Θεατρο - Οπερα

Θέατρο-Χορός: 13 προτάσεις για τις 7 - 13 Μαρτίου

ROHTKO στη Στέγη, Goodbye Lindita στο Rex, Οι Τσέντσι στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, Τζούλια στο Άλφα κ.ά.

woman_guest.jpg
Ιωάννα Γκομούζα
ΤΕΥΧΟΣ 907
7’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Rohtko του Λούκας Ταρκόβσκι
Το Rohtko του Λούκας Ταρκόβσκι στη Στέγη © Arturs Pavlovs

Θέατρο-Χορός: 13 παραστάσεις για την εβδομάδα 7-13 Μαρτίου

Θέατρο: Έρχονται σε Στέγη, Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, Rex, Θέατρο Άλφα, Φούρνος, 104, ΠΛΥΦΑ, Χώρος, Ροές, ΚΠΙΣΝ

ROHTKO
Εντυπωσιακά σκηνικά που στροβιλίζονται υπό τους ήχους καταιγιστικών beats και κάμερες που καταγράφουν και εξακοντίζουν τη δράση σε οθόνες παρακολουθώντας Κινέζους μάγειρες, γκαλερίστες, μαικήνες της τέχνης και υπάλληλους παράδοσης φαγητού. Η πολυεπίπεδη παράσταση του Λούκας Ταρκόβσκι, που καταχειροκροτήθηκε την περασμένη σεζόν, επανακάμπτει. Για να θέσει ερωτήματα σχετικά με την τέχνη, την αξία της και τη σημασία του αυθεντικού στον καιρό των NFTs και να μας βάλει ξανά στο δημιουργικό σύμπαν του δυναμικού Πολωνού σκηνοθέτη, λίγους μήνες πριν επιστρέψει στα μέρη μας με το Respublika.
Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, 8-10 Μαρτίου

Οι Τσέντσι
Από τον Σταντάλ μέχρι τον Μοράβια και τον Αρτώ, η αληθινή ιστορία της αρχοντικής οικογένειας της Ρώμης του 1600 δεν έχει πάψει να εμπνέει συγγραφείς, μουσικούς και σκηνοθέτες. Με όχημα το κείμενο του Πέρσι Σέλλεϋ, η Μαριλίτα Λαμπροπούλου σκηνοθετεί τον Γιάννη Νταλιάνη και την Ελίζα Σκολίδη στους ρόλους του τυραννικού και αδίστακτου πατέρα και της κόρης του Μπεατρίτσε που μετά τον βιασμό της οδηγείται στην πατροκτονία. Στη δίκη που θα ακολουθήσει δεν βρίσκονται στο εδώλιο μόνο άνθρωποι και πράξεις, αλλά και τα σύμβολα του καλού και του κακού.
Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, από 9 Μαρτίου

"Οι Τσέντσι", σκηνοθεσία Μαριλίτα Λαμπροπούλου
© Μαρίζα Καψαμπέλη

Τζούλια
Ο Τάσος Ιορδανίδης μεταγράφει τη «Δεσποινίδα Τζούλια» του Στρίντμπεργκ, αναζητώντας μια συνάντηση με το νατουραλισμό. Η δράση μεταφέρεται στο σήμερα, σε ένα ιστορικό θέατρο, όπου η ηθοποιός, μοναχοκόρη του θεατρώνη προτιμά να καταφύγει τη βραδιά που εκείνος τιμάται για την προσφορά του στον πολιτισμό. Με αναγωγές του συγγραφέα ανάμεσα στο σήμερα και τον 19ο αιώνα, ο σκηνοθέτης θα προσπαθήσει να εκθέσει τις διαφορετικότητες των κοινωνικών τάξεων, τη σύγκρουση ανάμεσα στον άντρα και τη γυναίκα, την καταστροφική επίδραση των καταχρήσεων,τη νόσο της ψυχής,τη μοιραία κατάληξη που μπορεί να έχει μία τυχαία ολιγόωρη συνύπαρξη. Παίζουν: Ευσταθία Τσαπαρέλη, Κυριάκος Σαλής, Δήμητρα Βήττα, Μαρία Καρτσαφλέκη.
Θέατρο Άλφα – Ληναίος-Φωτίου, από 11 Μαρτίου

