331 – 27/1/2011 Αντικαπνιστικό νομοσχέδιο: «Η Εύη έχει γυρίσει με αυτοκίνητο τη μισή Ευρώπη. Πουθενά δεν κινδύνεψε από αναπνευστικές κρίσεις όσο σχεδόν κάθε φορά που έρχεται στην Αθήνα. Πιθανολογώ πως ουδείς καπνιστής δέχεται να αναλάβει την ευθύνη για μία πιθανή κρίση της Εύης. Ουδείς επιχειρηματίας, επίσης. Ωστόσο ένα τόσο προφανές δικαίωμα, όσο αυτό του μη καπνιστή να παραμένει σταθερός στην επιλογή του, βρίσκεται στο επίκεντρο της αμφισβήτησης στην πόλη» σημειώνει ο Τάκης Καμπύλης.
332 – 3/2/2011 Αθηναϊκή τριλογία, Το ραντεβού της διαμαρτυρίας. «Για εμένα το άσυλο σε ένα δημόσιο χώρο είναι ακατανόητο. Ό,τι αρνητικό συμβαίνει στα Προπύλαια συμβαίνει με αυτή την αντίληψη. Τα κτίρια είναι μνημεία και πρέπει να προστατευτούν» κάνει την τοποθέτησή της η Ντόρα Γαλάνη, πρόεδρος της Ενοποίησης Αρχαιολογικών Χώρων Αθήνας. Ο Γιώργος Τζιρτζιλάκης παίρνει διαφορετική θέση: «Είμαι κάθετος σε όσους μιλάνε για βανδαλισμό». Ήταν ένα ρεπορτάζ της Δήμητρας Τριανταφύλλου.
333 – 10/2/2011 Τα σύνορα της πόλης αναζητά ο Τάκης Καμπύλης. «Στην πολύ κοντινή πλατεία Κοτζιά το κράτος είναι σχεδόν υπερβολικά παρόν. Κάμποσοι ένστολοι της ΕΛΑΣ και της δημοτικής αστυνομίας με μηχανές και περιπολικά κάνουν σαφή τα όρια της μάχης. Ο δρόμος προς τις τράπεζες είναι κλειστός. Παρότι εκεί, πίσω από το δημαρχιακό Μέγαρο, η μάχη δεν έχει ακόμη κριθεί. Τουλάχιστον όσο ο ήλιος είναι ψηλά. (Το βράδυ η περιοχή πρέπει να θεωρείται χαμένη για την πόλη. Αδιάβατη, επικίνδυνη, παραβατική.)».
335 – 24/2/2011 «Ο Ηλίας Κυριαζής κυκλοφορεί την πρώτη του ολοκληρωμένη δουλειά σε αμερικάνικη ετικέτα, λανσάροντας το δικό του “αντι-υπερήρωα”. Ο Βασίλης Γκογκτζιλάς, επίσης σε αμερικάνικο label, βγάζει τη νέα του νουάρ δουλειά. Ο Παναγιώτης Πανταζής έχει νέα ιστορία έτοιμη (συν το ντεμπούτο μουσικό άλμπουμ του). Και ο Γιώργος Γούσης είναι ο εμπνευστής ενός συλλογικού blog που εξερευνά τα πορνό κόμικ. Οι Έλληνες κομίστες ξεκινούν φορμαρισμένοι το 2011» καταγράφει ο Παναγιώτης Μένεγος.
336 – 3/3/2011 Η εικοσαετία του ΜΜΑ. 20/3/1991: Η Αίθουσα Φίλων της Μουσικής ανοίγει τις πόρτες της. Το κοινό, χειροκροτώντας το σολίστ της βιόλας Γιούρι Μπασμέτ, υποδέχεται το Μέγαρο Μουσικής στη ζωή του, χωρίς ίσως να υποψιάζεται αυτό που έμελλε να συμβεί: την αλλαγή που θα έφερνε στην κουλτούρα της θέασης, της παραγωγής (τρόπος ανεβάσματος των παραστάσεων), της μουσικής παιδείας. Είκοσι χρόνια μετά, κι ας είναι μια πολύ δύσκολη, λόγω κρίσης, εποχή, το Μέγαρο παίζει με δυναμική fortissimo.
341 – 7/4/2011 Ποδοσφαιρικά σκάνδαλα: «Ο κόσμος ξέρει να εκτιμά και έχει πλήρη επίγνωση του τι γίνεται στον πλανήτη ελληνικό ποδόσφαιρο. Αναζητά την ποιότητα, την καθαρότητα στις αναμετρήσεις, αναγνωρίζει το υψηλό επίπεδο των ελληνικών ομάδων και παικτών που συμμετέχουν στην Εuro Liga και φυσικά τους επιβραβεύει με το ενδιαφέρον του. Ας το καταλάβουν επιτέλους οι άνθρωποι του ποδοσφαίρου και ας αποφασίζουν από κοινού να καθαρίσουν την Κόπρο του Αυγεία. Είναι η τελευταία τους ευκαιρία» σημειώνει ο Μιχάλης Λεάνης στη στήλη του Sports.
342 – 14/4/2011 Νομοσχέδιο για τη δωρεά οργάνων: Ο Τάκης Σκριβάνος στήνει το ντιμπέιτ με το αν κινείται στη σωστή κατεύθυνση το προσχέδιο νόμου του Υπουργείου Υγείας για τη δωρεά οργάνων. Απαντούν ο πρόεδρος του Εθελοντικού Συλλόγου Δωρητών Οργάνων Βαγγέλης Ρακαντάς και ο πρόεδρος των Γιατρών του Κόσμου Νικήτας Κανάκης.
