από το 2017- 2019 δεν έγινε απολύτως τίποτα, από το 2021 φτάσαμε στο 70% της πιστοποίησης. Μεταξύ των σταθμών με τηλεδιοίκηση περιλαμβάνεται και ο σταθμός της Λάρισας», ανέφερε ο υπουργός και πρόσθεσε: 

«Παραδόθηκε το Νοέμβριο του 2022, όπως προκύπτει από το μόνο έγγραφο που το αποδεικνύει, το πρωτόκολλο διοικητικής παραλαβής που θα καταθέσω. Από τον Δεκέμβριο οι σταθμάρχες πρέπει υποχρεωτικά να χαράσσουν ηλεκτρονικά πορεία στο σύστημα τηλεδιοίκησης. Στον σταθμό Λάρισας λένε ότι δεν υπήρχε σύστημα τηλεδιοίκησης: δεν έχει σχέση με την πραγματικότητα, διαθέτει και χρησιμοποιήθηκε έως τις 22.12 το βράδυ πριν από την τραγωδία. Θα σας δείξω μια φωτογραφία, πως ήταν ο σταθμός της Λάρισας το 2019 και πως σήμερα. Ο σταθμός της Λάρισας τότε δεν ήταν καν λειτουργικός με το σύστημα της τηλεδιοίκησης. Σύμφωνα με το ανακριτικό υλικό που έχουμε δει το σύστημα λειτουργούσε, ο σταθμάρχης και μπορούσε και έπρεπε να χαράξει τη διαδρομή ηλεκτρονικά, όπως και οι άλλοι. Δεν το έκανε και ξέχασε σε λάθος θέση ένα από τα κλειδιά. Επί 12 λεπτά μπορούσε να δει ότι το τρένο ήταν σε λάθος πορεία. Ούτε αυτό το είδε. Ούτε αν είχε ολοκληρωθεί το ETCS θα είχε αποφευχθεί με βεβαιότητα η τραγωδία. Ο σταθμάρχης παρέκαμψε τα μέσα ασφαλείας, εγκατέλειψε την τηλεδιοίκηση, έδωσε εντολή παράκαμψης του κόκκινου σηματοδότητη, όλα θα τα ανενεργοποιούσε η εντολή του σταθμάρχη». 

Ο κ. Καραμανλής έδωσε απαντήσεις και στις πληροφορίες για υποχρηματοδότηση του ΟΣΕ. «Η αλήθεια είναι άλλη. Ο ΟΣΕ ελάμβανε σταθερά 45 εκατ. Από το 2020 αυξήθηκε και έφτασε το 2023 στα 75 εκατ. ευρώ. Προβλέφθηκαν κονδύλια από το Ταμείο Ανάκαμψης. Λένε ότι εμείς ευθυνόμαστε για την υποστελέχωση του ΟΣΕ και οι σταθμάρχες μειώνονταν. Η πορεία αυτή ανακόπηκε από το 2022. Εμείς προχωρήσαμε με διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ. Ξέρουμε ότι οι διαδικασίες είναι αδιάβλητες, αλλά και χρονοβόρες».

Επιπλέον, αναφέρθηκε στην τοποθέτησή του και στη σύμβαση με την Hellenic Train. «Το 2017 η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ αποφασίζει να διαγράψει χρέη προς το Δημόσιο, του ΟΣΕ και να πουλήσει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ έναντι 45 εκατ. ευρώ. Υποχρεώνουμε την εταιρεία να πληρώνει. Ειπώθηκαν πολλά, αναγκαία, σας ενημέρωσα για τις αρμοδιότητες, τι έχει γίνει με τις συμβάσεις, τι δεν τηρήθηκε, τι κάναμε εμείς, τι συμβαίνει σε άλλες χώρες της Ευρώπης. Όλοι οφείλουμε να σταθούμε στο ύψος των περιστάσεων. Ποτέ δεν κρύφτηκα, ποτέ δεν δίστασα να αναλάβω τις ευθύνες μου. Συζητάμε για φορείς του ελληνικού Δημοσίου με παθογένειες ετών. Η πραγματικότητα είναι ότι παθογένειες δεκαετιών χρειάζονται χρόνια για να εξαλειφθούν. Φέρω κι εγώ μερίδιο πολιτικής ευθύνης. Δεν συμφωνώ με όσους λένε ότι τα έκαναν όλα τέλεια. Αυτά είναι λογικές του χθες», κατέληξε ο πρώην υπουργός Μεταφορών στην τοποθέτησή του στη Βουλή. 

