Κοσμος

Ισπανία: Η κυβέρνηση ρίχνει χρήμα για να σώσει την αυτοκινητοβιομηχανία

Ξεπερνά τα 3,5 δισ. ευρώ το ύψος της οικονομικής βοήθειας, σύμφωνα με τον πρωθυπουργό Σάντσεθ

62224-137655.jpg
Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
autokinitoviomixania-ispania-koronoios.jpg
© Pixabay

Σχέδιο οικονομικής βοήθειας, ύψους 3,75 δισ. ευρώ, στην αυτοκινητοβιομηχανία ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός της Ισπανίας Πέδρο Σάντσεθ.

Το ποσό των 3,75 δισ. ευρώ για ένα σχέδιο βοήθειας στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ισπανία -έναν πυλώνα της οικονομίας της που υπέστη μεγάλο πλήγμα από τον κορωνοϊού- ανακοίνωσε ο επικεφαλής της κυβέρνησης Πέδρο Σάντσεθ.

«Η κυβέρνηση εργάστηκε χέρι με χέρι με τον τομέα για την επεξεργασία ενός ολοκληρωμένου σχεδίου που ανταποκρίνεται στις ανάγκες του και επιτρέπει επίσης να υλοποιηθεί μια επείγουσα οικολογική μετάβαση» ανέφερε σε τηλεοπτικό διάγγελμα την Κυριακή 14 Ιουνίου 2020.

Το σχέδιο αυτό, που θα παρουσιαστεί επισήμως αύριο, Δευτέρα 15 Ιουνίου 2020, «θα χρηματοδοτηθεί από έναν προϋπολογισμό 3,75 δισεκ. ευρώ», πρόσθεσε ο Σοσιαλιστής πρωθυπουργός.

Σύμφωνα με τον Σάντσεθ, το σχέδιο αυτό θα περιλαμβάνει «χρηματοδοτήσεις για την ανακαίνιση του πάρκου αυτοκινητοβιομηχανίας με παροχή βοήθειας ιδιαίτερα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα» αλλά και για την έρευνα και την καινοτομία καθώς και φορολογικά κίνητρα για τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του τομέα.

Η βοήθεια για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων συνάδει με το σχέδιο οικολογικής μετάβασης της κυβέρνησης που φιλοδοξεί ότι το 2014 όλα τα καινούρια αυτοκίνητα θα εκπέμπουν «μηδενικούς ρύπους» στη χώρα.

Κορωνοϊός στην Ισπανία: Τι μέτρα θα λάβει η κυβέρνηση για την τόνωση του Τουρισμού

Ο Σάντσεθ ανακοίνωσε επίσης ότι την Πέμπτη 18 Ιουνίου 2020 πρόκειται να παρουσιαστεί ένα σχέδιο υποστήριξης του τουριστικού τομέα.

«Ο τομέας αυτός, που αποτελεί το 12% του εθνικού ΑΕΠ, επλήγη πολύ σοβαρά από την κρίση του κορωνοϊού. Ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι ένας από τους πυλώνες της οικονομίας της Ισπανίας, δεύτερης χώρας στην Ευρώπη μετά τη Γερμανία στον τομέα αυτόν. Συνεισφέρει στο 10% του ΑΕΠ, αποτελεί το 1/5 των εξαγωγών και απασχολεί άμεσα ή έμμεσα δύο εκατομμύρια εργαζομένους» είπε ο Σάντσεθ.

Ο τομέας, που αντιμετώπιζε ήδη μια πτώση της ζήτησης λόγω της μετάβασης στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, επλήγη σε μεγάλο βαθμό από την πανδημία του κορωνοϊού. Στην Ισπανία, τα εργοστάσια σταμάτησαν να λειτουργούν επί πολλές εβδομάδες. Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία Nissan ανακοίνωσε πρόσφατα το κλείσιμο των εργοστασίων της στη Βαρκελωνη (βορειοανατολική Ισπανία), από τα οποία εξαρτώνται 20.000 άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας, ενώ η αμερικανική Ford ανακοίνωσε την κατάργηση 350 θέσεων εργασίας στο εργοστάσιό της στη Βαλένθια (ανατολικά).

Και άλλες χώρες ανακοίνωσαν σχέδια βοήθειας στην αυτοκινητοβιομηχανία όπως η Γαλλία, ο πρόεδρος της οποίας Εμανουέλ Μακρόν ανακοίνωσε στα τέλη Μαΐου ένα σχέδιο επανεκκίνησης του τομέα ύψους άνω των 8 δισεκατομμυρίων ευρώ.

Ο Ισπανός πρωθυπουργός δήλωσε, επίσης, ότι θα έβλεπε ευνοϊκά μια υποψηφιότητα της υπουργού Οικονομικών για την ηγεσία των υπουργών Οικονομικών της Ευρωζώνης. Ο Σάντσεθ είπε πως η Ισπανία θα «ενδιαφερόταν πολύ» να ηγηθεί του λεγόμενου Eurogroup και πρόσθεσε πως αποτελεί «τιμή» που η υπουργός Οικονομικών Νάντια Καλβίνο θεωρείται κορυφαία υποψήφια μετά τη δήλωση του Πορτογάλου Μάριο Σεντένο ότι θα παραιτηθεί από τη θέση αυτή.

ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ: Live updates - Τι πρέπει να ξέρουμε για τον κορωνοϊό- Συνεχής ενημέρωση εδώ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