Περι-διαβάζοντας στις μπάρες της πόλης
Το «Rosebud - Η ζωή του Όρσον Γουέλς» του Ντέιβιντ Τόμσον
Στο Rosebud (Σκουφά 40 & Oμήρου 60, Kολωνάκι) επειδή έχει πάρει την ονομασία του από το «μίτο της Αριάδνης» στο μυστήριο του «Πολίτη Κέιν». Επίσης επειδή είναι δηλωμένο σινεφίλ στέκι και παίζει και εκλεκτή jazz. Με δεδομένο, δε, ότι ο Γουέλς ήταν γνωστός καλοφαγάς, άμα πεινάσεις στο εστιατόριο που λειτουργεί στον όροφο θα βρεις νόστιμες συνταγές.
(Εκδόσεις Πάπυρος)
Το φιλοσοφημένο «Εγκώμιο περί πραότητας» του Νορμπέρτο Μπόμπιο
Στο φιλοσοφικό καφενείο Dasein (Σολωμού 12, Εξάρχεια). Πρώτα απ’ όλα επειδή έχει πάρει την ονομασία του από τον Μάρτιν Χάιντεγκερ. Κι επειδή μαζεύει τυπάκια που αρέσκονται στο φιλοσοφείν. Καθώς θα γυρίζεις τις σελίδες και θα κρυφακούς τους καυγάδες τους για το αν ο Καντ υπερτερεί έναντι του Χέγκελ ή για το πού διαφωνεί ο Αλτουσέρ με τον Ντεριντά, θα επέμβεις για να τους υπενθυμίσεις ότι ο Μπόμπιο ήταν ένας από τους αρχιτέκτονες του «Ιστορικού Συμβιβασμού». (Εκδόσεις Πατάκη)
Το «Μουσείο Μπενάκη - Οι εκδόσεις (1935-2009)»
Στο καφέ του Κεντρικού Κτηρίου του Μουσείου Μπενάκη (Κουμπάρη 1). Ως τις 29/11 μάλιστα θα διαρκέσει η σχετική έκθεση με όλες τις εκδόσεις του Μουσείου. Οδηγοί, κατάλογοι εκθέσεων και συλλογών, λευκώματα, μονογραφίες, πρακτικά συνεδρίων, ηλεκτρονικές εκδόσεις. Η έκθεση συνοδεύεται από τον ομότιτλο «ιστορικό κατάλογο» των εκδόσεων (επιμ. Δημήτρης Αρβανιτάκης), τον πρώτο συγκεντρωτικό κατάλογο της εκδοτικής δραστηριότητας του Ιδρύματος: μια ευκαιρία για σκέψεις και αναδρομές, συσχετίσεις και παραλληλισμούς, αποτιμήσεις και προοπτικές.
Το «μαύρο» όσο και χιουμοριστικό «Ημερολόγιο ενός δαίμονα» του Κλάιβ Μπάρκερ
Στο café Floral της πλατείας Εξαρχείων. Επειδή η πλατεία έχει γίνει spooky. Κι έπειτα, η σειρά «Κόλαση» εδρεύει στη διπλανή ακριβώς «μπλε» πολυκατοικία. «Είδα το μέλλον της λογοτεχνίας τρόμου και το όνομά του είναι Κλάιβ Μπάρκερ», όπως είπε κάποτε κι ο Στίβεν Κινγκ. (Εκδόσεις ΟΞΥ)
Τον «Ανθρωπάκο απ’ το Αρχάνγκελσκ» του Ζορζ Σιμενόν
Στο Bistrot Paris - Athènes του Γαλλικού Ινστιτούτου (Σίνα 31). Επειδή το γαλλικό accent είναι κομψό και στιλάτο, ασορτί με το περιβάλλον, κι αν μη τι άλλο ο Σιμενόν υπήρξε ο κατεξοχήν στιλίστας στην ιστορία του αστυνομικού.
(Εκδόσεις Άγρα)
Τη δίτομη «Ιστορία της ΕΔΑ» του Τάσσου Τρίκα Κόκκοι Καφέ (Ασκληπιού & Διδότου).
Κατά προτίμηση Σάββατο πρωί. Την ημέρα που οι «Κόκκοι» μετατρέπονται σε γιάφκα σεσημασμένων δημοσιογράφων και συνδικαλιστών που πρόσκεινται στην Αριστερά. Συντροφική ατμόσφαιρα και άφθονη ρακή. Ήτοι το ιδανικό περιβάλλον για να εντρυφήσεις στην ιστορία της ελληνικής Αριστεράς και της κορυφαίας έκφρασής της, που ήταν η ΕΔΑ – κληρονόμος της οποίας είναι ο ΣΥΡΙΖΑ. (Εκδόσεις Θεμέλιο)
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η συλλογή γυναικείων, φεμινιστικών διηγημάτων της Τσο Ναμ-Τζου κυκλοφορεί στις 20 Ιανουαρίου
Κάθε φορά που μου συμβαίνει κάτι παρόμοιο είναι λες κι ανοίγει μια μυστική πόρτα κάπου στο σύμπαν και κάτι μου ψιθυρίζει: Έλα, πέρνα μέσα
16 ταινίες μικρού μήκους; Θα μπορούσαν!
Ο διακεκριμένος ψυχίατρος – ψυχαναλυτής μιλάει για την αλληλένδετη σχέση σώματος και ψυχής
Τα έργα του έχουν μεταφραστεί σε 24 γλώσσες
2 βιβλία για να διαβάσουμε τις ημέρες των γιορτών
Η συνεισφορά του γάλλου οικονομολόγου στον δημόσιο διάλογο περί ανισοτήτων από το 2014 μέχρι σήμερα
Ο Παναγιώτης Σκληρός μας ταξιδεύει στη Λευκάδατων δεκαετιών του ’50, του ’60 και του ’70 μέσα από τα βιβλία «Μικρές λευκαδίτικες ιστορίες» και «Η Αλτάνη και άλλες Λευκαδίτικες ιστορίες»
Ένα αφήγημα «για τα πάθη του σώματος και τις ανάγκες της ψυχής»
«Η προσφορά του στη γενιά μας και στα πολιτικά πράγματα της χώρας θα παραμείνει σημαδιακή»
Ρωτήσαμε 10 προσωπικότητες από τους χώρους των τεχνών, των βιβλίων, της πολιτικής και της ακαδημαϊκής ζωής να μας μιλήσουν για τα τρία βιβλία που διάβασαν και αγάπησαν περισσότερο μέσα στο 2024. (Έχουμε κι ένα έξτρα. Κι είναι, φυσικά, ποίηση.)
Αποσπάσματα από το βιβλίο Έρωτας και Ασθένεια του David Morris
Εποχές κόλασης ή paradiso;
Κείμενα των Όργουελ, Λούξεμπουργκ, Ιστράτι και Γκογκ
Τα δώρα της Athens Voice στους αναγνώστες της
«Προσπάθησα να γράψω ένα ποίημα που δεν παραιτείται, δεν παραδίδεται, δεν σηκώνει αμαχητί τα χέρια ψηλά, δεν το βάζει στα πόδια μπροστά στην αγριάδα και τη σκληρότητα της ζωής και της εποχής»
«Ίσως τώρα να είμαστε μπροστά στο ενδεχόμενο να γίνουμε τελικά θύματα τις ίδιας μας της επιτυχίας ως είδος»
Ξεφυλλίζουμε νέα βιβλία και προτείνουμε ιδέες και τίτλους
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.