Αστυνομικό μυθιστόρημα με πυρήνα του μια αλυσίδα διαδοχικών αυτοκτονιών και ανεξήγητων θανάτων, που συσχετίζονται με μια ταινία διάρκειας λίγων λεπτών, μέσα στην οποία ξαναζωντανεύει «Ο Δύτης». Ο ντετέκτιβ Κρις Πάπας θα αναγκαστεί να την παρακολουθήσει, στην προσπάθειά του να κατανοήσει το μηχανισμό του αίματος, οι ρίζες του οποίου ανάγονται στο παρελθόν. Ωστόσο, μια τέτοια βουτιά φορές-φορές οδηγεί στον πυρήνα της φρίκης, όπου η πραγματικότητα ξεπερνάει τη φαντασία. Η αναγκαία περιπλάνηση αρχίζει από το νυχτερινό Αμβούργο για να καταλήξει σε κάποιον ελληνικό βυθό. Πρόκειται για το πέμπτο βιβλίο του συγγραφέα (τέταρτο μυθιστόρημα κι ένα θεατρικό) και πρώτο του στον Ίκαρο.
O συγγραφέας (Αθήνα, 1987), γνωστός μέχρι τώρα από διηγήματα και ποιήματά σε έντυπα και ηλεκτρονικά περιοδικά, δημοσιεύει το πρώτο του βιβλίο, μια συλλογή διηγημάτων. Πρόκειται για ένα ταξίδι στα άδυτα της ανθρώπινης φύσης το οποίο θα δημιουργήσει στο αναγνωστικό κοινό ανάμικτα συναισθήματα και ποικίλες σκέψεις, μεταξύ άλλων επειδή επιχειρεί να δώσει στο θάνατο πρωτόγνωρες μορφές ή ακόμα και χρώματα, όπως του κόκκινου κρασιού ή του κόκκινου κέστρου. Δείγμα γραφής: «Ο επισκέπτης πήρε τις σελίδες του διηγήματος στα χέρια του. Το αίμα είχε πιτσιλίσει πολλά σημεία του χαρτιού, αλλά μπορούσε να βγάλει νόημα. Το διάβασε βιαστικά, με το ποτήρι στο χέρι».
Ένα χαμόγελο στον ουρανό, Άρτεμις Παπανδρέου,εκδ.Μιχάλη Σιδέρη
Μια νέα και όμορφη γυναίκα παλεύει για τις ισορροπίες της, έπειτα από τον πρόσφατο θάνατο του πατέρα της, που έμοιαζε να τον επιζητά σαν εξιλέωση για κρίματα του παρελθόντος, που τον βάρυναν. Όμως εκείνος ήταν ένας υπέροχος άνθρωπος και ένας θαυμάσιος γονιός. Η κοπέλα, μέσω της εργασίας της θα βρεθεί για πρώτη φορά στην Άνδρο και, ύστερα από μια λάθος διαδρομή και μια καταιγίδα, στο κατώφλι ενός σπιτιού καρφωμένο στα βράχια. Μέσα από μια ιστορία που ξετυλίγεται εκείνο το βράδυ και από μία φωτογραφία, θα αρχίσει να αναζητά ξεθωριασμένα χνάρια ενός παρελθόντος που μοιάζει καλά κρυμμένο. Άραγε, συντονίστηκε ο χρόνος, για να βγουν στο φως θαμμένα μυστικά;
«Εκατοντάδες ονόματα γυναικών μού γλιστρούσαν στο μυαλό αλλά δεν έμενα σε κανένα. Μόνο ένα γυναικείο όνομα συνεχίζει να με καίει: η Ελλάδα!». Στο σύγχρονο αυτό πολιτικό βιβλίο, ο συγγραφέας σκιαγραφεί τη σκοτεινή πλευρά της ζωής του ήρωά του, που, ολομόναχος πλέον και «χωρίς ταυτότητα», παλεύει να αυτοπροσδιοριστεί στη νέα πολιτική πραγματικότητα και έρχεται σε σύγκρουση με το παρελθόν του. Πρόκειται για το δεύτερο πολιτικό μυθιστόρημα του πολυπράγμονα συγγραφέα με τη μακρά θητεία στο διπλωματικό σώμα, ο οποίος σήμερα είναι πρέσβης της Ελλάδας στο Μπακού, ενώ παράλληλα ξεδιπλώνει το ταλέντο του και στη μουσική και τη ζωγραφική.
Το νέο μυθιστόρημα του Νίκου Χρυσού που συστήθηκε το 2009 με το «Μυστικό της τελευταίας σελίδας» σε μια μυστηριώδη περιπλάνηση στον κόσμο των παλαιοβιβλιοπωλείων. Αυτή τη φορά ο Nίκος Χρυσός δημιουργεί μια δαιδαλώδη εξιστόρηση για μία παρέα πέντε ανθρώπων που ζουν άστεγοι στην κόλαση του περιθωρίου. Όταν ο κλοσάρ Σεβαστιανός πυρπολείται ζωντανός από τρεις άντρες ο νεότερος από τους τρεις θύτες αναζητά στοιχεία για το θύμα πιστεύοντας πως αν ζωντανέψει την ιστορία του νεκρού θα τον επαναφέρει στη ζωή. Αναζητά τους τέσσερις φίλους του για να του αφηγηθούν την ιστορία τους. Ο μύθος και τα γεγονότα περιπλέκονται με αντικρουόμενες μαρτυρίες σε ένα λαβύρινθο όπου ίσως κρύβεται το νόημα της ζωής.
Η 25χρονη Έμιλυ Άντερσον έχει μια ζωή που πολλοί θα ζήλευαν. Έχει ήδη ξεκινήσει μια λαμπρή καριέρα στο χώρο της ναυτιλίας, κατέχοντας μάλιστα μια εξέχουσα θέση στη σπουδαία ναυτιλιακή εταιρεία του Έρικ Στιούαρτ. Στο μυαλό και την καρδιά της, όμως, υπάρχει μόνο το μίσος για τους υπαίτιους του μοιραίου δυστυχήματος με την τραγική κατάληξη για την οικογένειά της. Και μετά από δεκατρία ολόκληρα χρόνια αναμονής, ήρθε η κατάλληλη στιγμή για να βάλει σε εφαρμογή το σατανικό της σχέδιο, παίρνοντας την πολυπόθητη εκδίκησή της που ήταν βαθιά ριζωμένη στην πιο σκοτεινή πλευρά της ψυχής της.
«Ήτανε η μέρα της Ανάστασης του Χριστού, αυτό σήμαινε το ξεσήκωμα του σπιτιού για γενική καθαριότητα. Η μυρωδιά του ασβέστη ήταν διάχυτη παντού. Ο πατέρας μου, ανεβασμένος στη σκάλα, έβαφε του τοίχους προσέχοντας να μην κάνει βουρτσιές, γιατί μετά ποιος την άκουγε τη μάνα μου...». Η μικρούλα Στέλλα βιώνει τον ξεριζωμό από τη Ρωσία και ακολουθεί την οικογένειά της στην Ελλάδα. Πόλεμος, κατοχή, εμφύλιος, μαύρες ιστορικές συγκυρίες και τραγικές απώλειες αγαπημένων της ανθρώπων θα περάσουν από πάνω της σαν οδοστρωτήρας. Αλλά εκείνη θα πρέπει να διατηρήσει το ψυχικό σθένος της και την αγάπη της για τη ζωή. Μια αληθινή ιστορία για το μεγαλείο του ανθρώπου που λυγίζει μόνο μπροστά στον θάνατο και για τη μητρική αγάπη.
Επτά ερωτικές ιστορίες κατάκτησης και απόρριψης με κύρια όπλα το χιούμορ και τον αυτοσαρκασμό. Τοποθετημένες στους δρόμους της πόλης, οι ιστορίες του Σπύρου Μαντζαβίνου είναι γεμάτες λογοτεχνικές και σινεφίλ αναφορές. Δεν είναι τυχαίο ότι ο 23χρονος συγγραφέας είναι απόφοιτος της Σχολής Σταυράκου. Με γλώσσα σημερινή καταγράφει σε πρώτο πρόσωπο τις έμμονες ιδέες του νεαρού ήρωα για τον έρωτα, ενώ ονειρεύεται μια διαφορετική πραγματικότητα όπου τα πάντα μπορούν να συμβούν με έναν φανταστικό κινηματογραφικό τρόπο. Έχοντας την ικανότητα ακόμη και να καταβροχθίσει τις αναμνήσεις του.
Μια βιογραφία του Παρθενώνα! Που από πρώτη επιθυμία συγγραφής της, μεταλλάχτηκε λόγω της έξης του Θεοδωρόπουλου για το μυθιστόρημα, σε κάτι περισσότερο από αυτά που ήδη ξέρουμε γι' αυτόν μέσω των μελετητών του. Με ένα φοβερό εύρημα, απόλυτα τεκμαρτό όμως από τον συγγραφέα: στο πρόσωπο της Σελάνας, συντρόφου ζωής του δημιουργού του Παρθενώνα Ικτίνου, ταξιδεύουμε στην άλλη άκρη του χρόνου. Σε μια Αθήνα όπου ο «Δήμος» είναι τύραννος, όπως τον αποκαλεί ο Ευριπίδης, και οι θεοί εξακολουθούν να παρεμβαίνουν στο ανθρώπινο σύμπαν.
