Η Ήρα Κατσούδα «για γυναίκα, καλή είναι»
Η stand up comedian μιλάει στην ATHENS VOICE για την παράστασή της
Η Ήρα Κατσούδα παρουσιάζει τη νέα solo stand up comedy παράστασή της, «Για Γυναίκα, καλή είναι», στο θέατρο Eliart
«Για γυναίκα, καλή είναι». Μία φράση που οι περισσότερες γυναίκες έχουν ακούσει κάποια στιγμή στη ζωή τους και σίγουρα δεν τις χαροποίησε ιδιαίτερα. Γιατί; Διότι πρόκειται για μία δήλωση που -ό,τι κι αν αφορά- σε τοποθετεί έμμεσα σε καλύτερη θέση από όλες τις γυναίκες και συγχρόνως όλες τις γυναίκες σε χειρότερη θέση από τους άντρες.
Αυτή τη φράση η Ήρα Κατσούδα αποφάσισε να βάλει ως τίτλο της δεύτερης solo παράστασής της, που έχει καταφέρει να προκαλέσει άπλετο γέλιο όχι μόνο στο κοινό της, αλλά και στην ίδια. Η stand up comedian, λοιπόν, επιστρέφει ξανά στο θέατρο Eliart, με τα νέα της κείμενα και ιστορίες βγαλμένες από την καθημερινότητα.
Όχι, δεν πρόκειται για μία παράσταση άκρως φεμινιστική, αν και αναφέρεται στα όσα συχνά ανέχονται και ακούνε οι γυναίκες. Αντλεί έμπνευση από διάφορες πτυχές της ζωής μας, όπως το διαδικτυακό φλερτ και τον μέσο Ελληνάρα, και θέτει ερωτήματα που έχουν περάσει από το μυαλό όλων μας κάποια στιγμή, όπως γιατί τα ταξί είναι κίτρινα και ποια είναι η τέχνη των cocktails.
Ακόμα καλύτερα, όμως, μπορεί να μάς περιγράψει τι ακριβώς θα δούμε αυτόν τον Μάρτιο στο Eliart η ίδια η Ήρα Κατσούδα, μιλώντας αποκλειστικά στην Athens Voice: «To “Για Γυναίκα, καλή είναι” είναι η δεύτερη σόλο μου παράσταση. Την παρουσίασα πρώτη φορά τον Νοέμβριο στο Θέατρο Eliart και η αλήθεια είναι ότι η ανταπόκριση και το feedback του κόσμου ήταν απίστευτα!
Αυτό με χαροποιεί ιδιαίτερα (έτσι και αλλιώς) αλλά ένας επιπλέον λόγος είναι ότι και εγώ την ευχαριστιέμαι πάρα πολύ. Μου αρέσει ρε παιδί μου, πώς να το πω!
Η διαφορά με το προηγούμενο σόλο μου είναι ότι αυτή η παράσταση είναι συμπαγής με την έννοια ότι όλα τα κείμενα γράφτηκαν την ίδια χρονική περίοδο, σε αντίθεση με το την προηγούμενη που ήταν συρραφή και πολύ παλιών κειμένων.
Θίγει θέματα ισότητας των φύλων – κοινωνικά στερεότυπα, οικογένεια, διαζύγιο, αλλά όχι μόνο. Σε κάποιο σημείο αναφέρω πόσο αγενές είναι να ρωτάς κάποιον “γιατί δεν κάνεις ένα παιδί” και έχω ένα σχετικό κείμενο. Και το καταπληκτικό είναι ότι έχω λάβει αρκετά μηνύματα από θεατές που μου είπαν ότι την έκαναν αυτή την ερώτηση και μετά την παράσταση συνειδητοποίησαν πόσο λάθος είναι. Αν μπόρεσα να αλλάξω έστω και λίιιιιγο κάποια νοοτροπία, ε δεν έχω καλύτερο!
Βέβαια,η παράσταση δεν μένει μόνο σε αυτά. Περνάει τόσο από θεματικές της καθημερινότητας, όσο και από βιωματικές ιστορίες.
Και κλείνοντας, ο τίτλος. Είναι μια έκφραση που δυστυχώς έχουμε ακούσει οι περισσότερες γυναίκες. Από το παρκάρισμα, μέχρι το γυμναστήριο κτλ. Οπότε ένας από τους βασικούς λόγους που ονόμασα έτσι την παράσταση, είναι ότι την επόμενη φορά που οποιοσδήποτε πει την φράση “Για γυναίκα, καλή είναι” δεν θα σημαίνει τίποτε παραπάνω πέρα από τον τίτλο μιας παράστασης».