Glomex Player(40599v1wl9o7vsfv, v-crb6vkccw7c9)

Σπίρτζης: «Υπάρχουν προσωποποιημένες ευθύνες για την τραγωδία στα Τέμπη»

Ο πρώην υπουργός Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, βρέθηκε στη συνεδρίαση της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής και μεταξύ άλλων ανέφερε στη δική του τοποθέτηση ότι «υπάρχουν προσωπικές ευθύνες» για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, όπου χάθηκαν 57 συνάνθρωποί μας. 

Κατά την τοποθέτησή του, ο Χρήστος Σπίρτζης υποστήριξε ότι ο σταθμός Λάρισας δεν διαθέτει σύστημα τηλεδιοίκησης και πως ο πίνακας αυτόματης χάραξης δεν αποτελεί τηλεδιοίκηση. «Δεν είναι ζήτημα δικής μου ερμηνείας αλλά τηλεδιοίκηση είναι αυτό που ορίζεται στη σύμβαση 717. Τηλεδιοίκηση δεν είναι ο πίνακας που είδαμε στις τηλεοράσεις αλλά ένα άλλο υπερκείμενο κέντρο και έχει στον έλεγχό του πολλούς σταθμούς. Αυτό λειτουργούσε μέχρι το 2019 , υπέστη βλάβη από πυρκαγιά και έκτοτε δεν φτιάχτηκε. Κέντρο ελέγχου δηλαδή τηλεδιοίκηση στο τμήμα που ανήκει ο σταθμός της Λάρισας δεν υπήρχε. Επομένως δεν υπήρχε ασφαλιστική δικλείδα ώστε αν γίνει λάθος χειρισμός στον σταθμό της Λάρισας να μπορεί να διορθωθεί από υπερκείμενη αρχή». 

Επιπλέον αναφέρθηκε και στο European Traffic Control System (ETCS). «Η ύπαρξη ή μη του ETCS δεν σημαίνει ότι δεν θα έχουμε ασφαλή σιδηρόδρομο. Η ασφάλεια πρέπει να είναι διασφαλισμένη. Ο λόγος που μπαίνουν υποχρεωτικά αυτά τα συστήματα δεν είναι μόνο η ασφάλεια, ο λόγος είναι ότι ο έλεγχος της γραμμής μέσω αυτών των συστημάτων αυξάνει την φέρουσα ικανότητα των δικτύων, την ταχύτητα των τρένων. Δηλαδή με αυτά τα συστήματα έχουμε δυνατότητα περισσοτέρων δρομολογίων με ασφάλεια. Το σύστημα τηλεδιοίκησης δηλαδή η 717 είναι απαραίτητη προϋπόθεσης εγκατάστασης του ETCS».

Στη συνέχεια αναφέρθηκε αναλυτικά στη σύμβαση 717 και περιέγραψε όλα όσα έγιναν από τον ΣΥΡΙΖΑ τα χρόνια διακυβέρνησής του. «Τι κάναμε το 2015 με την 717 και για τον σιδηρόδρομο; Τελειώσαμε έργα πολλών δις ευρώ για τον σιδηρόδρομο που ούτε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν πίστευε ότι θα τα ολοκληρώσουμε. Η πορεία της 717 την περίοδο 2015-19 δεν μπορούσε να είναι διαφορετική γιατί η σύμβαση ήταν κακή και πλημμελής. Δημιούργησε ανάγκη να γίνει ανακεφαλαιωτικός πίνακας και συμπληρωματική σύμβαση. Δεν τα λέω εγώ αυτα. Εχουμε αποδείξει στον δημόσιο διάλογο ότι το ποσοστό υλοποίησης της 717 ήταν πάνω από 72% και η αρχική σύμβαση ήταν σχεδόν στο 0% τον Φεβρουάριο 2015. Αυτό λένε τα επίσημα έγγραφα της ΕΡΓΟΣΕ που λένε Σεπτέμβριο 2018 είναι 68% , έχουμε έγγραφο της κοινοπραξίας που ζητούν μείωση εγγυητικών στο 72% που σημαίνει ότι δεν μπορεί να μην έχουν υλοποιήσει το έργο για να το ζητούν αυτό. Αν απομειωθούν εγγυητικές περισσότερο από το ποσοστό του έργου που έχει υλοποιηθεί είναι για να πάνε φυλακή. Εχουμε έγγραφο του 2023 που λέει ότι το ποσοστό υλοποίησης της αρχικής σύμβασης είναι στο 77%, δηλαδή 5% πρόοδος. Και η συμπληρωματική που υπογράφηκε το 2023 είχε υλοποιηθεί σε ποσοστό 17%».