Μια σημαδιακή μέρα: Δευτέρα 9 Ιουνίου 1975. Μεγαλώνοντας εσώκλειστοι σε ένα οικοτροφείο του Βόλου, μια παρέα εφήβων είναι έτοιμοι να ανοίξουν τα φτερά τους, ώσπου ένα τραγικό περιστατικό έρχεται για να σημαδέψει τη ζωή τους. Ποδόσφαιρο στις αλάνες, κρυφά τσιγάρα, πολιτικές ζυμώσεις, κι όλα με φόντο τα ταραγμένα νερά μιας πόλης αλλά και μιας χώρας που αγωνίζεται να συνέλθει από τα σκοτάδια της δικτατορίας. Μνήμη, χρόνος, απώθηση, εξωραϊσμός, αλήθεια που πονάει και μια διαρκής περιδίνηση περί του τι πραγματικά συνέβη, γραμμένη με μαεστρία από τον Ακρίβο. Μια από τις πιο δυνατές φωνές και συνεπείς πένες της περιφέρειας, που όμως παραμένει χρόνια τώρα στο κέντρο της ελληνικής λογοτεχνίας.
Η Κορεατο-Αμερικανίδα αυτή συγγραφέας (Σεούλ, 1968), στο διάσημο αυτό μυθιστόρημα - ποταμό, μια πολυάριθμη πινακοθήκη αξέχαστων χαρακτήρων, αφηγείται τη δύσκολη ζωή τεσσάρων γενεών της ίδιας οικογένειας, οι γενάρχες της οποίας είχαν αναγκαστεί στο μεσοπόλεμο να μεταναστεύσουν από την Κορέα στην Ιαπωνία. Αντιμετωπίζοντας ασταμάτητα προβλήματα επιβίωσης, ταυτότητας, προσαρμογής και πίστης, τα μέλη της οικογένειας διατηρούν ωστόσο τους μεταξύ τους συνεκτικούς δεσμούς. Όπως γράφει η New York Times Book Review, η συγγραφέας «υποδηλώνει ότι, αν έχουμε υπομονή και ευαισθησία να παρατηρήσουμε καλά, πίσω από τα πρόσωπα των έντονα διαφορετικών ανθρώπων κρύβονται αμέτρητες ιδιωτικές επιθυμίες, ελπίδες και δυστυχίες».
Ποτέ πια μόνος, Caryl Férey,μτφ. Αργυρώ Μακάρωφ, εκδ. Άγρα
Είναι ένα (ακόμα) εξαιρετικό βιβλίο του Κάριλ Φερέ, που αυτή τη φορά έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το ελληνικό αναγνωστικό κοινό, αφού διαδραματίζεται και στην Αθήνα, τον Πειραιά και την Αστυπάλαια. Ήρωες ο Μακ Κας, ένας σκληροτράχηλος μονόφθαλμος, κυνικός, απροσποίητος και συνειδητά αυτοκαταστροφικός, η δεκατριάχρονη κόρη του που μόλις έμαθε την ύπαρξή της και ένας έρωτας εξαφανισμένος από καιρό. Όταν μαθαίνει για τον θάνατο του πρώην κολλητού του, δικηγόρου και έμπειρου ιστιοπλόου, που χτυπήθηκε από φορτηγό πλοίο ενώ έπλεε στη Μάγχη, σοκάρεται. Για τον Μακ Κας, είναι αδιανόητο ο φίλος του να έκανε κάποιο λάθος πλοήγησης. Πώς όμως να συνδυάσει τις οικογενειακές διακοπές με τη μικρή και την εξιχνίαση του φριχτού θανάτου του φίλου του; Τι σχέση έχει το δράμα των προσφύγων και των μεταναστών, με τον φίλο του; Ο Καρύλ Φερέ επιχειρεί να περιγράψει την πραγματικότητα μιας βαλτωμένης από την κρίση Ελλάδας.
Η καλύτερη ιστορία φαντασμάτων του Τσαρλς Ντίκενς –και πιθανώς η καλύτερη της αγγλικής λογοτεχνίας– μεταφράζεται στα ελληνικά από τη Μαργαρίτα Ζαχαριάδου και τις εκδόσεις Άγρα. «Ο Σηματωρός» είναι το τελευταίο ολοκληρωμένο έργο του συγγραφέα, το οποίο έχει ως κεντρικό φόντο τον σιδηρόδρομο, ένα αγαπημένο μέρος εξερεύνησης για τον Ντίκενς. Ο αφηγητής του βιβλίου βρίσκεται σε ένα απόμερο κουβούκλιο της σιδηροδρομικής γραμμής και συνειδητοποιεί ότι βρίσκεται «στο πιο απομονωμένο και καταθλιπτικό μέρος που έχει δει ποτέ του», ενώ νιώθει «μια ανατριχίλα λες και είχε εγκαταλείψει τον φυσικό κόσμο». Η αίσθησή του αυτή σύντομα έρχεται να επιβεβαιωθεί από τον σηματωρό.
Το νυχτολούλουδο, Κόπανο Μάτλγουα Μαμπάσο,μετάφραση Μαρία Φακίνου, εκδ. Ίκαρος
Μυθιστόρημα που έγραψε μια γνωστή Νοτιοαφρικάνα συγγραφέας και γιατρός (γέννηση 1985). Στο κέντρο του βρίσκεται μια νεαρή γιατρός που προσπαθεί να τα βγάλει πέρα «στη σκληρή πραγματικότητα του δημόσιου συστήματος υγείας της Νότιας Αφρικής», ενώ ταυτόχρονα αντιμετωπίζει το πένθος από την αυτοκτονία του αδελφού της, τη σύγκρουση με τη μάνα της (η οποία θέλει να την απομακρύνει από τη μοναδική της φίλη, τη Νιάσα), τους έντονους πόνους της περιόδου κλπ. Σ' ένα πιο υποδόριο επίπεδο, υπάρχει διαπραγμάτευση θεμάτων όπως εφηβική φιλοδοξία, φυλή, φύλο, ιατρική δεοντολογία, πολιτικοποίηση, απόηχος του απάρτχαιντ και, τελικά, ανθρωπισμός.
Ένα από τα σημαντικότερα μυθιστορήματα της βικτοριανής εποχής, το «Βορράς και Νότος» της Ελίζαμπεθ Γκάσκελ, το οποίο έχει αποτελέσει τη βάση για δύο τηλεοπτικές σειρές, εκδίδεται για πρώτη φορά σε ελληνική μετάφραση. Το έργο του 1854 τοποθετείται στην Αγγλικά των πρώτων χρόνων της Βιομηχανικής Επανάστασης και καταφέρνει να μας παρουσιάσει όλες τις κοινωνικές συνθήκες που αναδύονται με τη νέα τάξη πραγμάτων, δίνοντας μας συγχρόνως μια θυελλώδη ερωτική ιστορία και μία από τις πιο αυθεντικές ηρωίδες της βικτοριανής λογοτεχνίας, την Μάργκαρετ Χέιλ.
«Το μόνο που λειτουργεί είναι η μνήμη. Η συλλογική μνήμη. Επίσης η πιο μικρή και θλιβερή ατομική μνήμη. Έχω όμως και την υποψία πως δύσκολα επιβιώνει η μία δίχως την άλλη· ότι δεν μπορούν να πλαστούν θρύλοι χωρίς προσωπικές αφηγήσεις. Ότι τελικά δεν υπάρχουν χώρες δίχως παραμύθια με νεράιδες κάτω από τη σκιά τους». Το βιβλίο του Πάκο Ιγνάσιο Τάιμπο ΙΙ έρχεται να γιορτάσει την επέτειο των 50 χρόνων από το 1968, ένα έτος που σημάδεψε το Μεξικό με την εξέγερση και την καταστολή της εξέγερσης του Σεπτεμβρίου εκείνης της χρονιάς.
Φροσύνη, Jean Bloch-Michel, μτφ. Ευγενία Γραμματικοπούλου,εκδ. Οκτάνα
Ντεμπούτο για τον νεοσύστατο εκδοτικό οίκο Οκτάνα από τη Θεσσαλονίκη με μία προσεγμένη, καλαίσθητη έκδοση. Ένας γάλλος συγγραφέας, ο Jean Bloch-Michel, πατώντας στον καθαρό λόγο της κλασικής γαλλικής ρεαλιστικής παράδοσης μας μεταφέρει μια λιτή ιστορία που εκτυλίσσεται σε κάποιο ελληνικό νησί το οποίο δεν κατονομάζεται, τη δεκαετία του ’60. Ένα χαμηλόφωνο αφήγημα με θέμα τη σύγκρουση πατέρα-κόρης, εξαιτίας της σκανδαλώδους επιθυμίας της κόρης να ορίσει η ίδια τη ζωή της. Η «Φροσύνη» αποτυπώνει τον αντίκτυπο της κοινωνικής αλλαγής στον μικρόκοσμο απλών ανθρώπων: θέτει, με τρόπο μεστό και ύφος σχεδόν δωρικό, το ζήτημα της βούλησης. Μιλάει για την ευθύνη των επιλογών μας, τη διεκδίκηση της ζωής που θέλουμε, τον σεβασμό στην επιθυμία του άλλου. Ο αναγνώστης ανακαλύπτει σιγά-σιγά κάτι αναγνωρίσιμα δικό του, στο μέτρο που η πορεία προς την ενηλικίωση περνάει αναπόφευκτα από τη ρήξη με την προηγούμενη γενιά.
Με φόντο την εναλλαγή των εποχών στην Ιαπωνία, η συγγραφέας Χίρο Αρικάουα μας δείχνει πώς μία πράξη αγάπης μπορεί να αλλάξει εντελώς τη ζωή μας, αλλά και των άλλων. Με πρωταγωνιστές έναν γάτο και τον «σωτήρα» του, Σατόρου, το ιαπωνικό best seller έρχεται να χαρτογραφήσει τα συναισθήματα που μας προκαλεί η ζωή όταν δεν πηγαίνει όπως θα θέλαμε, αλλά και να εξυμνήσει τις αξίες της φιλίας και της συντροφικότητας, μέσα από μία αλληγορική ιστορία, γραμμένη για να συγκινήσει κάθε αναγνώστη.