343 – 21/4/2011 «Οι νέοι λένε ότι η Εκκλησία είναι πολύ αυστηρή. Καταλαβαίνουμε τους νέους, αλλά συχνά θέλουν μια Εκκλησία που να ικανοποιεί τις προσωπικές τους επιθυμίες, ενώ η Εκκλησία πάντα μας προσκαλεί σε μια υπέρβαση του ατομικισμού και τις φιλαυτίας μας. Το να απαρνηθεί κανείς το ναρκισσισμό του είναι μια δύσκολη υπόθεση». Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος Ιερώνυμος
345 – 5/5/2011 Γιατί τη λένε Αρχαία Αγορά: Με αφορµή της διαµάχη για το αν θα καταχωθούν ή όχι τα υπολείµµατα του Βωµού των 12 θεών, προκειµένου να ξαναπεράσει ο ηλεκτρικός από το Θησείο, θυµίζω ότι από το Βωµό αυτό της Αγοράς οι αρχαίοι Αθηναίοι µετρούσαν όλες τις αποστάσεις (όπως είναι σ’ εµάς το Σύνταγµα). Στο χώρο που σήµερα τον βλέπουµε εξοχικό, υπήρχαν µέχρι το µεσοπόλεµο 2 πυκνοκατοικηµένες γειτονιές της Αθήνας, η Βλασαρού και οι Άγιοι Απόστολοι. Το 1931 η αµερικάνικη αρχαιολογική αποστολή –αφού αποτύπωσε την περιοχή µε όλους τους δυνατούς τρόπους κι αφού οι κάτοικοι αποζηµιώθηκαν δεόντως– ξεκίνησε µια µεγάλη ανασκαφή 122 στρεµάτων. Σταµάτησε µε τον πόλεµο και συνεχίστηκε µέχρι το 1956. Το αποτέλεσµα είναι ότι οι παλιές γειτονιές εξαφανίστηκαν (οι Άγιοι Απόστολοι έµειναν ως εκκλησία), ενώ αναδείχτηκε (και στη συνέχεια πρασίνισε) ο αρχαιολογικός χώρος, που ξαναπήρε το αρχαίο του όνοµα. Αγορά = χώρος δηµόσιων συζητήσεων και συναλλαγών. Ο Δημήτρης Φύσσας στη στήλη του City Lover μας λύνει βασικές απορίες.
346 – 20/5/2011 Θανάσης Βέγγος: «Ο πρόσφατος θάνατος του Θανάση Βέγγου αφήνει, όπως συνηθίζουμε να λέμε, ένα κενό: μόνο που αυτή τη φορά είναι κοινωνικό κενό· ο Έλληνας που ζωγράφιζε ο Θανάσης Βέγγος δεν υπάρχει» σημειώνει η Σώτη Τριανταφύλλου.
348 – 26/5/2011 «Κοντολογίς, η Λιβύη σήμερα μοιάζει με καράβι που είναι ακυβέρνητο, με μια μπαρουταποθήκη όπου τα όπλα είναι διάσπαρτα σε στρατώνες, παραστρατιωτικούς και σε κάθε σπίτι. Το καζάνι βράζει και μένει να δούμε πού θα καταλήξει». Mohamed Benghuzzi, Λίβυος φοιτητής
349 – 2/6/2011 Αφιέρωμα Ecovoice: Ο Philippe Lamperts, πρόεδρος του κόμματος των Ευρωπαίων Πρασίνων μίλησε στον Τάκη Σκριβάνο. «Η ανησυχία μας ως προς τις τωρινές πολιτικές που ακολουθούνται αφορούν στα εξής σημεία: φοβόμαστε ότι τα μέτρα που λαμβάνονται δεν επαρκούν για την ανάπτυξη, δηλαδή δεν εγγυώνται πως οι “προνομιούχοι” πολίτες και οι επιχειρήσεις/οργανισμοί θα “συνεισφέρουν” στην προσπάθεια με δίκαιο μερίδιο. Και κατά τη γνώμη μας, δίκαιο μερίδιο στην περίπτωσή τους σημαίνει κάτι περισσότερο από αυτό που τους αναλογεί».
350 – 9/6/2011 Ίδρυμα ΔΕΣΤΕ: Κλοέ Σεβινί είναι η πρωταγωνίστρια της εντυπωσιακής περφόρμανς του Νταγκ Άιτκεν. Μια συμπαραγωγή του Φεστιβάλ Αθηνών και του Ιδρύματος ΔΕΣΤΕ, που θα παρουσιαστεί στον Πειραιά και την Ύδρα. Η Τζούλια Διαμαντοπούλου μας έστειλε τις σκέψεις της: «Σκέφτομαι τους θεατές στην περφόρμανς του Άιτκεν. Με τα έξυπνα κινητά στο χέρι. Να τουιτάρουν περί του έργου. Σε ζωντανό χρόνο. Σκέφτομαι την έννοια του ζωντανού χρόνου (δικαιούται να θεωρείται ζωντανός, ακόμα κι όταν δεν τον ζεις ο ίδιος;). Της ζωντανής μετάδοσης της πληροφόρησης. Σκέφτομαι πως δημιουργούμε μόνοι μας το περιβάλλον που ενέπνευσε τον καλλιτέχνη».
351 – 16/6/2011 Nα ένας πολύ καλός λόγος να χαμογελάσουμε με αισιοδοξία πάλι. Στις 29/6 ο Ρέντζο Πιάνο θα «αποκαλύψει» στο κοινό τα τελικά αρχιτεκτονικά σχέδια για το Κέντρο Πολιτισμού - Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.
352 – 23/6/2011 Προβλήματα στην ανακαίνιση γραμμής του ΗΣΑΠ. «Στο τμήμα Θησείο-Μοναστηράκι βρήκαμε 35 πηγάδια με αρχαία ευρήματα. Κάθε φορά που πέφταμε πάνω σε πηγάδι σταματούσαν οι εργασίες, κατέβαιναν οι αρχαιολόγοι, έπαιρναν ό,τι έπρεπε και μετά λαμβάναμε εντολή να συνεχίσουμε». Η Λένα Χουρμούζη ήταν εκεί και μας μετέφερε το κλίμα.
353 – 30/6/2011 «Κοριόπολις» θα ονομαστεί από τον Τύπο η αποκάλυψη ενός από τα μεγαλύτερα ποδοσφαιρικά σκάνδαλα. Βγαίνουν στον αέρα καυτοί διάλογοι μεταξύ των κατηγορούμενων για στημένα παιχνίδια. («Θα κελαηδάν’ τα ράδια»). Ο Παναγιώτης Μένεγος κατέγραψε τα γεγονότα.
354 – 7/7/2011 Schoolwave 2011: Η ειδική έκδοση των Schooligans κυκλοφορεί μαζί με την ATHENS VOICE.
355 – 14/7/2011 Α brave new Athenian: «Είπα στον εαυτό μου “σκέψου” (ξέρω, εάν η σιωπή ήταν πρόσωπο, σήμερα θα είχε τη φάτσα της παντού πάνω σε αφίσες “WANTED”). Έτσι έφτιαξα τις προσωπικές εντολές μου, όπως: “Διάβασε τα ανθρώπινα δικαιώματα, μπορεί να ανακαλύψεις ότι διαπράττεις κάποιο αδίκημα, ακόμα και εις βάρος του εαυτού σου”, “ζήτα απόδειξη για να ανακαλύψεις πόσοι δεν θέλουν να σου τη δώσουν”, “διάβασε τους κλασικούς” (στις hipster εκδόσεις που επανακυκλοφορούν, για το ξεκάρφωμα). Χάρη σε αυτές επαναπροσδιορίζεις το περιβάλλον σου στην Αθήνα, ανακαλύπτεις μια πόλη γεμάτη ανθρώπους που προσπαθούν και ωραίο κόσμο». Σκέψεις της Βερονίκης Χαριτάτου στη στήλη της για την πόλη και τους ανθρώπους της.
