- CITY GUIDE
- PODCAST
-
11°
Παραθυράκι να μπουν ιδιώτες σε ΟΑΣΑ, ΟΣΕΘ και ΚΤΕΛ; Τι απαντά ο Σπίρτζης
Πέρασε η τροπολογία με τις ψήφους των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ
Αντιδράσεις προκαλεί τροπολογία που κατατέθηκε στο νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών για τα υδροπλάνα και τα αστικά ΚΤΕΛ η οποία προβλέπει την συνεργασία των δημοσίων οργανισμών Αστικών Συγκοινωνιών Αθήνας και Θεσσαλονίκης με ιδιώτες για συγκεκριμένες τοπικές διαδρομές.
Στην τροπολογία που κατέθεσαν οι υπουργοί Εσωτερικών Αλέξης Χαρίτσης και Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης προβλέπεται ότι στις περιοχές αρμοδιότητας ΟΑΣΑ (Αττική) και ΟΣΕΘ (Θεσσαλονίκη) επιτρέπεται να καθορίζονται ειδικά δρομολόγια τοπικού χαρακτήρα για την εκτέλεση των οποίων θα καταρτίζονται συμβάσεις τον οργανισμών με τα αρμόδια ΚΤΕΛ στις οποίες θα καθορίζεται ο τρόπος σύμπραξης και διάθεσης των υλικών και ανθρωπίνων πόρων από τους συμβαλλόμενους. Τα εν λόγω δρομολόγια θα προτείνονται από τον ΟΑΣΑ ή τον ΟΣΕΘ και εγκρίνονται με απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την παρ. 3 προβλέπεται ότι στις περιοχές αρμοδιότητας ΟΑΣΑ και ΟΣΕΘ επιτρέπεται να εκτελούνται αστικά και υπεραστικά δρομολόγια από τα ΚΤΕΛ Α.Ε. ή από τους ΟΤΑ α' και β' βαθμού ή από οδικό μεταφορέα επιβατών.
Η συγκεκριμένη τροπολογία, που κατατέθηκε το βράδυ της Τρίτης, προκάλεσε την έντονη αντίδραση της ΓΣΕΕ η οποία σημειώνει ότι εκχωρείται αστικό έργο αποκλειστικής ευθύνης των ΟΑΣΑ και ΟΣΕΘ, σε ΚΤΕΛ Α.Ε αλλά ακόμη και σε ιδιώτες οδικούς μεταφορείς επιβατών.
Η ΓΣΕΕ ζήτησε την απόσυρση της τροπολογίας.
Με την ίδια τροπολογία τα ΚΤΕΛ Αθήνας και Θεσσαλονίκης υποχρεώνονται να εγκαταστήσουν συστήματα τηλεματικής αλλά και συστήματα ηλεκτρονικού εισιτηρίου συμβατά με τα αντίστοιχα συστήματα του ΟΑΣΑ και του ΟΣΕΘ εντός τεσσάρων μηνών από τη δημοσίευση του νόμου.
Από την πλευρά του ο υπουργός Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων Χρήστος Σπίρτζης επεσήμανε ότι όσα έχουν γραφεί, ειδικά για την Θεσσαλονίκη παρέχουν μια στρεβλή ερμηνεία. Χαρακτηριστικά ο υπουργός, δίνοντας εξηγήσεις στην Ολομέλεια σχετικά με την επίμαχη τροπολογία που κατατέθηκε χθες το βράδυ στο νομοσχέδιο για τα υδατοδρόμια προκειμένου να ψηφιστεί σήμερα είπε πως « θα αναφερθώ σε κάποιες τροπολογίες που αφορούν τον ΟΑΣΑ, τον ΟΣΕΘ και τα ΚΤΕΛ, οι οποίες προβλέπουν συγκεκριμένη λειτουργία. Να τις παρουσιάσω, γιατί και κάποια Μέσα, ειδικά στη Θεσσαλονίκη, έχουν αρχίσει και δίνουν στρεβλές ερμηνείες.
Σήμερα, υπάρχει ένα μεταφορικό έργο που έχει ανατεθεί στον ΟΑΣΘ από παλιά, στην ΟΣΥ και στα ΚΤΕΛ Αττικής και Θεσσαλονίκης, που εξαιρούνται κιόλας από τη ρύθμιση.
Δεν θα μπω στη συζήτηση για τον ΟΑΣΘ και τα «εγκλήματα» που έγιναν εκεί για χρόνια. Όμως, είναι γνωστό στους πολίτες ότι πολλά δρομολόγια ειδικά των ΚΤΕΛ αλλά και των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών κόβονται, με αποτέλεσμα την ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού και των πολιτών. Ένα δεύτερο τέχνασμα που είχαν στη Θεσσαλονίκη ήταν να εντάξουν ένα μεγάλο κομμάτι του αστικού μεταφορικού έργου των ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης στον ΟΑΣΘ και στη συνέχεια να χρησιμοποιεί ο ΟΑΣΘ τα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης ως υπεργολάβο και να τα πληρώνει, χωρίς καμία διαγωνιστική διαδικασία, χωρίς διαφάνεια, χωρίς τίποτα τέτοιο».