Κάθε χρόνο μια καλοκαιρινή βραδιά, ύστερα από μυστική πρόσκληση, πραγματοποιείται ένα υπερπολυτελές γεύμα έξω από μια μεγαλοπρεπή τοποθεσία, με τους καλεσμένους να καταφτάνουν ντυμένοι στα λευκά. Αυτή τη χρονιά το γεύμα θα γίνει στο Παρίσι. Ανάμεσα στους καλεσμένους, αγαπημένα και επιτυχημένα ζευγάρια, αλλά και δύο άνθρωποι, η Σαντάλ Γκιβερνύ, βραβευμένη σεναριογράφος και ο Ντάραμ Σινγκ, επιχειρηματίας στον χώρο της τεχνολογίας στην Ινδία, οι οποίοι είναι μόνοι στη ζωή και ευκαιριακό ζευγάρι για τη βραδιά. Τα μονοπάτια όλων θα πάρουν δραματικά διαφορετικές διαδρομές προτού καν τελειώσει το Δείπνο στα Λευκά.
Το βραβευμένο μυθιστόρημα της Μιτσούγιο Κάκουτα, μίας από τις πιο επιτυχημένες και εκρηκτικές συγγραφείς της νεότερης γενιάς στην Ιαπωνία. Το βιβλίο της ξεπέρασε το ένα εκατομμύριο αντίτυπα και μεταφέρθηκε γρήγορα στη μικρή και στη μεγάλη οθόνη. Με κοφτή αφήγηση και σφιχτοδεμένη πλοκή η Κάκουτα καταφέρνει να αποτυπώσει αβίαστα τον πόνο αλλά και τη χαρά της ζωής με πρωταγωνίστρια την Κιουάκο, μια νεαρή γυναίκα με ένα μωρό στην αγκαλιά που όμως δεν είναι δικό της. Μετακινείται συνεχώς αλλάζοντας ταυτότητα. Ένα μυθιστόρημα αμείωτης αγωνίας, με συναισθηματικές μεταπτώσεις και ψυχολογικές ανατροπές, όπου η ένταση διατηρείται με θαυμαστή αποτελεσματικότητα μέχρι το τέλος.
Η Έλενορ Όλιφαντ είναι απολύτως καλά, Γκέιλ Χάνεϊμαν,εκδ. Κλειδάριθμος
Η Έλενορ Όλιφαντ είναι μία γυναίκα στα τριάντα της, που εργάζεται ως λογίστρια σε μία εταιρεία στη Γλασκώβη. Ζει μία απλή ζωή αφού η καθημερινότητά της είναι να πηγαίνει στη δουλειά της και όταν γυρνάει στο σπίτι της περνάει την ώρα λύνοντας σταυρόλεξα και ακούγοντας ραδιόφωνο. Όλα όμως αλλάζουν όταν ερωτεύεται έναν τραγουδιστή που αν και δεν έχουν γνωριστεί ποτέ, αρχίζει να φαντασιώνεται ότι είναι ο άντρας της ζωής της. Η Έλενορ Όλιφαντ δηλώνει ότι είναι καλά, αλλά τι πραγματικά κρύβεται πίσω από τον αλλόκοτο χαρακτήρα της;
Η έρευνα για τον εμπρησμό ενός τροχόσπιτου θα πάρει άλλη τροπή όταν μέσα από τα αποκαΐδια ανασυρθεί το πτώμα ενός ανθρώπου. Οι αστυνόμοι Μπόντενσταϊν και Ζάντερ θα αναγκαστούν να ταξιδέψουν στο παρελθόν για να βρουν τη λύση στο μυστήριο και να αποτρέψουν τον θάνατο άλλων ανθρώπων. Το καλοκαίρι του 1972 θα αποτελέσει το κλειδί για τη λύση του μυστηρίου, ρίχνοντας φως τόσο στα μυστικά των κατοίκων όσο και στο παρελθόν του αστυνόμου Μπόντενσταϊν.
Η πλούσια και αριστοτεχνική πρόζα της Γιαναγκιχάρα, που στην Ελλάδα τη γνωρίσαμε από το δεύτερο βιβλίο της, «Λίγη Ζωή», από αυτό, το πρώτο της βιβλίο, γίνεται αμέσως αντιληπτή. Μεταφρασμένο από τη Μαρία Ξυλούρη και δοσμένο με τη μορφή απομνημονευμάτων ενός βαθιά διεφθαρμένου και αντιπαθητικού επιστήμονα, του γιατρού Περίνα, πλην όμως ιδιοφυούς και αποφασισμένου να κερδίσει παγκόσμια φήμη, το βιβλίο καταβυθίζεται σε μια συμφωνία σύνθετων θεμάτων: η επιστήμη, η εξουσία, η κατάχρησή της, το πάθος για αιώνια ζωή και το φρικτό τίμημα της επιτυχίας. Εντυπωσιακό, απολαυστικό, μέσα στο σασπένς, καθόλου άδικα δεν ανακηρύχτηκε βιβλίο της χρονιάς του 2013 από τη Wall Street Journal και τον Independent.
Το στιλέτο, Bogdan Teodorescu, μτφ. Μιχάλης Μητσός, εκδ. Πόλις
Ένας κατά συρροή δολοφόνος δρα στη ρουμανική πρωτεύουσα. Tα θύματα είναι Ρομά με ποινικό μητρώο. Κοινή γνώμη και πολιτική τάξη διχάζονται. Οι μεν χειροκροτούν τον εκδικητή που αποκαθιστά την τάξη, καταπολεμά τη μαφία και υποκαθιστά μια αδύναμη, αδρανή και διεφθαρμένη αστυνομία. Οι δε θεωρούν τις δολοφονίες πλήγμα κατά του κράτους δικαίου. Κι αν κύκλοι της αστυνομίας είναι συνένοχοι του εκδικητή; Οι οργανώσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων καταγγέλλουν τις διακρίσεις κατά της μειονότητας των Ρομά –που αποτελούν περίπου το 10% του πληθυσμού της χώρας– και το κλίμα φόβου που καλλιεργείται εις βάρος της. Ξεσπούν διαδηλώσεις και ταραχές, σημειώνονται κρούσματα αστυνομικής αυθαιρεσίας. Κυβέρνηση και αντιπολίτευση εντάσσουν την υπόθεση στους πολιτικούς υπολογισμούς τους, και προσπαθούν να την εκμεταλλευτούν, το ίδιο και τα ΜΜΕ. Σε λίγους μήνες, άλλωστε, διεξάγονται εκλογές. Και η Ευρωπαϊκή Ένωση, στην οποία αναπτύσσονται εθνικιστικά και ξενοφοβικά κινήματα, φοβάται πάνω απ’ όλα τη διατάραξη της κοινωνικής ειρήνης, που έχει ήδη επηρεαστεί από την οικονομική κρίση. Προσεγγίζοντας την ιστορία αυτών των δολοφονιών μέσα από το πρίσμα των μέσων ενημέρωσης και της πολιτικής ζωής, ο Μπογκντάν Τεοντορέσκου σκιαγραφεί με συναρπαστικό τρόπο τη σύγχρονη ρουμανική κοινωνία, δημιουργώντας ένα συνταρακτικά επίκαιρο μυθιστόρημα πολιτικής φαντασίας.
Στο παρόν βιβλίο διαφαίνονται με επάρκεια η θεματολογία και οι ποιητικές τάσεις στη νέα ποιητική γενιά της Κύπρου, ελληνόφωνη και τουρκόφωνη. Ανθολογούνται οι: Ανδρέας Αντωνίου, Πάνος Γιαννακού, Χρίστος Γενακρίτης, Σενέμ Γκιοκέλ (Senem Gökel), Μαρία Θωμά, Εμρέ Ιλερί (Emre İleri), Χαλίλ Καραπασάογλου (Halil Karapaşaoğlu), Αυγή Λίλλη, Γιώργος Ονησιφόρου, Ευτυχία Παναγιώτου, Κωνσταντίνος Παπαγεωργίου, Μαρία Παπαστεφάνου, Μυρτώ Παπαχριστοφόρου, Λάμπρος Πολυβίου, Αντρέας Πολυκάρπου, Μαρία Σιακαλλή, Αντωνίνη Σμυρίλλη, Άγγελος Σοφοκλέους, Ιάσονας Σταυράκης, Τούγτσε Τέκχανλι (Tuğçe Tekhanlı), Αντρέας Τιμοθέου. Μεταφραστές των τουρκοκυπριακών ποιημάτων: Άνθη Καρρά, Mehmet Yikik, Lale Alatli, Γκιουργκέντς Κορκμάζελ, Λευτέρης Παπαλεοντίου, Μαρία Σιακαλλή.
ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ – ΘΡΙΛΕΡ - ΜΥΣΤΗΡΙΟΥ - ΕΠ. ΦΑΝΤΑΣΙΑΣ
Μείον Δεκαοκτώ, Stefan Ahnhem,εκδ.Διόπτρα
Ένα αυτοκίνητο τρέχει στους δρόμους του Χέλσινγκμποργκ (γενέτειρα του συγγραφέα). Φτάνει στο λιμάνι και ο οδηγός πατά γκάζι και πέφτει στην παγωμένη θάλασσα. Η αυτοψία αποκαλύπτει ότι δεν είναι αυτοκτονία, ο άντρας δολοφονήθηκε πριν δύο μήνες και το σώμα του είχε καταψυχθεί στους μείον 18 βαθμούς. Όλα ανατρέπονται καθώς ανακαλύπτονται όλο και περισσότερα πτώματα. Ο αστυνόμος Φάμπιαν Ρισκ καλείται να κυνηγήσει έναν αδίστακτο, διαταραγμένο δολοφόνο που έχει αποστολή να δημιουργεί το τέλειο σκηνικό θανάτου. Μια ακόμη αγωνιώδης υπόθεση από τον Σουηδό συγγραφέα, που ήδη από το πρώτο του μυθιστόρημα, το Χωρίς Πρόσωπο, κέρδισε το Βραβείο Crimetime για Μυθιστόρημα της Χρονιάς στη Σουηδία το 2014.