356 – 21/7/2011 «Γεια σας… είμαι ο σκύλος που σας γάβγιζε και σας λέρωνε τα πεζοδρόμια. Θέλω να με συγχωρέσετε γι’ αυτό. Εγώ έχω φύγει από τη ζωή και θέλω να σας ευχαριστήσω για την αγάπη που μου δείξατε…» Σωτήρης. Αυτό το γράμμα το βρήκε τυπωμένο η Ιωάννα Μάνδρου και μας το έστειλε.
357 – 28/7/2011 «Στα νησιά ζούσα μια συνεχή αδράνεια και ρουτίνα που καταλαβαίνω πως σε άλλους ανθρώπους ίσως είναι γοητευτική και τη χρειάζονται (και φυσικά δεν τους αδικώ). Εμένα όμως τη δεύτερη μέρα που ήμουν εκεί άρχιζε να μου λείπει το DJing, σκεφτόμουν ότι το βράδυ ήθελα να διασκεδάσω κόσμο και όχι να ρισκάρω το πώς θα περάσω εγώ». Γιατί δεν μένει τον Αύγουστο στην Ελλάδα ο Γιώργος Φακίνος.
358 – 1/9/2011 Νίκος Θέμελης: «Θα γυρίσω ανάποδα όλα του τα βιβλία. Να μη με δουν να κλαίω». Το σημείωμα της Σταυρούλας Παναγιωτάκη στη στήλη της Info Diet με αφορμή το θάνατο του Νίκου Θέμελη στις 20/8 του 2011.
359 – 8/9/2011 Θα (μας) λείψει ο Λεωνίδας Κύρκος, γράφει ο Ανδρέας Παππάς. «Όχι μόνο σε εκείνους που είχαν την τύχη να τον γνωρίσουν, να συνεργαστούν μαζί του και να αντλήσουν πολιτική σοφία από το πάντα ανήσυχο και κριτικό μυαλό του. Θα λείψει σε όλους όσοι βλέπουν τη χώρα να πληρώνει σήμερα αμαρτίες και “κακές συνήθειες” τις οποίες, όταν ο Λ.Κ. τις στηλίτευε, οι ιερείς και αρχιερείς του λαϊκισμού και του παλαιολιθικού κομμουνισμού έσπευδαν να του κολλήσουν την ταμπέλα του “δεξιού”, της “ουράς της αστικής τάξης”, ακόμα και του “ανθρώπου των σαλονιών”!
362 – 29/9/2011 «Τη βραδιά των βραβείων δεν θα την ξεχάσω ποτέ. Μετά τα βραβεία, η Φράνσις ΜακΝτόρμαντ μετακόμισε κυριολεκτικά στο τραπέζι μας. Είχε τυλιχτεί πάνω στον Καφετζόπουλο και δεν έλεγε να τον αφήσει. Τον μονοπώλησε ξεδιάντροπα. Ήταν δίπλα στον Αντώνη και τον είχε στο πίρι-πίρι όλο το βράδυ, σε τρομερό βαθμό. Εμάς, ούτε να μας κοιτάξει». Ο σκηνοθέτης Φίλιππος Τσίτος για τη βραδιά μετά την απονομή βραβείων στον ίδιο και στον πρωταγωνιστή της ταινίας του «Άδικος κόσμος», Αντώνη Καφετζόπουλο, στο φεστιβάλ Σαν Σεμπάστιαν.
364 – 13/10/2011 «Το ΚΚΕ με τις αποφάσεις της Πανελλαδικής του Συνδιάσκεψης του περασμένου Ιουλίου και με το μνημόσυνο που πραγματοποίησε την Κυριακή 2 Οκτωβρίου αποκατέστησε πολιτικά και κομματικά τον Γενικό του Γραμματέα κατά τη σταλινική περίοδο. Αυτή όμως ήταν μια τυπική αποκατάσταση –τυπική, όπως είναι και η αστική δημοκρατία για το ΚΚΕ–, μια που στην ουσία ο πυρήνας της αντίληψης του Ζαχαριάδη για τη δημοκρατία, για την κοινωνική αλλαγή, για το αστικό κράτος ποτέ δεν είχε εγκαταλειφθεί από αυτό το κόμμα». Γιώργος Σιακαντάρης.
365 – 20/10/2011 Εγκαινιάστηκαν στην πλατεία Γκάζι τα πρώτα πέντε παγκάκια που προέκυψαν από τον ιντερνετικό διαγωνισμό Athens Bench Mark που επιμελήθηκαν ο διεθνής μη κυβερνητικός οργανισμός «Κόσμος της Αθήνας» και ο Δήμος Αθηναίων. Πριν από ενάμιση χρόνο κλήθηκαν εκατοντάδες σχεδιαστές να φανταστούν και να σχεδιάσουν το καινούργιο παγκάκι της Αθήνας. Το παγκάκι που τοποθετήθηκε στο Γκάζι έχει σχεδιαστεί από το νικητή του διαγωνισμού mybench.gr Άρη Στάθη. Η Λένα Χουρμούζη πήγε και τα... δοκίμασε.
366 – 27/10/2011 «Άλπεις»: Βγαίνει στους κινηματογράφους η πολυβραβευμένη ταινία του Γιώργου Λάνθιμου και ο Γιώργος Κρασσακόπουλος σημειώνει στην κριτική του: «Σαν νόστιμο σοκολατάκι με γέμιση δηλητήριο, οι “Άλπεις” κρύβουν το σκληρό το σκληρό γρανιτένιο βράχο της ουσίας τους κάτω από το χιόνι της αισθητικής, των γοητευτικών εικόνων, των ελαφρώς παράξενων στιγμών, της ποπ νοοτροπίας τους».