Glomex Player(40599v1wl9o7vsfv, v-crb493y2n2nl)

Χρυσοχοΐδης: «Η σύμβαση 717 υπεγράφη το 2014 και είχε χρόνο ολοκλήρωσης δύο έτη»

«Θρηνούμε όλοι και αποτελεί καθήκον η διερεύνηση της αλήθειας», ανέφερε ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, ο οποίος διετέλεσε υπουργός Μεταφορών επί 18 μήνες, από το δεύτερο ήμισυ του 2013 έως το 2015, κατά την αρχική τοποθέτησή του για τη σύμβαση 717 στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας.

Ο κ. Χρυσοχοΐδης σημείωσε ότι «από το 2010 συγκροτήθηκαν ομάδες εργασίας στην ΕΡΓΟΣΕ με σκοπό την αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης της σηματοδότησης και της τηλεδιοίκησης καθώς και της ηλεκτροκίνησης του σιδηροδρόμου. Συγκεκριμένα, το 2010 συγκροτήθηκαν δύο ομάδες εμπειρογνώμων της ΕΡΓΟΣΕ. Το 2011 παρέδωσαν τα πορίσματά τους και το ίδιο έτος συγκροτήθηκε ομάδα εργασίας της ΕΡΓΟΣΕ για τη σύνταξη των τευχών δημοπράτησης του έργου που αφορούσε την ανάταξη και αναβάθμιση του συστήματος σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης. Το 2012 η ΕΡΓΟΣΕ συνέταξε τα τεύχη δημοπράτησης και τα υπέβαλλε για παρατηρήσεις στον ΟΣΕ που ήταν ο διαχειριστής της γραμμής και τα ενέκρινε. Ακολούθησε η έγκριση σκοπιμότητας του έργου από την αντίστοιχη Αρχή Μεταφορών και την αντίστοιχη διεύθυνση της ΕΕ με ταυτόχρονη έγκριση της χρηματοδότησης του έργου από το Ταμείο Συνοχής. Το έργο εγκρίθηκε για τη σκοπιμότητά του από όλα τα καθ' ύλην εθνικά και ευρωπαϊκά όργανα και πήρε τον δρόμο της δημοπράτησης το 2014 με προϋπολογισμό 52.753.300 ευρώ, χωρίς αναθεώρηση και ΦΠΑ».

«Στον διαγωνισμό που ακολούθησε ανάδοχος αναδείχθηκε ο υποψήφιος με τη χαμηλότερη προσφορά και μετά την έκπτωση το ύψος του έργου διαμορφώθηκε στο ποσό των 41.297.147ευρώ, χωρίς αναθεώρηση και ΦΠΑ. Ακολουθήθηκε η ενημέρωση της Βουλής και ο έλεγχος νομιμότητας από το Ελεγκτικό Συνέδριο που ενέκρινε τη σύμβαση. Έτσι, τέλη Σεπτεμβρίου 2014 η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ υπέγραψε τη σύμβαση για ανάταξη και αναβάθμιση του συστήματος σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης του άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας. Ο χρόνος υλοποίησης ήταν 2 έτη, δηλαδή παράδοση τέλος Σεπτεμβρίου 2016. Η πρώτη δουλειά του αναδόχου, σύμφωνα με τη σύμβαση και την ειδική συγγραφή υποχρεώσεων, ήταν να κάνει λεπτομερή καταγραφή του υφιστάμενου δικτύου, του εξοπλισμού, ώστε στη συνέχει να μπορεί να γίνει ο προγραμματισμός για την ανάταξη και αναβάθμιση του δικτύου», πρόσθεσε.