Καλώς ορίσατε στη Μακάρια, το μικρό ξεχασμένο νησί του Αιγαίου που κρύβει άφθονα μυστικά και προκαλεί τον επισκέπτη να ανακαλύψει την αλήθεια με κάθε κόστος. Η ελληνική λογοτεχνία του φανταστικού και του τρόμου γνωρίζει έναν σημαντικό νέο εκπρόσωπό της στο πρόσωπο του Μάριου Δημητριάδη. Μια συναρπαστική μεταφυσική ιστορία, ένα ατμοσφαιρικό μυθιστόρημα τρόμου, όπου το πιο σκοτεινό κακό έρχεται από το παρελθόν για να μας θυμίσει ότι οι αρχαίοι θεοί βρίσκονταν πάντα ανάμεσά μας.
The Walking Dead - H πτώση του κυβερνήτη, μέρος πρώτο, Robert Kirkman, Jay Bonansinga,εκδ. Bell
Ασύλληπτος τρόμος, ασταμάτητη δράση, εθιστικοί χαρακτήρες, όλα τα συστατικά που μετέτρεψαν το «The Walking Dead» σε ένα από μαζικότερα franchise ποπ κουλτούρας της εποχής μας και το αποθέωσαν τόσο στην κομίστικη, όσο και στην τηλεοπτική και τη μυθιστορηματική εκδοχή του, απαντώνται σε πλούσιες δόσεις στο τρίτο βιβλίο της σειράς. Στο νέο αυτό κεφάλαιο της λογοτεχνικής σάγκας, ξεκινά η ολοκληρωτική παράδοση του κυβερνήτη στην παράνοια, ενώ αγαπημένοι χαρακτήρες από τα κόμικς και την τηλεοπτική σειρά-φαινόμενο, όπως ο Ρικ, η Μισόν και ο Γκλεν, κάνουν την είσοδό τους, δείχνοντας ένα νέο πρόσωπο στους λάτρεις του «The Walking Dead».
Μεταφυσικό ψυχολογικό θρίλερ, σκοτεινό ταξίδι εσωτερικής αναζήτησης και κατάδυση στα βάθη του μυαλού, σε ένα μυθιστόρημα φτιαγμένο με όλα τα συστατικά του αξέχαστου. Ένα από τα επινοητικότερα storylines της πρόσφατης λογοτεχνικής παραγωγής θέτει το ερώτημα που εμπνέει ξέπνοες αναγνώσεις: Αν ένα βράδυ πας για ύπνο και το επόμενο πρωινό ξυπνήσεις, αλλά αντί να έρθει το αύριο ανακαλύψεις ότι έχει έρθει το χθες, αν κάθε βράδυ που πέφτεις να κοιμηθείς δεν ξέρεις σε ποια χρονιά και σε ποια φάση της ζωής σου θα ξυπνήσεις το επόμενο πρωινό, τότε τι κάνεις; Πώς θα πείσεις τους δικούς σου ανθρώπους ότι έρχεσαι από το μέλλον; Κι αν ξυπνήσεις και δεν τους έχεις γνωρίσει ακόμη; Και, τελικά, πώς θα σταματήσεις αυτό το πισωγύρισμα πριν να είναι πολύ αργά;
Εκείνη εξαφανίστηκε, εκείνος είπε ψέματα, τα μυστικά τους δε θα μείνουν θαμμένα: Να πώς μπορεί μια αράδα να εκφράσει το συναρπαστικό περιεχόμενο του best seller που πλασαρίστηκε στις λίστες των New York Times, των Sunday Times και του Kindle από την πρώτη εβδομάδα κυκλοφορίας του. Η συγγραφέας που χαρακτηρίστηκε ως «εθιστική φωνή στα μυθιστορήματα αγωνίας» και απέσπασε επαίνους από τον κορυφαίο Lee Child, επιστρέφει με σπουδαίο νέο έργο, μετά τα «Πίσω από κλειστές πόρτες» και «Η κατάρρευση». Αν δεν την έχετε ανακαλύψει ακόμη, τώρα ήρθε η ώρα.
Τα best sellers ψυχολογικά θρίλερ της εκδίδονται σε 27 χώρες. Το 2013, το The Carrier, κέρδισε το «Thriller of the Year Award» στα εθνικά βραβεία Specsavers. Δύο μυθιστορήματα της S.H., «The Point of Rescue και The Other Half Lives», έχουν ήδη διασκευαστεί σε σενάριο για τη μίνι τηλεοπτική σειρά «Case Sensitive». Το τελευταίο της βιβλίο είναι ένα διαβολικά περίπλοκο μυστήριο για τον σπουδαίο Ηρακλή Πουαρό. Επιστρέφοντας στο σπίτι του βρίσκει μια εξαγριωμένη γυναίκα να τον περιμένει και να απαιτεί να μάθει γιατί της έστειλε μια επιστολή που την κατηγορεί για τον φόνο του Μπάρναμπας Πάντι, ενός άγνωστου σε εκείνη άντρα. Όμως ούτε ο διάσημος ντετέκτιβ τον γνωρίζει, ούτε έστειλε επιστολή. Ποιος τις έστειλε και γιατί; Ποιος είναι ο Μπάρναμπας Πάντι; Είναι όντως νεκρός, και αν ναι, τον δολοφόνησαν; Ερωτήματα που πρέπει να απαντηθούν πριν κινδυνεύσουν άνθρωποι και υπολήψεις.
Αμέσως μετά το απόλυτο bestseller της χρονιάς Το δέμα, έρχεται το νέο βιβλίο του πιο επιτυχημένου συγγραφέα ψυχολογικών θρίλερ της Γερμανίας. Η Θεραπεία, όταν κυκλοφόρησε το 2006 έγινε αμέσως best seller. Μια δωδεκάχρονη, η Γιόζι πάσχει από μια ανεξήγητη ασθένεια. Στη διάρκεια μιας επίσκεψής της στον γιατρό, εξαφανίζεται από το ιατρείο χωρίς κανένα ίχνος. Τέσσερα χρόνια μετά, ο πατέρας της και ψυχίατρος Βίκτορ Λάρεντς έχει αποτραβηχτεί συντετριμμένος σε ένα απομονωμένο νησί της Βόρειας Θάλασσας, όταν δέχεται την απροσδόκητη επίσκεψη μιας όμορφης άγνωστης. Πρόκειται για μια συγγραφέα, την Άννα Σπίγκελ, η οποία πάσχει από μια σπάνια μορφή σχιζοφρένειας. Όλοι οι χαρακτήρες που δημιουργεί στα βιβλία της αποκτούν –κατά τα λεγόμενά της– σάρκα και οστά και αρχίζει να επικοινωνεί μαζί τους. Είναι δυνατόν μέσα στις ψευδαισθήσεις της Άννα να κρύβονται στοιχεία για τις τελευταίες μέρες της Γιόζι; O Βίκτορ πείθεται να αναλάβει τη θεραπεία της σε μια απέλπιδα προσπάθεια να ανακαλύψει την αλήθεια.
Σ’ ένα γρήγορο αστυνομικό μυθιστόρημα, με χιούμορ και ανατροπές, ο ιδιόρρυθμος ιδιωτικός ερευνητής Στάθης Παντελιάς αναλαμβάνει ταυτόχρονα δύο υποθέσεις: από τη μια η μυστηριώδης Φιλίππα Κοροβέση, η πελάτισσα που φοβάται για τη ζωή της, και από την άλλη το αστυνομικό του δαιμόνιο που τον οδηγεί στην έρευνα για τις περίεργες δολοφονίες τριών μεγιστάνων του πλούτου με βρόμικο παρελθόν. Ο Παντελιάς υποψιάζεται ότι οι δύο αυτές υποθέσεις συνδέονται και άλλοτε αποπροσανατολίζεται, άλλοτε έρχεται πιο κοντά στη λύση…
Ο πρώτος τόμος μιας θεαματικής τριλογίας, όπου η νεαρή Κέλσι Ράιλι Γκλυν, νόμιμη διάδοχος του θρόνου του Τέρλινγκ, μεγαλώνει απομακρυσμένη από το βασίλειό της για να παραμείνει ζωντανή. Στα 19 της τα εναπομείναντα μέλη της Βασιλικής Φρουράς φτάνουν για να την οδηγήσουν με ασφάλεια στην πατρίδα της, όπου θα διεκδικήσει το στέμμα και την εξουσία. Τόσο η διαδρομή έως το παλάτι όσο και η παραμονή της σε αυτό θα αποδειχθούν πρόκληση, καθώς ολόγυρά της καραδοκούν πληρωμένοι δολοφόνοι, ληστές αγνώστων προθέσεων και προδότες εκ των έσω.