367 – 3/11/2011 Η Ματίνα Στεβή ήταν στη Σύνοδο Κορυφής του Μεγάλου Κουρέματος… «Κατέστη σαφές ότι άλλοι διαπραγματεύονταν για την Ελλάδα όταν οι Μέρκελ, Σαρκοζί, Λαγκάρντ αποσπάστηκαν από την κεντρική σύνοδο για να δουν τον Νταλάρα, εκπρόσωπο των τραπεζών, τα μεσάνυχτα της Τετάρτης. Εκεί αποφασίστηκε το 50%. Ο Έλληνας πρωθυπουργός και οι συνεργάτες του, όταν ενημέρωσαν τους δημοσιογράφους τα ξημερώματα της Πέμπτης, φαίνονταν εξαιρετικά υπερήφανοι για τη συμφωνία. Ο πρωθυπουργός επεσήμανε ότι ένας σύμβουλός του έπαθε καρδιακό και ότι ο κ. Ζαννιάς –αρχιτέκτονας της ελληνικής διαπραγμάτευσης– υπέστη κάποιου είδους λιποθυμικό επεισόδιο. Εγώ τον κ. Ζαννιά τον είδα διαυγέστατο, όπως πάντα, αλλά αξύριστο».
370 – 24/11/2011 «Τα βιβλία που αγαπώ με βρήκανε στην εφηβεία. Στην εποχή των ρευστών ταυτοτήτων, των μεγάλων προσδοκιών, των υπερβολικών συναισθημάτων, και ήρθαν να με περιχαρακώσουν, να μου δώσουν βεβαιότητες, να μου δείχνουν πώς να μετατρέπω τη ματαίωση σε μελαγχολία, την αδυναμία σε ευαισθησία, τον ανθρωπισμό σε πολιτική θέση. «Κι άλλοτε “θα χιονίζει στη Σιβηρία” σκέφτομαι, αλλά θα μου πείτε τι μ’ ένοιαζε – λάθος, γιατί εγώ είμαι διεθνιστής και κρυώνω». Γι’ αυτό, και για άλλα πολλά». Η συγγραφέας Βασιλική Πέτσα γράφει για τα βιβλία που αγαπάει.
371 – 1/12/2011 «Την προηγούμενη εβδομάδα έτρωγα σε ένα τραπέζι στο Λονδίνο με τον Τζον Μέιτζορ, ο οποίος ανέπτυξε μια ιδιαίτερα φιλελληνική θέση, δεν μας ειρωνεύτηκε καθόλου, είπε μάλιστα ότι ο γιος του έρχεται τουλάχιστον 3 φορές το χρόνο στην Ελλάδα. Ξέρω έναν Αμερικανό ανώτατο δικαστικό που έρχεται κάθε καλοκαίρι στην Άνδρο. Ένα μεγαλοδικηγόρο από το Λονδίνο που έρχεται συνέχεια, Γάλλους ακαδημαϊκούς που ακούνε Ελλάδα και δακρύζουν. Όλοι όμως λένε “εντάξει, αυτά τα κάνατε τότε. Σήμερα τι κάνετε”». Αντώνης Παπαδημητρίου, πρόεδρος του Ιδρύματος Ωνάση, στην Κατερίνα Ανέστη.
375 – 19/1/2012 Η ώρα των αναγνωστών (2011 ATHENS VOICE Choice). Πριν από τις γιορτές η A.V. ψήφισε αυτούς που αγάπησε να ακούει, να βλέπει, να διαβάζει... Στο παιχνίδι μπήκαν με πάθος οι αναγνώστες μας και, ψηφίζοντας κι αυτοί μέσω του site, μας ανακάτεψαν την κατάταξη στις πεντάδες κι έδωσαν τα δικά τους βραβεία.
376 – 26/1/2012 Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης: Μια σπουδαία έκθεση αφιερωμένη σε ευρήματα της Άγνωστης Γραμμής. Ο διευθυντής του μουσείου Νικόλαος Χρ. Σταμπολίδης μίλησε στον Δημήτρη Μαστρογιαννίτη: «Ο Πιέρ Τζοβάνι Γκούτσο, αισθαντικός αρχαιολόγος, ιστορικός και διανοητής είχε πει πως “όταν μια έκθεση δεν στηρίζεται στην επιστημονική τεκμηρίωση, δεν είναι τίποτα άλλο παρά μια κουλτουροκοσμική ελαφριά εκδήλωση που δεν συγκινεί τον κόσμο”».
377 – 2/2/2012 Ο Μάρτιν Σκορσέζε μάς στέλνει ένα αποχαιρετιστήριο μήνυμα για τον Θεόδωρο Αγγελόπουλο: «Είμαι σοκαρισμένος με το νέο του ξαφνικού θανάτου του Τεό Αγγελόπουλου. Έμαθα πως συνέβη ενώ έκανε κάποια γυρίσματα για τη νέα του ταινία. Για εκείνον, ο κινηματογράφος ήταν τα πάντα. Ένας τρόπος έκφρασης και υπερβατικότητας, ένα ιερό σύμπαν επικοινωνίας και διαλογισμού και μια συνεχής αντίδραση σε έναν κόσμο σε κρίση – μάλιστα η ταινία που γύριζε ήταν για την κρίση της ελληνικής οικονομίας. Είναι ένας άνθρωπος που δεν έπρεπε να φύγει. Ο θάνατός του είναι μια πραγματική τραγωδία».
379 – 16/2/2012 Χριστίνα Ζούζη: Η γνωστή μετεωρολόγος εξηγεί στη στήλη του Παναγιώτη Μένεγου «Αθήνα ID» τους τρεις λόγους που μπορούν να οδηγήσουν ένα μετεωρολόγο σε λανθασμένη πρόβλεψη: «Να έχει λανθασμένα προγνωστικά στοιχεία (σπάνιο πια στις μέρες μας, τουλάχιστον για τις τρεις πρώτες ημέρες), να «διαβάσει» λάθος τα προγνωστικά στοιχεία, να τον οδηγήσει σε λάθος μονοπάτια το μετεωρολογικό του ένστικτο».
380 – 23/2/2012 «Τις ημέρες που “έπαιζε” δυνατά το θέμα της αναδιάρθρωσης του χρέους, το ΔΝΤ επισήμως διέψευδε. Ο Στρος Καν δεν είχε τοποθετηθεί επισήμως. Μαθαίνω ένα πρωινό ότι θα εμφανιστεί για μία ομιλία στο George Washington University με ερωτήσεις δεκτές μόνο από φοιτητές του πανεπιστημίου. Για καλή μου τύχη, εκεί σπούδαζα για το μεταπτυχιακό μου. Έτσι, αν και μου είχαν απαγορεύσει να θέσω ερώτηση με τη δημοσιογραφική μου ιδιότητα, σκέφτηκα κάτι καλύτερο. Κάθισα στην πρώτη σειρά των καθισμάτων. Μπροστά μου η “γυναίκα-σκιά” του Στρος Καν, Κάρολιν Άτκινσον. Με είχε δει, δεν περίμενε όμως ότι θα σήκωνα το χέρι ως φοιτητής. Έτσι –αν και θα το ήθελαν– αδυνατούσαν να μου αρνηθούν να θέσω το φλέγον ερώτημα. Εκείνη ήταν η δημόσια πρώτη τοποθέτηση του Στρος Καν περί της “αναδιάρθρωσης” που όλοι διέψευδαν, αλλά είχε ήδη δρομολογηθεί από τις πίσω πόρτες». Θάνος Δημάδης
382 – 8/3/2012 Μέσα στην κρίση πολλοί είναι που τόλμησαν και άνοιξαν καινούργια στέκια. Πήραν το ρίσκο, μόνοι τους, με παρέα, άλλοι με δανεικά, τα άνοιξαν και συνεχίζουν να χαμογελούν με την απόφασή τους. Τους βρήκαν οι Λένα Χουρμούζη, Παναγιώτης Μένεγος, Δημήτρης Αθανασιάδης.
