Visual Browsing
Σάσα Σταμάτη - Μένιος Φουρθιώτης
TV SHOW

Αυτό το δίχτυ έχει ονόματα βαριά

Ντέρμπι, κοτρόνες και βαριές ήττες

Ο κυπελλούχος Ελλάδας στο ποδόσφαιρο αντιμετωπίζει την πρωταθλήτρια της χώρας. Η «μητέρα των μαχών» (το ευφυολόγημα επαναλαμβάνεται με τη συχνότητα του «ωραίες παρουσίες στις εξέδρες»), καλύπτεται τηλεοπτικά από 10 δημοσιογράφους, 12 καλεσμένους και 15 κάμερες. Όταν οι τελευταίες πρέπει να δείξουν το κέντρο του γηπέδου, εκεί που γίνεται το περισσότερο παιχνίδι, η οθόνη γεμίζει απο τετραγωνάκια τα οποία εμποδίζουν την ομαλή παρακολούθηση. Θεωρούμε ότι υπάρχει τεχνικό πρόβλημα στο δέκτη. Τον κουνάμε πέρα δώθε, ανοιγοκλείνουμε τον αναμεταδότη, μετακινούμε το δορυφορικό πιάτο, αλλά τίποτα. Το μυστηριώδες πλέγμα εξακολουθεί να θολώνει όλες τις φάσεις. Μετά από ώρα οι εκφωνητές εξηγούν το ρόλο ύπαρξής του. Οι «οικοδεσπότες» έχουν τοποθετήσει μπροστά στην κεντρική κερκίδα ένα τεράστιο δίχτυ που σκοπό έχει να εμποδίζει την εκτόξευση αντικειμένων προς τον πάγκο των «φιλοξενούμενων»! Η σκηνή θα μπορούσε να ανήκει στη ταινία «Blues Brothers» όπου οι Μπελούσι - Ακρόιντ τραγουδούν το «Rawhyde» έχοντας βρει καταφύγιο μέσα σε ένα κλουβί από κοτετσόσυρμα που τους προστατεύει από τα ιπτάμενα μπουκάλια των ιδρωμένων μουσικόφιλων. Η διαφορά είναι ότι αυτά συνέβαιναν στον καθυστερημένο αμερικανικό Νότο...

Σιγά-σιγά, γύρω από τα γήπεδα θα ορθωθούν προστατευτικά τείχη και οι τηλεθεατές θα ακούν την περιγραφή βλέποντας τούβλα. Στη συνέχεια η ομάδες θα ζητούν περισσότερα χρήματα για την παραχώρηση των τηλεοπτικών δικαιωμάτων διότι τα υλικά χρεώνονται στον πελάτη.

Μετά τα τούβλα οι κοτρώνες: Η Μαρία Μπακοδήμου αιχμαλωτίστηκε από την κάμερα και το μικρόφωνο της Σάσας Σταμάτη. Κλήθηκε να απαντήσει στις εξής ερωτήσεις: «Τα τεκνά σού την πέφτουν;», «Είσαι μιλφάρα πάντως», «Τι, δεν είσαι μιλφάρα;», «Να σου πω, σε λένε μιλφάρα». Όταν η εμβρόντητη Μπακοδήμου περιορίστηκε να ευχηθεί «καλή τηλεοπτική σεζόν», η Σταμάτη εξήγησε ότι όλες οι προηγούμενες αναφορές συνιστούν τηλεοπτικό κοπλιμέντο.

Στο νέο τηλεοπτικό λεξικό η προσβολή χαρακτηρίζεται σαν κοπλιμέντο και η πρωτιά αποκτά νέες διαστάσεις. «Ποιος κέρδισε την πρωτιά; Ο Φουρθιώτης ή η Σταμάτη;» είναι το ερώτημα που τίθεται παραδοσιακά κάθε Σαββατοκύριακο από τα τηλεοπτικά sites. Ρίχνοντας μια γρήγορη ματιά στην τηλεθέασή τους, παρατηρείς ότι το Mega, ο ΑΝΤ1, το Star, o Alpha και ενίοτε η ΕΡΤ έχουν υψηλότερες τηλεθεάσεις από αμφότερες τις εκπομπές που «μάχονται για την πρωτιά». Στην πραγματικότητα παλεύουν για το ποιος θα βγει τέταρτος ή πέμπτος.

Τόσο τα «Αποκαλυπτικά plus» όσο και το «Oh la la» σταθεροποιούνται σε μονοψήφια ποσοστά (Τελευταία μέτρηση: 6,5% και για τους δύο στο δυναμικό κοινό). Για τους αισιόδοξους αυτό αποτελεί επιστροφή στην τηλεοπτική κανονικότητα. Οι προσγειωμένοι περιμένουν το επόμενο κρούσμα.

Είναι εντελώς περίεργο, αλλά ο Σκάι έκανε πρεμιέρα γνήσιου ελληνικού προγράμματος! Δεν γυρίζεται στην Τουρκία, δεν μιλούν τούρκικα, δεν το μοντάρουν Τούρκοι, δεν είναι καν τουρκικής παραγωγής! Ως εκ τούτου οι τηλεθεατές μπερδεύτηκαν βλέποντας το σίριαλ «Όσο έχω εσένα» και θεωρώντας ότι παρακολουθούν λάθος κανάλι, αναζήτησαν τη σιγουριά του Alpha. Το «Bake off Greece» χτύπησε 20άρι στην τηλεθέαση, ενώ η «ελληνική μυθοπλασία» του Σκάι έμεινε χαμηλά, κάτω από τη βάση.

Δειτε επισης

Back to top

Προσεχως

Ταξιδεύοντας την Τέχνη: 25 εικαστικοί με αναπηρία, 25 λογοτέχνες, 5 πόλεις
Ταξιδεύοντας την Τέχνη: 25 εικαστικοί με αναπηρία, 25 λογοτέχνες, 5 πόλεις
Ιστορικό Αρχείο Πολιτιστικού Ιδρύματος Ομίλου Πειραιώς
24.10.2019
Ταξιδεύοντας την Τέχνη: 25 εικαστικοί με αναπηρία, 25 λογοτέχνες, 5 πόλεις
Το Soundtrack της Πόλης
Athens Voice 102.5