- CITY GUIDE
- PODCAST
-
11°
Πώς η τεχνολογία νικά την απομόνωση
Πώς τα δίκτυα κινητής τηλεφωνίας διασφάλισαν την κανονικότητα μας
Επικοινωνία και πανδημία: Η νέα κανονικότητα είναι ψηφιακή
Σε μια εποχή όπου οι άνθρωποι πρέπει να μείνουν χώρια για ασφάλεια, που οι κυβερνήσεις, οι επαγγελματίες υγείας και οι επιχειρήσεις κάνουν δύσκολες επιλογές σχετικά με τον τρόπο αντιμετώπισης της πανδημίας, είναι εύκολο να ξεχάσουμε πόσο σημαντικό ρόλο παίζουν τα τηλεπικοινωνιακά δίκτυα στη διαμόρφωση ενός ψηφιακού περιβάλλοντος που εξασφαλίζει την συνέχεια της οικονομικής δραστηριότητας και μας κρατάει συνδεδεμένους.
Στην περίοδο αυτής της κοινωνικής αποστασιοποίησης, τα τηλεπικοινωνιακά δίκτυα, ασφαλή και ποιοτικά, πήραν τη σκυτάλη και αποτελούν τον συνδετικό κρίκο με τον έξω κόσμο διασφαλίζοντας την επαφή μας με συγγενείς, φίλους, συνεργάτες, την αγορά, την συνέχεια της εργασίας μας ή της εκπαίδευσης μας. Οι μακροχρόνιες επενδύσεις για την ανάπτυξη τηλεπικοινωνιακών υποδομών και η εξέλιξη της τεχνολογίας, εξασφάλισαν τις προϋποθέσεις ώστε οι άνθρωποι να απολαμβάνουν, από οποιοδήποτε σημείο, γρήγορη πρόσβαση σε πραγματικό χρόνο σε πληροφορίες, ψυχαγωγικό και εκπαιδευτικό περιεχόμενο, αγορές κλπ. μέσα από τις κινητές συσκευές τους. Η «αναγκαστική» -κατά μια έννοια- εξοικείωση επηρέασε θετικά τον τρόπο που αντιμετωπίζουμε πλέον το ψηφιακό περιβάλλον και τις νέες ψηφιακές υπηρεσίες.
Η διασφάλιση μιας συνεχούς εμπειρίας σύνδεσης αποτελεί πρόκληση ακόμα και υπό κανονικές συνθήκες, πόσο μάλλον στη «νέα κανονικότητα» μιας παγκόσμιας πανδημίας. Η απότομη αλλαγή των συνθηκών και η μαζική στροφή των ανθρώπων στον ψηφιακό κόσμο δημιούργησαν τρομερές ανάγκες στα δίκτυα κινητής τηλεφωνίας, που έγιναν άρρηκτα συνδεδεμένα με κάθε δραστηριότητά μας και βέβαια κατάφεραν όχι μόνο να αντέξουν την πίεση αλλά να ανταποκριθούν άμεσα με τον καλύτερο δυνατό τρόπο προσφέροντας υπηρεσίες κορυφαίας ποιότητας. Να πώς κατάφεραν να μας κρατήσουν ενωμένους και «συνδεδεμένους»:
Ηλεκτρονικές συναλλαγές με το Δημόσιο (egov.gr)
Η διευκόλυνση του πολίτη στις συναλλαγές με τη δημόσια διοίκηση είναι επιτέλους γεγονός. Προσπαθώντας να δούμε τη θετική πλευρά των πραγμάτων, πρέπει να αναγνωρίσουμε ότι οι παρούσες συνθήκες επιτάχυναν την ψηφιοποίηση των υπηρεσιών του δημοσίου, δίνοντάς μας τη δυνατότητα για μείωση της γραφειοκρατίας και της πραγματοποίησης συναλλαγών από απόσταση. Χωρίς να περιμένουμε σε ουρές ή να ανεβοκατεβαίνουμε ορόφους μπορούμε πλέον να έχουμε πρόσβαση στην άυλη συνταγογράφηση, να παίρνουμε πιστοποιητικά ή να δημιουργούμε μια εξουσιοδότηση μόνο με ένα κλικ από το κινητό μας.
Ψηφιακές πληρωμές
Χάρη στις εφαρμογές των τραπεζών και την χρήση των ψηφιακών πορτοφολιών (digital wallet) σε συνδυασμό με τη γρήγορη σύνδεση ίντερνετ σε οποιοδήποτε σημείο, κάθε συναλλαγή μπορεί να πραγματοποιηθεί με το πάτημα ενός κουμπιού στο κινητό σου, το οποίο αγγίζεις μόνο εσύ. Εξόφληση λογαριασμών, μεταφορά χρημάτων, πληρωμές καρτών, τακτοποίηση χρηματικών εκκρεμοτήτων προς το δημόσιο, πληρωμή διδάκτρων ή άλλων εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων, όλα γίνονται απομακρυσμένα από την κινητή συσκευή μας.