383 – 15/3/2012 «Παρασκευή στην Αθήνα: Περπατάς στο κέντρο της Αθήνας και δεν είναι όπως το θυμόσουν. Ξαφνικά είναι πιο φωτισμένο από πριν. Απο μακριά ακούγεται η Φιλαρμονική. Στρίβεις στο Μοναστηράκι και κάτι τύποι χορεύουν παθιασμένα tango. Περνάς απο μια βιτρίνα, η τσάντα που έχεις μπανίσει είναι ξαφνικά φτηνότερη κατά 50%. “Παρασκευή στην Αθήνα” ονομάζεται το σχέδιο που εγκαινίασε ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών (με τη σύμπραξη του Δήμου Αθηναίων) και περιλαμβάνει εκπτώσεις και happenings κάθε Παρασκευή. Η Ελίζα Συναδινού είχε πάρει τους δρόμους.
384 – 22/3/2012 «Είσαι παιδί του κομματικού σωλήνα; Μακριά! Είσαι καριερίστας απατεώνας, δηλαδή πολιτευτής; Αλλού!» Ο Θάνος Τζήμερος εξηγεί με ποιες προϋποθέσεις επιλέγονται τα μέλη του κόμματος «Δράση ξανά» στον Ευτύχη Παλλήκαρη.
385 – 29/3/2012 Σου φαίνονται θετικές αυτές οι προτάσεις; Δημιουργία πλήρους Κτηματολογίου σε όλη την επικράτεια έως το 2020/ Ετήσιος έλεγχος περιουσιακών στοιχείων τουλάχιστον 200 εφοριακών/ Φορολογικός έλεγχος φυσικών προσώπων υψηλού πλούτου και ελεύθερων επαγγελματιών/ Καταργείται η υποχρεωτική παρουσία δικηγόρου στην υπογραφή συμβολαίων κ.λπ. Είναι μερικές από αυτές που περιλαμβάνονται στο νέο μνημόνιο.
386 – 5/4/2012 Χρήστος Χωμενίδης: Στην Κατερίνα Παναγοπούλου μίλησε για το θέμα της υποτιθέμενης αυτοκτονίας του. «Συζητούσα σε μια δουλειά με έναν που του είχε επιβληθεί το χαράτσι και μου έλεγε “παίρνω ένα νοίκι και αντί να το εισπράξω, δίνω και επιπλέον. Είναι για να αυτοκτονήσεις!” κι εκείνο το δευτερόλεπτο με πήρε μια γνωστή μου και μου είπε “ζεις”; Για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα σήκωνα το τηλέφωνο κι έλεγα “ζω!”. Το βίωσα ως κάτι πολύ βίαιο και βεβαίως έχει πάρει το δρόμο της δικαιοσύνης. Δεν μπορεί ο καθένας να γράφει ό,τι του κατέβει στα social media. Γιατί η είδηση της αυτοκτονίας είναι αυταπόδεικτα ψευδής, αφού ζω, αλλά αν έλεγαν ότι συνελήφθη με ναρκωτικά ή ότι ασελγώ επί ενός ανήλικου, άντε να το διαψεύσεις».
387 – 12/4/2012 Η έρευνα της Opinion στην ευρύτερη περιφέρεια Αττικής ανιχνεύει την εκλογική συμπεριφορά των ψηφοφόρων της πρωτεύουσας. Όπως προκύπτει, το εκλογικό σώμα αντιμετωπίζει με ολοένα και μεγαλύτερη δυσπιστία το πολιτικό σύστημα. Σε βαθμό που να βλέπει ευνοϊκά, κατά μεγάλο ποσοστό, το εκ πρώτης όψεως παράδοξο να ψηφίσει κόμματα χωρίς πολιτικούς. Εκφράζει ακόμα την έλλειψη εμπιστοσύνης όχι μόνο προς τους πολιτικούς, αλλά και όλους όσοι θεωρεί μέρος του συστήματος εξουσίας: δημοσιογράφους, τοπική αυτοδιοίκηση, Δικαιοσύνη.
388 – 19/4/2012 Πέτρος Μάρκαρης: Η Αγγελική Μπιρμπίλη τού ζήτησε να διαλέξει μια φράση που αγαπάει από τα βιβλία του. «Το ελληνικό κράτος είναι η μόνη μαφία παγκοσμίως που κατάφερε να χρεοκοπήσει. Όλες οι άλλες αναπτύσσονται και εφημερεύουν».
389 – 26/4/2012 Χρήστος Αστερίου: Η Ελεάννα Βλαστού μίλησε μαζί του και τον ρώτησε πως νιώθει όταν γράφει:«Ένιωθα σαν ηθοποιός που ερμηνεύει πολλούς ρόλους – μπαίνεις στο καμαρίνι, αλλάζεις ρούχα και βγαίνεις στη σκηνή να μιλήσεις με άλλον τρόπο».
390 – 3/5/2012 17 υποψήφιοι βουλευτές και αρχηγοί κομμάτων μιλούν και γράφουν εν όψει των βουλευτικών εκλογών.
394 – 31/5/2012 «Το εργοστάσιο αεριόφωτος διατηρήθηκε σ’ αυτή την κατάσταση εξαιτίας της ελληνικής αδράνειας στις αρχές του 20ού αιώνα να παρακολουθήσει τις ευρωπαϊκές εξελίξεις στο χώρο της παραγωγής του φωταερίου. Είναι ίσως το μοναδικό θετικό αποτέλεσμα μιας συντηρητικής και καθυστερημένης αντίληψης. Της το οφείλουμε (γέλια)». Κωνσταντίνος Μπιτζάνης, διευθύνων σύμβουλος της «Τεχνόπολις» Δήμου Αθηναίων Α.Ε.
