Έρευνα του Spotify αποκαλύπτει ότι δύο στους τρεις ανθρώπους (61%) ακούν μουσική στον εργασιακό χώρο
Πάνω από το ένα τρίτο (36%) είναι πιο παραγωγικοί όταν ακούν μουσική στον εργασιακό χώρο. Ένας στους δέκα παραδέχεται ότι κρίνει τις μουσικές επιλογές των συναδέλφων του, ενώ το 16% χρησιμοποιεί τη μουσική για να τους ηρεμεί.
Το Spotify συνεργάζεται για την διεξαγωγή της έρευνας με την Dr Anneli Haake, παγκοσμίως γνωστή για την έρευνά της σχετικά με τη μουσική στον εργασιακό χώρο.
10 Απριλίου 2014: Σήμερα, παγκόσμια έρευνα του Spotify, αποκαλύπτει ότι το άκουσμα μουσικής στο χώρο εργασίας οδηγεί σε πιο ευτυχισμένους εργαζομένους και ενισχύει το ηθικό και τη δημιουργικότητα στο γραφείο.
Σχεδόν τα δύο τρίτα (61%) των ανθρώπων αποκαλύπτουν πως ακούνε μουσική ενώ εργάζονται, με την Adele να βρίσκεται στην κορυφή της λίστας ως η πιο δημοφιλής (16%), τους Arctic Monkeys να ακολουθούν (14%), ενώ οι Mumford & Sons έρχονται στην τρίτη θέση (13%).
Η συνεργαζόμενη με το Spotify με την Dr. Anneli Haake, ειδική στη μουσική στο χώρο εργασίας, της οποίας η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε εκατοντάδες γραφεία και έδειξε ότι η μουσική μπορεί να προσφέρει ανακούφιση από το άγχος και να βελτιώσει τη συγκέντρωση, υποστηρίζει ότι πάνω από το ένα τρίτο (36%) των εργαζομένων πιστεύουν ότι η μουσική τους βοηθά να κυλήσει γρηγορότερα η μέρα, ενώ το ένα πέμπτο (20%) πιστεύουν ότι ακούγοντας μουσική χειρίζονται καλύτερα τη «βαρετή» δουλειά.
Ενώ οι άνθρωποι αισθάνονται ξεκάθαρα ότι η μουσική τους κάνει πιο παραγωγικούς στην εργασία, το 16% αυτών παραδέχονται ότι ακούν μουσική για να ηρεμούν τους συναδέλφους τους. Επιπλέον, οι εργαζόμενοι πρέπει να επιλέγουν προσεκτικά τη μουσική τους, καθώς η έρευνα έδειξε ότι ένας στους δέκα (10%) κρίνει τον συνάδελφό του με βάση τις μουσικές του επιλογές.
Η έρευνα του Spotify, αποκάλυψε ακόμα ότι το πιο δημοφιλές είδος μουσικής στο χώρο εργασίας είναι η pop/chart μουσική, με πάνω από το ένα τρίτο (34%) να το επιλέγουν, και ακολουθεί η Rock (29%) .
Οι κορυφαίες playlists από το Spotify και την Dr. Haake για να ταιριάζουν με την διάθεσή σας περιλαμβάνουν:
Για την αποφυγή θορύβου από φλύαρους συναδέλφους:
Do I Wanna Know? – Arctic Monkeys
H Dr. Haake είπε: «Επιλέξτε μουσική που χρησιμοποιεί αρκετά διαφορετικά μουσικά όργανα και έχει ένα σταθερό ήχο και τέμπο για να
αυξήσει τη συγκέντρωση και να μπλοκάρει τους θορύβους στο γραφείο.»
Για κίνητρο:
We Can’t Stop – Miley Cyrus
H Dr. Haake είπε: « Αν θέλετε να χρησιμοποιήσετε τη μουσική ως μέσο για να σας παρακινήσει ή να σας κάνει να σταματήσετε να ονειροπολείτε, επιλέξτε κάτι που σας αρέσει και που σας κάνει ευτυχισμένους -κάτι ρυθμικό και ξεσηκωτικό.
Για συγκέντρωση:
Drunk in Love – Beyoncé
H Dr. Haake είπε: «Αν η προσοχή σας αποσπάται εύκολα, ακούστε ένα κομμάτι που γνωρίζετε καλά για μικρότερο επίπεδο απόσπασης προσοχής.»
Για επιβράβευση
Get Lucky – Daft Punk ft. Pharrell
H Dr. Haake είπε: «Επιβραβεύστε τον εαυτό σας ακούγοντας το αγαπημένο σας τραγούδι για τρία λεπτά μετά από μια δύσκολη μέρα στη δουλειά. Αφήστε την καρέκλα σας για λίγο, χορέψτε και αυξήστε τη ροή των ενδορφινών που είναι ζωτικής σημασίας για τη μείωση του άγχους.»
Η Angela Watts, VP of global communications του Spotify δήλωσε: « Αυτό που έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον από αυτή την έρευνα είναι ότι η στάση απέναντι στο άκουσμα μουσικής στον εργασιακό χώρο αλλάζει- κάποτε αυτό μας φάνταζε περίεργο αλλά πλέον έχει αποδειχθεί ότι η μουσική όχι μόνο ενισχύει το ηθικό αλλά την δημιουργικότητα και την παραγωγικότητα.»
H Dr. Haake προσθέτει: «Κατά τη διάρκεια της έρευνας αυτής, μου φάνηκε
πολύ ενδιαφέρον ο τρόπος που οι ακροατές φαίνεται να εξισορροπούν τις μουσικές τους επιλογές με τις απαιτήσεις στο χώρο εργασίας. Οι άνθρωποι ήταν πολύ προσεκτικοί ώστε να μην ενοχλήσουν ο ένας τον άλλο, ή να δείξουν αντιεπαγγελματική συμπεριφορά μπροστά στους πελάτες.
«Γνωρίζουμε ότι το να ακούς την αγαπημένη σου μουσική σε κάνει πιο χαρούμενο- και ένας χαρούμενος εργαζόμενος είναι πιθανό να είναι και πιο παραγωγικός.»
Το Spotify δημιούργησε την απόλυτη playlist για να σας συντροφεύει τις εργάσιμες ημέρες . Music in the workplace