Οι ανθρώπινες μύγες, Hans Olav Lahlum, μτφ. Χριστόδουλος Λιθαρής, εκδ. Φανταστικός Κόσμος
Βρισκόμαστε στο Όσλο, το 1968, όπου ο φιλόδοξος νεαρός επιθεωρητής, Κόλμπιορν Κρίστιανσεν, ειδοποιείται να μεταβεί σε ένα κτίριο όπου βρέθηκε δολοφονημένος ένας άνδρας. Το θύμα, ο Χάραλ Ούλεσεν, ήταν θρυλικός ήρωας της Αντίστασης στη διάρκεια της Γερμανικής Κατοχής – ποιος θα επιθυμούσε τον θάνατό του; Καθώς ο επιθεωρητής Κρίστιανσεν, γνωστός και ως Κ2, ερευνά την υπόθεση, αρχίζει να ξεδιαλύνεται ότι ο δολοφόνος μπορεί να είναι μόνο κάποιος από τους υπόλοιπους ενοίκους του κτιρίου όπου ζούσε ο Ούλεσεν. Ένα συναρπαστικό αστυνομικό μυθιστόρημα, που χαρακτηρίστηκε ως η απάντηση στην Άγκαθα Κρίστι.
Ρούστερ Μπαρ, Τζον Γκρίσαμ,εκδ. Ελληνικά Γράμματα
Τρεις φοιτητές ανακαλύπτουν ότι έχουν πέσει θύματα της «Μεγάλης Απάτης των Νομικών Σπουδών», έχοντας υπερχρεωθεί για να πληρώσουν μία κάκιστης ποιότητας σχολή, η οποία μάλιστα ανήκει σε έναν μεγαλομέτοχο τράπεζας που ειδικεύεται στα φοιτητικά δάνεια. Τώρα, λίγους μόλις μήνες πριν πάρουν πτυχίο, θα προσπαθήσουν να ξεσκεπάσουν την απάτη, αλλά και να γλιτώσουν από τα υπέρογκα χρέη τους. Το νέο νομικό θρίλερ του κορυφαίου στο είδος, Τζον Γκρίσαμ, μας οδηγεί στο εσωτερικό μίας παράξενης ιστορίας και στις παγίδες μίας μεγάλης απάτης.
Το γκρι ταγιέρ, Αντρέα Καμιλλέρι,μτφ. Γιάννα Σκαρβέλη, εκδ. Ελληνικά Γράμματα
Με κεντρικό πρόσωπο της ιστορίας την Αντέλε, μία γυναίκα φαμ φατάλ, αλλά και καθώς πρέπει, και το γκρι ταγιέρ της, το οποίο για την ίδια φέρει ένα βαθύ συμβολικό νόημα, ο Αντρέα Καμιλλέρι στο νέο του νουάρ μυθιστόρημα δημιουργεί ένα ψυχογράφημα μιας αινιγματικής γυναίκας, αλλά και μία προβολή του αστικού καθωσπρεπισμού και της υποκρισίας που χαρακτηρίζουν την –κατά τα φαινόμενα– καλή κοινωνίας της σύγχρονης Σικελίας.
Ποιος σκότωσε τον Μότσαρτ, Μιχάλης Πατεντάλης, εκδ. Κλειδάριθμος
Ο Αλέξης Βελλίδης είναι ένας νεαρός φοιτητής στη Μουσική Ακαδημία της Βιέννης, ο οποίος βρίσκεται έγκλειστος σε μία ψυχιατρική κλινική. Πώς κατέληξε όμως εκεί; Όλα ξεκίνησαν όταν αποφάσισε να κάνει μία εργασία για το Ρέκβιεμ του Μότσαρτ. Αποκωδικοποιώντας με μεγάλο κόπο μία παρτιτούρα ανακαλύπτει ένα μεγάλο μυστικό: τους δολοφόνους του Μότσαρτ. Όσοι προσπάθησαν να ξετυλίξουν το κουβάρι της δολοφονίας όμως εξαφανίστηκαν. Θα μπορέσει να ξεφύγει και να λύσει το μυστήριο;
Ο ξένος, Στίβεν Κινγκ,μτφ. Γιώργος Μαραγκός, εκδ. Κλειδάριθμος
Το κακοποιημένο πτώμα ενός αγοριού θα οδηγήσει στη σύλληψη ενός από τους πιο αγαπητούς κατοίκους του Φλιντ Σίτι, του προπονητή Τέρι Μέιτλαντ. Ο Μέιτλαντ είναι προπονητής μπέιζμπολ, δάσκαλος, σύζυγος και πατέρας δύο κοριτσιών. Αν και έχει άλλοθι που υποστηρίζει την αθωότητά του, τα στοιχεία που φέρνουν στην επιφάνεια ο εισαγγελέας και ο ντετέκτιβ που έχει αναλάβει την υπόθεση, τον κάνουν να φαίνεται όλο και πιο ένοχος. Τελικά κρύβει τόσο καλά την αρρωστημένη του πλευρά ο Μέιτλαντ, ή έχει διαπράξει κάποιος άλλος το έγκλημα;
Το μήνυμα, Yrsa Sigurdardottir, μτφ. Αλέξανδρος Καλοφωλιάς, εκδ. Μεταίχμιο
Σκοτεινή ιστορία, πολυεπίπεδη πλοκή, ασυνήθιστα εγκλήματα και τρόμος σε συνδυασμό με αστυνομικό σασπένς. Με ήρωα τον ντετέκτιβ Χούλνταρ και την ψυχολόγο Φρέιγια, δέκα χρόνια αφότου σφραγίστηκε, ένα ανατριχιαστικό μήνυμα στο εσωτερικό μιας σχολικής χρονοκαψούλας, γραμμένο από έναν δεκατριάχρονο, προβλέπει τον θάνατο έξι ανθρώπων. Πώς θα το χειριστούν, όταν ήδη η «προφητεία» αρχίζει να εκπληρώνεται; Μια σοκαριστικά μακάβρια υπόθεση που διαδραματίζεται στην Ισλανδία, γραμμένη από την Yrsa, που ξεπερνάει τον εαυτό της και δείχνει γιατί ανήκει στην αφρόκρεμα των σκανδιναβών συγγραφέων.
ΔΟΚΙΜΙΑ – ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΙΣΤΟΡΙΑ
Η επιδίωξη της ισχύος, Ευρώπη 1815-1914, Richard J. Evans, εκδ. Αλεξάνδρεια
Από τον συγγραφέα της μνημειώδους τριλογίας για το Γ΄ Ράιχ, ένα βιβλίο αναφοράς για την Ευρώπη την εποχή που δέσποζε στον υπόλοιπο κόσμο. Για πρώτη φορά σ’ έναν τόμο, ένα πανόραμα της Ευρώπης του 19ου αιώνα: μιας εποχής εθνικών και κοινωνικών συγκρούσεων, από την πτώση του Ναπολέοντα μέχρι το ξέσπασμα του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου, από τις επαναστάσεις του 1830 και του 1848 μέχρι την ενοποίηση της Γερμανίας και της Ιταλίας, κι από τους ρωσοτουρκικούς πολέμους μέχρι τις αναταραχές στα Βαλκάνια. Ανάμεσα στα μεγάλα θέματα που πραγματεύεται είναι το τέλος της αριστοκρατικής κυριαρχίας και η ανάδυση της βιομηχανικής κοινωνίας, η παρακμή της θρησκευτικής πίστης και η άνοδος της κοσμικής επιστήμης και ιατρικής, το ταξίδι της τέχνης, της μουσικής και της λογοτεχνίας από τοn ρομαντισμό στοn μοντερνισμό, η αντικατάσταση των τιμωριών του παλαιού καθεστώτος από τη νεωτερική φυλακή, οι φεμινιστικοί αγώνες για την ισότητα και τη χειραφέτηση των γυναικών. Στη συναρπαστική αφήγηση του Ρίτσαρντ Έβανς (σε μετάφραση Ελένης Αστερίου) ξαναβρίσκουμε την αίσθηση του δέους και του θαυμασμού που διαπερνούσε αυτή τη εποχή των τεράστιων πολιτισμικών, πολιτικών και τεχνολογικών αλλαγών. Όχι άδικα ο «Economist» το χαρακτήρισε το καλύτερο βιβλίο της χρονιάς.
Με τη σύνθεση της ψυχολογίας και της φιλοσοφίας στα βιβλία του ο Ίρβιν Γιάλομ κατέδειξε μία νέα αποκαλυπτική κατανόηση του εσωτερικού κόσμου των ανθρώπων. Στο νέο του αυτοβιογραφικό βιβλίο «Αυτό ήταν η ζωή; Τότε άλλη μια φορά! - Αναμνήσεις ενός ψυχιάτρου» έρχεται να μας αποκαλύψει νέες διαστάσεις της ανθρώπινης ψυχοσύνθεσης, μέσα από τις ιστορίες των πιο αξιομνημόνευτων ασθενών του, αλλά και με την εξιστόρηση της προσωπικής του ιστορίας: την οικογενειακή του ζωή, την επιστημονική και ψυχοθεραπευτική του πορεία και τη συγγραφή των πιο εμβληματικών βιβλίων του.
Έντεκα μελετήματα, τα οποία συστήνουν στον αναγνώστη τρεις εκδοχές του Ντίνου Χριστιανόπουλου: τον Χριστιανόπουλο, ως αναγνώστη της βιβλικής και χριστιανικής γραμματείας, αλλά και του έργου άλλων ομοτέχνων του, όπως του Σολωμού, του Καβάφη, του Σεφέρη. Τον Χριστιανόπουλο, όπως τον προσέλαβαν δύο σημαντικοί έλληνες συνθέτες (Χατζιδάκις και Κουγιουμτζής). Καθώς επίσης και τον Χριστιανόπουλο των αρχών της δεκαετίας του 1950, περίοδο διαμόρφωσης της ποιητικής του. Καθένα από τα μελετήματα εκκινεί από διαφορετικό σημείο και φωτίζει ένα μικρό κομμάτι του ποιητή, δημιουργώντας ψηφίδες που συνθέτουν ένα τμήμα της ποιητικής του παραγωγής. Μια σημαντική προσθήκη στη βιβλιογραφία γύρω από τη ζωή και το έργο του μείζονα δημιουργού.
