1821 Digital Gallery
Η Ντέλλα Ρούνικ παρουσιάζει τη νέα της σειρά γλυπτών «Tο αβάσταχτο κενό της απουσίας»

Η Ντέλλα Ρούνικ παρουσιάζει τη νέα της σειρά γλυπτών «Tο αβάσταχτο κενό της απουσίας»

Στην γκαλερί Della Rounick Sculptures
Ντέλλα Ρούνικ

Η σειρά γλυπτών «Το αβάσταχτο κενό της απουσίας» της Ντέλλας Ρούνικ εκτίθεται στην γκαλερί Della Rounick Sculptures, στο Κολωνάκι. Με αφορμή την καινούργια σειρά γλυπτών της Ντέλλας Ρούνικ, η Αιμιλία Βλαχογιάννη, φιλόλογος, Ph.D, μεταξύ άλλων, για τη δομή της σύνθεσης «το αβάσταχτο κενό της απουσίας», έγραψε τα εξής: «Κάθε συναισθηματική φάση της γυναίκας αυτής η γλύπτρια στο έργο της την αποδίδει με ένα πρόσωπο της αρχαιότητας. Πρόκειται για αρχετυπικά σύμβολα του συλλογικού ασυνείδητου, κατά τον Γιουνγκ, που αποτελούν πηγές ψυχικής ενέργειας και ξυπνούν το υποσυνείδητο.

Τα ονόματα των αγαλμάτων και οι συμβολισμοί στα έργα:
Η Θελξιόπη, μία από τις σειρήνες, αποτελεί το σύμβολο της γυναίκας που θέλγει με την όψη της.
Η Τερψιχόρη, η μούσα του χορού. Συμβολίζει την επικοινωνία του συναισθήματος μέσω του χορευτικής κίνησης που διαπνέει το σώμα, όταν ο άνθρωπος αισθάνεται ερωτευμένος.
Η Ερατώ, η μούσα της ερωτικής λυρικής ποίησης. Ετυμολογικά το όνομα Ερατώ προέρχεται  από τη λέξη έρως. Συμβολίζει τη γυναίκα που εμπνέει και εμπνέεται από τον έρωτα. Γεύεται και τις χαρές και τις αγωνίες του.
Η Καλυψώ, η νύμφη που προσπάθησε να κρατήσει τον πολύτροπο Οδυσσέα, βασιλιά της Ιθάκης, στο νησί της, να τον κάνει αθάνατο σύζυγό της, αλλά η επιθυμία της δεν τελεσφόρησε. Δύο αγάλματα αφιερωμένα στην Καλυψώ, αφού η κλιμάκωση των συναισθημάτων της αντικατοπτρίζει και τον τίτλο της γλυπτικής δημιουργίας:
Η Καλυψώ 1: το πρώτο άγαλμα συμβολίζει τη ματαίωση των προσδοκιών της γυναίκας στον έρωτα και
Η Καλυψώ 2: το δεύτερο άγαλμα συμβολίζει τη συντριβή και το αβάσταχτο κενό της απουσίας.
Η Φημονόη, ιέρεια στο Μαντείο των Δελφών. Αναφέρεται ως κόρη του θεού Απόλλωνα και πρώτη πυθία. Πολλοί αποδίδουν σε αυτήν τη ρήση «Γνώθι σαυτόν», που ο Σωκράτης πήρε από το Δελφικό Μαντείο. Συμβολίζει την κατάκτηση του εσώτερου εαυτού, μετά το «τραύμα», μέσα από διαδικασίες αυτοσυνειδησίας και τη διαδρομή της ανακάλυψης των δυνάμεων που κλείνει μέσα του ο άνθρωπος, συχνά χωρίς να τις υποψιάζεται.
Η Πηνελόπη, η πιστή σύζυγος του Οδυσσέα στον Όμηρο. Στο έργο, όμως, της Ντέλλας Ρούνικ συμβολίζει την πίστη στον αληθινό έρωτα, παρά τις ματαιώσεις, στη δύναμη της εξισορρόπησης, στη δύναμη να περιμένεις αυτό που σου ταιριάζει, στη δομή που περικλείει έρωτα, αγάπη, συντροφικότητα, δοτικότητα, σεβασμό, αμοιβαιότητα.
ΟδυσσέαςΠηνελόπη: συμβολίζει την εκπλήρωση της καινής (νέας) προσδοκίας, μέσα από την όλη εσωτερική διεργασία της ολοκλήρωσης.
Όμως, όσοι οι θεατές της έκθεσης, τόσες και οι αναγνώσεις!
Ο καθένας μπορεί να οραματιστεί τους δικούς του συμβολισμούς…»


Η σειρά γλυπτών «το αβάσταχτο κενό της απουσίας» της Ντέλλας Ρούνικ εκτίθεται στην γκαλερί Della Rounick Sculptures, Λεβέντη 1 Κολωνάκι.

Back to top

Προσεχως

Το Soundtrack της Πόλης
Athens Voice 102.5