Βιβλιο

22 βιβλία ξένης λογοτεχνίας για το καλοκαίρι 2023

Η Athens Voice ξεφυλλίζει τις νέες εκδόσεις και προτείνει τα βιβλία των διακοπών

4754-202316.jpeg
Στέφανος Τσιτσόπουλος
ΤΕΥΧΟΣ 876
18’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
22 βιβλία ξένης λογοτεχνίας για το καλοκαίρι 2023

Ξένη λογοτεχνία: Προτάσεις για βιβλία που θα διαβάσουμε φέτος το καλοκαίρι

Elle Kennedy, Off-Campus 1 - Η συμφωνία, εκδόσεις Ψυχογιός

Elle Kennedy, Off-Campus 1 - Η συμφωνία, εκδόσεις Ψυχογιός
Η Χάνα Γουέλς βρήκε επιτέλους το αγόρι που την ενθουσιάζει. Αλλά ενώ σε όλους τους υπόλοιπους τομείς της ζωής της έχει μεγάλη αυτοπεποίθηση, στον έρωτα είναι πολύ διστακτική λόγω τραυμάτων του παρελθόντος. Αν όμως θέλει να τραβήξει την προσοχή του αγοριού που την ενδιαφέρει, θα πρέπει να ξεβολευτεί για να βρεθεί στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος. Ζητά βοήθεια από τον Γκάρετ Γκράχαμ, ένα παιδί που το μόνο που θέλει είναι να παίξει επαγγελματικά χόκεϊ μετά την αποφοίτησή του από το κολέγιο. Όμως στα μαθήματα τα πάει χάλια και όλη του η προσπάθεια κινδυνεύει να πάει στράφι. Όταν, λοιπόν, η Χάνα τού ζητά να τη βοηθήσει για να κάνει έναν τύπο να ζηλέψει με αντάλλαγμα να του κάνει ιδιαίτερα για να παραμείνει στην ομάδα, δέχεται με τη μία. Ένα αναπάντεχο φιλί μεταξύ τους όμως θα οδηγήσει στο φανταστικότερο σεξ της ζωής τους και πλέον ο Γκάρετ δε θέλει πια να υποκρίνεται. Πρέπει να πείσει τη Χάνα ότι το αγόρι που πάντα ήθελε είναι αυτός.

Paul Auster, Φλεγόμενο αγόρι, εκδόσεις Μεταίχμιο

Paul Auster, Φλεγόμενο αγόρι, εκδόσεις Μεταίχμιο
Ο Αμερικανός συγγραφέας Stephen Crane, αυτό το φλεγόμενο αγόρι, έγραψε ένα αριστούργημα, Το κόκκινο σήμα του θάρρους, καθώς και άλλα μυθιστορήματα, διηγήματα αλλά και ανταποκρίσεις από το μέτωπο δύο πολέμων. Πέθανε από φυματίωση σε ηλικία μόλις 28 ετών. Ένας άλλος Αμερικανός συγγραφέας, ο Paul Auster, καταβυθίζεται στις πολλαπλές μορφές του μεγαλείου του Crane και μας αφηγείται την ταραχώδη και δραματική ζωή του. Από τη φτώχεια του ως νεοφερμένου στο Μανχάταν, στη διεθνή φήμη στα είκοσι πέντε του χρόνια, που την ακολούθησε μια διαμάχη με το Αστυνομικό Τμήμα της Νέας Υόρκης για την άδικη σύλληψη μιας πόρνης, ένα ναυάγιο στα ανοιχτά των ακτών της Φλόριντας που παραλίγο να τον οδηγήσει στον θάνατο, ένας γάμος με την ιδιοκτήτρια του πιο γνωστού οίκου ανοχής του Τζάκσονβιλ, μια θητεία ως ανταποκριτής κατά τη διάρκεια του Ισπανοαμερικανικού Πολέμου στην Κούβα, και η αποστολή του στην Ελλάδα για να καλύψει ως πολεμικός ανταποκριτής τον ελληνοτουρκικό πόλεμο του 1897. Ένας από τους σημαντικότερους συγγραφείς της εποχής μας διερευνά τη ζωή και το έργο ενός άλλου σπουδαίου συγγραφέα. Ένα καθηλωτικό ανάγνωσμα για μια αλησμόνητη ζωή και μια σπάνια αναγνωστική εμπειρία.