Ολοκληρωτισμός αμφιπρόσωπος (Υπότιτλος: I. Η Κόκκινη Πλατεία και ο θείος Αρθούρος - ΙΙ Παθήματα χωρίς μαθήματα), Χρήστος Γιανναράς,εκδ. IANOS
Με αφορμή ένα παγκόσμιο συνέδριο για τον αφοπλισμό, μια πρώτη γνωριμία - παρθενική ματιά ενός Δυτικού, του Χρήστου Γιανναρά, με την καθημερινότητα των σοβιετικών πολιτών στην δεκαετία του ’80. Μόσχα, Λένινγκραντ, διαφορετικό αστικό τοπίο, διαφορετική νοοτροπία, διαφορετική ζωή. Έκπληκτη και διεισδυτική ματιά, αράδες γεμάτες γοητεία, παρατηρήσεις καίριες. Στο δεύτερο μέρος του βιβλίου, κάτω από τον τίτλο «Παθήματα χωρίς μαθήματα» θα βρει κανείς οξυδερκή κείμενα για τα σημερινά αδιέξοδα του καπιταλισμού.
Ο Βασίλης Νικολαΐδης μοιράζεται τις συναντήσεις του με 4 ανθρώπους του πνεύματος, που σημάδεψαν την εποχή τους: τον ζωγράφο και σκηνογράφο Γιάννη Τσαρούχη, τον συνθέτη Μάνο Χατζιδάκι, την ηθοποιό Μαίρη Αρώνη και τον ζωγράφο και σκηνογράφο Νίκο Γεωργιάδη. Σκοπός του είναι μέσα από αυτό το βιβλίο να τιμήσει πνευματικές ποιότητες και αξίες, που στην εποχή μας έχουν εκλείψει, με την πρώτη μεταπολεμική γενιά να έχει αφήσει πίσω της ένα μεγάλο κενό, το οποίο δεν γνωρίζουμε αν θα το δούμε ποτέ να γεμίζει.
Σκίτσα, χρονογραφήματα, γελοιογραφίες και αυθεντικά στιγμιότυπα συνθέτουν τη «χρονομηχανή», με την οποία ο αθηναιογράφος Θωμάς Σιταράς θα μας μεταφέρει σε μία άλλη Αθήνα. Το λεύκωμα «Ξεφυλλίζοντας παλιές εφημερίδες: Τα καλύτερα της Παλιάς Αθήνας» μας φέρνει σε επαφή με τις δικαστικές αίθουσες, τη βιοπάλη και το μεράκι, τις αναζητήσεις γαμπρού, τις κουζίνες και τις ταβέρνες και τους τόπους διασκέδασης μιας άλλης εποχής, μέσα από εικόνες, που μας γεμίζουν νοσταλγία, αλλά συνάμα και μας διασκεδάζουν.
Χρονικό γραμμένο τμηματικά τη δεκαετία του ’90, από γνώστη της πόλης και φανατικό της καθημερινότητάς της, το βιωματικό αυτό βιβλίο καταγράφει πρόσωπα, πράγματα, γεγονότα, καταστάσεις, γκράφιτι, σλόγκαν, διαφημίσεις πολιτικά συνθήματα, μουσικές, δρόμους, πλατείες, συνοικίες, κτίρια, καθώς και αναμνήσεις, εμπειρίες, σκέψεις, κρίσεις και συναισθήματα του συγγραφέα κατά το δεύτερο μισό του 20ού αιώνα. Το τελικό αποτέλεσμα είναι ένα γοητευτικό συνονθύλευμα δεδομένων του αθηναϊκού χωροχρόνου. Ο Καραντώνης −γνωστός ποιητής, πεζογράφος, αρθρογράφος, δραματουργός, κριτικός και σχολιογράφος, με δεκάδες βιβλία στο ενεργητικό του− δηλώνει πως «πάντα ζει και κινείται στο κέντρο της Αθήνας, το οποίο δεν έχει σκοπό να εγκαταλείψει ποτέ».
Ιστορία της νεότερης και σύγχρονης Ελλάδας 1750-2015, Γιώργος Β. Δερτιλής, Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης
Μόλις κυκλοφόρησε από τις Πανεπιστημιακές Eκδόσεις Κρήτης η νέα αναθεωρημένη έκδοση του σπουδαίου βιβλίου του γνωστού ιστορικού Γιώργου Β. Δερτιλή. Όπως σημειώνει, «γράφοντας αυτό το βιβλίο σκοπός μου δεν ήταν να διηγηθώ “τι έγινε”, αλλά να κατανοήσω το “γιατί έγινε”. Δεν ήταν να διηγηθώ μια ιστορία, αλλά να την ερμηνεύσω. Να εξηγήσω την Ιστορία της νεότερης και σύγχρονης Ελλάδας με τους Έλληνες να φαντάζονται μια από τις πρωιμότερες δημοκρατίες στον κόσμο και να τη διαμορφώνουν βυθισμένοι σε εξάρσεις ενθουσιασμού και σε εμφύλια μίση, να παλεύουν με την αστάθεια που τους επέβαλε η μοίρα της χώρας, η θέση της στο σταυροδρόμι τριών ηπείρων, και να σκορπούν το αίμα τους αντιμετωπίζοντας αυτοκρατορίες και αψηφώντας υπερδυνάμεις. Αυτή την Ιστορία διηγείται με σαφήνεια, απλότητα και καλαισθησία γραφής σε ένα βιβλίο το οποίο απευθύνεται τόσο στον ιστορικό, τον ανθρωπολόγο, τον οικονομολόγο, όσο και στους μαθητές και φοιτητές και σε όλους τους αναγνώστες που αγαπούν το διάβασμα. Ο Γ. Β. Δερτιλής, μέλος της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας και ομότιμος καθηγητής του Πανεπιστημίου Αθηνών, έχει εκλεγεί καθηγητής στην ÉHÉSS (Παρίσι, 2000-2010), καθώς και επισκέπτης καθηγητής στο Harvard, στην Οξφόρδη και στο Ευρωπαϊκό Ινστιτούτο Φλωρεντίας.
Το βιβλίο της χαράς, Δαλάι Λάμα, Ντέσμοντ Τούτου και Ντάγκλας Άμπραμς,μτφ. Βίβιαν Ματσούκα, εκδ. Πεδίο
«Πώς μπορούμε να βρούμε τη χαρά μέσα σε έναν κόσμο γεμάτο πόνο και ανώφελα βάσανα;» Αυτό το ερώτημα έρχεται να απαντήσει «Το βιβλίο της χαράς» μέσα από τις φωνές των Δαλάι Λάμα και Ντέσμοντ Τούτου, δύο πνευματικών γιγάντων που έχοντας περάσει μια ζωή γεμάτη με αντιξοότητες έρχονται να δηλώσουν ότι είναι δύο από τους πιο χαρούμενους ανθρώπους στον κόσμο, όχι παρά αυτές, αλλά ακριβώς λόγω αυτών. Μας προσφέρουν τους Οκτώ Πυλώνες της Χαράς και μας υπενθυμίζουν ότι η χαρά είναι δικαίωμα όλων από τη στιγμή που γεννιόμαστε.
Το «Στους ώμους των γιγάντων» συγκεντρώνει 12 κείμενα του Ουμπέρτο Έκο, που συντάχτηκαν με αφορμή τη Milanesiana, ένα φεστιβάλ γραμμάτων, επιστημών και τεχνών. Ο συγγραφέας ακουμπά πλήθος ζητημάτων, ανάλογα κάθε φορά με το κεντρικό θέμα του φεστιβάλ, και μας παρουσιάζει την πεμπτουσία της σκέψης του αναφερόμενος, μεταξύ άλλων, στη σύγκρουση των γενεών, τους μεταβαλλόμενους κανόνες της ομορφιάς και της ασχήμιας, το ψέμα που γίνεται αλήθεια και αλλάζει τον ρου της Ιστορίας, τις μορφές της ατέλειας και της τελειότητας στην τέχνη και το απόλυτο και το σχετικό.
Το βιβλίο του Ουμπέρτο Έκο επανακυκλοφορεί 20 χρόνια μετά την πρώτη του ελληνική έκδοση, αφού φαινόμενα όπως ο νεοναζισμός, η απειλή των ακροδεξιών κινημάτων και η ξενοφοβία, το καθιστούν πιο αναγκαίο από ποτέ. Ο σημαντικός στοχαστής πραγματεύεται στα πέντε δοκίμια, που συγκεντρώνονται εδώ, θέματα, τα οποία «αφορούν σε αυτό που καλό θα ήταν να γίνει, σε αυτό που δεν θα έπρεπε να γίνει ή σε αυτό που δεν μπορεί, κατά κανέναν τρόπο, να γίνει».
Είναι η πρώτη φορά μετά τον Μεσοπόλεμο και την άνοδο των ολοκληρωτισμών του 20ού αιώνα, που οι δημοκρατίες εμφανίζουν όχι απλώς σημάδια κόπωσης αλλά και αμφισβητούνται, παρακμάζουν και αποψιλώνονται, χωρίς να μπορούν να υπερασπιστούν τα ιδεώδη τους. Και όλα αυτά συμβαίνουν μέσω της κάλπης, καθώς παγκοσμίως φαίνεται σαν να υπάρχει μια αντίστροφη μέτρηση εναντίον της. Οι δυο καθηγητές του Χάρβαρντ, στην αφυπνιστική αυτή μελέτη που μεταφράστηκε από τον Ανδρέα Παππά, επισημαίνουν τις θεμελιώδεις προϋπόθεσης επιβίωσής της, προσφέροντας ένα βαθύ εργαλείο κατανόησης του κεντρικού πολιτικού ζητήματος της εποχής μας.