396 – 14/6/2012 Οι δρόμοι του Scrap: Οι μετανάστες με τα καροτσάκια του σούπερ μάρκετ, το παρεμπόριο που αποφέρει δεκάδες εκατομμύρια ευρώ στη μαφία, ο καταυλισμός των Ρομά στον Βοτανικό και το σχέδιο του ΥΠΕΚΑ. Ο Τάκης Σκριβάνος ακολούθησε... τους δρόμους.
398 – 28/6/2012 Tεύχος «Summer in the City». Οι μαθητές από τη σχολή New Scool Athens φωτογραφίζουν το Καλοκαίρι στην Πόλη και απογειώνουν τις σελίδες μας.
401 – Ιούλιος / Αύγουστος 2012 Τεύχος Νησιά: Ο Τάσος Παυλόπουλος γράφει για την Ανάφη, η Βέρα Κρούσκα για την Εύβοια, ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης για την Ικαρία, ο Γιώργος Πέτρου για την Κέρκυρα, η Τζένη Θεωνά για τη Λέσβο, η Φιλαρέτη Κομνηνού για τη Χαλκιδική, η Ελευθερία Αρβανιτάκη για τους Παξούς, η Άννα Παναγιωτοπούλου για την Τήνο και άλλοι 70 γνωστοί Αθηναίοι γράφουν για τους αγαπημένους τους καλοκαιρινούς προορισμούς.
402 – 26/7/2012 Τα στοχειωμένα σπίτια της πόλης: «Το πηγάδι έχει σφραγιστεί χρόνια τώρα, ενώ λέγεται πως επικοινωνεί κάτω απ’ τη γη με άλλες σφραγισμένες υπόγειες εισόδους που μπορεί να δει κανείς ανά το λόφο. Φημολογείται μάλιστα πως συνδέεται με ένα ολόκληρο δίκτυο από υπόγειες σήραγγες, που φθάνει μέχρι και το Σούνιο» μου εξομολογείται ο 29χρονος Μανόλης, που έχει επισκεφθεί πολλές φορές το λόφο. Ο Κωνσταντίνος Τζήκας ψάχνει στην αυγουστιάτικη Αθήνα πού ζουν τα φαντάσματα.
403 – 6/9/2012 Ανταίος Χρυσοστομίδης: «Σίγουρα ο πιο δύσκολος ήταν ο Ορχάν Παμούκ. Αλλά κι ο Κιουρέισι δεν πήγαινε πίσω. Ο Σουίφτ ξεκίνησε κλειστός την κουβέντα του μαζί μου, στο τέλος όμως πίναμε μαζί στη παμπ σαν παλιοί φίλοι. Έκπληξη για μένα ήταν ο Λε Καρέ και, κατά κάποιο τρόπο, ο Πελεκάνος. Η συνέντευξη με τον Καρέ είναι μία από τις αγαπημένες μου. Το ίδιο κι αυτή με τον Οζ. Η εκπομπή με τον Οζ ήταν η πρώτη μου εκπομπή, και το γεγονός ότι ήμασταν ήδη φίλοι με βοήθησε πολύ». Εξομολογήσεις στην Αγγελική Μπιρμπίλη για τις δυσκολίες με τους συγγραφείς που συνάντησε στην εκπομπή του «Οι κεραίες της εποχής μου».
404 – 13/9/2012 Καλλιτέχνες στην τσιμπίδα της εφορίας: «Δεν έχουμε τίποτα να χωρίσουμε με τους συμπαθείς καλλιτέχνες των οποίων τα εισοδήματα ήρθαν στη δημοσιότητα τις περασμένες μέρες. Σε μια εποχή όμως που οι Έλληνες προβαίνουν σε θυσίες, αναρωτιόμαστε αν τα τρικ στα οποία προσφεύγει ένας καλλιτέχνης για να μη φορολογείται για τις αποδοχές του έχουν ηθική βάση σε σχέση με τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι υπόλοιποι επαγγελματίες αυτού του τόπου» σχολιάζει ο Στέφανος Δάνδολος.
405 – 20/9/2012 Ενεχυροδανειστήρια και ανταλλακτήρια χρυσού, οι μόνες επιχειρήσεις που ανθίζουν στον καιρό της κρίσης. Με τζίρο εκατομμυρίων ευρώ, αδήλωτα έσοδα, χρυσό που φεύγει στο εξωτερικό και κλοπιμαία που βρίσκουν διέξοδο.
406 – 27/9/2012 Σάλμαν Ρούσντι: Η Σάντρα Οντέτ-Κυπριωτάκη τον συνάντησε στις 11 Σεπτεμβρίου και μας μεταδίδει: «Η “Guardian” έλεγε το πρωί ότι νέες διαμαρτυρίες έχουν ξεκινήσει γύρω από “Τα παιδιά του Μεσονυχτίου”, το βιβλίο του Ρούσντι που μόλις βγήκε σε ταινία. Περιμένω ότι θα βρω περιπολικά, ασφάλεια ή έστω σωματοφύλακες να περνούν από εξονυχιστικό έλεγχο. Τίποτα. Ο Ρούσντι φαίνεται κουρασμένος, κλεισμένος σε ένα ήσυχο υπόγειο με παχιά μοκέτα. Δίνει απανωτές συνεντεύξεις σε διεθνή μίντια (δύο στην Ελλάδα, η μία εξ αυτών στην A.V.).
407 – 4/10/2012 Στη ζούγκλα του μαυροπίνακα: «Το δημόσιο σχολείο ήταν, είναι και, απ’ ό,τι φαίνεται μάλλον θα είναι άσχημο. Αίθουσες στεγνές και άχρωμες, κτίρια ακατάλληλα, αυλές μικρές. Μπετόν. Τάξεις χωρίς υποδομές, πάντα με ελλείψεις. Πέρυσι η εκπαιδευτική κοινότητα κυνηγούσε να βρει βιβλία. Φέτος τρέχει και δεν φτάνει να καλύψει χρέη και κενά» γράφει η Λένα Χουρμούζη στο ρεπορτάζ της.
408 – 11/10/2012 Arne Dahl: Στη συνέντευξη που του πήρε ο Δημήτρης Καραθάνος ο Σουηδός συγγραφέας παίρνει θέση υπέρ της χώρας μας. «Η ΕΕ πρέπει να βοηθήσει την Ελλάδα να σταθεί στα πόδια της και να οικοδομήσει όλα όσα έχουν καταρρεύσει. Ας αναλογιστούμε πως υπάρχει η Κίνα από τη μια πλευρά και οι ΗΠΑ από την άλλη, και πως δεν διαθέτουμε κανένα εχέγγυο απέναντι σε αυτούς τους γίγαντες αν δε συσπειρωθούμε μαζί».