Ann Mah, BT 219 - Η Τζάκι στο Παρίσι, εκδόσεις Bell

Ann Mah, BT 219 - Η Τζάκι στο Παρίσι, εκδόσεις Bell
Η Ανν Μα περιγράφει με γλαφυρό ύφος την περιπετειώδη χρονιά της Τζάκλιν Μπουβιέ στη Γαλλία, πριν γίνει γνωστή σ’ ολόκληρο τον κόσμο ως Τζάκι Κένεντι Ωνάση. Τον Σεπτέμβριο του 1949 η Τζάκλιν φτάνει στο μεταπολεμικό Παρίσι για μια χρονιά σπουδών στο εξωτερικό. Είναι είκοσι χρονών και δεν αργεί να παρασυρθεί σ’ έναν μεθυστικό καινούργιο κόσμο γεμάτο σαμπάνια, ζωγραφική, θέατρο, τζαζ κλαμπ και χαριτωμένα καφέ. Συνδέεται μ’ έναν ταλαντούχο νεαρό συγγραφέα που μοιράζεται την αγάπη της για τη λογοτεχνία και το πάθος της για τις τέχνες. Όμως, παρά τη λάμψη και τη ζωντάνια της, η Γαλλία βασανίζεται ακόμα από τα φαντάσματα της Κατοχής. Η Τζάκλιν μένει σ’ ένα αριστοκρατικό διαμέρισμα με μια χήρα κόμισσα και τις κόρες της, που συμμετείχαν στη γαλλική Αντίσταση και το πλήρωσαν ακριβά. Στον απόηχο του πολέμου, το Παρίσι έχει μετατραπεί σε φωλιά κατασκόπων. Η καχυποψία, η εξαπάτηση και η προδοσία καραδοκούν. Η Τζάκλιν παρακολουθεί άναυδη την άνοδο του κομμουνισμού, χωρίς να συνειδητοποιεί ότι γίνεται μάρτυρας της αρχής του πολιτικού κλίματος που θα καθορίσει την υπόλοιπη ζωή της, όπως και τη ζωή του άντρα που αργότερα θα τον παντρευτεί.

Donna Tartt, Η μυστική ιστορία, εκδόσεις Διόπτρα

Donna Tartt, Η μυστική ιστορία, εκδόσεις Διόπτρα
Μια συντροφιά έξυπνων, εκκεντρικών και απροσάρμοστων νεαρών που σπουδάζουν σε ένα κορυφαίο κολέγιο της Νέας Αγγλίας ανακαλύπτουν, κάτω από την επιρροή του χαρισματικού καθηγητή τους κλασικής φιλολογίας, έναν τρόπο σκέψης και ζωής που δεν έχει καμία σχέση με την ανιαρή καθημερινότητα των συνομηλίκων τους. Όταν, όμως, ξεπερνούν τα όρια της καθιερωμένης ηθικής, καταλαμβάνονται από εμμονές και ολισθαίνουν σταδιακά από τη διαφθορά στην προδοσία, με αναπόφευκτη κατάληξη την κυριαρχία του κακού πάνω τους. Το θρυλικό ντεμπούτο της Ντόνα Τάρτ, που επανακυκλοφορεί από την Διόπτρα, θεωρείται ένα από τα σημαντικότερα μυθιστορήματα του 20ού αιώνα.

Ίαν ΜακΓιούαν, Μαθήματα, εκδόσεις Πατάκη

Ίαν ΜακΓιούαν, Μαθήματα, εκδόσεις Πατάκη
Ενώ ο κόσμος μετράει τις πληγές του Β’ Παγκοσμίου πολέμου και το Σιδηρούν Παραπέτασμα χωρίζει την Ευρώπη στα δύο, η ζωή του μικρού Ρόλαντ Μπέινς ανατρέπεται. Δύο χιλιάδες μίλια μακριά από την προστατευτική αγάπη της μητέρας του, εσωτερικός σ’ ένα ασυνήθιστο οικοτροφείο, προσελκύει το ενδιαφέρον της δασκάλας του στο πιάνο. Η συνάντησή τους θ’ αφήσει ένα ανεπούλωτο τραύμα αλλά και την ανάμνηση μιας αγάπης που ποτέ δε θα ξεθωριάσει. Είκοσι πέντε χρόνια αργότερα, η σύζυγος του Ρόλαντ εξαφανίζεται μυστηριωδώς, αφήνοντάς τον μόνο με τον επτά μηνών γιο τους. Καθώς η ακτινοβολία από την έκρηξη του Τσερνόμπιλ εξαπλώνεται στην Ευρώπη, ο Ρόλαντ αρχίζει μια εναγώνια αναζήτηση για απαντήσεις. Καθώς κατατρύχεται από τη σκέψη των χαμένων ευκαιριών του, ψάχνει παρηγοριά όπου μπορεί – στη λογοτεχνία, στα ταξίδια, στη φιλία, στα ναρκωτικά, στο σεξ, στην πολιτική. Το ταξίδι του θέτει σημαντικά ερωτήματα. Μπορούμε να πάρουμε τη ζωή μας ολοκληρωτικά στα χέρια μας χωρίς να βλάψουμε τους άλλους; Πώς διαμορφώνουν τη ζωή και τις αναμνήσεις μας τα παγκόσμια γεγονότα που βρίσκονται πέρα από τον έλεγχό μας; Και τι μπορούμε να μάθουμε από τα τραύματα του παρελθόντος;

