- CITY GUIDE
- PODCAST
-
12°
Καραμανλής: Το σχέδιο για την ηλεκτροκίνηση σε τέσσερις άξονες
Για να γίνει η ηλεκτροκίνηση καθημερινότητα
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, παρουσίασε τους τέσσερις πυλώνες που θα στηριχθεί το σχέδιο για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης.
Το ολοκληρωμένο σχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης, σε τέσσερις άξονες, παρουσίασε ο Κώστας Καραμανλής, μιλώντας στο Electric Vehicle Conference 2020, που πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επισήμανε ότι διεθνώς στον τομέα των μεταφορών αποδίδεται περίπου το 1/3 της τελικής κατανάλωσης ενέργειας και το 30% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.
Καθώς και ότι ο ευρύτερος ευρωπαϊκός στόχος είναι μέχρι το 2050 ο τομέας των μεταφορών να μειώσει τις εκπομπές κατά 60% και η κυκλοφορία στις πόλεις να γίνεται αποκλειστικά με μη συμβατικά οχήματα, όπως αναφέρει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Επομένως, πρόσθεσε, είναι σαφές ότι η προώθηση της ηλεκτροκίνησης σε όλη τη χώρα εξυπηρετεί τους στόχους αυτούς, αφού συνεισφέρει σημαντικά στην εξοικονόμηση ενέργειας και στην προστασία του περιβάλλοντος.
Ανέφερε όμως ότι στην ελληνική αγορά, τα ηλεκτροκίνητα οχήματα κατέλαβαν το 2019 μερίδιο μικρότερο του 1% επί των συνολικών πωλήσεων οχημάτων, ενώ σε άλλες χώρες της ΕΕ τα αντίστοιχα ποσοστά κυμαίνονται σε 4-5%, σε ορισμένες περιπτώσεις όπως στην Ολλανδία ξεπέρασαν το 10% και ειδικά στη Νορβηγία προσεγγίζουν το 50%.
Οι τέσσερις άξονες του σχεδίο για την ηλεκτροκίνηση
- Ανανέωση του γερασμένου στόλου των αυτοκινήτων
«Σήμερα έχουμε έναν από τους πιο γερασμένους στόλους αυτοκινήτων της Ευρώπης. Συνεπώς, πρέπει να δράσουμε τώρα πριν είναι αργά. Η Ελλάδα πρέπει να πάψει να είναι “νεκροταφείο αυτοκινήτων”. Χρειαζόμαστε αυτοκίνητα που να ρυπαίνουν λιγότερο και να προσφέρουν μεγαλύτερη ασφάλεια», υπογράμμισε ο κ. Καραμανλής και αναφέρθηκε στα συγκεκριμένα κίνητρα που δίνει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για την αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικών ΙΧ και δικύκλων, για τα φορτηγά, αλλά και την ανανέωση με ηλεκτρικά οχήματα του στόλου επαγγελματικών οχημάτων των εταιρειών αλλά και για την αντικατάσταση των ΤΑΞΙ, με επιδότηση που μπορεί να φτάσει μέχρι και τις 8.000 ευρώ.
Σημείωσε δε ότι στον διαγωνισμό που ετοιμάζεται για τα 1.300 νέα, σύγχρονα και φιλικά προς το περιβάλλον λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, μεγάλο μέρος προβλέπεται να είναι ηλεκτροκίνητα.
Μάλιστα ήδη, κυκλοφορούν δοκιμαστικά δυο ηλεκτροκίνητα λεωφορεία στο κέντρο της Αθήνας.
- Δημιουργία ενός ευρύτερου δικτύου για την ανάπτυξη δημοσίως προσβάσιμων υποδομών φόρτισης
Τα σημεία αυτά θα βρίσκονται σε όλο το οδικό δίκτυο της χώρας, αλλά και σε ιδιωτικούς και κοινόχρηστους χώρους.
Πιο συγκεκριμένα, οι ειδικότεροι στόχοι που καθορίζονται στο Εθνικό Πλαίσιο Πολιτικής για την ανάπτυξη της αγοράς υποδομών εναλλακτικών καυσίμων στον τομέα των μεταφορών, ορίζουν ότι φέτος ο αριθμός των σημείων φόρτισης θα προσεγγίσει τους 2.000, το 2025 τους 12.000 και το 2030 θα υπάρχουν 25.000 φορτιστές.
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει ορίσει συγκεκριμένα τις τεχνικές προδιαγραφές, τους όρους και τις προϋποθέσεις για την εγκατάσταση σημείων φόρτισης των ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Ώστε η αδειοδοτική διαδικασία να είναι γρήγορη κι εύκολη για τις επιχειρήσεις και παράλληλα ασφαλής για τους χρήστες.
- Λεπτομερής παρακολούθηση της Αγοράς Ηλεκτροκίνησης
Τρίτος άξονας του σχεδιασμού είναι η λεπτομερής παρακολούθηση της Αγοράς Ηλεκτροκίνησης, με το Μητρώο Υποδομών και Φορέων Αγοράς Ηλεκτροκίνησης, όπου θα καταγράφονται όλες οι υποδομές επαναφόρτισης και οι σχετικοί φορείς.