Ηλεκτρονικές αγορές
Η δαπάνη του λιανεμπορίου διατηρείται σε ένα βαθμό λόγω του ηλεκτρονικού εμπορίου. Με τα καταστήματα να παραμένουν κλειστά για μεγάλο διάστημα οι καταναλωτές εξοικειώθηκαν με τις διαδικτυακές αγορές. Απλά και γρήγορα αγοράζουν από βιβλία, ηλεκτρονικές και ηλεκτρικές συσκευές, παιχνίδια, ρούχα και είδη σπιτιού μέχρι φαγητά και προμήθειες από το σουπερμάρκετ από τα ηλεκτρονικά καταστήματα κυρίως μέσω των ειδικών apps στο κινητό τηλέφωνο. Μάλιστα, 4 στους 10 καταναλωτές δηλώνουν πως θα συνεχίζουν να ψωνίζουν online και μετά την πανδημία (έρευνα ESET).
Κυκλοφορία
Η εκτύπωση και συμπλήρωση ειδικών χαρτιών δεν είναι ούτε πρακτική ούτε… οικολογική. Τα SMS στους 5ψήφιους αριθμούς που όρισε η ελληνική κυβέρνηση ήταν αυτά που διευκολύνουν τη διαδικασία μετακίνησής μας όποτε χρειάζεται. Ήξερες πως η υπηρεσία, αναγνωρίστηκε από τον ΟΟΣΑ και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και έχει ενδυναμώσει την εμπιστοσύνη των πολιτών προς τις ψηφιακές υπηρεσίες;
Επικοινωνία
Είναι δύσκολο να μην μπορείς να βρεθείς με τους αγαπημένους σου ανθρώπους, να πιείτε καφέ, να συζητήσετε. Ευτυχώς μπορούμε να ακούσουμε τη φωνή τους αλλά και να τους δούμε με μια βιντεοκλήση, να μοιραστούμε τη θέα από το σημείο που έχουμε βγει για περπάτημα. Ποτέ πριν δεν είχαμε τόσο πολύ ανάγκη τα δίκτυα κινητής τηλεφωνίας για να έρθουμε κοντά με τους φίλους, τους συγγενείς, τους συναδέλφους μας. Η προσωπική επαφή σίγουρα δεν αντικαθίσταται. Ωστόσο το να μπορείς να μιλάς και να βλέπεις τον άλλον – έστω και μέσα από μια οθόνη κινητού ή tablet είναι σίγουρα μια παρηγοριά όταν η «υπερπροστασία» είναι απαραίτητη.
Τηλεργασία και τηλεκπαίδευση
Με το μισό πληθυσμού να είναι κλεισμένο στο σπίτι, μεγάλο μέρος των εργαζομένων να δουλεύουν εκτός γραφείου, τους μαθητές εκτός σχολείων και αθλητικών δραστηριοτήτων, η διασύνδεση από το κινητό, το tablet ή τον υπολογιστή έχει γίνει ο χώρος εργασίας, η τάξη, ο χώρος συσκέψεων, ακόμη και το γήπεδο που γυμναζόμαστε. Η τεχνολογία δεν υποκαθιστά σε καμία περίπτωση την προσωπική επαφή με τον εκπαιδευτικό ή την ομαδική συνεργασία στο χώρο εργασίας. Δίνει όμως δυνατότητα πρόσβασης σε πληθώρα γνώσεων που προσφέρονται χιλιόμετρα μακριά μας ή καταργεί τις αποστάσεις από τον φυσικό χώρο εργασίας. Επιτρέπει την οργάνωση της δουλειάς σε ρυθμό που μάς εξυπηρετεί, προσφέρει ευελιξία και μπορεί να κάνει το διάβασμα ή τη δουλειά πιο ευχάριστη διαδικασία.
Η πανδημία μάς έκανε να αναθεωρήσουμε τη ζωή και τον τρόπο που λειτουργούμε στην καθημερινότητα. Αλλάξαμε τις συνήθειες μας. Συνειδητοποιήσαμε τη σημασία που έχουν πράγματα που άλλοτε θεωρούσαμε δεδομένα. Ένα από αυτά, η «κανονικότητά» μας, διατηρήθηκε χάρη στα τηλεπικοινωνιακά δίκτυα τα οποία έχουν αποτελέσει καταλύτη για να κρατήσουμε επαφή με την οικογένεια και τους φίλους, για να συνεχίσουμε την εκπαίδευση, για να εργαζόμαστε, να ψωνίζουμε, να διασκεδάζουμε.
Είναι αλήθεια πως η νέα κανονικότητα είναι διαφορετική. Είναι ψηφιακή και μπορεί να κάνει τη ζωή μας καλύτερη.