Εικαστικα

Νάντια Γεραζούνη, The Breeder Gallery

Παραμένω αισιόδοξη, καθώς ήδη αυτή την εβδομάδα μπορέσαμε να έχουμε τους πρώτους επισκέπτες στην γκαλερί.

4754-202316.jpeg
Στέφανος Τσιτσόπουλος
ΤΕΥΧΟΣ 780
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Νάντια Γεραζούνη
Η Νάντια Γεραζούνη μπροστά σε έργα του Αριστείδη Λάππα © Λήδα Μάχα

Η Νάντια Γεραζούνη από την Breeder Gallery μιλάει για τις συνέπειες της πανδημίας και του λοκντάουν στον χώρο της τέχνης και οραματίζεται την επόμενη μέρα.

Η πανδημία έφερε αλλαγές στον χώρο της τέχνης, όπως άλλωστε και σε όλους τους τομείς της καθημερινότητας και της σύγχρονης ζωής. Έχοντας συνηθίσει να ταξιδεύουμε διαρκώς για τη συμμετοχή της γκαλερί σε φουάρ σε όλο τον κόσμο και με χαρακτηριστικό στοιχείο του DNA της γκαλερί την εξωστρέφεια, η αρχή της πανδημίας μας βρήκε παγωμένους. Ευτυχώς η προσαρμοστικότητα και η ευελιξία είναι κάτι που έχουμε στο «αίμα» μας, έτσι σύντομα έννοιες όπως viewing room, virtual exhibition, online show κ.λπ. έγιναν καθημερινότητα. Πλέον η κάθε έκθεση παρουσιάζεται ταυτόχρονα σε ψηφιακή μορφή στην ιστοσελίδα της γκαλερί, όπου εκτός από φωτογραφίες συνοδεύεται από ένα video walk through, αποδίδοντας έτσι την ψευδαίσθηση επίσκεψης στον χώρο.

Ήδη από τον περασμένο Μάιο όλες οι διεθνείς φουάρ πραγματοποιήθηκαν ψηφιακά. Εμείς συμμετείχαμε στα Frieze New York Viewing Room, Frieze London Viewing Room, FIAC Online Viewing Rooms, Intersect Aspen, το June σε συνεργασία με τη Hauser & Wirth και την Art Athina. Έτσι τα εκθεσιακά κέντρα αντικατέστησαν διαδικτυακές πλατφόρμες, τις βόλτες σε μακρείς διαδρόμους, το ατελείωτο scrolling και τα πολλά κλικ. Σιγά-σιγά το κοινό προσαρμόστηκε, οι αποστάσεις μειώθηκαν και τα virtual fairs καθώς και το ίνσταγκραμ, το zoom και το whats app βοήθησαν να διατηρήσουμε επαφή με το κοινό και τους φίλους. Η αλήθεια είναι ότι εδώ και πολύ καιρό ο κόσμος απολαμβάνει τέχνη από την οθόνη του κινητού του, συχνά μέσω του ίνσταγκραμ, οπότε υπάρχει μια εξοικείωση. Και η συζήτηση για το κατά πόσο μπορεί η τέχνη να προσαρμοστεί σε ψηφιακή πραγματικότητα μετρά πάνω από μία δεκαετία ήδη, απλά τον τελευταίο χρόνο έγινε πιο επίκαιρη από ποτέ. Παραμένω αισιόδοξη, καθώς ήδη αυτή την εβδομάδα μπορέσαμε να έχουμε τους πρώτους επισκέπτες στην γκαλερί για την ατομική έκθεση του Γιάννη Βαρελά «Double Blind», ενώ ήδη ανυπομονούμε για τις πρώτες μεγάλες φουάρ στο εξωτερικό που θα επιστρέψουν στη φυσική τους μορφή το ερχόμενο φθινόπωρο.

Νάντια Γεραζούνη


The Breeder Gallery, Ιάσoνος 45, Mεταξουργείο, thebreedersystem.com, thebreedersystem.com/shop, @the_breeder_gallery

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