Το Μητρώο θα παρέχει στους χρήστες των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, στοιχεία όπως π.χ. τη διαθεσιμότητα των σημείων, την τρέχουσα κατάστασή τους, δηλαδή αν είναι ελεύθερο ή κατειλημμένο, καθώς και την τιμή και τον τρόπο πληρωμής.
- Η προετοιμασία για τη νέα εποχή
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κατά τη διάρκεια του διαδικτυακού συνεδρίου επισήμανε ότι διεθνώς στον τομέα των μεταφορών αποδίδεται περίπου το 1/3 της τελικής κατανάλωσης ενέργειας και το 30% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Καθώς και ότι ο ευρύτερος ευρωπαϊκός στόχος είναι μέχρι το 2050, ο τομέας των μεταφορών να μειώσει τις εκπομπές κατά 60% και η κυκλοφορία στις πόλεις να γίνεται αποκλειστικά με μη συμβατικά οχήματα. Επομένως, πρόσθεσε, είναι σαφές ότι η προώθηση της ηλεκτροκίνησης σε όλη τη χώρα εξυπηρετεί τους στόχους αυτούς, αφού συνεισφέρει σημαντικά στην εξοικονόμηση ενέργειας και στην προστασία του περιβάλλοντος.
Ανέφερε όμως ότι στην ελληνική αγορά, τα ηλεκτροκίνητα οχήματα κατέλαβαν το 2019 μερίδιο μικρότερο του 1% επί των συνολικών πωλήσεων οχημάτων, ενώ σε άλλες χώρες της ΕΕ τα αντίστοιχα ποσοστά κυμαίνονται σε 4-5%, σε ορισμένες περιπτώσεις όπως στην Ολλανδία ξεπέρασαν το 10% και ειδικά στη Νορβηγία προσεγγίζουν το 50%.
«Η ηλεκτροκίνηση είναι ακόμα ένας τομέας στον οποίον, δυστυχώς, η προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ αποδείχτηκε ότι ήταν προοδευτική στα λόγια, αλλά όχι και στην πράξη. Δεν υπήρχε καν ως θέμα στην ατζέντα της. Αυτή είναι η πραγματικότητα», σχολίασε κλείνοντας ο κ. Καραμανλής και εξέφρασε την πεποίθηση ότι με την ολοκληρωμένη πολιτική που έχει εκπονήσει η κυβέρνηση, αλλά και με την πολύτιμη αρωγή όπου είναι εφικτό της ιδιωτικής πρωτοβουλίας που στοχεύει στην καινοτομία και τον εκσυγχρονισμό της χώρας, πολύ γρήγορα, η ηλεκτροκίνηση θα γίνει στην Ελλάδα όχι ένας στόχος για το μέλλον, αλλά η καθημερινότητα στο παρόν.
Ακολουθήστε την Athens Voice στο Google News κι ενημερωθείτε πρώτοι για όλες τις ειδήσεις
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Με 159 ψήφους «ναι», έναντι 139 «όχι» σε σύνολο 298 ψηφισάντων
Αναγνωρίζεται το επικίνδυνο των υπηρεσιών για τους ένστολους, ανακοίνωσε ο Πρωθυπουργός
Αναλυτικά όλα τα μέτρα που ανακοίνωσε ο Πρωθυπουργός
Πληθωρισμός, στεγαστικό και τράπεζες οι προτεραιότητες για το 2025
«Βρισκόμαστε σε μια τροχιά διαρκούς αναβάθμισης της ελληνικής οικονομίας», τόνισε ο Πρωθυπουργός
«Η διακυβέρνησή σας είναι νησίδα διευθέτησης συμφερόντων και ανασφάλειας», τόνισε ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ
«Η κοινωνία εκφράζει σε όλα τα επίπεδα την απογοήτευσή της», δήλωσε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ
«Απορρίπτουμε την Ελλάδα που δημιουργείτε», δήλωσε η πρόεδρος της Πλεύσης Ελευθερίας
Όσα ανέφερε ο πρόεδρος της Νέας Αριστεράς στην ομιλία του στη Βουλή
«Δεν είναι μαγικές συνταγές. Είναι αποτέλεσμα προσπάθειας και κοινής λογικής», τόνισε ο υπουργός Οικονομικών
Πόσο θα δώσετε για ένα δείπνο 4 ατόμων
«Ο κ. Μητσοτάκης ενός παράλληλου σύμπαντος» σημειώσε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ
Οι διευκρινίσεις του υφυπουργού
Η εβδομαδιαία ανασκόπηση του πρωθυπουργού
Αναμένεται αντιπαράθεση με τον Νίκο Ανδρουλάκη
«Βλέπουμε τι εννοεί η Κυβέρνηση, όταν μιλάει για Ψηφιακή Δικαιοσύνη»
Από 18 Δεκεμβρίου σε ισχύ το «Καλάθι του Αϊ-Βασίλη»
Δεν υπάρχει χειρότερη κατάντια από την ανοικτή «διαπαιδαγώγηση» της κοινωνίας στην παρανομία και στον χρηματισμό. Η κυβέρνηση έχει ευθύνη και πρέπει να την αναλάβει
«Τεράστια ανοησία ότι το Εθνικό Σύστημα Υγείας καταρρέει», τόνισε ο υπουργός Υγείας
Ο Άδωνις Γεωργιάδης προσπάθησε να ηρεμήσει τα πνεύματα, ενώ το ΚΚΕ καταδίκασε τη στάση της κ. Κωνσταντοπούλου
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.