Ποια είναι η Ήρα Κατσούδα; Ασχολείται επαγγελματικά µε το stand up comedy, με συνεχείς παραστάσεις σ’ όλη την Ελλάδα. Το 2017-2018 παρουσίασε τη σόλο της παράστασης με τίτλο «Χωρίς Γλουτένη» που έγινε sold out σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Σε συνεργασία με τον Ανδρέα Πασπάτη παρουσίασαν το 2014 το πρώτο stand up comedy battle στην Ελλάδα, στο πλαίσιο της παράστασης «Ο καθένας τα δικά του», ενώ το 2016 το πρώτο ζωντανό stand up comedy talk show «The Comedians» (Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης).
Μεταξύ άλλων, έχει παρουσιάσει την τελετή απονομής των βραβείων ΕΒΓΕ (2019), το TEDx NTUA στην Αθήνα (2018) και συμπαρουσιάσει την τελετή έναρξης του 20ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης (2018).
Συμμετείχε στο Stand up for U για το πρόγραμμα «Νονός της Unicef», το οποίο αναμεταδόθηκε από τον ALPHA.
Είναι από τους διοργανωτές του Φεστιβάλ Κωμωδίας Θεσσαλονίκης, ενώ είναι υπεύθυνη για πολλές βραδιές Open Mic.
Έχει γράψει το θεατρικό έργο «Ο Γάμος» που επί δύο χρόνια ήταν sold out στην Θεσσαλονίκη, ενώ έχει εργαστεί και ως ηθοποιός και κειμενογράφος διαφημίσεων. Σπούδασε Οικονομικά (Α.Π.Θ.), κλασσική μουσική, χορό και υποκριτική. Το «Για γυναίκα καλή είναι» αποτελεί τη δεύτερη σόλο παράστασή της και θα παιχτεί τη σεζόν 2019-2020 σε Αθήνα αλλά και Θεσσαλονίκη.
Διαβάστε περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση στο Guide της Athens Voice.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Οι δύο γνωστοί ηθοποιοί και σκηνοθέτες μιλούν για την παράσταση «Όταν έκλαψε ο Νίτσε» και για τη συνεργασία τους
Τι μας είπε για τα ιστορικά γεγονότα και τη σχέση τους με το σήμερα, τους ακίνητους ταξιδιώτες και την παράσταση «Ματαρόα στον ορίζοντα» στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ
Ο Χάρης Φραγκούλης σκηνοθέτησε μια αμιγώς ερευνητική παράσταση πάνω στο έργο του Δημήτρη Δημητριάδη
Δυο πρεμιέρες τον Δεκέμβριο και εορταστικές εκδηλώσεις τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά
Μια παράσταση σκηνοθετημένη εντυπωσιακά στην όψη και στις ερμηνείες
Μιλήσαμε για όλα με τον ηθοποιό με αφορμή τον μονόλογο «Το πιο όμορφο σώμα που έχει βρεθεί ποτέ σε αυτό το μέρος» στο Θέατρο Θησείον
Η παράσταση αναλύει τον βίο και το έργο του, αναδεικνύοντας τον ταλαντούχο καλλιτέχνη που έκανε τη ζωή του κραυγή για την αγάπη
Το ομότιτλο βιβλίο της γαλλίδας συγγραφέως ανεβαίνει στο θέατρο για πρώτη φορά στην Ελλάδα
Μια αληθινή ιστορία, ένας ύμνος στη δύναμη του ονείρου του Νταβίντ Λελαί-Ελό με τον Μάνο Καρατζογιάννη
Ο Γιάννης Δρακόπουλος πρωταγωνιστεί στη μακροβιότερη σόλο κωμωδία στην ιστορία του Μπρόντγουεϊ
Μετά την ψηφοφορία που πραγματοποιήθηκε κατά την ολομέλεια του σώματος - Το βιογραφικό του
Η ενότητα CosmoClassical σε μία φιλόδοξη παρουσίαση του θρυλικού έργου του Giaccomo Puccini
Πείνα και εκπόρνευση; Μητέρα - προαγωγός; Άγνωστοι σύζυγοι και εραστές; Ναρκωτικά και παιχνίδια εξουσίας;
Η επιτυχημένη παράσταση των Ρέππα-Παθανασίου για δεύτερη χρονιά στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος
2 κάνουν πρεμιέρα αυτές τις μέρες και άλλες έχουν ήδη ξεκινήσει
Ένα δημοσιογραφικό νουάρ που σηκώνει τον καθρέφτη στη σκοτεινή πλευρά του κράτους και της κοινωνίας
Ο Ιωάννης Απέργης πρωταγωνιστεί στο διασημότερο μουσικό παραμύθι όλων των εποχών
Από τους πρόσφατους ρόλους της ήταν εκείνος στον «Γυάλινο Κόσμο»
Λίγο πριν από τη μαγνητοσκόπηση της παράστασής του ο stand up comedian μιλά στην Athens Voice γι’ αυτό το γλυκόπικρο κείμενο
«Η γνήσια, αυθεντική επαφή μεταξύ ηθοποιού και θεατή, είναι σαν να έχεις ρίξει ένα σημείωμα σε μια μπουκάλα στο πέλαγος και κάποιος την βρήκε»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.