Ελλαδα

Μακροχρόνιες καθυστερήσεις στην παράδοση του ηλεκτρονικού συστήματος τηλεδιοίκησης

Ανεκπλήρωτες συμβάσεις, συγκρούσεις εταιρειών και παρατάσεις

62224-137655.jpg
Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Συρμός της ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε σταθμό και επιβάτες που αναμένουν για να επιβιβαστούν
TRAINOSE - Hellenic Train © EUROKINISSI

ΟΣΕ: Οι μακροχρόνιες καθυστερήσεις στην παράδοση του ηλεκτρονικού συστήματος τηλεδιοίκησης - Ανεκπλήρωτες συμβάσεις, συγκρούσεις εταιρειών και παρατάσεις

Τη σειρά καθυστερήσεων του ηλεκτρονικού συστήματος τηλεδιοίκησης παρουσίασε ο ΣΚΑΪ. Από το 2014 ως το 2022, υπήρξαν συμβάσεις, οι οποίες όμως δεν οδήγησαν στην αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου.

2014: Σύμβαση για την αποκατάσταση των βλαβών που είχε υποστεί το σύστημα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης με υποχρέωση ολοκλήρωσης 2016.

2017: Παράδοση μόλις 17% του έργου λόγω ασυμβατότητας υλικού μεταξύ εταιρειών που «κόλλησε» το έργο.

2017: Παρενέβη η Ευρωπαϊκή Ένωση λόγω της καθυστέρησης της παράδοσης. Το έργο χρηματοδοτούνταν από κοινοτικούς πόρους και έγινε ερώτηση στην κυβέρνηση για τους λόγους καθυστέρησης και διετάχθη δημοσιονομικός έλεγχος που ανατέθηκε στην επιτροπή δημοσιονομικού ελέγχου.

2017-19: Πραγματοποιείται ο δημοσιονομικός έλεγχος με πάγωμα εργασιών και 6 παρατάσεις

2018: Συμπληρωματική σύμβαση 13 εκατ. ευρώ που προέβλεπε το «ξήλωμα» του συστήματος και εκ νέου τοποθέτηση άλλου

2019: Επανέναρξη εργασιών στο δίκτυο

2021: Συμπληρωματική σύμβαση, η οποία ενώ εγκρίθηκε τον Ιούλιο του 2018, υπεγράφη τον Δεκέμβριο του 2021

2022: Νέα παράταση στην ολοκλήρωση του έργου τον Δεκέμβριο του 2022

ΟΣΕ: «Απολύτως ανακριβή όσα αναφέρονται για την ύπαρξη πλήρους τηλεδιοίκησης το 2019»

«Απολύτως ανακριβή» χαρακτηρίζει δημοσιεύματα για την ύπαρξη πλήρους τηλεδιοίκησης το 2019 του σιδηροδρομικού σταθμού Λάρισας ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδας.

Σε ανακοίνωσή του ο Οργανισμός αποσαφηνίζει τα εξής:

«Τον Ιούλιο του 2015 μετά την πυρκαγιά στην περιοχή του Λιτοχώρου, η τηλεδιοίκηση Λάρισας υποβαθμίστηκε σημαντικά και πρακτικά έπαψε να λειτουργεί ως πλήρης τηλεδιοίκηση. Η μόνη δυνατότητα που διατηρούσε το σύστημα τηλεδιοίκησης ήταν η παρακολούθηση της διαδρομής από την είσοδο της Λάρισας έως την είσοδο των Νέων Πόρων. Δεν υπήρχε δυνατότητα τηλεχειρισμών για τη χάραξη διαδρομών μεταξύ των Σταθμών παρά μόνο διευθέτηση μεμονωμένων αλλαγών τροχιάς.

Μετά τη φωτιά του Ιουλίου του 2019 στην περιοχή της Ζάχαρης Λάρισας, κατεστράφησαν τα καλώδια και ο εξοπλισμός και η τηλεδιοίκηση Λάρισας βγήκε ολοκληρωτικά εκτός λειτουργίας και καταργήθηκε.

Στα πλαίσια της αναβάθμισης που πρόσφατα ενεργοποιήθηκε το Νοέμβριο του 2022, λειτουργούσε και λειτουργεί η σηματοδότηση στο τμήμα Παλαιοφάρσαλος - Λάρισα η οποία μέσω του τοπικού πίνακα χειρισμού στο Σταθμό της Λάρισας έχει τη δυνατότητα χάραξης διαδρομής στο Σταθμό της Λάρισας με κατεύθυνση τους Νέους Πόρους (χωρίς ενδείξεις φωτοσημάτων) και με τη δυνατότητα παρακολούθησης των συρμών σε μία απόσταση περίπου 5 χιλιομέτρων μετά και 3 χιλιόμετρα πριν από το Σταθμό της Λάρισας».

Με πληροφορίες από ΣΚΑΪ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