409 – 18/10/2012 Νεοάστεγοι. Όρος που χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά από τη μη κυβερνητική οργάνωση «Κλίμακα». «Σε αντίθεση με τους μακροχρόνια άστεγους, οι νεοάστεγοι δεν εμφανίζουν σημεία ενεργούς ψυχοπαθολογίας ή εξαρτήσεων» λέει η Άντα Αλαμάνου, υπεύθυνη του προγράμματος Στήριξης Αστέγων στην ΜΚΟ ΚΛΙΜΑΚΑ στον Κεραμεικό. Η A.V. συμμετέχει στην Παγκόσμια Ημέρα για την Εξάλειψη της Φτώχειας.
410 – 25/10/2012 «28η Οκτωβρίου 2012. Πώς ακούγεται σε μια επιθετικά καταναλωτική συνθήκη διαβίωσης το πρόταγμα: Ελευθερία ή θάνατος; Συλημένο το νόημα, γράμμα κενό στον πολιτισμένο μας κόσμο, απαίτηση ανόητη, όταν δεν προκαλεί αμηχανία. Κι ας δονεί ακόμη κάποιους καταπατημένους ανθρώπους να διαδηλώνουν ήρεμα την αμείλικτη, βουβή τους αντίσταση, εκείνο το κομμάτι της ψυχής τους που δεν εξαγοράζεται απ’ την ανάπηρη ελευθερία της αγοράς». Χρήστος Μποκόρος, ζωγράφος
411 – 1/11/2012 «Οι νέες τεχνολογίες, τα νέα μέσα, οδηγούν την ανθρωπότητα στην εποχή της Διαφάνειας, της Ανοιxτότητας, της Συνεργασίας, της Ανεκτικότητας, της Μοναδικότητας, της Συμμετοχής. Η γενναία φράση του Αντρέ Μπρετόν στη δεκαετία του 1920 “η εποχή της διαφάνειας θα γίνει πραγματικότητα, όταν όλοι θα αισθανόμαστε άνετα ζώντας σε γυάλινους πύργους” υλοποιείται με την τεχνολογική δημοκρατία». Ο Γιώργος Πανόπουλος αναρωτιέται για το πώς διαχειρίζεσαι την ιδιωτικότητά σου μέσα στο διαδίκτυο.
413 – 15/11/2012 Έξι μήνες πριν την έναρξη του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου και ο Γιώργος Λούκος δεν γνωρίζει αν θα ανανεωθεί η θητεία του. Μα είναι δυνατόν, όταν μάλιστα πρόκειται για τον πιο επιτυχημένο καλλιτεχνικό διευθυντή του θεσμού; Η A.V. μέσω της Κατερίνας Ανέστη θέτει ανοιχτό ερώτημα για το θέμα Λούκος – λίγo καιρό μετά ανακοινώνεται η ανανέωση της σύμβασής του.
ΧΕΙΜΩΝΑΣ 2013 ΕΙΔΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ Prison Break 2012. Ο Άκης Τσοχατζόπουλος κρατάει το στόμα του κλειστό/ Η Βίκυ Σταμάτη κάνει personal training με τη Φανή Χαλκιά/ Ο Λάκης Γαβαλάς παρακολουθεί μεσημεριανές εκπομπές στην τηλεόραση/... Συχνάζουν στην 6η πτέρυγα, παραγγέλνουν delivery και όταν έχει καλό καιρό αράζουν δίπλα στην πισίνα κάνοντας μπάρμπεκιου.
418 – 10/1/2013 Κική Δημουλά: «Πιο πατρίδα μου η Κυψέλη, βιογράφος όλης σχεδόν της ζωής μου, με τα στοιχεία που της έδινε η οδός Πυθίας – σ’ αυτό το δρόμο το πατρικό μου, εκεί και το συζυγικό μου, εκεί δίπλα και το μοναχικό μου τώρα. Ο δρόμος που επαλήθευσε όσα προφήτεψε η Πυθία οδός μου και όσα δεν κατάφερε να προφητέψει, αφήνοντάς με ολότελα απροετοίμαστη», θα ομολογήσει η ποιήτρια στη Σεσίλ Ιγγλέση Μαργέλου.
419 – 17/1/2013 «Γιατί έκλεισε το ΕΚΕΒΙ τόσο απρόβλεπτα και αιφνιδιαστικά με την προσχηματική επίκληση ενός σκανδάλου; Αυτό το ξέρει μόνο ο υπουργός, ωστόσο οι τίτλοι τέλους για το ΕΚΕΒΙ σημαίνουν, κάτω από τις σημερινές συνθήκες, τη βεβιασμένη επιστροφή στην αναχρονιστική δημοσιοϋπαλληλική, γραφειοκρατική και υπουργοκεντρική διαχείριση του πολιτισμού». Η Μυσρίνη Ζορμπά παίρνει θέση.
424 – 21/2/2013 «Όταν λες στο παιδί σου πως υπάρχει μόνο το “θέλω” και πως δεν υπάρχει το “πρέπει” θα δυσκολευτεί σίγουρα πολύ να ζήσει στην αληθινή ζωή. Γιατί η ζωή όταν της λες “θέλω” σου απαντάει “θέλε, δεν μ’ ενδιαφέρει” και σ’ αφήνει μετέωρο». Μαθήματα σωστής διαπαιδαγώγησης από τη συγγραφέα Νίκη Αναστασέα.
427 – 14/3/2013 Θανάσης Χειμωνάς: «Εκατοντάδες χιλιάδες συμπατριώτες μας δεν έχουν άποψη για τίποτα. Υιοθετούν, χωρίς μάσημα, αυτό που θα τους πασάρει η άλφα εφημερίδα, ο βήτα μπλόγκερ, η γάμα Facebook περσόνα. Άπειρα ρομποτάκια στη σειρά που απλώς αναμασούν ιδέες τρίτων. Άνθρωποι έτοιμοι να βγουν στο δρόμο όταν τους πουν, να διαδηλώσουν για το λόγο που θα τους πουν»!