Ο κ. Χρυσοχοΐδης, τόνισε ότι «το έργο ήταν απόλυτα αναγκαίο, διότι εν μέσω μνημονίων και κρίσης η Ελλάδα, σε συνεργασία με την ΕΕ, αποφάσισε τον εκσυγχρονισμό του δικτύου από το Ρίο έως τον Προμαχώνα». Σύμφωνα με τον ίδιο, είναι γνωστό ότι «το σύστημα του σιδηροδρομικού δικτύου είχε υποστεί δολιοφθορές σε συστήματα που είχαν τοποθετηθεί, δημιουργώντας σημαντικά έργα ασφάλειας και λειτουργικότητας που έπρεπε να αντιμετωπιστούν. Για αυτό από ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ αποφασίστηκε να γίνουν οι γρηγορότερες εργασίες στα συστήματα ασφαλείας του δικτύου. Το έργο έπρεπε να ολοκληρωθεί το συντομότερο δυνατόν».

Ο πρώην υπουργός διευκρίνισε πως «ανάταξη σημαίνει ότι έχουμε πάνω στη γραμμή πολλά διαφορετικά συστήματα από διαφορετικούς παρόχους, εκ των οποίων ορισμένα είναι εκτός λειτουργίας, είτε εξαιτίας βλαβών είτε κλοπής υλικών, που πρέπει να γίνουν και πάλι λειτουργικά και σε μία ενιαία λειτουργία τους. Αναβάθμιση σημαίνει ότι μετά την ανάταξή τους, ο ανάδοχος θα πρέπει να τα ανατάξει και να λειτουργούν και σε επίπεδο ασφαλείας σύμφωνα με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς και οδηγίες. Τα παλαιά συστήματα σηματοδότησης, είναι προφανές ότι δεν είχαν πιστοποίηση όπως απαιτούσαν οι πιο σύγχρονοι κανονισμοί της ΕΕ. Η δε τηλεδιοίκηση, σύμφωνα με τον ίδιο, είναι η απεικόνιση και οι εξ αποστάσεως χειρισμοί των συστημάτων λειτουργίας και ασφαλείας».

Ο κ. Χρυσοχοΐδης επεσήμανε ότι «τον Γενάρη του 2015 ανέλαβε η νέα κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ- ΑΝΕΛ για να υλοποιήσει εντός του συμβατικού χρόνου την εκτέλεση της σύμβαση με χρόνο ολοκλήρωσης τον Σεπτέμβριο του 2016». Στη συνέχεια κατέθεσε στα πρακτικά χρονολόγιο όλων των γεγονότων που προανέφερε.

Glomex Player(40599v1wl9o7vsfv, v-crb487934sw1)

Γεραπετρίτης: «Η πραγματικότητα είναι μία και μόνη» - Τι απαντά για την τηλεδιοίκηση στη Λάρισα

Ο υπουργός Επικρατείας που έχει αναλάβει το χαρτοφυλάκιο του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών μετά την παραίτηση του Κώστα Αχ. Καραμανλή, Γιώργος Γεραπετρίτης, αναφέρθηκε σε όλα όσα ειπώθηκαν και έθεσε τα δικά του ερωτήματα για τη λειτουργία των συστημάτων ασφαλείας στον ελληνικό σιδηρόδρομο.