Ο υπουργός κ. Χρήστος Σπίρτζης τόνισε πως με την τροπολογία αυτή «θα θεραπεύσουν ακριβώς αυτήν τη στρέβλωση. Έρχονται να βάλουν υποχρεωτικά στα ΚΤΕΛ Αττικής και Θεσσαλονίκης σύστημα τηλεματικής, που θα εντάσσεται στο κεντρικό σύστημα του ΟΑΣΑ και του ΟΣΕΘ και ηλεκτρονικόεισιτήριο, προκειμένου η λειτουργία, οι έλεγχοι και η τιμολόγηση να γίνονται διαφανώς και όχι όπως γίνονταν μέχρι σήμερα. Και βέβαια προβλέπεται Κοινή Υπουργική Απόφαση με τον Υπουργό Οικονομικών, για να υπάρχουν πρόστιμασ’ αυτές τις εταιρείες εφόσον κόβουν δρομολόγια που έχουν δεσμευθεί για το μεταφορικό τους έργο, είτε είναι δημόσιες αστικές συγκοινωνίες είτε είναι τα ΚΤΕΛ».
Στην επιμονή του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου της Δημοκρατικής Συμπαράταξης Θανάση Θεοχαρόπουλου ότι περνάνε κομμάτια μεταφορικού έργου σε ιδιώτες στην Θεσσαλονίκη , ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών είπε ότι «τα προηγούμενα χρόνια επί προηγούμενων κυβερνήσεων, που στελέχη του Κόμματός σας είχαν θέσεις ευθύνης στην Κυβέρνηση, άλλαξε η περιοχή ευθύνης του ΟΑΣΘ.
Η τροπολογία ψηφίστηκε με τις ψήφους των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ και των ΑΝΕΛ.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Οι δύο μονομάχοι είναι ο Δημήτρης Αναστασόπουλος και ο Ανδρέας Κουτσόλαμπρος
Η ακτινογραφία της ελληνικής αγοράς
Ο ΣΥΡΙΖΑ αποστασιοποιείται από το δημοσίευμα - «Δεν αντιπροσωπεύει τις θέσεις μας»
Πληρωμές 1,2 δισ. ευρώ έως τέλος Δεκεμβρίου - Κάλεσμα για υπεύθυνες κινητοποιήσεις
Από 5,5 ευρώ σε 2,5 ευρώ ανά χιλιόμετρο με τα νέα ηλεκτρικά λεωφορεία
Η νέα πρέσβης των ΗΠΑ αναδεικνύει τον ρόλο της Ελλάδας ως ενεργειακό και τεχνολογικό κόμβο στη στρατηγική Τραμπ
Η Ελλάδα εξοφλεί πρόωρα δάνεια ύψους 5,29 δισ. ευρώ - Τα οφέλη στην οικονομία
Στο βίντεο παρελαύνουν φράσεις με παιχνιδιάρικη διάθεση
Ο πρωθυπουργός κάλεσε τους αγρότες σε συντεταγμένη εκπροσώπηση
Η πρόεδρος της Πλεύσης Ελευθερίας εξαπολύει σφοδρή επίθεση στον πρώην πρωθυπουργό για «Ιθάκη» και Μάτι
Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος άνοιξε την πόρτα σε συνάντηση - Τόνισε ότι οι παραβατικές συμπεριφορές δεν θα γίνουν ανεκτές
Ο πρόεδρος της Νέας Αριστεράς σχολιάζει την εκδήλωση για την «Ιθάκη»
Ποιοι δικαιούνται το δώρο - Πώς υπολογίζεται και ποιες κυρώσεις προβλέπονται για τους εργοδότες
«Ζωτικής σημασίας για τις ελληνοαμερικανικές σχέσεις η Βόρεια Ελλάδα» είπε η Αμερικανίδα πρέσβειρα
«Η περίοδος που διανύουμε είναι δύσκολη και απαιτητική για τον αγροτικό κόσμο και αποτυπώνεται και στις κινητοποιήσεις»
«Η κατάληξη θα είναι το νησί της Καλυψώς με την ψευδαίσθηση της Ιθάκης»
Πολιτική Προστασία και υπηρεσίες σε 24ωρη επιφυλακή για την ασφάλεια των πολιτών
Τονίζει τη σημασία του διαλόγου με Τουρκία και Λιβύη - Ζητά «πατριωτικό ρεαλισμό»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.