 Τζον Μπόιν, Όλα τα συντρίμμια, εκδόσεις Ψυχογιός

Τζον Μπόιν, Όλα τα συντρίμμια, εκδόσεις Ψυχογιός
Η Γκρέτελ Φέρνσμπι είναι ενενήντα ενός ετών και ζει στο Λονδίνο εδώ και δεκαετίες. Έχει μια άνετη, ήσυχη ζωή, παρά το σκοτεινό και πολυτάραχο παρελθόν της. Δε μιλάει για τη διαφυγή της από τη Γερμανία, πάνω από εβδομήντα χρόνια πριν, δε μιλάει για τα μεταπολεμικά χρόνια που πέρασε στη Γαλλία, με τη μητέρα της, μα κυρίως δε μιλάει για τον πατέρα της, τον διοικητή του πιο διαβόητου στρατοπέδου συγκέντρωσης. Κι έπειτα, μετακομίζει στο διαμέρισμα κάτω από το δικό της μια νέα οικογένεια. Παρόλο που δεν το επιδιώκει, η Γκρέτελ αναπτύσσει μια φιλία με το αγοράκι τους, τον Χένρι, και, ένα βράδυ, γίνεται μάρτυρας ενός βίαιου τσακωμού ανάμεσα στη μητέρα του και στον δεσποτικό πατέρα του. Η Γκρέτελ βρίσκεται αντιμέτωπη με την ευκαιρία να ελευθερωθεί από την ενοχή, τη θλίψη και τις τύψεις της, και να δράσει προκειμένου να σώσει ένα αγοράκι – για δεύτερη φορά στη ζωή της. Για να το κάνει αυτό, όμως, θα αναγκαστεί να φανερώσει στον κόσμο την πραγματική της ταυτότητα. Θα καταφέρει να κάνει διαφορετική επιλογή αυτή τη φορά, όποιο κι αν είναι το κόστος για την ίδια;

Akwaeke Emezi, Ο θάνατος του Βίβεκ Ότζι, εκδόσεις Στερέωμα / Σιόλα-Αλεξίου

Akwaeke Emezi, Ο θάνατος του Βίβεκ Ότζι, εκδόσεις Στερέωμα / Σιόλα-Αλεξίου
Ένα απόγευμα, σε μια πόλη της νοτιοανατολικής Νιγηρίας, μετά από μια μέρα ταραχών στην κεντρική αγορά, μια μητέρα ανοίγει την εξώπορτά της και ανακαλύπτει το άψυχο, γυμνό σώμα του γιου της, τυλιγμένο σε πολύχρωμο ύφασμα, στα πόδια της. Τι οδήγησε στον θάνατο τον εικοσάχρονο Βιβέκ, τον ευγενικό, αινιγματικό, όμορφο και πολυαγαπημένο της γιο; Η ιστορία μιας υπερπροστατευτικής μητέρας και ενός απόμακρου πατέρα και η σπαρακτική αφήγηση της προσπάθειας μιας οικογένειας να κατανοήσει τον γιο της ενόσω αυτός μαθαίνει να αναγνωρίζει και να αποδέχεται τον εαυτό του, στο πλαίσιο μιας ασφυκτικά παραδοσιακής νιγηριανής κοινωνίας. Ένα μυθιστόρημα γεμάτο χαρακτήρες, γραμμένο με διαύγεια, αισθησιακή δύναμη, ευγένεια και πυρετική ένταση, που εξερευνά ζητήματα ταυτότητας και φύλου, ανεκτικότητας και μισαλλοδοξίας, αθωότητας και προκατάληψης. Μια δραματική ιστορία απώλειας και υπέρβασης, ένας συγκινητικός και οικουμενικός φόρος τιμής σε μια νεότητα που τα φτερά της έχουν καεί πριν καν προλάβει να πετάξει.

Φρέγια Σάμπσον, Το χαμένο εισιτήριο, εκδόσεις Μίνωας

Φρέγια Σάμπσον, Το χαμένο εισιτήριο, εκδόσεις Μίνωας
Η Λίμπι Νίκολς φτάνει στο Λονδίνο με ραγισμένη καρδιά και τη ζωή της να έχει γίνει συντρίμμια. Ο πρώτος άνθρωπος που συναντά, ο ηλικιωμένος Φρανκ, της αφηγείται ένα περιστατικό που συνέβη το 1962, όταν γνώρισε ένα κορίτσι στο λεωφορείο με τον αριθμό 88, το οποίο είχε όμορφα κόκκινα μαλλιά, σαν τα μαλλιά της Λίμπι. Είχαν κανονίσει να συναντηθούν στην Εθνική Πινακοθήκη, όμως εκείνος έχασε το εισιτήριο, πάνω στο οποίο είχε γράψει το τηλέφωνό της. Από τότε παίρνει το ίδιο λεωφορείο κάθε μέρα με την ελπίδα να τη βρει. Οι προσπάθειές του ωστόσο είναι άκαρπες. Συνεπαρμένη από την ιστορία, η Λίμπι αναλαμβάνει δράση και, με τη βοήθεια ενός αναπάντεχου φίλου, κολλάει αφίσες σε ολόκληρη τη διαδρομή του λεωφορείου. Αρχίζει να ξεπερνάει την επιφυλακτικότητά της, κάνει καινούργιες φιλίες και αφήνεται σε έναν νέο έρωτα. Όμως, με την άνοια του Φρανκ να επιδεινώνεται, οι πιθανότητες να βρουν το κορίτσι από το λεωφορείο 88 λιγοστεύουν…

