Η οικονομική αβεβαιότητα και οι αυξημένες τιμές αποθαρρύνουν τους καταναλωτές παγκοσμίως, σύμφωνα με την τακτική έρευνα της EY, Future Consumer Index.
Η ένατη έκδοση της τριμηνιαίας παγκόσμιας έρευνας μεταξύ 18.000 καταναλωτών, διαπιστώνει ότι το αυξανόμενο κόστος αγαθών και υπηρεσιών επηρεάζει τις αγοραστικές δυνατότητες και αποφάσεις του 52% των ερωτηθέντων σε όλον τον κόσμο.
Υπό το πρίσμα των σημαντικών πληθωριστικών πιέσεων στις τιμές και την ανησυχία για νέες παραλλαγές του COVID-19, η έρευνα δείχνει ότι οι καταναλωτές θα συνεχίσουν να περιορίζουν την καταναλωτική δαπάνη τους, θα στρέφονται σε φθηνότερες εναλλακτικές λύσεις και θα περιορίζουν τις αγορές μη απαραίτητων αγαθών. Ορισμένα βασικά προϊόντα για τα οποία οι ερωτηθέντες ξοδεύουν λιγότερα, περιλαμβάνουν τα ρούχα (38%), τα είδη καλλωπισμού και τα καλλυντικά (35%), και το αλκοόλ (30%). Παράλληλα, πολλοί αναζητούν ήδη φθηνότερες εναλλακτικές για φρέσκα (20%) και συσκευασμένα τρόφιμα (19%).
Σύμφωνα με την έρευνα, η αβεβαιότητα σχετικά με τη διαχείριση του αυξανόμενου κόστους ζωής, οδηγεί σχεδόν τα δύο τρίτα (60%) των ερωτηθέντων σε διάθεση μεγαλύτερης εξοικονόμησης στο μέλλον, με το 39% να έχουν ήδη θέσει ως στόχο να αποταμιεύουν αντί να ξοδεύουν.
Η έρευνα δείχνει ότι οι καταναλωτές αναζητούν εμπειρίες περισσότερο από ποτέ, καθώς αναπληρώνουν τον χαμένο χρόνο και αναζητούν τρόπους διαφυγής από τις πιέσεις του μετά-πανδημικού κόσμου, με το 45% να αναφέρουν ότι σκοπεύουν να ζήσουν εντονότερα την κάθε στιγμή.
Από τις πέντε βασικές κατηγοριοποιήσεις καταναλωτικών προτεραιοτήτων - «πρώτα ο πλανήτης» (Planet first), «πρώτα η προσιτή τιμή» (Affordability first), «πρώτα η εμπειρία» (Experience first), «πρώτα η υγεία» (Health first) και «πρώτα η κοινωνία» (Society first) - οι εμπειρίες έχουν σημειώσει τη μεγαλύτερη αύξηση, σε διπλάσιο ποσοστό σε σχέση με το 2020, και αποτελούν, σήμερα, την τρίτη μεγαλύτερη προτεραιότητα καταναλωτικών δαπανών, από την τελευταία θέση όπου βρίσκονταν στην αρχή της πανδημίας.
Το 42% του συνόλου των ερωτηθέντων σχεδιάζουν να ξοδέψουν περισσότερα χρήματα σε εμπειρίες τον επόμενο χρόνο. Ωστόσο, το 39% δηλώνουν λιγότερο διατεθειμένοι να αναζητήσουν εμπειρίες έξω από το σπίτι τους. Οι καταναλωτές που θα αναζητήσουν εμπειρίες εκτός σπιτιού, απαιτούν περισσότερα από τα φυσικά καταστήματα, καθώς πάνω από το ένα τρίτο (36%) σχεδιάζουν να επισκέπτονται μόνο καταστήματα που προσφέρουν μία εξαιρετική καταναλωτική εμπειρία.
Σε ό,τι αφορά τις καταναλωτικές αποφάσεις, για δεύτερο συνεχόμενο τρίμηνο, οι περισσότεροι ερωτηθέντες βάζουν τον πλανήτη (26%) πάνω από την οικονομική προσιτότητα (24%) και την εμπειρία (20%).
Οι καταναλωτές επιλέγουν να προβούν σε πιο βιώσιμες αγορές, κάνοντας ό,τι μπορούν για να προστατέψουν το περιβάλλον, με το 56% να αναφέρουν ότι θα δώσουν μεγαλύτερη προσοχή στις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των αγορών τους και το 52% να δεσμεύονται να δώσουν μεγαλύτερη προσοχή στον κοινωνικό αντίκτυπό τους. Δύο στους πέντε (42%) δηλώνουν ότι θα αγοράζουν μόνο από brands που ευθυγραμμίζονται με τις αξίες τους, άποψη που συμμερίζεται σε ίδιο ποσοστό και η Generation Z και σε ακόμη υψηλότερο (48%) οι Millennials.
Ακολουθήστε την Athens Voice στο Google News κι ενημερωθείτε πρώτοι για όλες τις ειδήσεις
ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ: Live updates - Τι πρέπει να ξέρουμε για τον κορωνοϊό- Συνεχής ενημέρωση εδώ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η αστάθεια και οι εξωτερικές παρεμβάσεις παραμένουν σοβαρά - και άλυτα - προβλήματα
Το πλοίο φαίνεται πως ήταν κωπήλατο
Η υπόθεση αφορούσε τη Σάντι Πέγκι, νοσηλεύτρια στη Σκωτία
Η εταιρία του γαμπρού του Ντόναλντ Τραμπ συμμετέχει στην προσφορά 108 δισ. δολαρίων
Θα συναντηθούν με στόχο να συζητήσουν την επόμενη φάση του σχεδίου για τη Γάζα
Για τα κινηματογραφικά και streaming assets του
Η απόφαση ελήφθη έπειτα από παράπονα
Πιέζουν οι ΗΠΑ, κρίσιμη συνάντηση με Ευρωπαίους ηγέτες στο Λονδίνο
Με ύψος 1,73 μέτρα και βάρος 75 κιλά, το T800 προσφέρει έως και πέντε ώρες αυτονομίας
Σχεδόν 2.000 άνθρωποι έχουν πεθάνει λόγω της ασθένειας από τον Ιανουάριο
Τα επόμενα βήματα για κατάπαυση του πυρός εν μέσω πιέσεων από την Ουάσινγκτον
Ο νεαρός έβαλε τέλος στη ζωή του το 2012
Δεν υπάρχουν μέχρι στιγμής αναφορές για ζημιές ή τραυματίες
«Δεν μπορούμε να αποδεχθούμε κάτι τέτοιο», δήλωσε ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου
Το βίντεο που κάνει τον γύρο του διαδικτύου
Τι αναφέρουν αξιωματούχοι της τρομοκρατικής οργάνωσης
Η μετάβαση παραμένει εύθραυστη, προειδοποιεί ο ΟΗΕ
Στα social media εμφανίστηκαν ειρωνικές μετονομασίες όπως «Cloud Supremacy» και «Cloud Nationalism»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.