- CITY GUIDE
- PODCAST
-
12°
Το «Ηρόδοτος Δραματικός: Θερμοπύλες» του Γ.Λιγνάδη ξεκινά βραδινές παραστάσεις
Μετά το «Θουκυδίδης Δραματικός», ο φιλόλογος Γιάννης Λιγνάδης επιστρέφει με το «Ηρόδοτος Δραματικός» και το έργο «Θερμοπύλες» στο Ίδρυμα Θεοχαράκη
Από σήμερα (25/11) και για έξι ακόμα βραδινές παραστάσεις το έργο «Θερμοπύλες» του Γιάννη Λιγνάδη σε σκηνοθεσία Άρη Λάσκου ανεβαίνει στο Ίδρυμα Θεοχαράκη.
Για δεύτερη συνεχή χρονιά το Ίδρυμα Θεοχαράκη στηρίζει την εκπαιδευτική ιδιότητα του θεάτρου συνεργαζόμενο με την ομάδα Dramaticus. Μετά το έργο «Θουκυδίδης ∆ραματικός», που παρουσιάστηκε με μεγάλη επιτυχία στο Θέατρο Τέχνης, στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, στο Επιγραφικό Μουσείο, στα Αρχαία Θέατρα ∆ωδώνης και Μεσσήνης, στο Ίδρυμα Θεοχαράκη και στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, το Dramaticus σε συνεργασία με τον Καθηγητή Αρχαίας Ελληνικής Ιστορίας Paul Cartledge (Cambridge University) συστήνει θεατρικά τον «πατέρα της Ιστορίας» Ηρόδοτο.
Πρόκειται για μια δραματοποιημένη εκδοχή της τραγικής σύγκρουσης Ελλήνων και Περσών στις Θερμοπύλες το 480 π.Χ., όπως αυτή περιγράφεται στο 7ο βιβλίο των Ιστοριών του Ηροδότου. Μέσω της θεατρικής προσέγγισης και της διάνθισης του κειμένου με αρχαιολογικά τεκμήρια, καθώς και άλλα λογοτεχνικά κείμενα, επιχειρείται ο φωτισμός του ιστορικού περιεχομένου και η αμεσότερη πρόσληψη των διδακτικών και ψυχαγωγικών του αρετών.
«Αιχμές βελών, δοράτων και ακοντίων από χαλκό και σίδηρο. Βρέθηκαν στο λόφο Κολωνό, όπου έπεσαν και οι τελευταίοι υπερασπιστές των Θερμοπυλών. Τέλη 6ου - αρχές 5ου αι. π.Χ. Οι περισσότερες αιχμές βελών ανήκουν σε τύπους ασιατικής προέλευσης γνωστές από περιοχές όπου έλαβαν χώρα συγκρούσεις Ελλήνων και Περσών. Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο. Στους απεσταλμένους της Σπάρτης οι Αθηναίοι έδωσαν την ακόλουθη απάντηση: «Βέβαια, η ανησυχία των Λακεδαιμονίων μήπως κάνουμε συνθήκες με τους βαρβάρους ήταν απόλυτα ανθρώπινη· όμως σχεδόν πρέπει να ντρέπεστε γι’ αυτό το φόβο σας, την ώρα που ξέρετε καλά το φρόνημα των Αθηναίων, ότι σε κανένα μέρος τη γης δε βρίσκεται τόσο χρυσάφι, ούτε χώρα υπέροχη σε ομορφιά και γονιμότητα, που θα τα δεχόμασταν ως αντάλλαγμα του μηδισμού μας και της υποδούλωσης της Ελλάδας. Γιατί είναι πολλά και μεγάλα αυτά που μας εμποδίζουν να το κάνουμε αυτό, έστω κι αν το θέλαμε, πρώτα πρώτα και πάνω απ’ όλα τα αγάλματα και οι ναοί των θεών που πυρπολήθηκαν κι έγιναν ερείπια, που μας υποχρεώνουν να πάρουμε τη μεγαλύτερη εκδίκηση που μπορούμε, και πολύ λιγότερο να συνομολογήσουμε συνθήκες μ’ αυτόν που τα έπραξε· και κατόπιν ο ελληνισμός, ένας κόσμος που στις φλέβες του κυλά το ίδιο αίμα και που μιλά την ίδια γλώσσα κι έχει κοινά τα λατρευτικά κέντρα των θεών και θυσίες και συνήθειες ίδιες κι απαράλλαχτες — η προδοσία όλων αυτών θα ήταν αίσχος για τους Αθηναίους.» Αρχαία Ιστορία επί Σκηνής Ηρόδοτος 8.144.1 Μτφρ. Η. Σπυρόπουλος, 1995
«Στο χωρίο του Ηροδότου που παρατίθεται, θίγονται θέματα ιδιαίτερης σημασίας σε σχέση με την λήψη αποφάσεων εν όψει απειλής από έναν εχθρό, στην προκειμένη περίπτωση τους Πέρσες. Για παράδειγμα: -Ανάγλυφη αναπαράσταση του ∆αρείου από το παλάτι των Αχαιμενιδών στην Περσέπολη.
