Περιβαλλον

Airbus πέταξε για τρεις ώρες αποκλειστικά με μαγειρικά έλαια

Από τους μεγαλύτερους ρυπαντές του περιβάλλοντος οι αερομεταφορές

62224-137655.jpg
Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Airbus στη Γαλλία πέταξε για τρεις ώρες με βιώσιμα καύσιμα (SAF)
Airbus στη Γαλλία πέταξε για τρεις ώρες με βιώσιμα καύσιμα (SAF) © Pixabay

Πτήση αποκλειστικά με μαγειρικά έλαια έκανε Airbus στη Γαλλία, που κράτησε τρεις ώρες και δίνει ελπίδα για ένα «πράσινο» μέλλον στις αερομεταφορές.

Ένα Airbus A219neo πραγματοποίησε σήμερα πτήση σήμερα Παρασκευή 29 Οκτωβρίου 2021 για τρεις ώρες, χρησιμοποιώντας αποκλειστικά βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα (SAF). Με αυτήν την πτήση του Airbus σηματοδοτείται η έναρξη των δοκιμών που θα μπορούσαν να οδηγήσουν στη δραστική μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων των αερομεταφορών.

Το αεροπλάνο πέταξε πάνω από την περιοχή της Τουλούζης με τους κινητήρες του να τροφοδοτούνται μόνο με υδρογονοκατεργασμένους εστέρες και λιπαρά οξέα (HEFA), με άλλα λόγια, με χρησιμοποιημένα μαγειρικά έλαια, όπως ανακοίνωσαν οι οργανωτές αυτού του σχεδίου.

Τα πρώτα αποτελέσματα της μελέτης, η οποία αποκαλείται Volcan (από το Vol, δηλαδή «πτήση» με Can-carburant alternatifs nouveaux, δηλαδή με «νέα εναλλακτικά καύσιμα») αναμένονται το 2022. Οι δοκιμές, πάντως, θα συνεχιστούν μέχρι τα μέσα του 2023.

Πτήσεις με χρησιμοποιημένα μαγειρικά έλαια - Ποιες αεροπορικές εταιρείες συμμετέχουν στην έρευνα

Στη μελέτη συμμετέχουν οι εταιρείες Safran, Dassault Aviation, Onera, Airbus, η Γενική Διεύθυνση Πολιτικής Αεροπορίας της Γαλλίας και το γαλλικό Υπουργείο Μεταφορών. Χρηματοδοτείται στο πλαίσιο μιας τριετούς έρευνας, ύψους 1,5 δισεκατομμυρίων ευρώ, για την απεξάρτηση των αερομεταφορών από τα ορυκτά καύσιμα. Παρόμοιες δοκιμές πρόκειται να ξεκινήσουν το επόμενο έτος με ένα ελικόπτερο H160.

Κατά τη διάρκεια των πτήσεων αυτών θα χρησιμοποιηθεί και ένα αεροσκάφος που θα μετρά τις εκπομπές των κινητήρων, κυρίως το διοξείδιο του άνθρακα, το αέριο που ευθύνεται περισσότερο για το φαινόμενο του θερμοκηπίου.

Βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα SAF - Τι είναι και πώς χρησιμοποιούνται

Η χημική σύσταση των SAF είναι διαφορετική από τα καύσιμα που χρησιμοποιούνται σήμερα και μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στεγανότητας στους κινητήρες και σε άλλα συστήματα των αεροσκαφών.

Τα αεροπλάνα είναι σήμερα πιστοποιημένα για να πετούν με 50% SAF και ο τομέας υπολογίζει ότι θα έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιεί 100% βιώσιμα καύσιμα μέχρι το 2030.

Τα αεροσκάφη που θα ξεκινήσουν τις πτήσεις τους εκείνη τη χρονιά θα μπορούν να καταναλώνουν απευθείας βιώσιμα καύσιμα ενώ σε όσα είναι ήδη σε λειτουργία θα προστίθενται στα καύσιμά τους μόρια αρωματικών ενώσεων που θα μιμούνται την κηροζίνη και θα αποτρέπουν τυχόν προβλήματα διάβρωσης.

Πέρα από τις τεχνικές προσαρμογές, το βασικό πρόβλημα είναι η αύξηση της παραγωγής εναλλακτικών καυσίμων, ώστε να μειωθεί το κόστος τους. Τα εναλλακτικά καύσιμα συνιστούσαν λιγότερο από το 0,1% του συνόλου των καυσίμων που χρησιμοποιήθηκαν στις αερομεταφορές το 2019.

Ακολουθήστε την Athens Voice στο Google News κι ενημερωθείτε πρώτοι για όλες τις ειδήσεις

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