Στιβ Σεμ-Σάντμπεργκ, B., εκδόσεις Αλεξάνδρεια

Στιβ Σεμ-Σάντμπεργκ, B., εκδόσεις Αλεξάνδρεια
Ο Βόιτσεκ ήταν ένας πιστός πεζικάριος, ένας μοναχικός άντρας που, έχοντας καταταχτεί στο στρατό για να ξεφύγει από τη μίζερη ζωή του, πήρε μέρος στους Ναπολεόντειους Πολέμου και κατέληξε, σε μια κρίση ζηλόφθονης οργής, να σκοτώσει τη γυναίκα που αγαπούσε. Το 1836 αυτή η αληθινή ιστορία ενέπνευσε τον Γκέοργκ Μπύχνερ να γράψει το «Βόιτσεκ», ένα θεατρικό έργο που, αν και ημιτελές όταν εκείνος πέθανε στα είκοσι τρία του χρόνια, θεωρείται το πρώτο μοντέρνο ευρωπαϊκό δράμα. Αυτό τον ακρογωνιαίο λίθο της νεωτερικής λογοτεχνίας αναπλάθει μυθιστορηματικά το B. του Στιβ Σεμ-Σάντμπεργκ. Ο βραβευμένος συγγραφέας ανέτρεξε σε πλήθος δικαστικών αρχείων, μεταμορφώνοντας μια πλούσια, αρχαϊκή και μαζί ανάλαφρη πρόζα και ρίχνοντας νέο φως στην ιστορία: τη σχέση των εραστών, την υπόθεση της δολοφονίας, την εκτέλεση του στρατιώτη. Στο φόντο μιας διχασμένης Ευρώπης, ρημαγμένης από τη βαρβαρότητα και τον τρόμο του πολέμου και τον παραλογισμό της δικαστικής και ψυχιατρικής εξουσίας, προβάλλει η αγωνία του Β. να αφηγηθεί τα γεγονότα της ζωής του, έστω κι αν αυτό δεν ενδιαφέρει όσους καθορίζουν τη μοίρα του.

Eloghosa Osunde, Αλήτες!, εκδόσεις Διόπτρα

Eloghosa Osunde, Αλήτες!, εκδόσεις Διόπτρα
Πρόκειται για ιστορίες που διαδραματίζονται κυρίως στο Λάγος, με την ίδια την πόλη να αποτελεί έναν μυθικό, θεϊκό χαρακτήρα που στέκεται πάνω από τα πάντα και τους πάντες, εκτός από τη μοναδική παντοδύναμη οντότητα που την εξουσιάζει: το χρήμα. Η συγγραφέας μάς συστήνει ένα σύνολο ανθρώπων, κυρίως περιθωριοποιημένων, που αγωνίζονται να επιβιώσουν σε έναν κόσμο συχνά ανάλγητο. Αόρατοι διαβάτες μιας πόλης που ζωντανεύει, οι Αλήτες του Λάγος μπορεί να είναι γκέι ή λεσβίες, τρανσέξουαλ, φτωχοί άνθρωποι που προσπαθούν να φτιάξουν τη ζωή τους σε μια κοινωνία διαφθοράς και ανισοτήτων, απρόθυμοι να συμμορφωθούν με τις νόρμες των φύλων, πρόσωπα που ζουν, ανασαίνουν και πορεύονται εκτός των ορίων. Καθώς οι ζωές τους διασταυρώνονται σε πολυσύχναστες αγορές και υπόγεια κλαμπ, σε εκκλησίες και δωμάτια ξενοδοχείων, οι αλήτες αυτοί καταλαμβάνονται και προκαλούνται από πνεύματα και είτε τρέχουν να ξεφύγουν από τον κίνδυνο είτε συναντούν μυστικούς εραστές είτε βρίσκουν την ταυτότητά τους, είτε νικούν τις σκιές τους. Οι χαρακτήρες της Osunde έρχονται αντιμέτωποι και στηρίζουν ο ένας τον άλλο, προτού οδηγηθούν στη μοναδική στη ζωή τους συγκέντρωση, που προσδίδει στο βιβλίο μια απροσδόκητα χαρούμενη κατάληξη.

Μαρία Στεπάνοβα, Η ανάμνηση της μνήμης – Ένα χρονικό, εκδόσεις Βακχικόν

Μαρία Στεπάνοβα, Η ανάμνηση της μνήμης – Ένα χρονικό, εκδόσεις Βακχικόν
Θραύσματα μιας ολόκληρης ζωής, φωτογραφίες, γράμματα, σημειώματα, παιδικά αναμνηστικά. Η Μαρία Στεπάνοβα παλεύει να ανασυνθέσει την ιστορία της οικογένειάς της, η οποία εκτείνεται και χάνεται στα βάθη της Ρωσίας, της Ευρώπης, του 19ου και του 20ού αιώνα, όμως αυτή ξεφεύγει από τα όρια του οικογενειακού χρονικού και περνά στη σφαίρα του οικουμενικού, καθώς οι ήρωες-συγγενείς της συγγραφέως συγκρούονται με την ίδια την ιστορία: το φόντο του βιβλίου δεν είναι άλλο από τα μεγάλα γεγονότα του περασμένου αιώνα. Την ίδια στιγμή η αναζήτηση αυτή αποκτά έναν ιδιαίτερα υπαρξιακό χαρακτήρα και θέτει σπουδαία φιλοσοφικά ερωτήματα. Τι είναι μνήμη; Τι διασώζεται από τον καθέναν μας μετά τον θάνατό μας; Οι απαντήσεις στα ερωτήματα αυτά δίνονται μέσω της τέχνης, καθώς μέσα στο βιβλίο παρελαύνουν καλλιτέχνες, ζωγράφοι, ποιητές.