Τον αστικό τρόπο ζωής, που αγαπήθηκε και μισήθηκε μέσα στα μετεμφυλιακά πάθη και τους ιλιγγιώδεις μετασχηματισμούς της ελληνικής κοινωνίας, ζωντανεύει μέσα από τη μαρτυρία ενός από τους γνωστότερους αθηναίους αστούς. Ο Στράτης Στρατήγης είναι με διττή έννοια αστός: και βέρος Αθηναίος και οπαδός της αστικής ταυτότητας· στη ζωή και στην πολιτική. Μόνιμος κάτοικος του κέντρου, ανάμεσα στον Λυκαβηττό και την Ακρόπολη, διακεκριμένος νομικός, πολιτικός, προοδευτικός βασιλόφρων, φίλος ή γνωστός διαφόρων και διαφορετικών προσωπικοτήτων της δικής του αθηναϊκής «γειτονιάς» και του κόσμου, ανασυνθέτει τις επιδράσεις που είχαν οι αλλεπάλληλες εσωτερικές και διεθνείς αλλαγές πάνω στο άστυ και τις αντιλήψεις των ανθρώπων του. Με κινηματογραφική μνήμη, κινεί την αφήγηση σε έξι δεκαετίες, από τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο έως τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004, στο πλαίσιο των οποίων χρημάτισε πρώτος πρόεδρος του «Αθήνα 2004». Σε αυτή τη διαδρομή από το ναδίρ έως το ζενίθ των δυνατοτήτων του ελληνικού κράτους στον 20ό αιώνα, η Αθήνα ξανασυστήνεται στον αναγνώστη ως πολυμορφικό σκηνικό ολοένα συνθετότερων ανθρώπινων ιστοριών, μια μικρογραφία της ιστορίας της χώρας.
Το τραγούδι - ύμνος στην ειρήνη «Imagine» του Τζον Λένον κυκλοφορεί για πρώτη φορά εικονογραφημένο σε μία μοναδική έκδοση, την οποία μεταφράζει ο τραγουδοποιός Φοίβος Δεληβοριάς και προλογίζει η σύντροφος του Λένον, Γιόκο Όνο. Πρόκειται για ένα βιβλίο που, όπως και οι αρχικοί στίχοι, έρχεται να ονειρευτεί έναν πραγματικά ειρηνικό κόσμο, στον οποίο όλοι θα είμαστε ένα. Μέρος των εσόδων του βιβλίου, το οποίο έχει αγαπηθεί ήδη από χιλιάδες γονείς και παιδιά σε 20 χώρες, θα διατεθεί στη Διεθνή Αμνηστία.
Ο Συλλέκτης - Έξι διηγήματα για έναν κακό λύκο, Soloúp (Αντώνης Νικολόπουλος), εκδ. Ίκαρος
Graphic short stories του γνωστού κομίστα, πέντε διηγήματα κι ένα παραμύθι για τον "κακό" λύκο, που συναποτελούν μια «σύγχρονη καλειδοσκοπική ιστορία για την αποξένωση των παιδιών από τους γονείς τους μετά το διαζύγιο». Εδώ επιπλέον υπάρχουν «πεταλούδες, γραμματόσημα, δαχτυλήθρες, δόντια, ταξί. Σκιές και μαύρες τρύπες. Μια παρέα στο καφενείο, ένα καναρίνι και μια διάρρηξη, δυο φίλοι, η πόρτα μιας πολυκατοικίας, η Κοκκινοσκουφίτσα» κλπ. Είναι 16ο βιβλίο του δημιουργού, μετά από 14 άλμπουμ με γελοιογραφίες ή κόμικς, τη μελέτη «Τα Ελληνικά Κόμικς» και το διάσημο graphic novel «Αϊβαλί».
Λένε ότι η Δανία είναι η πιο ευτυχισμένη χώρα στον κόσμο, η χώρα που έχει κατακτήσει το hygge (χου-γκα), δηλαδή την «τέχνη να δημιουργείς ατμόσφαιρα θαλπωρής», την «ζεστασιά της ψυχής», το «συναίσθημα ευεξίας και εσωτερικής πληρότητας». Με άλλα λόγια, το hygge είναι αυτό που νιώθουμε, όταν βρίσκουμε ένα είδος ευτυχίας στις λεπτομέρειες της καθημερινότητάς μας. Αυτό ακριβώς το συναίσθημα πραγματεύεται ο Μάικ Βάικινγκ στο καινούργιο του βιβλίο του, που έχει γίνει best seller του και έχει μεταφραστεί σε 35 γλώσσες! Ο Δανός συγγραφέας απαντά στο γιατί η πατρίδα του είναι η πιο ευτυχισμένη χώρα στον κόσμο και μας εξηγεί ότι οι όμορφες στιγμές κρύβονται στην απλότητα.
50 διηγήματα για την πρωτεύουσα και τη σχέση της με το βιβλίο. Εδώ θα βρείτε συγκεντρωμένα τα καλύτερα δείγματα από τον Διαγωνισμό Διηγήματος που πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά από την Αλυσίδα Πολιτισμού IANOS. Οι συγγραφείς των 50 διηγημάτων, που ξεχώρισε η κριτική επιτροπή, αποτελούμενη από τη συγγραφέα Ρέα Γαλανάκη, τον ποιητή Κωνσταντίνο Μπούρα και τον συγγραφέα Διονύση Μαρίνο, συνδέουν την Αθήνα και το βιβλίο, ο καθένας με το προσωπικό του αφηγηματικό χρώμα και τον δικό του θεματικό τόνο.
Γραμμένο με χιουμοριστική διάθεση, αλλά και με αγάπη απέναντι στην τέχνη και τους εργάτες της, το βιβλίο σκιαγραφεί τους πρωταγωνιστές και αποκωδικοποιεί τα μυστικά και τις πρακτικές που συνθέτουν το εγχώριο εικαστικό τοπίο, από έναν άνθρωπο που τα έχει ζήσει όλα αυτά από μέσα. Μέχρι πόσων χρόνων μπορείς να θεωρείσαι νέος καλλιτέχνης; Ποια είναι η δουλειά ενός κιουρέιτορ; Τι είναι οι εναλλακτικοί χώροι; Τι ρόλο παίζουν οι συλλέκτες; Αυτά και πολλά ακόμα ερωτήματα βρίσκουν απαντήσεις, ενώ περίπλοκες έννοιες αποδομούνται με πολύ απλά λόγια, ώστε ο καθένας να μπορέσει να ρίξει μια ματιά εκ των έσω στον κόσμο της τέχνης.
Dear Google’s people, διαδίδετε και εσείς μεταξύ άλλων αυτή τη χαρμόσυνη είδηση: Θάνατο στον Θάνατο! Δεν είμαστε πια υποχρεωμένοι να πεθάνουμε! Οι ιμορταλιστές - δισεκατομμυριούχοι προσπαθούν να επιμηκύνουν τη ζωή, γράφει ο Φρανκ Νταμούρ, αλλά έχετε σκεφτεί πώς θα ήταν ένας κόσμος χωρίς θάνατο; Θα θέλαμε να ζούμε για πάντα με τους ίδιους ανθρώπους, αναρωτιέται, απευθυνόμενος με 13 ανοιχτές επιστολές στους δισεκατομμυριούχους κήρυκες της αθανασίας, μεταξύ αυτών κι στους δύο συνιδρυτές της Google. Για τον συγγραφέα η μάχη ενάντια στη θνητότητα ακολουθεί πιστά τη λογική του σημερινού κόσμου, όπου ό,τι είναι τεχνολογικά δυνατό θα πρέπει αβίαστα και να υλοποιείται. Ο Νταμούρ αποδομεί το ιδεολόγημα της κατάκτησης της αθανασίας που μετατρέπει μια απλή ψευδαίσθηση σε ιδεολογία, καταδεικνύοντας πως ένα τέτοιο ενδεχόμενο θα καταργούσε όχι μόνο τα γηρατειά, αλλά και την ίδια τη νεότητα, η οποία θα έχανε το νόημά της δίχως τον φόβο του γήρατος. Στην ουσία θα καταργούσε τις γενιές, γράφει, αφήνοντας χώρο μόνο για μια ζωή αφιερωμένη στην αέναη κατανάλωση εμπορευμάτων όσο κι εμπειριών. Η απόρριψη του ιμορταλισμού, καταλήγει, σημαίνει τη διαφύλαξη της ανάμνησης αυτού που μας καθιστά ανθρώπους.
Ένα υπέροχο ημερολόγιο για τη χρονιά που έρχεται, μια θαυμάσια συλλογή από αποσπάσματα έργων Ελλήνων και ξένων λογοτεχνών, κείμενα στοχαστών, στίχους αγαπημένων τραγουδιών και ποιημάτων, αλλά και ιστορίες από παιδικά βιβλία που έχουν ως θέμα τους την υπομονή. Από τον Κ. Π. Καβάφη, τον Γιώργο Σεφέρη και τη Λένα Παππά, έως τον Φραντς Κάφκα, τη Ζυράννα Ζατέλη και τον Ουίλλιαμ Σαίξπηρ, και από τον Επίκτητο, τον Αντουάν ντε Σαιντ-Εξυπερύ και τον Αλέξανδρο Παπαδιαμάντη έως τον Ισίδωρο Ζουργό, τον Ευγένιο Τριβιζά και τον Χόρχε Μπουκάι όλοι μιλούν για την υπομονή, μια σπάνια αρετή όσο και πολύ παρεξηγημένη.
