- CITY GUIDE
- PODCAST
-
14°
Κ. Δημογλίδου (ΕΛΑΣ) : Αδύνατον να επιτρέψουμε την κίνηση οχημάτων στην Εθνική Οδό σε δρόμο με εμπόδια
Γιατί η ΕΛΑΣ λέει «όχι» στο άνοιγμα της κυκλοφορίας
Η Κωνσταντία Δημογλίδου ξεκαθαρίζει ότι δεν μπορεί να υπάρξει κυκλοφορία σε εθνικές οδούς με εμπόδια και τρακτέρ
Η συζήτηση γύρω από τα αγροτικά μπλόκα και την κυκλοφορία στις εθνικές οδούς επανήλθε δυναμικά, καθώς η χώρα μπαίνει σε περίοδο αυξημένων μετακινήσεων λόγω Χριστουγέννων. Η εκπρόσωπος της Ελληνικής Αστυνομίας, Κωνσταντία Δημογλίδου, μιλώντας στον ΣΚΑΪ, επιχείρησε να βάλει σαφή όρια ανάμεσα στο δικαίωμα στη διαμαρτυρία και στο δικαίωμα των πολιτών να κινούνται με ασφάλεια.
Όπως τόνισε, «δεν υπάρχει καμία κόντρα μεταξύ αγροτών και αστυνομίας», υπογραμμίζοντας ότι οι αγροτικές κινητοποιήσεις συνιστούν δημοκρατικό δικαίωμα. Την ίδια στιγμή, όμως, η ΕΛΑΣ έχει θεσμική υποχρέωση να διασφαλίζει την οδική ασφάλεια, κάτι που –όπως υποστήριξε– καθίσταται αδύνατο όταν στις εθνικές οδούς υπάρχουν τρακτέρ και άλλα εμπόδια.
K. Δημογλίδου: «Βλέπουμε εμπόδια, όχι ανοιχτό δρόμο»
Αναφερόμενη ειδικά στα μπλόκα των Μαλγάρων και της Νίκαιας, η κ. Δημογλίδου σημείωσε ότι η εικόνα που παρουσιάζεται δεν επιτρέπει καμία συζήτηση για ασφαλή διέλευση οχημάτων. «Με δυσκολία περνάει ακόμα και όχημα από τη ΛΕΑ», είπε, προσθέτοντας ότι η άποψη πως μπορούν να κινηθούν ταξιδιώτες υπό αυτές τις συνθήκες «υποτιμά τη νοημοσύνη μας».
Η εκπρόσωπος της ΕΛΑΣ έθεσε και το ζήτημα των έκτακτων περιστατικών: σε περίπτωση πυρκαγιάς ή τροχαίου σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας, η ύπαρξη εμποδίων και περιορισμένων λωρίδων θα μπορούσε να αποβεί μοιραία. Όπως εξήγησε, ακόμη και οι παρακαμπτήριες διαθέτουν περιορισμένη χωρητικότητα και δεν προσφέρουν πάντα ασφαλείς εναλλακτικές.
Γιατί δεν τοποθετούνται τροχονόμοι στις ανοιχτές λωρίδες
Απαντώντας στην πρόταση να αναπτυχθούν τροχονόμοι κατά μήκος των τμημάτων όπου οι αγρότες δηλώνουν ότι θα αφήσουν ανοιχτή μία λωρίδα, η κ. Δημογλίδου ήταν κατηγορηματική. «Μιλάμε για δρόμο ταχείας κυκλοφορίας, όπου ήδη περπατούν πεζοί. Είναι δυνατόν να βάλουμε τροχονόμους να λειτουργούν ως σημαδούρες;» διερωτήθηκε.
Παράλληλα, υπογράμμισε ότι μέχρι το πρωί της Τρίτης δεν είχε καταγραφεί καμία ουσιαστική μετακίνηση μπλόκων ή απόδοση λωρίδας κυκλοφορίας σε κανένα σημείο. «Τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις τις αποφασίζει η Τροχαία και κανείς πολίτης, είτε διαμαρτύρεται είτε όχι», ξεκαθάρισε.
Πού υπάρχουν μπλόκα και τι ισχύει για την κυκλοφορία
- Δυτική Θεσσαλία (Ε65): Μεγάλα μπλόκα σε Καρδίτσα και Τρίκαλα. Από 23/12 προβλέπεται μία λωρίδα ανά κατεύθυνση.
- Θήβα: Οι αγρότες δηλώνουν παραμονή, με ανοιχτή διέλευση για το κοινό.
- Μάλγαρα: Ανοιχτό το ρεύμα προς Θεσσαλονίκη, αναμένεται άνοιγμα προς Αθήνα.
- Κομοτηνή – Εγνατία Οδός: Ανοιχτός ο δρόμος 23–26 Δεκεμβρίου προς Ξάνθη.
- Σιάτιστα: Άρση αποκλεισμού για φορτηγά.
- Σύνορα (Εύζωνοι, Νίκη): Αναστολή κινητοποιήσεων έως 26/12.
- Προμαχώνας: Ανοιχτός για φορτηγά τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά.
- Πάτρα – Περιμετρική: Παραμένει κλειστή μετά από απόφαση αγροτών Αχαΐας.
Η ΕΛΑΣ επισημαίνει ότι έχει αναπτύξει ισχυρές δυνάμεις σε εθνικό δίκτυο και παρακαμπτήριες, αναγνωρίζοντας πως και εκεί υπάρχουν αυξημένοι κίνδυνοι.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Εκτεταμένη διασπορά της ευλογιάς αιγοπροβάτων σε όλη τη χώρα, με αυστηρά μέτρα μετακίνησης και βιοασφάλειας
Πρόστιμα ύψους 19.600 ευρώ
Το συγκινητικό αντίο του συντρόφου της
Γιατί η ΕΛΑΣ λέει «όχι» στο άνοιγμα της κυκλοφορίας
Οι έκτακτες τροποποιήσεις ανά περιοχή
Ακινητοποιημένα τα διερχόμενα αυτοκίνητα
Το έτος κλείνει με 34 εκατ. επιβάτες
Διαβάστε αναλυτικά όσα συμβαίνουν στα μπλόκα
Η πρόγνωση για τις επόμενες ημέρες
Ενώ επέστρεφε από χριστουγεννιάτικο πάρτι
Η ανακοίνωση της ΠΟΣΠΛΑ
Οι λόγοι πίσω από την υπερβολική ταχύτητα
Η τροχαία είχε απαγορεύσει σε όλα τα οχήματα την κυκλοφορία
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.