- CITY GUIDE
- PODCAST
-
15°
Τι έχεις καταλάβει από τη νέα καμπάνια της Coffee Island;
Ο λόγος που για πρώτη φορά μια διαφήμιση με έπεισε
Η νέα καμπάνια της Coffee Island λέει «Πόσο πιο μοναδικός από τον δικό σου καφέ» και εννοεί πολλά περισσότερα
Πρώτη φορά την είδα μέσα στην καραντίνα. Τότε που οι περισσότεροι από εμάς βρεθήκαμε απροετοίμαστοι να δουλεύουμε από το σπίτι, και να παραγγέλνουμε τα πάντα online. Ακόμα και τον πρωινό καφέ. Θυμάμαι πως είχα γκουγκλάρει «καφές delivery» και τότε την είδα:
Έτσι κι αλλιώς είχα στο μυαλό μου να παραγγείλω καφέ από την Coffee Island. Για δύο λόγους: 1. Υπάρχουν 2 καταστήματα της εταιρείας πολύ κοντά στο σπίτι μου. 2. Εκτιμώ πολύ τους limited edition καφέδες που λανσάρει κάθε μήνα, αλλά και το γεγονός ότι προμηθεύεται την πρώτη ύλη του καφέ με direct trade, κατευθείαν από τους παραγωγούς δηλαδή. Αλλά τη στιγμή που είδα τη συγκεκριμένη καμπάνια, δεν χρειάστηκαν πάνω από 2 δευτερόλεπτα για να αποφασίσω να μπω στο www.coffeeisland.gr και να παραγγείλω τον καφέ μου (ο οποίος παρεμπιπτόντως ήρθε σε λιγότερο από 5’, χρόνος-ρεκόρ που με έκανε να αναρωτηθώ αν οι διανομείς της Coffee Island έχουν ανακαλύψει τον διακτινισμό).
Η καραντίνα έφυγε, οι συνήθειές της όμως έμειναν. Κι έτσι, εγώ συνεχίζω να παραγγέλνω online τον καφέ μου από τα Coffee Island. Προχθές, λοιπόν, που μια φίλη είχε περάσει από το σπίτι και εγώ -από συνήθεια περισσότερο- παρήγγειλα τους καφέδες και το πρωινό μας (γιατί πλέον τα Coffee Island διαθέτουν και υπέροχες, χειροποίητες πίτες τόσο νόστιμες που θυμίζουν εκείνες της γιαγιάς σου- δοκίμασε την ηπειρώτικη και θα καταλάβεις τι εννοώ), σκέφτηκα εκείνη τη διαφήμιση που 4 μήνες πριν με είχε ενθουσιάσει τόσο. Την έδειξα στη φίλη μου κι εκείνη, κάπως έκπληκτη, με ρώτησε: «Πώς γίνεται μια διαφήμιση να σε έπεισε;». Όντως. Γιατί μια διαφήμιση στο You Tube με έπεισε τόσο πολύ;
Πού και πού εμφανίζονται μερικές διαφημίσεις που ξεχωρίζουν. Στη συγκεκριμένη -που διαφημίζει το καφεκοπτείο της Coffee Island-, αρκεί και μόνο η αισθητική της για να την κάνει να το καταφέρει: τα πλάνα με τον υπέροχο φωτισμό που θυμίζει εκείνον του Ρέμπραντ, οι χιουμοριστικές επιγραφές που παραπέμπουν σε εκείνες που βλέπουμε δίπλα στα πορτραίτα στους τοίχους κάποιου μουσείου, το παντοτινό, σχεδόν ανεξίτηλο ύφος των εικονιζόμενων. Δεν είναι η αισθητική όμως που την κάνει ξεχωριστή. Είναι το μήνυμα. «Πόσο πιο μοναδικός από τον δικό σου καφέ;». Αυτό με έπεισε.
Οι ειδικοί του καφέ δεν σταματούν να δίνουν οδηγίες: «δεν πρέπει να βάζεις ζάχαρη στον καφέ σου, δεν θα καταλάβεις τη γεύση του», «Σταμάτα να τον λες γαλλικό, φίλτρου λέγεται!». «Ο espresso πρέπει να πίνεται με δυο γουλιές αυστηρά!». Καλά. Σωστά όλα αυτά, αλλά ζούμε σε έναν κόσμο που μας βομβαρδίζει συνεχώς με εντολές. Γιατί πρέπει να τις ακούμε ακόμα και σε κάτι τόσο προσωπικό, όπως είναι ο καφές που θα πιούμε; Ε, λοιπόν, δεν πρέπει. Στη διαφήμιση ο ελληνικός έχει χυθεί στο φλιτζάνι του, ο φραπές σερβιρίστηκε σε γυάλινο βάζο με άπειρο γάλα και ο freddo espresso σε κολονάτο ποτήρι που τον έκανε να ξεχειλίσει στο ανακάτεμα. Και παρά τις μικρές αυτές ατέλειες, που θα έκαναν κάθε coffee expert να φρίξει, οι πρωταγωνιστές κοιτούν περήφανα τον φακό, λίγο πριν απολαύσουν το δημιούργημά τους: «Φτιάξε τον καφέ σου όπως τον θες, σέρβιρέ τον όπου εσύ θες, ο πιο μοναδικός καφές είναι ο δικός σου, γιατί εσύ ο ίδιος είσαι μοναδικός!». Αυτό λέει η καμπάνια της Coffee Island και με συγκίνησε τόσο που με ώθησε εκτός από τον freddo espresso, που συνήθως προτιμώ, να δώσω μια δεύτερη ευκαιρία στην καφετιέρα μου και να προσθέσω στο καλάθι και ένα ακόμη προϊόν από το καφεκοπτείο της Coffee Island: τον καφέ φίλτρου με άρωμα σοκολάτα-πορτοκάλι. Και αυτόν τον καφέ πίνω ακόμη και σήμερα, τέσσερις μήνες μετά (αν και φλέρταρα και με τα υπόλοιπα προϊόντα του καφεκοπτείου, όπως τον στιγμιαίο, τον espresso, τον ελληνικό, φυσικά τους Limited Edition Microfarm). Γιατί κάνει το σπίτι να μοσχοβολάει και τον σερβίρω σε μια τεράστια πουά κούπα σε μέγεθος μικρού μπολ. Όπως ακριβώς μου αρέσει.