Ελλαδα

Έφοδος της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων στα γραφεία του ΟΣΕ

Αυτεπάγγελτη έρευνα για τα συστήματα ασφαλείας στον σιδηρόδρομο

62224-137655.jpg
Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Τέμπη: Έφοδος της ΡΑΣ στα γραφεία του ΟΣΕ
© EUROKINISSI/ΘΑΝΑΣΗΣ ΚΑΛΛΙΑΡΑΣ

Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: Έφοδος της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων στα γραφεία του ΟΣΕ

Έφοδο στα γραφεία του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδας (ΟΣΕ) πραγματοποίησαν την Τρίτη στελέχη της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), στο πλαίσιο της έρευνας που έχει ξεκινήσει η υπηρεσία για τον εντοπισμό στοιχείων (εγγράφων και ηχογραφημένων συνομιλιών), τα οποία θα συμβάλλουν στην έρευνα προσδιορισμού των αιτιών που οδήγησαν στο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.

Η διαδικασία αυτεπάγγελτης έρευνας της ΡΑΣ για τα συστήματα ασφαλείας στον σιδηρόδρομο, ξεκίνησε από τις 3 Μαρτίου, όπως έκανε γνωστό σε σχετική ανακοίνωση που εξέδωσε. Σε αυτήν ανάφερε πως θα εξετάσει την ορθή εφαρμογή των Συστημάτων Διαχείρισης Ασφάλειας από τον ΟΣΕ και τη Σιδηροδρομική Επιχείρηση Ηellenic Train AΕ.

Για την άμεση ολοκλήρωση της αυτεπάγγελτης έρευνας η Αρχή έχει ζητήσει τόσο από τον ΟΣΕ όσο και τη Hellenic Train, όλα τα τεκμήρια και τα στοιχεία που θα βοηθήσουν την έρευνα που διεξάγει.

Παράλληλα, κλιμάκιο εμπειρογνωμόνων της Μονάδας Ασφάλειας και Διαλειτουργικότητας της ΡΑΣ είχε βρεθεί την προηγούμενη εβδομάδα και στον τόπο του σοβαρότατου σιδηροδρομικού δυστυχήματος.

Μακροχρόνιες καθυστερήσεις στην παράδοση του ηλεκτρονικού συστήματος τηλεδιοίκησης

Παράλληλα, τη σειρά καθυστερήσεων του ηλεκτρονικού συστήματος τηλεδιοίκησης παρουσίασε ο ΣΚΑΪ. Από το 2014 ως το 2022, υπήρξαν συμβάσεις, οι οποίες όμως δεν οδήγησαν στην αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου.

2014: Σύμβαση για την αποκατάσταση των βλαβών που είχε υποστεί το σύστημα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης με υποχρέωση ολοκλήρωσης 2016.

2017: Παράδοση μόλις 17% του έργου λόγω ασυμβατότητας υλικού μεταξύ εταιρειών που «κόλλησε» το έργο.

2017: Παρενέβη η Ευρωπαϊκή Ένωση λόγω της καθυστέρησης της παράδοσης. Το έργο χρηματοδοτούνταν από κοινοτικούς πόρους και έγινε ερώτηση στην κυβέρνηση για τους λόγους καθυστέρησης και διετάχθη δημοσιονομικός έλεγχος που ανατέθηκε στην επιτροπή δημοσιονομικού ελέγχου.

2017-19: Πραγματοποιείται ο δημοσιονομικός έλεγχος με πάγωμα εργασιών και 6 παρατάσεις

2018: Συμπληρωματική σύμβαση 13 εκατ. ευρώ που προέβλεπε το «ξήλωμα» του συστήματος και εκ νέου τοποθέτηση άλλου

2019: Επανέναρξη εργασιών στο δίκτυο

2021: Συμπληρωματική σύμβαση, η οποία ενώ εγκρίθηκε τον Ιούλιο του 2018, υπεγράφη τον Δεκέμβριο του 2021

2022: Νέα παράταση στην ολοκλήρωση του έργου τον Δεκέμβριο του 2022

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