"Τζούλια", σκηνοθεσία Τάσος Ιορδανίδης
© Κατερίνα Τσατσάνη

Goodbye Lindita
Μετά το Βελιγράδι, τη Δρέσδη, το Άμστερνταμ, την Αδελαΐδα της Αυστραλίας και το Μόναχο, η βραβευμένη παράσταση του Μάριο Μπανούσι, που κέρδισε την (διεθνή) κριτική, επιστρέφει στην Αθήνα. Αντλώντας έμπνευση από προσωπικά του βιώματα και από ταφικά έθιμα και παραδόσεις των Βαλκανίων, ο νεαρός σκηνοθέτης δημιουργεί μια σιωπηλή ωδή στην απώλεια προσπαθώντας να απαντήσει στο ερώτημα: πώς λέμε αντίο σε ένα πολυαγαπημένο πρόσωπο; Στη σκηνή οι Χρυσή Βιδαλάκη, Μπάμπης Γαλιατσάτος, Ελένη Άμπια Νζάνγκα, Εριφύλη Κιτζόγλου, Κατερίνα Κρίστο, Ευτυχία Στεφάνου, Αλεξάνδρα Χασάνι και ο σκηνοθέτης.
Θέατρο Rex, Σκηνή «Ελένη Παπαδάκη», 13 Μαρτίου-20 Απριλίου

"Goodbye Lindita" στο Θέατρο Rex
"Goodbye Lindita" στο Θέατρο Rex © Θεόφιλος Τσίμας

Χαίρετε κι αντίο
Με το κοινωνικό δράμα του Άθολ Φούγκαρντ –του σημαντικού και βραβευμένου με Tony για το σύνολο της προσφοράς του Νοτιοαφρικανού συγγραφέα– καταπιάνονται ο Κώστας Βασαρδάνης και η Βίκυ Καλπάκα. Ένα έργο δωματίου για δύο ηθοποιούς, με «υπόγειο χιούμορ και μια αίσθηση σασπένς» σύμφωνα με τον σκηνοθέτη και πρωταγωνιστή, μιλά για τις κοινωνικές ανισότητες, τις τραυματικές οικογενειακές σχέσεις και αναμνήσεις, τη μοναξιά και το βαθύ προσωπικό αδιέξοδο των χαρακτήρων. Όλα ξεκινούν όταν η 35χρονη Έστερ επιστρέφει μετά από χρόνια απουσίας στο πατρικό της σπίτι για να διεκδικήσει μερίδιο από την οικογενειακή περιουσία.
Θέατρο Φούρνος, από 7 Μαρτίου

"Χαίρετε κι αντίο", σκηνοθεσία Κώστας Βασαρδάνης
© Γιώργος Δανόπουλος, Ρούσος Κτιστάκης

Άουστρας ή η αγριάδα
Στην πρώτη της σκηνοθεσία, η ηθοποιός Στεφανία Σαμαρά (την οποία πρόσφατα είδαμε στο «Όλοι εμείς πουλιά» στο Εθνικό Θέατρο) ποντάρει στη γραφή της Λένας Κιτσοπούλου. Στο «Άουστρας ή η αγριάδα» η Κατερίνα, η Αγγελική και ο Βαγγέλης περιμένουν έναν τουρίστα που γνώρισαν νωρίτερα. Σίγουροι για την ανωτερότητά τους ως Έλληνες, παρότι αγνοούν βασικά στοιχεία της ιστορίας, τον παγιδεύουν στο σπίτι τους επιβάλλοντάς του να αναγνωρίσει την υπεροχή της Ελλάδας. Παίζουν ακόμα οι Θαλασσινή Βοσταντζόγλου, Διαμαντής Αδαμαντίδης και Βίκτωρ Μπενουζίλιο.
Θέατρο 104, από 11 Μαρτίου