Γκύντερ Γκρας, Το τενεκεδένιο ταμπούρλο, εκδόσεις Πατάκη

O Όσκαρ Ματσεράτ, τρόφιμος ψυχιατρείου, ανακαλεί την ταραχώδη ζωή του με τη βοήθεια του τυμπάνου του. Ως παιδί είναι ευφυέστατος και διαθέτει νοημοσύνη ασύμβατη με την ηλικία του· στα τρίτα του γενέθλια, τη μέρα ακριβώς που αποκτά το πρώτο του τύμπανο, αποφασίζει να σταματήσει να μεγαλώνει αντιδρώντας στην απανθρωπιά και στην αθλιότητα του κόσμου. Η ζωή του ταυτίζεται με την πορεία της Γερμανίας προς το χάος στο πρώτο μισό του 20ού αιώνα. Σχεδόν τριάντα χρονών και κλεισμένος πια στο ψυχιατρείο, ο Όσκαρ χρησιμοποιεί το τύμπανό του ως μέσο έκφρασης για να αντλήσει μνήμες από το παρελθόν, να διαμαρτυρηθεί για τις μεσοαστικές αντιλήψεις της οικογένειάς του αλλά και της κοινωνίας και να κρίνει τις φρικαλεότητες, τις αδικίες και τις εκκεντρικότητες που παρατηρεί μέσα από τον μακρύ εφιάλτη της ναζιστικής εποχής. Το «Τενεκεδένιο ταμπούρλο» ουσιαστικά είναι το έργο που χάρισε στον Γκύντερ Γκρας, με 40 χρόνια καθυστέρηση, το Νόμπελ Λογοτεχνίας. Τότε το έργο δέχτηκε στη Γερμανία τη σφοδρή επίθεση μεγάλου μέρους κριτικής αλλά και της Καθολικής Εκκλησίας, που το χαρακτήρισαν βλάσφημο, ανήθικο, εμετικό και πορνογραφικό. Σήμερα θεωρείται ένα έργο σταθμός της παγκόσμιας μεταπολεμικής λογοτεχνίας.

Κριστίνα Πέρι Ρόσι, Μύχιες καταστροφές, εκδόσεις Καστανιώτη

Κριστίνα Πέρι Ρόσι, Μύχιες καταστροφές, εκδόσεις Καστανιώτη
Σήμερα, που τα μέσα μαζικής επικοινωνίας έχουν μετατρέψει την ατομική και συλλογική ιστορία σε θέαμα, η λογοτεχνία παραμένει ο προνομιούχος χώρος της υποκειμενικότητας. Στο βιβλίο αυτό η Κριστίνα Πέρι Ρόσι μάς επιτρέπει να κρυφοκοιτάξουμε στον ιδιωτικό κόσμο ανθρώπων παγιδευμένων στις προσωπικές τους μανίες: μιας ομάδας φετιχιστών που μοιράζονται τις ερωτικές τους εμμονές, ενός άντρα συνεπαρμένου από μια γυναίκα-φάλαινα, ενός συζύγου που η γυναίκα του τον εγκαταλείπει για κάποια άλλη, ή μιας υπέροχης γραμματέως-μοντέλου-μαμάς που ασφυκτιά μέσα στο οικογενειακό περιβάλλον. Λογοτεχνικοί ήρωες, όμοιοι με τρελαμένα παιδιά, κλεισμένα σε μια βιτρίνα με φιγούρες-σύμβολα, γεμάτα ορμές. «Κάθε φορά που διεισδύω στα μύχια της ψυχής αυτών των χαρακτήρων, βρίσκω κομμάτια του εαυτού μου», έχει δηλώσει η συγγραφέας. Το σύνολο του έργου της αποτελεί μια άσκηση συνεχούς κριτικής αναζήτησης, διατηρώντας πάντοτε την αξία του λόγου ως κύρια έκφραση μιας μαχητικής και αφοσιωμένης λογοτεχνίας σε καίρια θέματα της σύγχρονης πραγματικότητας, όπως η θέση της γυναίκας και η σεξουαλικότητα.

Deepti Kapoor, Η εποχή του κακού, εκδόσεις Μεταίχμιο

Deepti Kapoor, Η εποχή του κακού, εκδόσεις Μεταίχμιο
Αυτή είναι η εποχή του κακού όπου τα χρήματα, η ηδονή και η δύναμη είναι τα πάντα. Η οικογένεια όμως που τα κατέχει όλα αυτά μπορεί και να σκοτώσει. Μια επική, ιλιγγιώδης ιστορία που διαδραματίζεται στη σύγχρονη, γεμάτη αντιφάσεις Ινδία, στη σκιά των απέραντων κτημάτων, των κοσμοπολίτικων πάρτι, των αδίστακτων επιχειρηματικών συμφωνιών και της άσκησης πολιτικής επιρροής με οποιοδήποτε κόστος. Τρεις ζωές μπλέκονται επικίνδυνα: ο Ατζέι, ο Σάνι και η Νέντα, ο υπηρέτης, ο κληρονόμος και η δημοσιογράφος. Και πίσω από όλα η οικογένεια Ουαντία. Μέσα από περίπλοκες διαδρομές γεμάτες πόθο, ηδονή και απληστία, ναρκωτικά και αλκοόλ, βία και εκδίκηση, οι δεσμοί των τριών αυτών ανθρώπων θα αποτελέσουν τρόπο διαφυγής ή έναυσμα για περαιτέρω καταστροφή; Ένα πολυσύνθετο μυθιστόρημα, μεταξύ θρίλερ και οικογενειακής σάγκα, μας μεταφέρει από τα φτωχά χωριά της ινδικής επαρχίας στην ένταση του πολύβουου Νέου Δελχί και καταγράφει τη συναρπαστική ιστορία εξουσίας, αφοσίωσης, εκδίκησης και διαφθοράς, μιας οικογένειας που έμαθε να μη σταματά πουθενά.

