Πολιτικη & Οικονομια

Μηνιαία τα τέλη κυκλοφορίας

Ουσιώδης ελάφρυνση για πολλούς ιδιοκτήτες

62224-137655.jpg
Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
46115-95895.JPG

Σχέδιο, σύμφωνα με το οποίο τα τέλη κυκλοφορίας και ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης στα ΙΧ με κινητήρες από 1.929 κ.εκ. και πάνω θα μπορούν να καταβάλλονται ισόποσα για κάθε μήνα και όχι για το σύνολο του έτους, εξετάζει το υπουργείο Οικονομικών («Ημερησία»). Έτσι ο κάθε κάτοχος θα επιβαρύνεται για τόσους μήνες, όσους πραγματικά κινεί το όχημά του.

Κύρια αιτία η έλλειψη ρευστότητας των ιδιοκτητών ΙΧ, αλλά και η μαζική κατάθεση των πινακίδων κυκλοφορίας. Σήμερα, αν κάποιος ιδιοκτήτης έχει καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας του οχήματός του, αλλά θελήσει να το ξανακινήσει, πρέπει να καταβάλει το πλήρες ετήσιο τίμημα. Όμως σύμφωνα με το νέο σχέδιο, τα τέλη κυκλοφορίας θα γίνουν δωδέκατα, κατά τους μήνες του χρόνου.

Η ιστορία του θέματος

Στην ΕΕ, αλλού υπάρχουν δίκαια και φτηνά τέλη κυκλοφορίας, αλλού δεν υπάρχουν καθόλου. Στην Ελλάδα από την αρχή ύπαρξης της αυτοκίνησης τα τέλη κυκλοφορίας καταβάλλονταν σε τέσσερα τρίμηνα, ωστόσο, τότε δεν υπήρχαν τα σημερινά προβλήματα που έχουν να κάνουν με τα τεκμήρια, το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης ούτε όμως και το φαινόμενο της κατάθεσης των πινακίδων κυκλοφορίας. Το 1981, για πρώτη φορά, άλλαξε ο τρόπος καταβολής των Τελών Κυκλοφορίας και από τέσσερα τρίμηνα η τότε κυβέρνηση θέσπισε την καταβολή των τελών σε δύο εξάμηνα.

Η επόμενη αλλαγή έγινε το 1985, οπότε θεσπίστηκε να καταβάλλονται στα τέλη του κάθε έτους. Μάλιστα, αν κάποιος αγόραζε καινούριο αυτοκίνητο το  Δεκέμβριο θα έπρεπε να καταβάλλει όχι μόνο όλο το τίμημα των τελών για τους προηγούμενους μήνες, αλλά και ολόκληρο το τίμημα για την επόμενη χρονιά. Αποτέλεσμα αυτής της πρακτικής ήταν να εισπράττονται προκαταβολικά, και για μερικούς παράνομα, τα τέλη κυκλοφορίας της επόμενης χρονιάς.

Ποιους αφορά η νέα ρύθμιση

Αν τελικά «περάσει» η νέα ρύθμιση, θα βοηθήσει εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, οι οποίοι

· έχουν καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας

· σκέφτονται να τις καταθέσουν

· σκέφτονται ν΄ αγοράσουν ΙΧ στα τέλη του έτους

· σκέφτονται να άρουν την κατάθεση και να ξαναθέσουν σε κυκλοφορία τα ΙΧ του.

Παραδείγματα

Αν κάποιος κάτοχος ενός οχήματος τετραετίας με κινητήρα 2,4 λίτρα αποφασίσει να το κινήσει για έναν μόνο μήνα θα καταβάλει 73,3 ευρώ για τέλη και 25,8 ευρώ για Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης.

Άλλος ιδιοκτήτης ενός αυτοκινήτου τετραετίας με κινητήρα 3,6 λίτρων για ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας πρέπει να καταβάλλει 1.100 ευρώ, τα οποία στο δωδεκάμηνο επιμερίζονται σε 91,6 ευρώ για κάθε μήνα. Αντίστοιχα, ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης κυμαίνεται στις 2.500 ευρώ, το οποίο αναλογικά στο δωδεκάμηνο ισούται με 208,3 ευρώ για κάθε μήνα.

Ως προς τα δίλιτρα (2.000 κυβικά), το κόστος για τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας κυμαίνονται στα 660 ευρώ ή 55 ευρώ για κάθε μήνα κυκλοφορίας.

Αντίστοιχα, ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης κυμαίνεται στα 440 ευρώ για Ι.Χ. μέχρι πέντε έτη ή 36,6 ευρώ για κάθε μήνα του έτους.

Μ.Φ.

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η Κατερίνα Σακελλαροπούλου επισκέφτηκε δομές της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών
Η Κατερίνα Σακελλαροπούλου επισκέφτηκε δομές της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών

«Βλέποντας τη σπουδαία δουλειά που γίνεται σε αυτές δομές, θα έλεγα ότι αυτή η επίσκεψη ήταν για μένα ένα δώρο Χριστουγέννων» τόνισε η Πρόεδρος της Δημοκρατίας

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.