O Mένγκελε ως ιστορικό πρόσωπο θεωρείται το απόλυτο κακό. Δεν πιστεύω πως υπάρχει απόλυτα κακός ήρωας. Σε κάθε άνθρωπο συνυπάρχουν το καλό και το κακό. Εμείς προσπαθούμε να ζούμε με γνώμονα το καλό. Εκείνος όχι. Δεν τον σκέφτηκα ως ιστορικό πρόσωπο, σκέφτηκα το έργο. Όταν ερμηνεύεις ένα ρόλο, πάντα προσπαθείς να βρεις ελαφρυντικά, προσπαθείς να τον εξηγήσεις. Στο Άουσβιτς πολλά παιδιά επιβίωσαν ακριβώς επειδή τα επέλεξε και βρίσκονταν στο εργαστήριό του. Αλλά είχαν βιώσει τη φρίκη. Εκείνος ποτέ δεν έδειξε να καταλαβαίνει πόσο λάθος ήταν οι πράξεις του, έμεινε αμετανόητος. Ήταν πάντα με ένα χαμόγελο στα χείλη, όταν διάλεγε ποιοι θα πάνε στα αέρια σφύριζε χαρούμενα μελωδίες του Μότσαρτ.
Ο Μένγκελε του Θανάση Τριαρίδη, που σκηνοθετεί ο Κώστας Φιλίππογλου, είναι ένα έργο που ξεπερνά αυτό που συνηθίζουμε να ονομάζουμε «νεοελληνικό έργο». Η γραφή του είναι πολυεπίπεδη, σύγχρονη, ισορροπεί ανάμεσα στη ζωή και το όνειρο, ή τον εφιάλτη, και έχει δύο υπέροχους ρόλους, το δικό μου και της Εσθήρ, που ερμηνεύει η Μυρτώ Αλικάκη. Ο Μένγκελε του έργου ίσως είναι ένα πλασματικό πρόσωπο που χρησιμοποιεί ό,τι ήξερε για το ιστορικό πρόσωπο. Είναι τέρας όχι μόνο επειδή έχει συνδράμει στο βασανισμό και στο θάνατο τόσων ανθρώπων, αλλά και γιατί αυτός, ο Άγγελος του Θανάτου εμφανίζεται ως ο φορέας της απόλυτης αγάπης. Ο Μένγκελε του Τριαρίδη θέλει να ζήσει τον έρωτα, τη ζωή. Επιθυμεί τόσο πολύ να εκπληρώσει το σχέδιό του που οδηγεί την ιστορία του με την ηρωίδα στην απόλυτη καταστροφή.
Νιώθω ότι όλοι κρύβουμε ένα μικρό Μένγκελε μέσα μας, ακούμε ρατσιστικά σχόλια και κάνουμε ακόμα και εμείς κάποιες φορές για τους αλλοδαπούς, τους ομοφυλόφιλους, τους ανάπηρους! Ο επανανθρωπισμός του κακού (όσο κι αν μας τρομάζει ως έννοια) είναι ο μόνος δρόμος για να αναλογιστούμε το κατά πόσο ανήκουμε κι εμείς σε αυτό το κακό, για να το μετρήσουμε μέσα μας και να αντιδράσουμε.
Info: Faust, Καλαμιώτου 11 & Αθηναΐδος, 210 3234095
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η πρωταγωνίστρια της παράστασης «Το σπίτι στην Εθνική- ένα ήσυχο μέρος» μας μιλά για τον ρόλο της και όχι μόνο
Μια μεγάλη μουσικοθεατρική παραγωγή, βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίο του Θάνου Αλεξανδρή, που μας γυρίζει πίσω στην Ελλάδα των δεκαετιών του ’80 και του ’90
Μιλήσαμε με τους δημιουργούς και συμπρωταγωνιστές της παράστασης «Τζόνι Μπλε»
Χιούμορ, συγκίνηση και πολλή μουσική
Την αγαπήσαμε για τη θρυλική της ατάκα «Σας αγαπώ». Τώρα τη συναντήσαμε με αφορμή την παράσταση «Blue Train», στην οποία πρωταγωνιστεί και της ζητήσαμε να μας μιλήσει για όλα.
Ο Λεωνίδας Μικρόπουλος και η υπαρξιακή διαδρομή προς την αυθεντικότητα
Για δύο παραστάσεις, στις 16 & 17 Δεκεμβρίου
Η εκρηκτική διασκευή του Βρετανού σκηνοθέτη Ρόμπερτ Άικ συνεχίζει για 22 ακόμη παραστάσεις
Γιατί παραδινόμαστε στη ρουτίνα, αφήνοντας τη ζωή να περνά με εμάς απόντες;
Μιλήσαμε με τη διακεκριμένη Ελληνίδα κοντράλτο λίγο πριν τη συναυλία της στο ΚΠΙΣΝ
Η Λένα Μποζάκη, η Μαγδαληνή Σπίνου και η Νίκη Σερέτη πρωταγωνιστούν σε μια παράσταση με έντονη σωματικότητα στο Bios
Η αγαπημένη ηθοποιός σκηνοθετεί ένα ελληνικό μιούζικαλ και εξερευνά την πολυπλοκότητα του έρωτα.
Μιλήσαμε με την πρωταγωνίστρια της παράστασης «Είσαι μουσική» στο Nous-Creative Space
Ο Θωμάς Μοσχόπουλος πραγματεύεται τα θέματα της εξουσίας και του ανταγωνισμού, σε ένα κείμενο που συνομιλεί ανοιχτά με τον Μπέκετ, τόσο σε επίπεδο γραφής όσο και περιεχομένου
Με την παράσταση αυτή ολοκληρώνεται η τριλογία «Μια Σπουδή Πάνω στην Γυναικότητα» της Χριστίνας Κυριαζίδη
Η πρωταγωνίστρια της παράστασης «Όλος ο χρόνος του κόσμου» στο Θέατρο Τέχνης μιλάει για τον ρόλο της
Υπερτιτλισμός, διερμηνεία στη νοηματική, απτική ξενάγηση και ακουστική περιγραφή για ίση πρόσβαση στον πολιτισμό
Μιλήσαμε με τους ηθοποιούς που ενσαρκώνουν τα παιδιά του Οιδίποδα, στην ομώνυμη παράσταση του Ρόμπερτ Άικ
Η καλλιτέχνιδα μιλά για τα έργα «Καρυοθραύστης» και το «Ο Μίκυ και η παρέα του σώζουν τα Χριστούγεννα» στο Θεάτρο Αυλαία στον Πειραιά
Αποκαλύψεις και μυστικά σε μια πολυκατοικία
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.