Νίκι Έρλικ, Το μέτρο της ζωής τους, εκδόσεις Μίνωας

Νίκι Έρλικ, Το μέτρο της ζωής τους, εκδόσεις Μίνωας
Ξυπνάς, βάζεις ένα φλιτζάνι καφέ και φεύγεις. Είναι μια μέρα όπως όλες οι άλλες. Όταν όμως ανοίγεις την εξώπορτά σου, βρίσκεις να σε περιμένει ένα μικρό ξύλινο κουτί. Μέσα βρίσκεται ένα κομμάτι κορδόνι που σου αποκαλύπτει πόσα ακριβώς χρόνια θα ζήσεις. Από τα σπίτια των μεγαλουπόλεων μέχρι τις σκηνές στην έρημο, κάθε άνθρωπος σε κάθε ήπειρο λαμβάνει το ίδιο κουτί. Μέσα σε μια στιγμή ο κόσμος κυριεύεται από φρενίτιδα. Από πού προήλθαν αυτά τα κουτιά; Τι σημαίνουν; Είναι αλήθεια αυτό που προβλέπουν; Καθώς η κοινωνία αρχίζει να κατακερματίζεται, όλοι βρίσκονται αντιμέτωποι με το ίδιο συγκλονιστικό δίλημμα: Θέλουν να μάθουν πόσο θα ζήσουν; Κι αν ναι, πώς θα διαχειριστούν αυτή τη γνώση; Η αυγή αυτού του νέου κόσμου καταγράφεται μέσα από ένα πλέγμα χαρακτήρων, οι αποφάσεις και η μοίρα των οποίων συνδέονται στενά: φίλοι με κοινά όνειρα, άνθρωποι που γνωρίζονται μόνο διά αλληλογραφίας και βρίσκουν καταφύγιο στο άγνωστο, ένα ζευγάρι που χάνει τις ισορροπίες του, ένας γιατρός που δεν γλιτώνει από το μοιραίο και ένας πολιτικός που γίνεται η αφορμή για να αλλάξουν τα πάντα.

Daniel Chidiac, The Modern Break-up (Μοντέρνος χωρισμός), εκδόσεις Key Books

Daniel Chidiac, The Modern Break-up (Μοντέρνος χωρισμός), εκδόσεις Key Books
Μετά από το ξαφνικό τέλος μιας σχέσης στην οποία είχε επενδύσει, η Αμέλια πέφτει σε μια δίνη αντικρουόμενων σκέψεων και συναισθημάτων. Για άλλη μια φορά, αναρωτιέται τι αληθινά θέλει από τους άντρες, ποιο το νόημα των σχέσεων και αν υπάρχει ο «ιδανικός άλλος». Όλα αλλάζουν όταν γνωρίζει τον Νικ. Ο νέος της φίλος τής αποκαλύπτει τον τρόπο που σκέφτονται οι άντρες. Μετά από αυτό, η Αμέλια είναι πιο αποφασισμένη από ποτέ να βρει κάτι αληθινό. Έτσι, θα ξεκινήσει ένα ταξίδι αυτογνωσίας, αναζητώντας τον αληθινό έρωτα και την ευτυχία. Γεμάτο χιούμορ αλλά και σκληρές αλήθειες, το μυθιστόρημα του Daniel Chidiac εξερευνά τον λαβύρινθο των σχέσεων στην εποχή του Tinder. Και μέσα από την εξερεύνηση αυτή, θα δούμε τη δική μας πραγματικότητα να μας κλείνει το μάτι, θα ανακαλύψουμε πράγματα για τον ίδιο μας τον εαυτό που θα μας εκπλήξουν και ίσως βρούμε τον δρόμο για κείνο το ένα ραντεβού που αξίζει.

Sarah Penner, H μυστική λέσχη, εκδόσεις Κλειδάριθμος

Sarah Penner, H μυστική λέσχη, εκδόσεις Κλειδάριθμος
Στα σκοτεινά σαλόνια του βικτοριανού Λονδίνου δύο τολμηρές γυναίκες αναζητούν την αλήθεια και τη δικαιοσύνη μέσα από την επικίνδυνη τέχνη της επίκλησης των πνευμάτων. 1873. Σε έναν εγκαταλελειμμένο πύργο στα περίχωρα του Παρισιού, τελείται μια σκοτεινή σεάνς από τη διάσημη πνευματίστρια Βοντλίν Ντ’ Αλέρ. Γνωστή παγκοσμίως για το ταλέντο της να καλεί τα πνεύματα θυμάτων δολοφονίας προκειμένου να εξακριβώσει την ταυτότητα των δολοφόνων, είναι περιζήτητη από χήρες και αστυνομικούς ερευνητές. Η Λένα Γουίκς έχει έρθει στο Παρίσι με σκοπό να βρει απαντήσεις για τον θάνατο της αδερφής της, αλλά πρώτα απ’ όλα πρέπει αποδεχτεί το άγνωστο και, κόντρα στην ορθή λογική, να ξεπεράσει την προκατάληψή της ενάντια στον αποκρυφισμό. Όταν καλούν τη Βοντλίν στην Αγγλία για να διαλευκάνει μια σημαντική δολοφονία, η Λένα τη συνοδεύει ως μαθητευόμενη. Καθώς όμως συνασπίζονται με τους ισχυρούς άνδρες της Λέσχης Σεάνς Λονδίνου για την επίλυση του μυστηρίου, αρχίζουν να υποψιάζονται ότι ίσως να βρίσκονται και οι ίδιες μπλεγμένες σε ένα έγκλημα. Μια ιστορία που εξερευνά τα θολά όρια μεταξύ αλήθειας και ψευδαίσθησης, αποκαλύπτοντας τα μεγάλα ρίσκα που είναι διατεθειμένες να αναλάβουν οι γυναίκες όταν θέλουν να πάρουν εκδίκηση για τους ανθρώπους που αγαπούν.