Ο κ. Γεραπετρίτης ανέφερε ότι θα υπάρξει επιτάχυνση στην παράδοση των ηλεκτρονικών συστημάτων. «Από τον Οκτώβριο όλα τα συστήματα θα είναι ολοκληρωμένα και λειτουργούντα. Παράδοση σημαίνει ένα και μόνο πράγμα: Λειτουργική παράδοση. Ακουσα πολλά σε σχέση με το τι λειτουργεί και τι δεν λειτουργεί στη Λάρισα. Ποτέ δεν επιχείρησα ούτε να μεμφθώ, ούτε να έχω προσβλητικό λόγο, αλλά άκουσα για ψέματα, ότι ήρθα να παραπλανήσω. Η πραγματικότητα είναι μία και μόνη. Στη Λάρισα υφίσταται τοπικό κέντρο τηλεδιοίκησης και οι σταθμάρχες είναι υποχρεωμένοι να κάνουν αυτόματη χάραξη. Βεβαίως είναι τοπικό. Ποτέ δεν μίλησα για καθολικό κέντρο. Υπάρχει αυτό το τοπικό κέντρο που κάνει την αυτόματη χάραξη, χαίρομαι γιατί το ανέφερε και ο κ.Σπίρτζης. Και θέλω να πω και να το καταθέσω και πάλι με σεβασμό στις οικογένειες των θυμάτων. Πρόκειται για ανοίκεια συμπεριφορά συνειδητής παραπλάνησης. Και σήμερα και εκείνη τη νύχτα λειτουργούσε το κέντρο της Λάρισας. Να πω και να σας καλέσω να πάμε μαζί στο σταθμό της Λάρισας, να δούμε αν λειτουργεί η αυτόματη τηλεδιοίκηση στη Λάρισα. Αν αποδειχθεί ότι λειτουργούσε εκείνο το βράδυ περιμένω μια συγγνώμη, αλλιώς την οφείλω. Καταθέτω μόνο ένα έγγραφο. Προκύπτει ότι μέχρι 22.12 συντελέστηκαν αυτόματες χαράξεις σε όλα τα δρομολόγια, έγινε χειροκίνητη δρομολόγηση στην αμαξοστοιχία 62 και 1.39 πρωινή έγινε δοκιμαστική λειτουργία και λειτουργούσε απολύτως η αυτόματη χάραξη. Το τοπικό σύστημα λειτουργούσε απολύτως εκείνο το βράδυ». 

Σχετικά με το προσωπικό του ΟΣΕ, ο κ. Γεραπετρίτης συμπλήρωσε ότι «γίνεται μεγάλη προσπάθεια να υπάρξει στελέχωση που θα αναπλήρωνε. Προσλήφθηκαν 200 άτομα που έλαβαν εκπαίδευση, είναι με δελτία παροχής υπηρεσιών και είναι σε εξέλιξη διαγωνισμός και επίκειται προκήρυξη για άλλα 100 άτομα, από τον υφιστάμενο κατάλογο για να πάρουμε άτομα τώρα. Μελετούμε λύση γιαν να επανέλθουν στην υπηρεσία φύλακες διαβάσεων. Να στελεχωθούν οι κρίσιμες θέσεις στον ΟΣΕ. Να θέσω κι εγώ ερωτήματα: Υπήρξε περιορισμένο σύστημα ασφαλείας. Εχω την απορία, η ασφάλεια των σιδηροδρόμων ήταν ευρωπαϊκό πλαίσιο. Πότε ενσωματώθηκε; Με την παρούσα κυβέρνηση. Και ένα δεύτερο. Τέλος Ιανουαρίου ψηφίσαμε τον νέο φορέα για τη διερεύνηση αεροπορικών και σιδηροδρομικών δυσυχημάτων. ο ΣΥΡΙΖΑ δεν ψήφισε αυτό τον οργανισμό».

Σε άλλο σημείο της τοποθέτησής του, ο κ. Γεραπετρίτης σημείωσε ότι «θα φέρουμε αυτή την εβδομάδα για αναβάθμιση σε κακούργημα της κλοπής και κλεπταποδοχής σιδηροδρομικού υλικού που είναι τεράστια μάστιγα. Ξέρετε κάτι όμως; Η διάταξη που αφορούσε το κακούργημα υπήρχε. Καταργήθηκε με τον Ποινικό Κώδικα του ΣΥΡΙΖΑ. Τώρα μόνο αν υπάρξει θάνατος μπορεί να υπάρξει καταδίκη για κακούργημα. Λέει ο κ.Σπίρτζης ότι είχε το 72% ή κάτι περισσότερο έτοιμο. Εμείς καταθέσαμε τα πρωτόκολλα παραλαβής. Το τελευταίο είναι 21/12/2016. Υπάρχει κάποιο πρωτόκολλο μετά από εκεί; Ξέρετε να υπάρχει κάποιο άλλο; Οχι τις εκταμιεύσεις. Να διευκρινίζατε και το ζήτημα του προσωπικού. Σε 4,5 χρόνια κάνατε 24 προσλήψεις. Πέντε προσλήψεις το χρόνο στον ΟΣΕ. Εχουμε κάτι να πούμε γι' αυτό; Τι έγινε μέχρι το 2019;»

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