428 – 21/3/2013 Στο Εδιμβούργο για τη συλλογή Δασκαλόπουλου: Η Μαρίνα Φωκίδη μεταδίδει. «Τις μέρες που ήμασταν στη Σκοτία ξεκίνησε και το κυπριακό... θρίλερ. Μεταξύ τυριού και αχλαδιού, ρίχνω κλεφτές ματιές στο κινητό παρακολουθώντας την κατάσταση. Με όλα αυτά δεν μπορείς παρά να αναρωτηθείς, πού βρίσκεται η αναγκαιότητα της τέχνης; Ο Δασκαλόπουλος απαντάει σε αυτό σε ανεπίσημο γεύμα προς τους Έλληνες δημοσιογράφους. Τον ενδιαφέρει καταρχήν η σύγχρονη τέχνη, ο πολιτισμός, και αυτό πιστεύει ότι μπορεί να αλλάξει τον κόσμο, επομένως θα στηρίξει τους καλλιτεχνικούς δημόσιους θεσμούς και πρωτοβουλίες».
430 – 4/4/2013 Βιβλιοπωλείο της Εστίας: «Θα ’θελα μονάχα να πω πως αν το “Βιβλιοπωλείον της Εστίας” πέθανε, ο εκδοτικός οίκος “Εστία” ζει. Επιτρέψτε μου, λοιπόν, να νομίζω ότι η “Εστία” θα υπάρχει όσο υπάρχει έστω κι ένας τίτλος της, έστω κι ένας συγγραφέας της, έστω κι ένας αναγνώστης της. Και, ευτυχώς, απέχουμε αρκετά απ’ αυτό το “ένας”» γράφει ο Δημήτρης Φύσσας.
431 – 11/4/2013 «Oι V.I.P. στον εισαγγελέα» της Κατερίνας Παναγοπούλου: «Η Ελλάδα της υπερβολής, της φούσκας και της διαπλοκής, με πολιτικούς που διέφευγαν των συνεπειών του νόμου μέσω της παραγραφής, αλλά και επιχειρηματίες, καλλιτέχνες και πάσης φύσεως διάσημους που θεωρούσαν αναφαίρετο δικαίωμά τους το να χρωστούν αλλά να μην πληρώνουν, μία εικόνα παρατεταμένης ατιμωρησίας μοιάζει να οδεύει στο τέλος».
441 – 20/6/2013 O Κωνσταντίνος Βήτα σχεδιάζει το εξώφυλλό μας και μας χαρίζει ένα mixtape με τραγούδια που του θυμίζουν την Αθήνα.
442 – 27/6/2013 Αthens Street Artists Festival: Ο Βαγγέλης Βαγιανός πήγε να δει από κοντά τα έργα 20 κορυφαίων «καλλιτεχνών του δρόμου» από όλη την Ευρώπη που ήρθαν για να αλλάξουν το μουντό «πρόσωπο» της Αθήνας. Τίτλος του φεστιβάλ: Crisis [?] What Crisis [?].
443 – 4/7/2013 Από τους hippies στους hipsters: «Το θέμα είναι πως ακόμα και αν τον ρωτήσεις κάτι ευκολότερο, όπως “Έι, hipster, γιατί σε λένε hipster;” το πιθανότερο είναι να μην πάρεις, ούτε εδώ, απάντηση. Οι πρώτοι hipsters κυκλοφόρησαν τη δεκαετία του ’40. Άκουγαν bebop». Ο Γιάννης Παναγόπουλος καταγράφει ομοιότητες και διαφορές των δύο φυλών.
Summer Guide Ιούλιος - Αύγουστος 2013 H Τζένη Μελιτά γράφει για την Ικαρία, ο Αιμίλιος Χειλάκης για τα Κύθηρα, η Μαρία Καβογιάννη για το Πήλιο, η Δούκισσα Νομικού για τη Σύμη. Είναι κάποιοι από τους 70 γνωστούς συγγραφείς, καλλιτέχνες, πολιτικούς και επιχειρηματίες που μας γράφουν για τους αγαπημένους τους καλοκαιρινούς προορισμούς στην Ελλάδα.
445 – 4/7/2013 Gap year: Η Καρολίνα Νιαμονιτάκη και η Αγγελική Νικολάρη έψαξαν και βρήκαν Έλληνες που με ένα σακίδιο στον ώμο έκαναν τον γύρο του κόσμου.
449 – 12/9/2013 Η Ευγενία Μίγδου μίλησε με τον ποιητή Σπύρο Μεϊμάρη για τη θρυλική Beat Generation.
452 – 3/10/2013 Αδέσποτες ιστορίες: Η Αναστασία Καμβύση κρατώντας και την ιντερνετική στήλη «Η Αδέσποτη» στο σάιτ της A.V. κατέγραψε ιστορίες αγάπης μεταξύ ζώων και των ανθρώπων που τα μάζεψαν από τους δρόμους.
453 – 10/10/2013 Στο Facebook υπάρχουν φυλές: Τους κατέγραψαν οι Στέφανος Τσιτσόπουλος, Βάγια Μαντζάρογλου, Δημήτρης Αθανασιάδης. Αγαπουλίνια, Ψοφαρέδες, Σταλεγάκηδες, Ξυπναπρόβατα, Χαχανούληδες, Σαρανταποδαρούσες, Ταβερνομοχίτουλες, Mammy Blue, Καλημεράάάάκηηηηδεεεεες, Κομφουκιάνου Ριβς, Μπαρμπαγαμίκοι, Χειροκροτητές, Καταιγιδοβροχάκηδες, Eventάκηδες, Γατόπαρδοι, Βέγγοι, Ξυλοκόποι, Trollάκης Τζορντανέλι, Μουσίτσες, Γκρουπίερηδες.
454 – 17/10/2013 Το Δημοτικό Θέατρο του Πειραιά άνοιξε και ο Χάρης Μαρκάκης μπήκε μέσα από τους πρώτους.
455 – 24/10/2013 Πρωινό στην Αθήνα: Η Ναταλίου Παπώτη-Δαμίγου δοκίμασε τι τρώνε οι Αθηναίοι όταν ξυπνήσουν (H Αγία Σφολιάτα και η Οσία Μπαγκέτα.)
456 – 31/10/2013 Θεατρικό αφιέρωμα: Η Ιωάννα Μπλάστου μίλησε με το νέο καλλιτεχνικό διευθυντή του Eθνικού θεάτρου Σωτήρη Χατζάκη:«Πέρα από τις προσωπικές μου αρέσκειες, οφείλω οι παραστάσεις που επιλέγω να απευθύνονται σε όλα τα υποσύνολα των πολιτών, οι οποίοι θα βρίσκουν μία συμμετρική αντιστοιχία των αιτημάτων τους σε έργα μέσα στο ρεπερτόριό μας».
458 – 14/11/2013 Τα σινεμά της Αθήνας: Ο Δημήτρης Φύσσας κατέγραψε «Τα σινεμά της Αθήνας» σε βιβλίο που υπάρχει στην πρώτη σελίδα του σάιτ της A.V. –