Malinda Lo, Χτες βράδυ στο Τέλεγκραφ Κλαμπ, εκδόσεις Διόπτρα

Malinda Lo, Χτες βράδυ στο Τέλεγκραφ Κλαμπ, εκδόσεις Διόπτρα
Από το οπισθόφυλλο: «Παράξενη εποχή, έτσι λεγόταν αυτό το βιβλίο. Μιλούσε για δύο γυναίκες που ερωτεύονται η μία την άλλη. Και έπειτα η Λίλι έκανε την ερώτηση που είχε βγάλει ρίζες μέσα της, που ακόμα και τώρα ξεδίπλωνε τα φύλλα της και απαιτούσε να αντικρίσει τον ήλιο. “Έχεις ακούσει ποτέ ξανά κάτι τέτοιο;” Η δεκαεφτάχρονη Λίλι Χου δε θυμάται ακριβώς πότε η ερώτηση έβγαλε ρίζες, όμως η απάντηση ήταν σε πλήρη άνθηση όταν εκείνη και η Καθλίν Μίλερ πέρασαν κάτω από τη νέον ταμπέλα ενός γκέι μπαρ που λεγόταν Τέλεγκραφ Κλαμπ. Η Αμερική του 1954 δεν είναι ένα ασφαλές μέρος για να ερωτευτούν δύο κορίτσια, ειδικά στην ιστορική Τσάιναταουν του Σαν Φρανσίσκο. Ο μακαρθισμός και η παράνοια του Κόκκινου Τρόμου απειλεί τους πάντες, και τους Κινέζους Αμερικανούς όπως είναι η Λίλι. Με τον φόβο της απέλασης να σκιάζει τον πατέρα της, παρά την υπηκοότητα που με τόσο κόπο απέκτησε, η Λίλι και η Καθ ρισκάρουν τα πάντα ώστε ο έρωτάς τους να αντικρίσει το φως του ήλιου».

Σάλι Πέιτζ, Φύλακας ιστοριών, εκδόσεις Ψυχογιός

Σάλι Πέιτζ, Φύλακας ιστοριών, εκδόσεις Ψυχογιός
Δε θυμάται πώς ξεκίνησε τη συλλογή της με ιστορίες. Ίσως από μια φράση σε μια κουβέντα που άκουσε τυχαία καθώς έπλενε έναν νεροχύτη; Σύντομα πρόσεξε ότι, ενώ ξεσκόνιζε ένα καθιστικό ή έκανε απόψυξη σε ένα ψυγείο, οι άνθρωποι της έλεγαν τις ιστορίες τους. Ίσως το έκαναν πάντα, όμως τώρα είναι αλλιώς, τώρα οι ιστορίες τής απλώνουν το χέρι κι αυτή τις τραβάει κοντά της. Έτσι, όταν η Τζάνις αναλαμβάνει να καθαρίζει το σπίτι της κυρίας Μπ., μιας παμπόνηρης και ύπουλης ενενηνταδυάχρονης, γνωρίζει εντέλει έναν άνθρωπο που θέλει να μάθει τη δική της ιστορία, αλλά η Τζάνις της το ξεκόβει: αυτή είναι φύλακας ιστοριών, δεν έχει δική της ιστορία. Τουλάχιστον, όχι μια ιστορία που να μπορεί να τη διηγηθεί. Η κυρία Μπ. δεν ξεγελιέται, καταλαβαίνει πως με την Τζάνις το ζήτημα είναι πολύ πιο περίπλοκο απ’ ό,τι φαίνεται. Τι θέλει να κρύψει; Στο κάτω κάτω, κάθε άνθρωπος δεν έχει μια ιστορία να διηγηθεί;

Mathias Énard, Το ετήσιο συμπόσιο της συντεχνίας των νεκροθαφτών, εκδόσεις Στερέωμα / Σιόλα-Αλεξίου