ΠΑΙΔΙΚΑ
Βρισκόμαστε εδώ - Σημειώσεις για τη ζωή στον Πλανήτη Γη,Όλιβερ Τζέφερς, απόδοση Φίλιππος Μανδηλαράς, εκδ. Ίκαρος
Ο πολυβραβευμένος Βορειοϊρλανδός συγγραφέας και εικονογράφος έφτιαξε έναν «Οδηγό» για τον κόσμο που μας περιβάλλει, με αφορμή τον ερχομό του νεογέννητου γιου του. Γράφοντας και ζωγραφίζοντας τη γη, τη θάλασσα, τον πλανήτη και την ανθρωπότητα, χρησιμοποιεί σαν «όπλα» του την τρυφερότητα, το χιούμορ, την καλοσύνη και την ευγένεια, μιλώντας για τις ανάγκες του ανθρώπου, αλλά και τις ευθύνες του στη Γη. Δείγμα γραφής: «Κάποια πράγματα είναι πολύ περίπλοκα, κάποια όχι και τόσο. Να θυμάσαι ότι είμαστε πολλοί εδώ, σ' αυτόν τον πλανήτη, γι' αυτό να φέρεσαι ευγενικά».
Πρόκειται για παιδικό - εφηβικό θεατρικό έργο από μια δημιουργό που έχει αφιερώσει η ζωή της στην καλλιέργεια των νέων. Πρωταγωνιστούν τρεις εξωγήινοι, «ο Ρο, η Γιώτα και το Έψιλον που κατοικούν στον πλανήτη φριG του Γαλαξία 4Κάπα/ρει». Η Γη, που όλο κινείται, στέλνει μήνυμα για την αξία του παιχνιδιού «ως φυσικής δραστηριότητας, την ανάγκη της διαπροσωπικής επικοινωνίας και τη σημασία των νέων τεχνολογιών στη ζωή μας σήμερα», με ειδική αναφορά στην ορθολογική χρήση του κινητού τηλεφώνου. Η έκδοση υποστηρίχτηκε από το Μουσείο Τηλεπικοινωνιών Ομίλου ΟΤΕ, όπου η παράσταση θα παίζεται μέχρι το Μάη του 2019.
Ο δημιουργός (paramithokouzina.blogspot.gr), γνωστός δημοσιογράφος και συγγραφέας νεανικής λογοτεχνίας, στις τριάντα ιστορίες του βιβλίου αυτού ανατρέπει όλα τα στερεότυπα που αφορούν ήρωες γνωστών παραμυθιών: «Η Χιονάτη συνωμοτεί με τον κυνηγό του παλατιού, η μικρή Γοργόνα ζει με τον πρίγκιπά της στον βυθό, ο Μολυβένιος Στρατιώτης τριγυρνά σε κακόφημα στέκια, ο Εγωιστής Γίγαντας ασχολείται με το real estate, ο Ψεύτης Βοσκός γίνεται μεγιστάνας του πλούτου και ο Παπουτσωμένος Γάτος ο ιδρυτής της "Black Friday"». Το κείμενο βγάζει πολύ γέλιο και συνάμα οξύνει την κριτική ικανότητα των παιδιών, αλλά και όσων ενήλικων το διαβάσουν.
Από τα πιο αγαπημένα και πολυδιαβασμένα βιβλία σε όλο τον κόσμο, που εξιστορεί τις περιπέτειες της Λώρας, η οποία μαζί με την οικογένειά της έφυγαν από το σπίτι τους, στο δάσος του Ουισκόνσιν, για να ταξιδέψουν με μια μεγάλη άμαξα προς τη Δύση. Τις νύχτες κατασκήνωναν και τις μέρες προχωρούσαν, όταν έφτασαν ο μπαμπάς της έφτιαξε ένα καταπληκτικό σπίτι με κορμούς από δέντρα, ένα σπίτι που έσωσε ο αρχηγός των Ινδιάνων τη νύχτα των Χριστουγέννων. Αυτά και πολλά άλλα, για παιδιά από 9 χρόνων και πάνω.
Τι θα συνέβαινε αν για μια μέρα εξαφανίζονταν όλοι οι αριθμοί από τη μικρή Πολιτεία των ανθρώπων και τι σχέση μπορεί να έχουν μια νεράιδα, ένας νάνος και ένας γίγαντας με τα μαθηματικά; Μια περιπέτεια με χιούμορ και ανατροπές που θα κάνει τους μικρούς αναγνώστες να δουν τα μαθηματικά «με άλλο μάτι» αλλά και να πιστέψουν στις δυνατότητες και στα ταλέντα τους, όποια κι αν είναι αυτά! Από 5 ετών και πάνω. Οι εικόνες είναι της Λένας Σταματοπούλου.
Μια ιστορία που καταφέρνει να δημιουργήσει τα ερεθίσματα αυτά που θα οδηγήσουν το παιδί στην εξερεύνηση, ανακάλυψη, κατανόηση και τελικώς μάθηση. Ο Νικόλας και η Ευτυχία αγαπούσαν πολύ το χιόνι και κάθε βράδυ ονειρεύονταν να δουν τις πρώτες νιφάδες να πέφτουν από τον ουρανό. Κι όταν αυτό έγινε, έτρεξαν γρήγορα στην κουζίνα, πήραν ένα γυάλινο βάζο, έπιασαν μια χιονονιφάδα και την έκλεισαν αμέσως στο ψυγείο! Όμως ό,τι αγαπάς δεν το φυλακίζεις… Η εικονογράφηση είναι της Ντανιέλας Σταματιάδη.
Το περιστέρι δικαστής, Ειρήνη Καμαράτου-Γιαλλούση,εκδ. Άγκυρα
Από τη σειρά «Ιστορίες που διδάσκουν τα παιδιά» και την υπόθεση να διαδραματίζεται σε ένα μεγάλο δάσος. Εκεί, τα ζώα για να λύσουν τις διαφορές τους, όρισαν αρχικά για δικαστή τους το άγριο γεράκι. Οι λύσεις όμως που έδινε δεν τα ευχαριστούσαν κι έτσι όρισαν για δικαστή τους το ειρηνικό περιστέρι που κατάφερε όχι μόνο να αποδώσει δικαιοσύνη, αλλά και να πετύχει τη συμφιλίωσή τους. Ένα βιβλίο για παιδιά από 6 ετών. Εικονογράφηση της Εύας Καραντινού.
Ξεχάστε ό,τι ξέρατε για τα εργατικά και προκομμένα μυρμήγκια, που δουλεύουν ασταμάτητα για να βάζουν στην άκρη τις προμήθειες για τις δύσκολες μέρες του χειμώνα...Πρωταγωνιστής αυτής της ιστορίας είναι ο Ζήσης, ένα τεμπέλικο μυρμήγκι που θα σας κλέψει την καρδιά με τη λαχτάρα του για ανέμελη ζωή, γλέντια και ξάπλα! Άραγε θα βάλει μυαλό όταν η αγάπη του χτυπήσει την πόρτα; To βιβλίο, σε εικονογράφηση του Γιώργου Πετρίδη, ανήκει στη σειρά «Μικρές Καληνύχτες», που αποτελείται από ιστορίες που διαβάζονται μέσα σε δέκα λεπτά! Για παιδιά από 3 ετών.
Οι Μαρξιστικές Ιδέες στη Νεοελληνική Λογοτεχνία, περιοδικό Το Δέντρο, τεύχος 222-223
Το περιοδικό «Το Δέντρο» μόλις κυκλοφόρησε σε ένα πρώτο τόμο με τίτλο «Οι Μαρξιστικές Ιδέες στη Νεοελληνική Λογοτεχνία» που περιλαμβάνει ένα ευρύ φάσμα συγγραφέων του 20ού αιώνα που έχουνε επηρεαστεί από τις μαρξιστικές ιδέες. Είναι η πρώτη φορά γίνεται σε αυτή την έκταση, από νεότερα τουλάχιστον λογοτεχνικά περιοδικά, αφιέρωμα στην επίδραση των μαρξιστικών ιδεών στην Νεοελληνική λογοτεχνία. Τα περισσότερα κείμενα είναι πρωτότυπα και μεταξύ των συγγραφέων είναι οι Α. Εμπειρίκος, Α. Αλεξάνδρου, Τ. Λειβαδίτης, Κ. Βάρναλης, Ν. Κάλας, Ν. Μπελογιάννης, Γ. Σεφέρης, Σ. Τσίρκας, Μ. Αναγνωστάκης, Δ.Σωτηρίου, Μ. Λουντέμης, Γ. Ρίτσος, Μ. Χάκκας, Δ. Χατζής, Μ. Αξιώτη, Μ. Αυγέρης, Τ. Πατρίκιος, Κ. Θεοτόκης, Δ. Βουτυράς, Β. Βασιλικός, Π. Μαρτινίδης, Δ. Ραφτόπουλος, Ν. Καζαντζάκης, Δ Δημητρούλης κι πολλοί άλλοι.
Νέα μετάφραση από την Ελένη Μπακοπούλου για το διαχρονικό μυθιστόρημα του συγγραφέα στο οποίο επεδίωξε να σκιαγραφήσει τις απαρχές της κομμουνιστικής κοινωνίας
O Γκαμπόρ Ματέ απογειώνει την κριτική της δυτικής κοινωνικοποίησης ως κατεξοχήν παθογενούς, προσκομίζοντας πλήθος ευρήματα από τη βιβλιογραφία και την κλινική του εμπειρία τεσσάρων δεκαετιών.
Ο Γάλλος φιλόσοφος και καθηγητής γράφει για την εξέλιξη της ιατρικής μέσω της τεχνολογίας και πώς αυτή μπορεί να συμβιβαστεί με την κατανόηση της ταυτότητάς μας, όπως έχει διαμορφωθεί μέσα στους αιώνες