ROBA
Αν χάνουμε τα πάντα όταν ασθενούμε, τότε μπορεί η αρρώστια να γίνει παράδειγμα προς την ελευθερία; Αποτέλεσμα έρευνας τεσσάρων ετών γύρω από το πάρκινσον και την άνοια είναι η παράσταση σωματικού θεάτρου της ομάδας JEUDi (Κορίνα Κόκκαλη και Simon Gleave). Βασίζεται σ’ ένα αρχείο χειρονομιών, ήχων, εικόνων και οικείων εμπειριών της φροντίδας, παίζει με τον ήχο, το φως και το σκοτάδι, εξερευνώντας την πιθανότητα του να βρούμε λύτρωση μέσα από την αρρώστια.
ΠΛΥΦΑ, από 11 Μαρτίου

Το σώμα της γυναίκας ως πεδίο μάχης
Ο Ρουμάνος συγγραφέας Ματέι Βισνιέκ που γνωρίσαμε από την ενδιαφέρουσα φετινή παραγωγή των The Young Quill, κέντρισε την προσοχή και της εταιρείας θεάτρου OneTwoFree. Ο πόλεμος στην πρώην Γιουγκοσλαβία προσφέρει το υπόβαθρο και σ’ αυτό το έργου του, που σκηνοθετεί ο Στέλιος Πατσιάς. Η Νικόλ Δημητρακοπούλου και η Σοφία Παλάντζα ερμηνεύουν την Αμερικανίδα ψυχολόγο Κέιτ και τη Ντόρα, θύμα βιασμού στην Βοσνία, καθώς προσπαθούν να ξεπεράσουν τη φρίκη, τα τραύματα της σύρραξης αλλά και τα προσωπικά τους αδιέξοδα.
Θέατρο Χώρος, στις 13 Μαρτίου-25 Απριλίου

Golfώ
Ο Γρηγόρης Καραντινάκης καταθέτει τη δική του ανάγνωση στο βουκολικό κωμειδύλλιο του Σπυρίδωνα Περεσιάδη. Στη σκηνή, εν μέσω πολλών παρτίδων γκολφ, δύο Λόρδοι περιηγητές προσπαθούν να καταλάβουν αν όντως υπάρχει η παντοτινή αγάπη. Το άδοξο φινάλε του έρωτα του Τάσου και της Γκόλφως ανέδειξε την αγάπη τους ως απόλυτη έκφραση ρομαντισμού. Τι θα γινόταν, όμως, αν είχαν μία δεύτερη ευκαιρία; Με τους Λευτέρη Βασιλάκη, Μαρία Δαμασιώτη, Ηρώ Κισσανδράκη, Γιώργο Κοσκορέλλο.
Θέατρο 104, από 9 Μαρτίου

"Golfώ", σκηνοθεσία Γρηγόρης Καραντινάκης
© Bill Patrick

The Bird Experience
Στο διαχρονικά επίκαιρο βίωμα της απώλειας και κατ’ επέκταση στο συναίσθημα της θλίψης εστιάζει το ευρωπαϊκό καλλιτεχνικό πρόγραμμα που υλοποιείται από τις ομάδες Next Door Project (Δανία), The Symptoms (Ουγγαρία), ΖΗΤΑ (Ελλάδα), Northern Sustainable Futures (Σουηδία) και Asociacion Compania Danza Vinculados (Ισπανία). Στην Ελλάδα, η Ίρις Καραγιάν συνεργάζεται με έντεκα μετανάστριες και γυναίκες πρόσφυγες από το δίκτυο Melissa που μοιράζονται προσωπικές τους ιστορίες, αναμνήσεις και συναισθήματα, με μέσα την κίνηση, τη φωνή και τη φιγούρα ενός μαύρου πουλιού. Η είσοδος στις παραστάσεις είναι ελεύθερη.
Θέατρο Ροές, 8, 9 & 10 Μαρτίου