Mathias Énard, Το ετήσιο συμπόσιο της συντεχνίας των νεκροθαφτών, εκδόσεις Στερέωμα / Σιόλα-Αλεξίου
Για τις ανάγκες της διδακτορικής του διατριβής σχετικά με το τι σημαίνει να ζεις στην ύπαιθρο τον 21ο αιώνα, ο φοιτητής Εθνολογίας Νταβίντ Μαζόν εγκαταλείπει το Παρίσι και μετακομίζει σε ένα λιτό χωριό της γαλλικής επαρχίας. Για να βυθιστεί καλύτερα στο πνεύμα του τόπου, ο Νταβίντ γίνεται συχνός επισκέπτης του Καφέ των Ψαράδων και του πληθωρικού δημάρχου Μαρσιάλ, ο οποίος ως ο ιδιοκτήτης του τοπικού γραφείου κηδειών είναι ο αμφιτρύωνας του ετήσιου Συμποσίου της Συντεχνίας των Νεκροθαφτών, μιας γιγαντιαίας τριήμερης γιορτής κατά τη διάρκεια της οποίας ο Θάνατος δίνει μια ανάπαυλα ώστε οι νεκροθάφτες —και οι αναγνώστες— να διασκεδάσουν χωρίς ενδοιασμούς. Σε μια μυθική αφθονία φαγητού, σπονδών και λέξεων, σε ένα αδιάκοπο μπρος πίσω μεταξύ του παρόντος και του παρελθόντος, ακολουθώντας τις ιδιοτροπίες του Τροχού του Χρόνου στον οποίο ο Θάνατος ανασταίνει τις ψυχές που αιχμαλωτίζει, ο συγγραφέας της Πυξίδας (Βραβείο Goncourt 2015) αποκαλύπτει τον λαϊκό πολιτισμό σε όλο το βάθος του, επιστρατεύοντας τη μυθολογία, τη λογοτεχνία, την πολιτική και την επιστήμη για να ζωογονήσουν με τους χυμούς τους μια αφήγηση γεμάτη οίστρο, ιλαρότητα και χιούμορ.

Jason Mott, Το φοβερό βιβλίο, εκδόσεις Διόπτρα

Jason Mott, Το φοβερό βιβλίο, εκδόσεις Διόπτρα
Ένας Αφροαμερικανός συγγραφέας γράφει ένα βιβλίο που γίνεται μπεστ σέλερ. Τώρα γυρίζει την Αμερική για να το προωθήσει – συνεντεύξεις, παρουσιάσεις, ειδικοί του μάρκετινγκ που χτίζουν το προφίλ του, το πρόσωπό του πρέπει να είναι παντού. Ο μικρός Μουτζούρης, αντίθετα, έχει μάθει από νωρίς πως, όσο λιγότερο φαίνεσαι, τόσο το καλύτερο – ποτέ δεν βγαίνει σε καλό να τραβάς την προσοχή αν είσαι Μαύρος. Ποιος είναι όμως ο Μουτζούρης και γιατί εμφανίζεται συνεχώς μπροστά στον συγγραφέα, αλλά μάλλον δεν τον βλέπει κανένας άλλος; Κι όσο συμβαίνουν όλα αυτά, ακόμα ένα φονικό με δράστες αστυνομικούς και θύμα έναν Μαύρο συγκλονίζει τη χώρα, με την πραγματικότητα να εισβάλλει εκκωφαντική σαν δελτίο ειδήσεων στο ωραία σκηνοθετημένο success story του συγγραφέα. Οι ιστορίες διασταυρώνονται και συγκρούονται με δύναμη, απειλώντας να εκτροχιάσουν την περιοδεία και τη ζωή του ήρωά και ορίστε ένα καλειδοσκοπικό μυθιστόρημα: η τέχνη και τα χρήματα, η ταυτότητα και το δικαίωμα να διαλέγεις ποιος θα είσαι, η δόξα και η αγάπη, ο ρατσισμός και το τι σημαίνει να είσαι Μαύρος στην Αμερική του σήμερα, αστεία και τραγικά συνάμα, τρέχουν εδώ με ξέφρενο ρυθμό.

Νγκούγκι γουά Θιόνγκο, Ο Διάβολος στον σταυρό, εκδόσεις Καστανιώτη

Νγκούγκι γουά Θιόνγκο, Ο Διάβολος στον σταυρό, εκδόσεις Καστανιώτη
Το μυθιστόρημα αφηγείται την τραγική ιστορία της Γουαρινγκά, μιας νεαρής γυναίκας που μεταβαίνει από μια αγροτική πόλη της Κένυας στην πρωτεύουσα, το Ναϊρόμπι, πέφτοντας θύμα εκμετάλλευσης από το αφεντικό της και, αργότερα, από έναν διεφθαρμένο επιχειρηματία. Καθώς αγωνίζεται να επιβιώσει, η πρωταγωνίστρια αρχίζει να συνειδητοποιεί ότι τα προβλήματά της αποτελούν απλώς συμπτώματα μιας ευρύτερης κοινωνικής δυσφορίας, και ότι πολλά δεινά βλασταίνουν εξαιτίας των διαβρωτικών επιρροών που δέχεται η χώρα της από τη Δύση. Ο Κενυάτης συγγραφέας, με τον «Διάβολο στον σταυρό», ύψωσε μια παθιασμένη κραυγή για την απαλλαγή της πατρίδας του από τη δικτατορία αλλά και για να μπορούν οι Αφρικανοί να δημιουργούν στις τοπικές διαλέκτους τους. Ένα εμβληματικό έργο που άσκησε βαθύτατη επίδραση σε μια ολόκληρη ήπειρο και στην παγκόσμια μεταποικιακή λογοτεχνία εν γένει. Ο Νγκούγκι γουά Θιόνγκο έγραψε το συγκεκριμένο μυθιστόρημα, για τη σημασία που έχει το χτίσιμο των ονείρων, ενόσω ήταν φυλακισμένος, στα κρυφά και σε χαρτί τουαλέτας.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