Ο προβληματισμός γύρω από τα εν λόγω θέματα, σε συνδυασμό με την επαφή του μαθητή με την αρχαιολογία των Περσικών Πολέμων και τον λόγο του Ηροδότου στο πρωτότυπο αλλά και σε μετάφραση, καθιστούν το εγχείρημα σημαντικό από εκπαιδευτικής και ψυχαγωγικής άποψης» - ∆ρ. Ανδρονίκη Μακρή Ιστορικός – Επιγραφικός
Συνολικά θα γίνουν 7 βραδινές παραστάσεις (Δευ 25/11, Τρι 26/11, Δευ 2/12, Τρι 3/12, Δευ 9/12, Τρι 10/12 και Τετ 18/12) όλες στο Ίδρυμα Θεοχαράκη, με ώρα έναρξης 21:00.
Συντελεστές
Καλλιτεχνική Επιμέλεια: ∆ημήτρης Λιγνάδης
Μετάφραση – Κείμενο: ∆ρ. Γιάννης Λιγνάδης
Σκηνοθεσία: Άρης Λάσκος
Ιστορικός Σύμβουλος: ∆ρ. Ανδρονίκη Μακρή
Μουσική: Φάνης Ζαχόπουλος
Σκηνικά-Κοστούμια: Χαράλαμπος Νικολάου
Επιμέλεια Φωτισμού: Σεσίλια Τσελεπίδη
Παίζουν: Ελένη Ζαχοπούλου Μάνος Βαβαδάκης
Για μαθητές E’-ΣΤ’ ∆ημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου Οκτώβριος 2019- Μάιος 2020 στο Ίδρυμα Θεοχαράκη.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η Λένα Μποζάκη, η Μαγδαληνή Σπίνου και η Νίκη Σερέτη πρωταγωνιστούν σε μια παράσταση με έντονη σωματικότητα στο Bios
Η αγαπημένη ηθοποιός σκηνοθετεί ένα ελληνικό μιούζικαλ και εξερευνά την πολυπλοκότητα του έρωτα.
Μιλήσαμε με την πρωταγωνίστρια της παράστασης «Είσαι μουσική» στο Nous-Creative Space
Με την παράσταση αυτή ολοκληρώνεται η τριλογία «Μια Σπουδή Πάνω στην Γυναικότητα» της Χριστίνας Κυριαζίδη
Ο Θωμάς Μοσχόπουλος πραγματεύεται τα θέματα της εξουσίας και του ανταγωνισμού, σε ένα κείμενο που συνομιλεί ανοιχτά με τον Μπέκετ, τόσο σε επίπεδο γραφής όσο και περιεχομένου
Η πρωταγωνίστρια της παράστασης «Όλος ο χρόνος του κόσμου» στο Θέατρο Τέχνης μιλάει για τον ρόλο της
Υπερτιτλισμός, διερμηνεία στη νοηματική, απτική ξενάγηση και ακουστική περιγραφή για ίση πρόσβαση στον πολιτισμό
Μιλήσαμε με τους ηθοποιούς που ενσαρκώνουν τα παιδιά του Οιδίποδα, στην ομώνυμη παράσταση του Ρόμπερτ Άικ
Η καλλιτέχνιδα μιλά για τα έργα «Καρυοθραύστης» και το «Ο Μίκυ και η παρέα του σώζουν τα Χριστούγεννα» στο Θεάτρο Αυλαία στον Πειραιά
Αποκαλύψεις και μυστικά σε μια πολυκατοικία
Μιλήσαμε με τους δύο πρωταγωνιστές της παιδικής παράστασης «In motion» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Μια συζήτηση για το έργο «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία», τις υπαρξιακές και κοινωνικές αφετηρίες που τροφοδοτούν το καλλιτεχνικό του όραμα, το θέατρο και την κοινωνία
Μιλήσαμε με τον στοχαστή της σύγχρονης σκηνής, με αφορμή την παράσταση «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία» στο Θέατρο ΦΙΑΤ
Στιγμές από την πορεία της μεγάλης ντίβας που έμειναν ανεξίτηλες στον χρόνο
Είδαμε την παράσταση στο Hood Art Space και μιλήσαμε με τους συντελεστές για την επαφή μας με το χαμένο συναίσθημα
Εκατό χιλιάδες ευρώ τώρα ή ένα εκατομμύριο σε δέκα χρόνια; Εσύ τι θα επέλεγες; Πόσο κοστίζουν οι αρχές μας; Μπορεί μια απλή ερώτηση να διαλύσει μια σχέση;
Είδαμε την πρεμιέρα της παράστασης «Τα άνθη του κακού» στον Κάτω Χώρο του Θεάτρου του Νέου Κόσμου και μιλήσαμε στον συγγραφέα και σκηνοθέτη του έργου
Ζωντανός διάλογος στις 7 Δεκεμβρίου με τίτλο «Θέατρο Σήμερα» - Οι ώρες και οι ημέρες της παράστασης «Μνήμη | Λήθη»
Ένα έργο λόγου και εσωτερικής έντασης, μια υπαρξιακή μονομαχία για το τι αξίζει να κρατήσει έναν άνθρωπο στη ζωή
Η μεγάλη παραγωγή κάνει πρεμιέρα στις 18 Δεκεμβρίου
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.