Όνειρο καλοκαιρινής νύχτας
Μετά την «Φαλακρή τραγουδίστρια» του Ευγένιου Ιονέσκο, η ομάδα Loxodox επεκτείνει την έρευνα της στην κλασική δραματουργία εστιάζοντας στο δημοφιλές ευφρόσυνο ονειρόδραμα του Σαίξπηρ. Δέκα ηθοποιοί και τέσσερις μουσικοί επιχειρούν να μας διακτινίσουν στον κόσμο του δάσους αλλά και των πνευμάτων και να μας φέρουν αντιμέτωπους με το ζήτημα της πίστης στο αδύνατο, τα μουσικά ηχοτοπία της φύσης και την ποίηση που γεμίζει έρωτα την ζωή ανθρώπων. Σκηνοθεσία: Αλκίνοος Δωρής.
ΠΛΥΦΑ από 8 Μαρτίου

"Όνειρο καλοκαιρινής νύχτας", ομάδα Loxodox
© Sabrina Brodescu

Mengele
Η Αναστασία Κουμίδου καθοδηγεί τον Λυκούργο Μπάδρα και τη Βέρα Μακρομαρίδου στην προσέγγιση του γνωστού κειμένου του Θανάση Τριαρίδη. Δύο άνθρωποι συναντιούνται στο βαγόνι ενός τρένου και εμπλέκονται σε ένα παιχνίδι ρόλων. Μόνο που το πείραμά τους αναβιώνει τραγικές και απάνθρωπες σελίδες της παγκόσμιας ιστορίας καθώς οι δύο συνταξιδιώτες ταυτίζονται επικίνδυνα με τους χαρακτήρες που υποδύονται, τον γιατρό των Ναζί Γιόζεφ Μένγκελε και την εβραιοπούλα Εσθήρ Κοέν.
Θέατρο Nous, από 13 Μαρτίου

"Mengele", σκηνοθεσία Αναστασία Κουμίδου
© Κωνσταντίνος Παυλίδης

Αρχιτεκτονική της σκόρπιας ζωής
Προτελευταία συνάντηση για τις Παραβάσεις/Αναγνώσεις, το θεατρικό αναλόγιο στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Ο Ακύλλας Καραζήσης συνεργάζεται με τον ηθοποιό και μουσικό Ιάσωνα Άλυ και επιστρέφει στο έργο του Νίκου Γαβριήλ Πεντζίκη. Θα διαβάσει αποσπάσματα από την «Αρχιτεκτονική της σκόρπιας ζωής» (ένα έργο-τομή στην εγχώρια λογοτεχνία που παντρεύει την παράδοση με τη νεωτερικότητα) ενώ θα παρουσιάσει και τον «Περίπατο στην ακρογιαλιά». Ζωγράφος και μέλος της ομάδας συγγραφέων που είναι γνωστή ως «Σχολή της Θεσσαλονίκης», ο Πεντζίκης είναι δημιουργός ιστοριών που κινούνται μεταξύ πραγματικότητας και φαντασίας, χρησιμοποιώντας τεχνικές όπως ο εσωτερικός μονόλογος και η συνειρμική γραφή.
Φάρος ΚΠΙΣΝ, 10 Μαρτίου στις 18:00

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Δημήτρης Φιλιππίδης: Συνέντευξη με τον νέο ηθοποιό
Δημήτρης Φιλιππίδης: «Το χιούμορ είναι το πιο αποτελεσματικό κοινωνικό εργαλείο. Μιλάω και προσωπικά»

Μιλήσαμε για όλα: τη νέα παράσταση «Ήρωες», το θέατρο, τα όρια της σάτιρας, τη σύγκριση με τον πατέρα του και πώς αντιμετωπίζει την κατάσταση σήμερα

Θοδωρής Αμπαζής: Στο μουσικό θέατρο όλοι συντονίζονται, έχουν κοινή αναπνοή
Θοδωρής Αμπαζής: Στο μουσικό θέατρο όλοι συντονίζονται, έχουν κοινή αναπνοή

Τι μας είπε για τα ιστορικά γεγονότα και τη σχέση τους με το σήμερα, τους ακίνητους ταξιδιώτες και την παράσταση «Ματαρόα στον ορίζοντα» στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.